• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Melanie: “in maart gaan we 130 rijden”

Auteur: ricardo, gepost 1 december 2010 om 23:11 – 54 Reacties

130 maakt je buurt weer prettig

Niet dat we dat niet al deden, maar vanaf maart mág het ook op bepaalde snelwegen. Matrixborden worden vanaf dan eindelijk gebruikt om een hogere snelheid dan 120 km/u aan te geven. Tenminste, wel als het aan minister Melanie Schultz van Haegen ligt. Dit zei ze vanavond in de Tweede Kamer.

Onze nieuwe favoriete verkeersminister (hires foto) heeft het er maar druk mee. Gisteravond werd ze nog vriendelijk doch dringend verzocht een anti-fileplan te schrijven, vanavond heeft ze in de TK laten weten dat de snelheidslimiet op sommige snelwegen in maart al omhoog gaat. Een goed begin. Wat de PVV betreft gaan we met terugwerkende kracht 130 rijden, maar dat is voor Melanie (VVD) iets te gortig. Gewoon nog even op je teller letten, of alle flitsinformatie in de gaten houden.

De milieulobby probeert al langere tijd de 130-km-per-uur-plannen van dit kabinet linksom te dwarsbomen. Maar niet gevreesd, sandaalclubjes, Schultz gaat eerst zaken als eventuele extra geluidsoverlast en milieuvervuiling onderzoeken voordat ze de plekken aanwijst waar men straks 130 mag. Waar dat precies zal zijn is dus nog niet bekend.

We sluiten de avond af met deze fijne quote die uit haar mond werd opgetekend. “Maar het gaat me ook om iets anders. Velen van u delen die ervaring vast. Je bent ’s avonds of midden op de dag onderweg. Het is niet al te druk. Dankzij het intensieve bouwprogramma van het rijk zijn vier rijbanen beschikbaar. Ruimte genoeg. En dan mag je maar 120. Dat is iets wat veel automobilisten niet begrijpen. Temeer daar in veel landen om ons heen, zoals Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Denemarken, harder gereden mag worden dan hier”. Amen. (via NU.nl)

Ook interessant!

  • Camera's gaan zorgen dat scooters tussen de auto's rijden
  • Defender 130
    Defender 130 met 8 zitplaatsen op komst
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden
  • Video: door rood rijden met politie achter je

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « Impressie: nieuwe Audi RS6
Volgend bericht: McLaren bouwt toch nog 25 SLR exemplaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turksepizza zegt

    1 december 2010 om 23:12

    Hup Holand HUP!

    Login om te reageren
  2. anuspraeternaturalis zegt

    1 december 2010 om 23:22

    Mooi, 185km/h rijden zonder m’n rijbewijs te verliezen…

    Login om te reageren
    • martinusgerhardus zegt

      2 december 2010 om 01:32

      @anuspraeternaturalis: dat.
      Maar deze maatregel is vooral symbool politiek.
      Waar ik echt op zit te wachten is bredere snelwegen, meer capaciteit, en minder file’s

      Login om te reageren
      • V-Power zegt

        2 december 2010 om 08:48

        @martinusgerhardus: Nog breder? Veel bestuurders kunnen al niet eens goed met 3 banen overweg. Laat staan meer banen..

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 december 2010 om 10:45

        @martinusgerhardus: Ik zit meer te wachten totdat de niet-autoliefhebbers thuis mogen gaan werken.

        Login om te reageren
  3. dudeDB zegt

    1 december 2010 om 23:32

    heel boeiend deze discussie….totaal niet
    ik gas toch wel gewoon harder dan die 130 of het nu mag of niet…

    Login om te reageren
    • martinusgerhardus zegt

      2 december 2010 om 01:02

      @dudeDB: Juist dan maakt dit uit.
      140 is dan geen 16 maar 6km/h overschrijding.
      150 is dan geen 26 maar 16km/h overschrijding.
      160 is dan geen 36 maar 26km/h overschrijding.
      Het zal je significant schelen in boetes en eventuele andere sancties.

      Login om te reageren
  4. Paradise zegt

    1 december 2010 om 23:44

    Domme blondjes komen met domme voorstellen.
    Laten we hopen dat alle voorstanders van die 130 km/uur, met 130 km/uur tegen een boom rijden. Zijn we van ze af en zijn er ook geen files meer en kunnen alle overbodige wegenuitbreidingen worden afgelast.

    Login om te reageren
    • V-Power zegt

      2 december 2010 om 08:50

      @Paradise: Doe je best! Stook lekker door! mij krijg je er niet mee op stang :D

      Login om te reageren
      • stefan3382 zegt

        2 december 2010 om 20:31

        @V-Power: Mij wel. Lekker doen of je op stang gejaagd wordt, dat is nog veel leuker ;)

        Login om te reageren
    • PJ zegt

      2 december 2010 om 10:26

      @Paradise: trolling is ook een kunst :)

      Login om te reageren
    • David zegt

      2 december 2010 om 12:23

      @Paradise: Ik hoop dat jouw kinderen worden aangereden in de bebouwde kom door een dronken mobilist. Hardrijders op de snelweg na een avondje zee op een rustige zondag, dat zijn de echte boosdoeners maar ooh nee de brave huisvader die nooit te snél rijdt maar wel na een paar glazen achter het stuur kruipt, die gaan ze toch niet lastigvallen zeker?

      Login om te reageren
    • robert-123 zegt

      2 december 2010 om 15:21

      @Paradise: “Domme blondjes komen met domme voorstellen.
      Laten we hopen dat alle voorstanders van die 130 km/uur, met 130 km/uur tegen een boom rijden. Zijn we van ze af en zijn er ook geen files meer en kunnen alle overbodige wegenuitbreidingen worden afgelast.”

      Klopt, jij klinkt echt heel intelligent inderdaad. Maar als je wil mag je zometeen best tussen de vrachtwagens rechts gaan tijden hoor, als 130 je te hard is.

      Login om te reageren
  5. TurkseHeer zegt

    2 december 2010 om 00:06

    1 ding vraag ik me altijd af…
    Aangezien er minimale snelheid is op de snelweg dit te verhogen naar 100. en dan max snelheid 300 en dan gemiddelde snelheid 200/250 is..
    ik bedoel.. iedereen rijd ongeveer op de zelfde snelheid?
    er is dan geen probleem toch?
    ik bedoel op 120 of 90 of 130 is het toch zelfde?
    zelfde gevaren?
    kan je net zogoed verhogen naar 200..
    geweldig maar 10km maar?:(

    Login om te reageren
    • snelisanders zegt

      2 december 2010 om 13:24

      @TurkseHeer: Het probleem is, dat het vrachtverkeer niet meer over de snelweg kan als je er minimaal 100 moet rijden. Je zou zeggen, laat het vrachtverkeer ook 100 rijden, maar dat is te gevaarlijk omdat de remweg langer is, dan de afstand waarop we een goed oordeel kunnen vormen over mogelijke gevaren op de weg. Dat is geen lulkoek, maar echt waar. Bij een personen auto die 80 rijdt is de remweg precies even lang als het zicht op de situatie. Eigenlijk zijn we dus sowieso al heel gevaarlijk bezig op de Nederlandse wegen, maar dankzij een goede fysieke structuur gebeuren er niet zoveel dodelijke ongevallen. Echter, hoe hoger de snelheid, hoe gevaarlijker.

      Een ander nadeel van een hogere maximumsnelheid is dat de capaciteit op drukke tijdstippen afneemt. Doordat er meer snelheidsverschillen zijn tussen de auto’s, wordt er meer opgetrokken en geremd. Dit veroorzaakt congestie en het is ook nog een oorzaak voor meer uitstoot. Eigenlijk moet de maximum snelheid terug naar 90 km/h. Als je iedereen 90 laat rijden benut je het maximale potentieel van de weg, zolang er geen ongelukken ed gebeuren.

      Einde verhaal^^

      Login om te reageren
  6. BaySideBlueBoy zegt

    2 december 2010 om 00:06

    Fijn kun je eindelijk gebruik maken van het laatste verzet in jullie, met automatische transmissie uitgeruste, Duitse auto’s met een mountainbike hoeveelheid aan versnellingen. :twisted:

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    2 december 2010 om 00:15

    Jippie, een paar minuten eerder op bestemming. Tenzij je van Middelburg naar Leeuwarden moet zal dit het verschil niet maken. Maar toch leuk.

    Login om te reageren
  8. willemseles zegt

    2 december 2010 om 00:36

    Het scheelt max.8% in tijdwinst. Dus bij normaal een uur dan 55 min. reistijd.En dat op slechts enkele wegen waar al matrixborden bovenhangen. De A6 Almere-buiten/Lelystad zal zo’n stukje worden.Vette pret, nou nou.

    Het is wel zo, dat Franse wagens al een rood streepje bij de 130 op de teller hebben. Dat is vooruitziend.Mijn turbo rijdt bij 130 ook zuiniger dan bij 120, volgens de verbruiksmeter.

    Het is allemaal een beetje blijmaken met een dooie mus.
    Het blijft halfgas,3000 tpm hoogstens (met een benz.motor).

    Login om te reageren
  9. martinusgerhardus zegt

    2 december 2010 om 00:39

    bij hetzelfde rijgedrag minder boetes.. mooi!

    Login om te reageren
  10. Melvivio zegt

    2 december 2010 om 01:30

    Het gaat gewoon om het princiepe. Dat het geneuzel en vingertjes gewijs eens minder word, en we blij zijn met een 10kmph rekking van vrijheid.

    De meeste mensen die niet harder willen rijden rijden toch wel rechts… Tuurlijk er zijn altijd mensen die het princiepe van de linkerstrook niet snappen.. Maar wat daartegen. Herexame na 10jaar rijden? rijbewijs verlengen, opnieuw afrijden?

    Login om te reageren
  11. Jelmer zegt

    2 december 2010 om 01:32

    De uitgelichte quote vind ik misschien nog wel het grootste flauwekulargument voor 130. Alsof 130 in een beetje luxe auto niet ook gewoon traag aanvoelt als je de enige op de weg bent. Neehoor, die 10 kilometer per uur maakt zo’n verschil. Het is een marginale verhoging waar blijkbaar ook marginale argumenten bij horen.

    Zeg dan gewoon dat je er zin in hebt en laat het daarbij.

    Login om te reageren
  12. Kyanite zegt

    2 december 2010 om 01:38

    “….van het rijk zijn vier rijbanen beschikbaar.” Beetje jammer dat zelfs een minister van Infrastructuur en Milieu het principe van rijbaan en rijstrook niet begrijpt. Een rijbaan kan bestaan uit meerdere rijstroken.

    Login om te reageren
  13. Bert van Dam zegt

    2 december 2010 om 05:24

    Absurd!

    Login om te reageren
  14. Emerald_Green_Jag zegt

    2 december 2010 om 07:38

    … en gisteren kreeg deze minister op dit blog er nog van langs dat zij geen daadkracht toonde en dat Charlie V&W had moeten nemen.

    Login om te reageren
  15. Vroegwakker zegt

    2 december 2010 om 08:17

    Geweldig deze verhoging, een reis van normaal 13 minuten gaat nu 12 minuten duren. Dat zet zoden aan de dijk.
    Hiermee wordt het leven in NL veel aangenamer.

    Wie heeft het dan nog over bijzaken zoals studenten die nu nog maar 3 jaar studiefinanciering krijgen voor een 4 jarige studie. Onbetaalbare 2 studies. En de AOW leeftijd die van 65 naar 67 gaat.
    Premies van ziektekosten verzekering die de pan uitreizen.

    Deze regering is goed bezig!

    Login om te reageren
    • Emerald_Green_Jag zegt

      2 december 2010 om 09:11

      @Vroegwakker:
      Jouw ‘rant’ heeft niets met het onderwerp te maken, maar desalniettemin geef ik je graag een ‘wake-up call’:
      – Studiefinanciering wordt verleend en is geen recht.
      – De levensverwachting van de Nederlandse mens neemt toe en de kosten daarvoor rijzen gezellig mee. Gezamenlijk langer werken betekent dat de kosten voor AOW en pensioen in de hand worden gehouden.
      – De premiestijging heeft niets met een regering te maken (en als het gaat om het vaststellen van de inhoud van het basispakket: het HUIDIGE pakket en dat voor 2011 zijn bepaald door de VORIGE regering). Het ziekteKOSTENbeleid wordt door verzekeringmaatschappijen met een zakjapanner bepaald.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 december 2010 om 10:51

        @Emerald_Green_Jag: Geen studiefinanciering verlenen = je eigen glazen ingooien. Studeren in het buitenland wordt opeens zeer aantrekkelijk.

        Login om te reageren
      • Vroegwakker zegt

        2 december 2010 om 10:53

        @Emerald_Green_Jag: Bedankt voor je wake up call, maar ik was al wakker.
        En je hebt gelijk hoor, studie financiering is geen recht. Maar voor een regering die NL als een kennis economie ziet en onderwijs belangrijk vindt is dit een hele domme zet.
        AOW is ons wel altijd verkocht als een recht. Een afspraak die nu eenzijdig veranderd wordt. Met het idiote idee erachter dat we daar de economie mee gaan redden. Met miljarden borg staan voor landen waar de pensioenleeftijd veel lager ligt. Miljarden voor de banken. En dan opeens 2 miljard te kort komen en dit bij de mensen die al jaren gewerkt hebben weg willen halen. Mensen die, wanneer ze werkloos worden nooit een baan weer krijgen. Wel knap trouwens dat ze heel veel mensen, zoals jou, zo ver hebben gekregen dat ze de onzin, als zou je daarmee de economie redden, nog geloven ook.
        En die premie stijging komt idd niet rechtstreeks van deze regering. Het komt door de privatisering van vorige regeringen. Iets wat een nieuwe regering zou kunnen veranderen.

        Maar gelukkig zijn ze in staat om de max. snelheid te veranderen. En dat is een echt belangrijk gegeven.

        Slaap lekker verder.

        Login om te reageren
        • Emerald_Green_Jag zegt

          2 december 2010 om 11:21

          @Vroegwakker:
          Wel grappig dat je het onderwepr van verhogen van de snelheid eenzelfde waarde geeft als de onderwerpen waarover wij nu discussiëren. Dat zie ik als een gebrek aan focus. Dat is overigens een ziekte die de media ook heeft.
          Goed, inhoudelijk:
          De kenniseconomie is belangrijk, daarover zijn wij het eens. Dat daarin geïnvesteerd moet worden ook. Stimulatie om studies binnen een bepaalde tijd af te ronden zijn gezonde maatregelen. Daarnaast is de financiële ruimte om dit te bekostingen beperkt (door wie kwam dat ook al werer? Oh ja, de vorige regering, waardoor wij nu diep in de rommel zitten).
          Daarnaast: Waarom moeten alle burgeractiviteiten door door de overheid worden gefinancierd? Waar is het zelfinitiatief? Waar is het ondernemerschap? Alleen maar de handen ophouden zonder zelf iets te ondernemen vind ik een slechte basishouding. Te jouwer informatie: ik heb al mijn studies zelf betaald door overdag te werken en ’s avonds te studeren.

          De AOW is inderdaad een algemeen recht en daarbij verwijs ik je naar de bevolkingsopbouw nu en de komende 10-20 jaar: de fondsen voor een toenemende groep ouderen moeten worden betaald door een steeds kleiner wordende groep. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

          Als je zegt dat de huidige vorm van pensioensopbouw moet veranderen, ben ik dat roerend met je eens. Door pensioenfondsen te koppelen aan de aandelenmarkt is de fluctuatie in de fondsen groter dan verwacht.
          Daarentegen: gelukkig zijn er ook andere vormen van financiering van de oude dag. Maar dat is een andere discussie.
          Verzekering: Privatisering heeft tot gevolg gehad dat de staatsuitgaven beperkt konden worden. Nu merkt een deel van de bevolking hoeveel kosten er door de overheid gemaakt zijn om het ziekenfonds te bekostigen! Particulier verzekerden hebben altijd meer betaald.

          Login om te reageren
          • Vroegwakker zegt

            2 december 2010 om 14:24

            @Emerald_Green_Jag:

            Mbt die AOW, ouderen langer door te laten werken terwijl jongeren werkloos zijn, dat zal de oplossing wel zijn.

            Mooi dat jij je studie zelf betaald hebt. Maar het moeten werken tijdens de studie kan nooit voordelig zijn voor het studeren en dus niet voor het opleidingsniveau van dit land.

            Laten we hier maar mee ophouden, het gaat idd over, de maximum snelheid van 120 naar 130 km.
            Prima, het mag van mij, ik wil alleen maar zeggen dat het t.o.v. andere zaken iets onbenulligs is.

            Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            2 december 2010 om 14:30

            @Emerald_Green_Jag:

            dat is allemaal niet erg zolang er geen geld naar zinloze doelen gaat. Hte is toch godsgeklaagd dat wij allemaal mogen meebetalen aan Ierland bijvoorbeeld. Wij hebben schijnbaar geen geld maar “geven” het wel weg. En dat klopt dus niet. ;)

            Login om te reageren
  16. Vroegwakker zegt

    2 december 2010 om 08:19

    Edit “2 studies” : “2de studies”

    Login om te reageren
  17. timemmen zegt

    2 december 2010 om 09:37

    wat een lekker wijf is die melanie!

    Login om te reageren
  18. Bob zegt

    2 december 2010 om 09:47

    Ach na het toetsen aan allerlei normen zullen er maar een paar stukjes snelweg in aanmerking komen. Verheug er maar niet teveel op.

    Login om te reageren
  19. Jeroen zegt

    2 december 2010 om 09:47

    Mijn voorstel: de A17 en de A58 lenen zich heel goed voor de 130km/u.

    Dit is het traject van de Moerdijk naar Vlissingen. Een weg met weinig op- en afritten en relatief gezien ook weinig verkeer.

    Login om te reageren
    • stefan3382 zegt

      2 december 2010 om 20:32

      @Jeroen: De N2 leent zich ook voor 130, die ook doen?

      Login om te reageren
  20. corvettez06 zegt

    2 december 2010 om 09:54

    het maakt mij echt geen reet uit rij toch wel hard wanneer ik de kans krijg, goed op de flitsers letten en dat soort gein en blazen met die hap , zolang die geitenwollensokkenboomknuffelaars niet met 90 op de linkerbaan gaan zitten vind ik het best , 130 of niet ze zoeken het maar uit.

    Login om te reageren
  21. RobTWo zegt

    2 december 2010 om 10:12

    Echt VVD: rechts lullen en links rijden. LOL

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    2 december 2010 om 10:52

    Als er gerant wordt over zin en onzin: mag die 14% regel op de schop, en iedereen weer wegenbelasting betalen. Kunnen we gratis studeren, of in ieder geval allemaal een avondcursusje economie doen. Handig voor “Plasterk”…

    OT: 130, zit ik rond maximum koppel toerental, ideaal.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      2 december 2010 om 14:32

      @Laurens:

      Dat zit bij mij anders. Bij 130 draai ik geen 5500 toeren in 6. Toch ga ik boven de 4000 een merkbaar meer verbruiken. :?

      Login om te reageren
  23. egbert.h zegt

    2 december 2010 om 12:22

    ik rij op het moment al 180 en afentoe 200 in mijn cl maar dit is alleen maar goed voor de mensen die zich wel braaf aan de snelheid houden.

    Login om te reageren
    • snelisanders zegt

      2 december 2010 om 13:28

      @egbert.h: en laat me raden, u bent nu met uw vingertjes een naakt stukje lichaam aan de onderzijde van uw buik aan het masseren bij de gedacht 200 te rijden in de door u bezeten cl?

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        2 december 2010 om 14:31

        @snelisanders:

        Doe ik ook, lekker man. :mrgreen:

        Login om te reageren
  24. mashell zegt

    2 december 2010 om 14:40

    130 komt overal waar maximaal 2 rijstroken zijn (immers meer rijstroken is gevaarlijk), er geen spitsstroken zijn (te groot verschil) en er geen dagelijke files zijn (te gevaarlijk). En voor de rest gaat de maximum snelheid naar 100.

    Login om te reageren
  25. Beetje Verward zegt

    2 december 2010 om 15:36

    Ik zit al een tijdje met verbazing te kijken naar die leuke poll rechtsboven waarin gevraagd wordt wat volgens de AB lezertjes/reageerders de beste manier is om de files te bestrijden.

    Dat maar liefst 25% denkt dat een verhoging van de max de kans op files verkleint………

    Zegt toch wel iets over het gemiddelde intelligentieniveau.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 december 2010 om 18:05

      @Beetje Verward: maar dat is toch logisch? Hoe meer je op weg zit hoe vaker je in de file zult komen (oma die 1x in de week boodschappen doet komt nooit in de file, vertegenwoordiger die tussen Amsterdam, Utrecht en Den Haag pendelt staat elke dag in de file) dus als je minder lang op de weg bent is de kans op in de file komen veel kleiner. Als je sneller rijdt zit je minder lang op de weg. Ergo: sneller rijden = minder kans op file.
      Of klopt er ergens iets niet in deze beredenering ;)

      Login om te reageren
  26. the-budel-guy zegt

    2 december 2010 om 17:16

    ik zeg doen dat nieuwen stukje bij eindhoven dat mag wel 130 worden

    Login om te reageren
  27. majinstar zegt

    2 december 2010 om 18:20

    Koop een tomtom die flitsers herkend en rij overal 150 km/u.

    Login om te reageren
  28. oxje zegt

    3 december 2010 om 11:08

    Nu nog de mensen leren omgaan met snelweg-rijden (rechts houden, met een significant snelheidsverschil inhalen, niet achter vrachtwagens blijven hangen en nog meer van die domme dingen) en dan komt et helemaal goed!

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    3 december 2010 om 15:11

    Hehe, eindelijk legaal 130 rijden! Ik ben echt benieuwd of er nu grof harder gereden gaat worden, ik denk JUIST van niet! Ik denk dat mensen beter op gaan letten, zich minder gaan misdragen en er uiteindelijk een stukje veiliger gereden kan worden. Klinkt krom dat weet ik, maar we zullen zien!

    Login om te reageren
  30. Beetje Verward zegt

    3 december 2010 om 16:04

    @cantago

    Even in de geschiedenis kijkend: toen de max (ergens in de jaren 80) van 100 naar 120 ging werd er een tijdje 120 gereden. Maar dat duurde niet echt lang. De meute zet er gemiddeld toch 20km op de teller bij en dat zal nu ook gebeuren.

    De klagerij over snelheidcontroles zal dan ook weer oplaaien. Dat kun je dan tijdelijk oplossen door de maximum snelheid te verhogen naar 140. Daar los je dan ook de files mee op natuurlijk….

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      4 december 2010 om 00:13

      @Beetje Verward: Ja… Het zal inderdaad niet gek lang duren, paar jaar? Maar ik denk dat er nog genoeg mensen zijn waarvoor 130 gewoon echt te hard is (denk aan mensen in zogenaamd zuinige eco-mobielen), waardoor je toch een soort oponthoud zal houden… Achja, te moeilijk om te voorspellen, we gaan gewoon lekker 130 rijden en als het niet bevalt dan kunnen we altijd weer terug!

      Login om te reageren
  31. Beetje Verward zegt

    4 december 2010 om 15:39

    En ik ga lekker 160 knallen met mijn ECO mobieltje. Heerlijk.Heerlijk. Heerlijk.

    Login om te reageren
  32. Hilbert zegt

    9 december 2010 om 16:48

    Kijk daar zitten de Alfa en Lancia rijders op te wachten, slome gedoe in Nederland altijd……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North