• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info Hyundai Genesis Concept

Auteur: autoblogger, gepost 26 maart 2007 om 10:54 – 28 Reacties

Hyundai Genesis Concept


Op de New York autoshow zal Hyundai de Genesis concept onthullen, een nieuwe achterwiel aangedreven sedan met V8. We zagen reeds een paar schetsen maar nu zijn er ook officiële afbeeldingen beschikbaar.

Volgens het persbericht is de Genesis concept de eerste preview van de “future architecture and design of a rear-wheel drive premium sports sedan scheduled to grace the Hyundai lineup in 2008“. De genesis zou het moeten opnemen tegen de BMW 5-serie en de Mercedes E-klasse.

De 4,6 liter V8 heeft meer dan 300 pk en gebruikt een automatische zesbak. De sprint naar de 100 gaat volgens Hyundai binnen 6,0 seconden en de geschatte topsnelheid is 210 km/u (via tcc).

Hyundai Genesis Concept
Hyundai Genesis Concept
Hyundai Genesis Concept
Hyundai Genesis Concept

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie
  • CEO Genesis wil weten of jij de Genesis X ziet zitten
  • Hyundai Seven: voorbode van de Ioniq 7

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, genesis, Hyundai

Vorig bericht: « Mercedes CL65 AMG op de Autorai
Volgend bericht: Rijtest: Nissan 350Z Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. ThoMaster zegt

    26 maart 2007 om 10:58

    ligt t nu aan mij of is 210 km/h erg laag voor ene auto die van 0 naar 100 sprint in 6,0 sec. ?
    Ik moet zeggen dat deze bak wel ineens heel erg aanspreekt qua design, de andere Hyundai’s vind ik maar niks. Mooie wagen!

    Login om te reageren
  2. Julez zegt

    26 maart 2007 om 10:59

    Lijkt van voren beetje op Lexus, van achteren Ford Mondeo, zijkant beetje BMW 5-serie-achtig. Het blijft een Hyundai, dus plastic namaak…

    Login om te reageren
  3. Fej zegt

    26 maart 2007 om 11:00

    Hyundai gaat het opnemen tegen Mercedes en BMW? Dit wordt dan de auto voor mensen die wel willen, maar niet kunnen!

    Login om te reageren
  4. Funky zegt

    26 maart 2007 om 11:03

    Zie ik nu een Lexus LS in die Genesis?

    Login om te reageren
  5. vincent#1 zegt

    26 maart 2007 om 11:09

    Mooi vindt ik hem wel,

    Of ee hyundai een echt concurrend zal worden, is weer een andere vraag. Zou best kunnen natuurlijk @funky het zal dan vast een soort lexus worden,

    Login om te reageren
  6. SugarFree zegt

    26 maart 2007 om 11:29

    @ Fej
    Dan zou het wel eens kunnen gaan lukken.
    Er zijn immers een heleboel mensen die wel willen maar niet kunnen.
    Waarom is de SanteFe een succes? Omdat mensen een X5/XC90/ML-uitstraling willen, maar het geld niet hebben.
    De Kia Sorento idem dito. De poor man’s SUV.

    Vind deze auto er overigens keurig uitzien!

    Login om te reageren
  7. Lustigson zegt

    26 maart 2007 om 11:32

    Inderdaad, Lexus LS meets Mercedes C-klasse meets Ford Mondeo.

    Login om te reageren
  8. DAT zegt

    26 maart 2007 om 11:40

    Ik ga nog een bak koffie halen, anders val ik weer in slaap.

    Login om te reageren
  9. westy B zegt

    26 maart 2007 om 11:51

    Dit is weer een mooie 3D visualisatie.

    Ik wacht liever even tot ik het echte gebakje kan zien met 14inch wieltjes bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  10. Bramzel zegt

    26 maart 2007 om 11:52

    Deze stijl achterlichten is helemaal hip momenteel lijkt me. Ford Mondeo, BMW 3-serie coupe een klein beetje, Audi A5, Maserati GranSport. Ik vind ze erg fraai, maar het moeten er niet te veel worden, dan is de lol er gauw af.

    Verder een fraaie auto op zich, ik vind alleen de neus wat aan de lompe kant, iets te hoog opgetrokken.

    Login om te reageren
  11. phantom zegt

    26 maart 2007 om 12:18

    Het is een lapjeskat, hij heeft van alle auto’s wat.

    Login om te reageren
  12. Hansie! zegt

    26 maart 2007 om 12:23

    jezus ligt het nou aan mij of lijkt die achterkant

    extreem veel op de nieuwe M3

    Login om te reageren
  13. Mr. R zegt

    26 maart 2007 om 12:55

    Potverdorie, ik vind het toch een héél erg fraai concept! Als de specs bij het productiemodel ook in orde zijn, is alleen het Hyundai logo het enige wat je kan tegenhouden. 7-Serie luxe voor 5-serie geld! Misschien wel een ideetje om een Hyundai premium brand te introduceren, zoals Infiniti, Acura en Lexus.

    Alleen die geschatte topsnelheid begrijp ik niet helemaal. 210! Dat moet echt een foutje zijn.

    Weet iemand eigenlijk of dit ding ook naar Europa komt? Want die belachelijke Grandeur verkoopt natuurlijk gewoon niet. Voor deze Genesis zie ik wel kansen.

    Login om te reageren
  14. bramwillemse zegt

    26 maart 2007 om 14:40

    tsja, een eclectisch ontwerp. Maar dat verbaasd niemand meer van een zo’n aziaat…
    Opzich een aardig ontwerp, maar die neus vind ik niet helemaal geslaagd. Die chrysler-achtige grill lijkt een beetje samengeperst door de hazelip van een bumper. Gecombineerd met die rare motorkap is die neus een overdesigned zootje.
    Daarnaast snap ik de gigantische stijlverschillen tussen al die hyundai-concepts en modellen niet, merken als mazda en toyota zijn daar toch wat beter in.

    Login om te reageren
  15. OJ zegt

    26 maart 2007 om 14:52

    Best een aardig model, hoewel ik de koplampen en grille wel wat omhoog getrokken vind. Uiteindelijk lijkt alles in balans. Ze hebben inderdaad genoeg inspiratie opgedaan bij de andere merken. Vooral de 5-serie kofferbak valt erg op, dat hoekige randje…

    @ Sugarfree: Ik zou het succes van de Santa Fe wat willen nuanceren… Door auto’s als de X5 en ML zijn SUV’s in het algemeen begerenswaardig geworden. De huidige Santa Fe is best een mooie auto, maar lijkt van geen kanten op bijvoorbeeld de X5. Een Santa Fe lijkt me daardoor een bewuste keuze, want een mogelijk alternatief is een kale X3. Die zou ik eerder een poor man’s X5 noemen.

    Overigens denk ik dat potentiele kopers van de Genesis nog even wachten met de aankoop van een Hyundai. Pas als Hyundai zich meer gevestigd heeft in de lagere klasses zullen de eerste mensen voorzichtig een duurdere Hyundai aan durven schaffen. En dat gaat nog wel even duren…

    Login om te reageren
  16. SugarFree zegt

    26 maart 2007 om 15:11

    @ OJ
    Kan je redenatie over het gevolg van de introductie van de X5 en ML helemaal volgen. Ik bedoelde ook niet dat de Sante Fe lijkt op een X5. Wat ik wilde zeggen is dat de Sante Fe óók een SUV is, en omdat veel mensen mee willen doen in de hype die SUV heet maar niet teveel te besteden hebben (of willen), kopen zij een Sante Fe, of een Sorento, of een soortgelijk ding.

    Login om te reageren
  17. OJ zegt

    26 maart 2007 om 15:50

    @ SugarFree: Dan bedoelden we precies hetzelfde! :-D Excuses…

    Om daar nog iets verder op in te gaan en m’n al vrij lange betoog van hiervoor nog verder toe te lichten… Ik denk dat de grens ook bij de Sorento en Santa Fe ligt. De grens van prijs staat tot status/kwaliteit. Vanaf 45 mille komt er veel meer status om de hoek kijken. De enige redding voor een merk zonder status is uitmuntend comfort en/of rijkwaliteiten, maar ik kan me niet voorstellen dat de Genesis kan tippen aan de Duitse gevestigde orde.

    Login om te reageren
  18. Chief_S5 zegt

    26 maart 2007 om 16:01

    Mooie auto! Binnen 6.0 sec voor 0-100? Dat is toch heel makkelijk voor een sportsedan van 0-100 in 6.0 sec of minder? Maar een top van 210? Dan zal de concurrentie winnen.. Maar qua design vind ik em veel mooier van een 5-serie of een e-klasse..

    Login om te reageren
  19. Turbo zegt

    26 maart 2007 om 16:02

    Het is al eerder opgemerkt maar 210 km/u is voor 300+ pk natuurlijk een tikfout. Kan haast niet anders, toch?

    Mooie bak, en tweedehands wellicht een koopje voor superdeluxe klasse. Nieuw kopen heeft het grote manco dat dan andere zaken gaan tellen, zoals prestige, alternatieven etc.

    Mooie auto overigens, erg stijlvol.

    Login om te reageren
  20. trevor zegt

    26 maart 2007 om 16:06

    Als je deze auto (dus gelijkwaardig met BMW 5 / mercedes E / Audi A6) kan kopen voor het geld van een BMW 320 / Audi A4 2.0 of een mercedes C 200 dan zou het best wel eens een succesnummer kunnen zijn… Gaat ie echter net zo veel kosten als een 5 serie/ E-Serie of A6 dan kan je er donder op zeggen dat het niks wordt… Als ik zou moeten kiezen tussen deze(goeduitziende) hyundai of een bmw 320 dan is er nog een keuze… moet ik kiezen tussen deze en een A6 dan blijft er weinig keuze over want dan wordt het een verstandige (zakelijke) beslissing… (Restwaarde etc…)

    Login om te reageren
  21. RRPhantom zegt

    26 maart 2007 om 16:37

    Leuke bak.(Niet dat ik hem wil)

    Login om te reageren
  22. PieterA zegt

    26 maart 2007 om 16:57

    Mijn god wat een rip-off van de achterlichten van de nieuwe Mondeo. Voorkant is Lexus. Tis weer van willen maar niet kunnen. Ohja, ik zou nog liever een 320 D hebben dan dat gedrocht. (al vind ik de nieuwste 3 sedan ook maar een mager beestje)

    Login om te reageren
  23. deef zegt

    26 maart 2007 om 17:06

    het lijkt wel een bmw 5 serie

    Login om te reageren
  24. Lexus-menia zegt

    26 maart 2007 om 23:06

    Kunnen die aziaten nou nooit een model uitbrengen zonder naar de europse modellen te imiteren

    Volgens mij lukt het alleen lexus zijn imago te creeeren

    Login om te reageren
  25. stefan zegt

    27 maart 2007 om 01:16

    Het blijft een koreaan, geef mij toch liever een lexus of infiniti.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    27 maart 2007 om 14:16

    Oke, het vorige bericht klopte dus voor geen meter: De geruchten van een V8 klopten toch, geen V6, geen BMW 7/Audi A8 concurrent… Maar oke, ik vind hem er niet verkeerd uitzien zo, maar nu nog in het echt… Als hij ooit hier komt.

    Login om te reageren
  27. GerreLekker zegt

    27 maart 2007 om 16:50

    Lang niet lelijk! heeft wel trekken van Lexus

    Login om te reageren
  28. Apache zegt

    27 maart 2007 om 19:10

    zijn deze specs niet wat magertjes voor een 4.6 miter V8?

    – Apache

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North