• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer foto’s en details van de nieuwe Mazda MX-5

Auteur: Wouter, gepost 30 september 2008 om 09:06 – 30 Reacties

Mazda MX-5 2009
Soms lekt er eens een fotootje, en soms lekt de complete fotoserie van een nieuw model. Dat laatste is nu gebeurd en dus kunnen we de facelift van de Mazda MX-5 in vol ornaat bewonderen.

Zoals we al op eerdere foto’s konden zien, zijn de wijzigingen niet heel radicaal. Het front wordt iets aerodynamischer en de achterlichten krijgen een nieuw ontwerp. In het interieur zijn er paar details vernieuwd: zo is er een bluetooth aansluiting voor de GSM en een ingang voor MP3 spelers. Nog belangrijker is de gewijzigde stoelverwarming die nog sneller op temperatuur komt en tegenwoordig vijf standen heeft.

Motorisch lijkt er weinig verandert veranderd (goedemorgen!), want de 1.8 levert nog steeds 129 pk en de 2.0 liter 160 pk. Toch heeft Mazda wat fijnslijperij uitgevoerd, onder andere om een sportiever geluid aan het blok te ontlokken.

Met dank aan SB voor de tip!

Ook interessant!

  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Mansory Renovatio SLR in zwart-wit!
Volgend bericht: Autoblog neemt Zomoto op sleeptouw »

Lees Interacties

Reacties

  1. FFFBBB zegt

    30 september 2008 om 09:07

    laat ze maar is met een compleet nieuwe model komen.. zou ik zeggen

    Login om te reageren
  2. Frank deH zegt

    30 september 2008 om 09:19

    Hooguit anders, zeker niet mooier.

    Login om te reageren
  3. hardcore hooligan1993 zegt

    30 september 2008 om 09:28

    blijft…… lelijk niks aan te verandere gewoon….. LELIJK

    Login om te reageren
  4. TBK zegt

    30 september 2008 om 09:28

    –edit: dank u, is gefixt–

    Leuke wagen trouwens, heb de MX5 altijd wel een cool karretje gevonden. Helaas nog nooit mee gereden.

    Login om te reageren
  5. TBK zegt

    30 september 2008 om 09:29

    “Motorisch lijkt er weinig verandert”

    VeranderD!!

    Nog niet goed wakker Wouter? ;)

    Login om te reageren
  6. Marc zegt

    30 september 2008 om 09:36

    Het beestje zal ongetwijfeld lekker rijden, maar of ik dit nu als nieuw moet bestempelen? Ach.. Valt bij mij eerder onder het kopje “facelift”.

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 september 2008 om 09:44

    Tja ‘never change a winning team’ he!
    Dit moeten ze gedacht hebben bij Mazda…
    Terecht ook wel denk ik. Ik vind hem wel minder lief, wat assertiever gestyled.

    Login om te reageren
  8. pieter zegt

    30 september 2008 om 09:54

    Wel een automaat…. op een MX-5?!

    Login om te reageren
  9. Waxweazel zegt

    30 september 2008 om 10:22

    voorkant en achterkant ziet er beter uit, agressiever, maar het totaalplaatje (zijkant vooral) ziet er niet echt uit :s
    ik vind hem nog steeds zo “platgestampt” uitzien.

    Login om te reageren
  10. wg zegt

    30 september 2008 om 11:03

    ‘de veranderingen zijn niet radicaal’…..????? er verandert helemaal geen ene reet! die auto was tien jaar geleden al toe aan een nieuwe model, en nu proberen ze er nog een jaargang uit te persen…

    echt voor losers..

    Login om te reageren
  11. STJ zegt

    30 september 2008 om 11:07

    @wg

    Jij bent echt verdwaald, dit is de derde generatie MX-5 en hij is pas 3 jaar uit.

    Login om te reageren
  12. donkeyKONG zegt

    30 september 2008 om 11:09

    Hebben ze hem volgens hun eigen zoomzoom filosofie ook lichter gemaakt dan zijn voorganger?
    Dan heb je nl. niet meer pk`s nodig, gaat ie toch sneller.

    Login om te reageren
  13. Marcel zegt

    30 september 2008 om 11:13

    Iedereen die deze auto lelijk vind moet er maar eens een keer mee gaan rijden!

    Heb zelden in een auto gereden met zo’n hoog fungehalte als deze MX-5.

    Heerlijke achterwielaandrijver met weinig gewicht en een heel laag zwaartepunt. Echte driftbak…

    Login om te reageren
  14. ikke zegt

    30 september 2008 om 11:32

    Zo echt wel een verbetering tenopzichte van het sneue smoelwerk wat ie eerst had.

    Eindelijk weer een echte MX-5!

    Lekker, nu nog op mijn oprit :S

    Login om te reageren
  15. Super zegt

    30 september 2008 om 12:29

    hij heeft wat meer wigvorm gekregen ala s2000

    Login om te reageren
  16. Erwin zegt

    30 september 2008 om 12:46

    Wordt tijd voor een turbo op de 2.0. Nog iets meer fun!

    Login om te reageren
  17. Kees zegt

    30 september 2008 om 13:09

    Was dit niet al een hele tijd bekend? Samen met het nieuws dat deze facelift alleen in Amerika zou uitkomen? Kan het mis hebben hoor… maar ik zie dit niet voor het eerst!

    Login om te reageren
  18. wg zegt

    30 september 2008 om 13:30

    @stj.

    kun je nagaan. dit ding lijkt al jaren hetzelfde. ik heb in de eerste generatie gereden. op ons kantoor had die een bijnaam:

    de zetpil….

    Login om te reageren
  19. august zegt

    30 september 2008 om 14:13

    @wg: waarom?

    Login om te reageren
  20. Tinos zegt

    30 september 2008 om 15:17

    Jammer dat er alweer zo snel een facelift moet komen. Voorgaande modellen waren zo tijdloos. Lijkt nu ook nog eens een vrij ordinaire grille te krijgen. Zonde! Hoop dat ze hem wel licht kunnen houden.

    Login om te reageren
  21. Richard Brunsveld zegt

    30 september 2008 om 16:01

    Niet verkeerd!

    Login om te reageren
  22. Paragon zegt

    30 september 2008 om 16:34

    Wanneer gaan ze deze verslechtering doorvoeren!??

    Hopelijk heb ik op tijd het geld bij elkaar om de huidige te kunnen kopen… Anders zal ik een tweedehands moeten kopen :-(

    Login om te reageren
  23. XK zegt

    30 september 2008 om 18:10

    Bij Mazda zijn ze lekker bezig met die face liftjes van de mx-5: in de jaren negentig wisten ze het oorspronkelijke model van de mx-5 al te verknallen met een face lift, en nu doen ze precies hetzelfde! Een mx-5 moet een ovale/ronde grille hebben en ovale lampen niet met hoeken zodat ie in de lijn van al die goedkope mazda’tjes kan. Nu is het weer een dertien-in-een-dozijn frontje geworden en is het ook net een Honda S-2000. Dom dom dom.

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    30 september 2008 om 18:10

    en nog een stapje volwassener .. well done Mazda ..
    de natte droom van elke fabrikant ..

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    30 september 2008 om 22:30

    Ik zie maar weinig verschil. En dat is goed.

    Login om te reageren
  26. classic red zegt

    30 september 2008 om 23:42

    In eerste instantie zie je geen nieuwe mx-5, maar gewoon een mx-5. In tweede instantie valt op dat hij er wat agressiever uitziet. Dat hebben ze goed gedaan. Ik vind hem in ieder geval mooier dan de Z4 met zijn rare vouwen en lijnen en de TT, die op een strijkijzer lijkt. Een krachtigere versie zou leuk zijn, maar je kunt natuurlijk altijd nog een compressor van Cosworth laten monteren.

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    1 oktober 2008 om 00:25

    Ik vind hem eigenlijk mooier dan het huidige model.
    Het huidige model stuurt wel minder scherp dan zijn voorgangers. Hij is ook iets logger(logisch, meer gewicht), maar wel stabieler en stijver. Ik vraag mij af of Mazda dit model ook op die punten bijslijpt.

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    1 oktober 2008 om 12:52

    @wg:

    Iets dat mooi is hoeft niet veel te veranderen. Ja, het lijkt nog altijd sterk op de eerste generatie, maar die was en is nog altijd prachtig. Dus waarom veel veranderen.

    De Fiat Coupé – ik weet niet of ze die nog maken – is al 15 jaar oud, maar het blijft een mooi ding, zeker als je het plaatst tegenover zijn toenmalige concurrenten. Geen enkele (respectievelijk coupe en spider) heeft zo de tijd weerstaan als de Fiat Coupé en de MX5.

    Login om te reageren
  29. JdB zegt

    22 oktober 2008 om 10:42

    Ben benieuwd wat deze nieuwe MX5 gaat kosten, kan ik misschien mijn 1.5 jaar oude MX5 roadster coupe inruilen want deze vindt ik nog mooier.
    Heb ook ergens gezien op tv dat deze met flippers op het stuur uitgevoerd zijn.
    Kan iemand dat bevestigen?

    Login om te reageren
  30. JdB zegt

    23 oktober 2008 om 07:48

    Antwoord reeds gevonden:
    Nieuw is ook het verkrijgen van een Activematic automatische zesversnellingsbak, die is voorzien van twee regeltechnieken. Een daarvan is Direct Activematic (DAM), waarmee de bestuurder met behulp van stuurflippers kan op- en terugschakelen. De andere betreft het Active Adaptive Shift (AAS). Aan de hand van verschillende factoren van de rijomstandigheden (hellingshoek, invoersignalen voor gaspedaal en remmen) past het systeem de mate van schakelrespons aan. Op deze manier worden er schakelmomenten gekozen die meer afgestemd zijn op de rijstijl van dat moment. Hoewel Mazda geen cijfers opgeeft is het brandstofverbruik naar eigen zeggen verlaagd door banden met een lagere rolweerstand te monteren en de overbrengingsverhoudingen in de transmissie aan te passen.
    Ook een leuke vernieuwing is het volgende wat ik gelezen heb:
    Om het roadstergevoel meer tot zijn recht te laten komen heeft Mazda het uitlaatgeluid verbetert. Hiervoor was een verbetering van het inlaatspruitstuk nodig. Gepaard met een nieuwe gesmede krukas levert dit een duidelijker uitlaatgeluid over het gehele toerenbereik op. De modellen met handgeschakelde zesbak bezitten voortaan een Induction Sound Enhancer (ISE). Deze voorziening versterkt de puls die ontstaat bij het openen van de gasklep voor het inlaten van lucht in het inlaatspruitstuk, wat in het interieur voor een opwindender geluid zorgt. Bovendien is het toerental waar de 2.0 liter zijn maximale vermogen levert opgeschort naar 7.000 tpm (was 6.700 tpm). Zo kunnen inzittenden langer genieten van de nieuwe uitlaatsound, volgens Mazda. Verder is het onderstel iets anders afgesteld en zijn de koetsbewegingen meer lineair met de stuurbewegingen.
    Al met al leuke verbeteringen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North