• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda R

Auteur: alwin, gepost 5 februari 2009 om 19:45 – 69 Reacties

Afbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda RAfbeelding Meer vieze plaatjes van de Pagani Zonda R

Pagani Zonda R

Maar weinig auto’s spreken zo tot de verbeelding als die van Pagani. Alleen al de aanblik van hun creaties is genoeg voor spontaan feestgedruis. De Zonda R is de overtreffende trap; drie keer raden waar wij een mooie reeks plaatjes van hebben.

De Zonda R wil best van z’n plek: het is een koolstofvezel vedergewichtje van 1070 kg met een AMG V12 van 6,0 liter en 750 pk aan boord. Dat is een verhouding van 1,43 kg/pk. 0-100 kost hem dan ook 2,7 seconden, waarna hij, mits de vleugels en flapjes niet afgestemd zijn op maximale downforce, doorstoomt tot ruim 350 km/h. Je mag er €1.460.000 (exclusief belastingen) voor neertellen, maar dan heb je ook wat.

Gelukkig zijn de plaatjes gratis… Geniet ervan!

A Pagani Zonda is never shy of a drive at the racetrack, a fact that was undermined numerous times in the past with records for production vehicles at the Nurburgring Nordschleife. With the input of its avid track focused customers, the Pagani team has created the Zonda R using bespoke engineering solutions to meet the performance demands for a trackday version of the highly popular Zonda F.

The central monocoque is made of a Carbon-Titanium composite, increasing rigidity while reducing significantly the weight. Bolted directly to the chassis is the Mercedes
AMG 6.0 litre race derived V12 engine, with 750 hp and 710 Nm of torque. A direct
throttle actuation via mechanical cable ensures immediate throttle response. The Xtrac Magnesium cased dog ring gearbox combined with tha Automac Engineering
AMT system performs gearshifts in 20ms, triggered by the drivers input on the paddles behind the steering wheel. A 12-way Bosch Motorsport traction control and ABS system allows the driver to fully adjust the settings while driving the Zonda R.
At the pits, each driver will be able to find a suitable setup thanks to a fully adjustable suspension and wing configuration. The effectiveness of the rear is matched by a complex new front bonnet, a masterpiece realised with the help of models by Ennegi, as well as the closed underbody and rear diffusor. Aerodynamic setups rage from a high downforce setting of 1.500kg to a 350kmh top speed setting.

Aspa forged AvionAl suspension components as well as machined structural ErgAl parts holding the engine and gearbox have been designed to reduce the weight of the overall car, Poggipolini Titanium screws are used on the whole car. These measures lead to a dry weight of 1.070 kg.

The interior has been designed to offer a perfect environment for the driver. The controls are limited to the indispensable, but the quality finish reflects the usual demanding Pagani standards. The bespoke Toora seats are FIA homologated and comply to latest HANS standards, five-point safety belts and a CrMo roll-cage assure the occupants’ safety. The lucky owners of the Zonda R will experience a level of performance on the track, that is simply not possible on the road. A power-to-weight ratio of 701 hp-per-ton will catapult them from 0 to 60 mph in less than 2,7 seconds, the Brembo carbon ceramic brakes ensure the car comes to a standstill even quicker.

The Zonda R is built in a limited production run and sold at a price of 1.460.000 Euro plus taxes, a performance machine, a track toy, a collectors item, a masterpiece signed by Horacio Pagani.

Technical Data

Engine: Mercedes-Benz AMG – M120 – 12 cylinder V 60°, 48 valves; displacement 5987 ccm, dry sump.
Max. Power: (kW) hp/rpm: (551) 750 / 7.500.
Max. Torque: Nm/rpm: 710/5.700.
Stroke: 80,20 mm.
Bore: 89,00 mm.
Traction control: 12 Stage – Bosch Motorsport traction control system.
Intake: Single throttle bodies, mechanically operated.
Exhaust system: Hydroformed Inconel, ceramic coated.
Transmission: Longitudinal mid engine; rear wheel drive with self-locking differential.
Gearbox: XTRAC 672 bespoke magnesium casing gearbox, 6 speed sequential dog gearchange with Automac Engineering AMT system.
Carbon-ceramic brakes: 4 ventilated Brembo disks, hydraulic power brake. 12 Stage – Bosch Motorsport Race ABS.
Dischi: Front 380×34 mm 6 piston caliper; Rear 380×34 mm 4 piston caliper.
Wheels: Forged alloy APP wheels; 19” front, 20” rear.
Tyres: Pirelli P Zero Zonda R: ant. 255/35/19; post. 335/30/20.
Suspensions: 4 independent wheels with double A-arm; Forged Avional suspension arms; pull rod helical springs and Öhlins adjustable shock absorbers.
Structure: Central carbon-Titanium chassis, Engine is a stressed member; front and rear Cr Mo space frames; bodywork carbon fiber MD System.
Dimensions: Length 4886 mm; Width 2014 mm; height 1141 mm; Wheelbase 2785 mm; Dry weight 1070 kg.
Safety: Roll cage in Cr Mo steel; carbon fibre seats HANS compatible; five point harness.
Performance: 0-100 km/h in 2,7 sec.; Top speed: > 350 km/h.
Weight-to-Power ratio: 1,43 kg/hp.

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

pagani, Supercars, zonda, zonda-r

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Trut blijft links hangen
Volgend bericht: Teaser van de Wiesmann Roadster met M3 motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. juliusc zegt

    5 februari 2009 om 19:47

    echt wreed!!

    Login om te reageren
  2. Bob zegt

    5 februari 2009 om 19:47

    Wat een machiene, en wat een droomwage!!! echt lekker!

    Login om te reageren
  3. Johnny Berra zegt

    5 februari 2009 om 19:50

    Dat is pas een auto

    Nikx geen hybride’s deze autos zijn het

    Login om te reageren
  4. Rik3 zegt

    5 februari 2009 om 19:50

    Supervette bak, beetje vreemd maar wel lekker.

    Login om te reageren
  5. Autojunkje zegt

    5 februari 2009 om 19:50

    2.7. Naar de 100 zozo das rap

    Login om te reageren
  6. G. de Groot zegt

    5 februari 2009 om 19:52

    Toerenteller in het midden van het stuur?

    Prachtig detail!

    Login om te reageren
  7. Johnny Berra zegt

    5 februari 2009 om 19:52

    Met zo een mag je zeker de weg ook niet op?

    Login om te reageren
  8. jamesBROWN zegt

    5 februari 2009 om 19:53

    Kwijl, kwijl! De nieuwe #1 droomauto. Also, een mooie desktop :)

    Login om te reageren
  9. Jonas zegt

    5 februari 2009 om 19:55

    Zulke auto’s moesten verboden worden om acute geilheid tegen te gaan :o

    Wat een beest

    Login om te reageren
  10. zagy zegt

    5 februari 2009 om 19:55

    streetlegal?

    Login om te reageren
  11. Luit Tinke zegt

    5 februari 2009 om 19:58

    WHOOOWH!!

    zet in het vervolg NSFW bij dit soort berichten ;)

    Wat een bak. Waarom rijdt er nog geen Zonda in een endurance serie? Als er een MC12 gebouwd kan worden naar FIA GT1 reglementen moet dat met dit monster toch ook lukken?
    Zou volgens mij alle GT’s het snot voor de ogen rijden. En de proto’s erbij.

    Login om te reageren
  12. Richard Brunsveld zegt

    5 februari 2009 om 20:04

    Ongelofelijk… Dat is nog eens auto’s bouwen..

    Login om te reageren
  13. thomas zegt

    5 februari 2009 om 20:04

    hij is wel heel gaaf

    Login om te reageren
  14. VonStroke zegt

    5 februari 2009 om 20:05

    Het woord kunst mag vallen denk ik. Wat een details!

    Login om te reageren
  15. juliusc zegt

    5 februari 2009 om 20:07

    hier kan geen playboy tegen op :-p

    Login om te reageren
  16. AutoInformatief zegt

    5 februari 2009 om 20:08

    Supergave bak zeg! Alleen vind ik die achterkant zo wat minder geslaagd.

    Login om te reageren
  17. Ringfan zegt

    5 februari 2009 om 20:09

    Ik dacht dat de Mansory Bugatti de ultieme porno auto was…

    Ik zat er helemaal naast…

    Login om te reageren
  18. EJS zegt

    5 februari 2009 om 20:12

    @VonStroke

    ik sluit me bij jou aan, deze auto is een kunstwerk! Mooier dan een MC12 of een Enzo, die zijn in de details minder mooi

    Login om te reageren
  19. Windhoos zegt

    5 februari 2009 om 20:12

    zagy schrijft “streetlegal?”

    JA!….

    ;-)

    Login om te reageren
  20. Marnix zegt

    5 februari 2009 om 20:13

    Dikke ORNO

    Login om te reageren
  21. Larrs zegt

    5 februari 2009 om 20:14

    De ultieme sportauto. Zowel qua prestaties als uiterlijk. 8)

    Login om te reageren
  22. robin zegt

    5 februari 2009 om 20:14

    die toerenteller ohh das egt super

    Login om te reageren
  23. diederik zegt

    5 februari 2009 om 20:19

    Mike Hezemans heeft GT races gereden in de GT1 klasse met de Pagani Zonda, maar was te langzaam en onbetrouwbaar. Een Aston Martin, of MC12 GT1 is stukken sneller.

    Login om te reageren
  24. stefan zegt

    5 februari 2009 om 20:21

    Jezus, zelfs dit race monster is nog prachtig afgewerkt…als ik 1 droom mocht verwezelijken, zou ik meneer Pagani een belletje geven voor deze :D

    Login om te reageren
  25. Windhoos zegt

    5 februari 2009 om 20:22

    En niet te vergeten dat dit in feite gewoon een auto is voor het circuit die dus toevallig ook op de openbare weg mag. Totaal anders dan een Veyron dus, die ze zo goed als mogelijk rijdbaar hebben gemaakt…

    Login om te reageren
  26. Dennis zegt

    5 februari 2009 om 20:35

    ooh my goood, dat moet de lekkerste auto van 2009 zijn volgens mij! :shock:

    Login om te reageren
  27. Gerben zegt

    5 februari 2009 om 20:44

    Een prachtig ding
    met ware jet-fighter looks….

    Deze auto ademt adrenaline, snelheid, angst in nog voordat je er 1 meter in gereden hebt

    Interieur is is ook schitterend (desondanks het een circuit-wagen is) en een voorbeeld voor Spyker waar sommige details het geheel verneuken.

    Login om te reageren
  28. Gerben zegt

    5 februari 2009 om 20:45

    @windhoos

    denk niet dat ie de openbare weg opmag hoor

    Login om te reageren
  29. ashtray zegt

    5 februari 2009 om 20:46

    Hoeveel NCAPsterren krijgt ie voor voetgangersveiligheid?

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    5 februari 2009 om 20:52

    @Gerben,

    Je hebt volgens mij gelijk, niet goed gelezen. Heb namelijk ff gegoogled, maar er was wel degelijk sprake van de komt van 5 streetlegal Zonda R’s. Of dit echter doorgaat/ging dat weet ik niet. Ik moet namelijk bekennen dat ik niet echt een pagani kenner ben

    Login om te reageren
  31. AutoGeek zegt

    5 februari 2009 om 21:05

    Wat een geile bak! :O Maar ik zou toch liever een Bugatti willen, omdat je daar ook veel meer stijl bij krijgt. Deze auto oogt mij teveel alsof hij eigenlijk op het circuit thuishoort. Dakluchthappers+spoiler+die gele details eraf, de bodykit wat minder lomp en hij is de mijne. Doe maar een Zonda F dus… :P

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    5 februari 2009 om 21:10

    Mooier kunnen we hem niet maken, wel geiler!

    Login om te reageren
  33. Gerben zegt

    5 februari 2009 om 21:13

    @windhoos

    Maar toch wel jammer dat ze geen variant a la F40 maken.
    Hardcore en toch road-legal

    @AutoGeek

    scroll eens een paar alinea’s naar boven… :-)

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    5 februari 2009 om 21:16

    Dat ziet er bruut uit zeg! Ziet er uit of hij schijt aan weerstand heeft en zo door alle lucht heen beukt naar de finish…
    En dan dat gewicht? 1070kg? Das niks! 750PK? Wow… dat moet echt pijn in je maag doen…

    En wat is de prijs? Hoeveel na de miljoen nog? Wat? belasting? BPM? Ow… laat maar dan…

    Login om te reageren
  35. Windhoos zegt

    5 februari 2009 om 21:17

    Prijs staat er gewoon bij “€1.460.000 (exclusief belastingen)”. Met BPM is hij een ietsiepietsie duurder…..

    Login om te reageren
  36. freek zegt

    5 februari 2009 om 21:27

    Leuk voor het dagelijkse verkeer….ohnee alleen leuk als je ook nog een ascari hebt en lekker op hun circuit mag rond blazen.
    Of de nurburgring uiteraard…

    Anders??? kut ding, kan je niks mee

    Maaarrrrrrr, wel een geil apparaat en bijzonder. duur

    Login om te reageren
  37. Arco zegt

    5 februari 2009 om 21:32

    Reventon of Zonda R …..

    Doe de Zonda R maar. Wat een staaltje van pure liefde voor kwaiteit en techniek.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 21:33

    Zie wat de Zonda allemaal nog steeds losmaakt. En dan wil Pagani met een nieuw model komen… :roll: Voorlopig nergens voor nodig, als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  39. Solstice zegt

    5 februari 2009 om 21:35

    Volgens mij is dit wat Spyker stiekem altijd heeft willen zijn…
    Die Pagani heeft wel een ziekelijke obsessie voor detail: dat interieur, die wielophanging, die spruitstukken, die uitlaten… Prachtig, bijna te mooi om mee de weg op te gaan. :)

    Login om te reageren
  40. sjaak1234 zegt

    5 februari 2009 om 22:09

    Zal de pagani webshop ook iDeal accepteren? dan ga ik er zo maar even eentje halen voordat ie uitverkocht is :)

    Login om te reageren
  41. jasper zegt

    5 februari 2009 om 22:13

    mijn god wat een pornobak (h)

    Login om te reageren
  42. EnzoR zegt

    5 februari 2009 om 22:27

    Aah (A) te vet gewoon! Spyker is hier niks bij nooit geweest ook nooit fan van geweest!
    Dit doet me goed!

    Login om te reageren
  43. Roy zegt

    5 februari 2009 om 22:56

    Volgens mij hoef je hier geen BPM over te betalen, en ook geen wegenbelasting. Hij mag niet de openbare weg op want het betreft een R versie die enkel voor circuitgebruik is.

    Login om te reageren
  44. Een betere ontwerper zegt

    5 februari 2009 om 23:08

    Totale wreedheid.

    Login om te reageren
  45. RenesisHP zegt

    5 februari 2009 om 23:41

    Heeft blaren op eikel gefapt…

    Login om te reageren
  46. Marselinho zegt

    5 februari 2009 om 23:47

    RRRRRRRRRauwwwwww

    Login om te reageren
  47. dummy zegt

    6 februari 2009 om 00:02

    Machtige auto, maar de Zonda F blijft mijn favoriet!
    De details zijn op beide Zonda’s subliem!

    Login om te reageren
  48. SimonMc zegt

    6 februari 2009 om 00:21

    Geweldig wat de tovenaars van pagani hier weer gerealiseerd hebben !

    Dit ding verbrijzeld gewoon met 2 vingers in de neus het nurburgring record.

    En 1070 kg?WOW! Hebben ze hem gewoon nog 160 kg lichter kunnen maken dan de zonda f !

    Login om te reageren
  49. Fout zegt

    6 februari 2009 om 01:31

    W

    Login om te reageren
  50. Fout zegt

    6 februari 2009 om 01:33

    Ow daar ging iets fout,
    Wat een gewéldige wagen, altijd al een (zeer) grote fan geweest van Pagani.
    Ongelooflijke specs en cijfers ook. Grappig detail, ze vonden het blijkbaar nodig dat de toerenteller pas begon bij 4000 toeren, en doorloopt tot 10500rpm. Wat een overheerlijk geluid moet dat ding niet produceren.

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    6 februari 2009 om 01:54

    @Fout: Begint toch gewoon vanaf 0?

    Login om te reageren
  52. Gerben zegt

    6 februari 2009 om 02:21

    @Windhoos

    Heb juist even op de Pagani website gekeken en daar staat een Pagani Cinque tussen.
    Wellicht is dit de wagen die je bedoelde

    info van de site zelf:

    The Zonda Cinque will be a piece of art able to speed over 350 Km/h. Mercedes Benz AMG engine, 678 hp. Wheels¹ size: front 9×19, rear 12,5×20. Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 – rear 335/30/20. Toora Racing Seats in carbon fiber. Brembo brakes in carbo-ceramic. Size: front 380×34 mm, 6 piston caliper; rear 380×34 mm, 4 piston caliper. Dry weight 1210 Kg. Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec. Braking: 100-0 km in 2.1 sec.

    Login om te reageren
  53. Davidov zegt

    6 februari 2009 om 05:58

    Wat een porno weer :|

    1: Pagani Zonda R
    2: Maserati MC12 Corsa
    3: Ferrari FXX

    Eensch @ Solstice

    lol @ mx5/rx8owner

    Login om te reageren
  54. BmwMPower zegt

    6 februari 2009 om 07:42

    Met wat voor een auto’s kan deze auto vergeleken worden?
    (Welk segment komt dat ding binnen?)

    Login om te reageren
  55. Mies zegt

    6 februari 2009 om 08:47

    Wat een ding echt heel gaaf! Meestal krijg je bij een racer zo’n aftands interieur maar zelfs dat ziet er hier dik uit (toerenteller op het stuur!). Meestal zijn die dingen gestripte/ “gepimpte” straatauto’s, maar ongelooflijk wat hier aan details in zit. Nu wil ik hem vooral nog horen! (filmpjes??)

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    6 februari 2009 om 09:29

    @ SimonMc; Hij lijkt bij de 3000 te beginnen.

    Login om te reageren
  57. Nielsi zegt

    6 februari 2009 om 10:01

    Een beest, een monster.
    Meer kan hier niet gezegd worden.

    Login om te reageren
  58. SjoRs zegt

    6 februari 2009 om 12:05

    Emotie, karakter, details en respect zijn de woorden die in me op komen bij het kijken naar dit kunstwerk met een open gevallen mond!

    Login om te reageren
  59. Jorden zegt

    6 februari 2009 om 12:50

    @ BmwMPower

    Het miljoen + segment

    Login om te reageren
  60. OPEL ASTRA 7 SERIE zegt

    6 februari 2009 om 13:46

    Hou jullie piemels in jullie broeken jongens …
    Dit is geen 18+ meer , dit is hardcore

    Login om te reageren
  61. Mardec zegt

    6 februari 2009 om 15:44

    Alleen zo jammer dat hij niet meer natuurlijk beademd is :-(

    Login om te reageren
  62. SimonMc zegt

    6 februari 2009 om 16:11

    @Citrofiel: nee hoor.Als je op de foto klikt krijg je een groter formaat, en dan zie je dat ie op 0 staat, en dan staat er in het klein 1,2,3 naast.

    Login om te reageren
  63. Citrofiel zegt

    6 februari 2009 om 16:14

    @ SimonMc; Verdomd! Inderdaad, je hebt gelijk. Daar had ik niet op gerekend… Moet een bijzondere constructie zijn, de uitslag van de naald moet dan variëren, afhankelijk van het toerental. Eerst langzaam, dan snel. Leuk gedaan, Pagani!

    Login om te reageren
  64. Buyck zegt

    6 februari 2009 om 17:21

    Die auto is buitenaards!!!!! Een beetje zoals “the matrix” te goed om waar te zijn. MINDBLOWING

    Login om te reageren
  65. Timmie zegt

    7 februari 2009 om 15:27

    De uitlaat in de kont heeft wat weg van een 4-loops shotgun… Er zullen zeker en vast enkele rake salvo’s afgevuurd kunnen worden.

    Login om te reageren
  66. rider zegt

    7 februari 2009 om 16:14

    porno op wielen. een waar kunstwerk is dit. heel veel fraaie details om van te watertanden. als je al auto’s spaart hoort dit er gewoon bij. staat op gelijke lijn met FXX-evo, SLR-GT, MC-12 corse.

    Login om te reageren
  67. SimonMc zegt

    7 februari 2009 om 16:17

    @mardec:wie zegt dat deze niet natuurlijk ademt?

    Login om te reageren
  68. Svensson zegt

    7 februari 2009 om 20:54

    Hier een korte video van de Zonda R op Monza dankzij de jongens van Autocar.co.uk!

    http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=237928&CT=V

    Login om te reageren
  69. Carmaster zegt

    9 februari 2009 om 18:03

    Die uitlaat lijkt wel een gun uit Men In Black 2!

    Man o man wat een monster….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North