• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie: nieuwe Audi RS6

Auteur: ricardo, gepost 1 december 2010 om 22:22 – 68 Reacties

Audi RS6 impressie

Nu de nieuwe A6 zijn introductie heeft gehad is het wachten op de uitvoeringen die nog zullen komen. We noemen een Avant, een S6 en de topper to be: de Audi RS6. Hier alvast wat photoshopjes van laatstgenoemde om een indruk te krijgen.

Het recept voor het uiterlijk van een toekomstig RS-model uit Ingolstadt is goed in te schatten. De RS6 boetseren op basis van A6-persplaatjes is daarom een niet al te moeilijke opgave. Maak de bumperpartij dikker, teken er wielen onder die flink wat maten groter zijn, spuit de spiegelkappen in het chroom, laat de auto zakken en voorzien de auto van een sportinterieur. Al met al een voorspelbaar vooruitzicht.

Nee, voor de betere verrassingen zullen we het onder de motorkap van de aanstaande RS6 moeten zoeken. De V10 hebben ze vaarwel gezegd, dus het komt aan op de brute kracht van een turbogeblazen achtcilinder in V-vorm. Een vermogen dat tussen de 500 en 600 komt te zitten moet ook daarmee goed mogelijk zijn. De huidige RS6 haalt zijn 580 pk uit een 5.0 liter V10, we zijn benieuwd hoeveel power de eventuele opvolgers van de S6 en RS6 met zich meebrengen. (bron: EDL Design)

Ook interessant!

  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, photoshop, rs6

Vorig bericht: « Alfa Romeo Giulietta G430 iMovie Marangoni
Volgend bericht: Melanie: “in maart gaan we 130 rijden” »

Lees Interacties

Reacties

  1. de Pilsvogel zegt

    1 december 2010 om 22:24

    Meer van hetzelfde….

    Login om te reageren
    • EDL zegt

      2 december 2010 om 07:47

      @de Pilsvogel: is just a Virtual Tuning (an ideea -one of the most realistic way of somthing that dont exist) and i use a front bumper from RS3,grills from RS5,some brush,side and back is made by me,interior is from the old RS6 ,and rims ar from r8V12 TDI+some lights efect and color ,i hope you enjoy this representation .have a great day,EDL

      Login om te reageren
  2. Sneep zegt

    1 december 2010 om 22:24

    -edit: klopt, is aangepast-

    Login om te reageren
  3. mrB zegt

    1 december 2010 om 22:26

    moeilijk te bedenken is het idd niet. Maar gaat audi niet eerst de RS6 avant uitbrengen voordat de sedan aan de beurt is? honden willen ook graag zo snel mogelijk in het bos zijn

    Login om te reageren
  4. boeteloos zegt

    1 december 2010 om 22:27

    gelukkig heeft deze audi wel complete led knipperlichten, ik zag laatst die a7, allemaal mooie led verlichting maar dat voor-knipperlicht,zon zielig lichtje, geen gezicht.

    Login om te reageren
  5. ariez zegt

    1 december 2010 om 22:37

    haha ze gaan die rs6 sowieso niet zo laag maken, ken je geen drempel mee nemen. haha

    Login om te reageren
  6. Mattijn zegt

    1 december 2010 om 22:39

    Hij is wel onrealistisch laag voor productie model, maar qua bodykit zal het redelijk kloppen.

    Login om te reageren
  7. mclarenf1lm zegt

    1 december 2010 om 22:40

    Omdat hij zo laag boven de grond hangt lijkt het eerder een tuner, maak hem een beetje lager en het ziet er een stuk beter uit.

    Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    1 december 2010 om 22:44

    Als de wielen nou op normale hoogte stonden had ik het nog wel wat gevonden. Nu is het gewoon een lowrider!

    Login om te reageren
  9. snelisanders zegt

    1 december 2010 om 22:44

    Ik hoop dat ze hem niet zo ´dik´ uit gaan voeren. Ik vind hem veel mooier in zn orginele ontwerp.
    Verder wordt het natuurlijk weer een raket op wielen, heerlijk!

    Login om te reageren
  10. bpc zegt

    1 december 2010 om 22:44

    waarom laten alle merken hun v10 vallen ? milieu? je hebt v8’s met meer cilinderinhoud dus das erger , allemaal marketing …

    Login om te reageren
    • rider zegt

      2 december 2010 om 08:33

      @bpc: hoe meer cylinders een blok heeft, deste moeilijker is het om alles schoon te krijgen. hoe kleiner en hoe minder cylinders een blok, deste schoner en makkelijker schoon te krijgen is het blok. immers je hebt minder bewegende onderdelen en minder cylinders die je moet vullen.

      Login om te reageren
  11. sjonny zegt

    1 december 2010 om 22:46

    Joepie, 20pk meer. Zijn die spiegels niet alu ipv chrome ?

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    1 december 2010 om 22:48

    De RS6 zal wel pas weer heel laat komen, zoals gebruikelijk. Na de facelift. Dan klopt deze impressie dus sowieso niet meer. En hij staat wat té laag voor een productieauto. Maar goed, in grote lijnen klopt het absoluut wel.

    Login om te reageren
    • stefan3382 zegt

      1 december 2010 om 22:54

      @Citrofiel: Ja cm of 6-8 :) Scheelt maar een klein stukje… wat jzaero zegt, net een lowrider :)

      Login om te reageren
  13. Lange zegt

    1 december 2010 om 22:56

    Bestel maar

    Login om te reageren
  14. ErikkNL zegt

    1 december 2010 om 23:02

    Ik vind hem zeker goed gelukt voor een shop. Beetje laag, maar het straalt de kracht zoals ieder RS model doet uit en toch blijft het voor de 6 ingetogen. Netjes :)

    Login om te reageren
  15. ariez zegt

    1 december 2010 om 23:05

    v8 is veel lichter dan v10 en toch zuiniger en minder duur in aankoop en onderhoud. gewoon superslim!!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      1 december 2010 om 23:14

      @ariez: Zal niet veel schelen qua gewicht zijn bijna dezelfde blokken.

      Eerst de S6 maar eens, die zal 450 pk/600 Nm krijgen. Bij de RS 6 ga je dan al gauw richting de 550 pk, dat zou nog haalbaar zijn met de V8 maar als het meer wordt zullen ze waarschijnlijk gewoon de V10 blijven gebruiken.

      Login om te reageren
      • ariez zegt

        1 december 2010 om 23:28

        @Tommy2: je moest s weten, ze hadden laatst die 5 cilinder van de TT RS getest om te kijken wat er precies mogelijk was, voordat tuners zich ermee gingen bemoeien. kwamen gewoon tot iets van 700pk ofzo zonder al te veel moeilijkheden. die v8 krijgen ze ook wel vet hoog hoor.

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          2 december 2010 om 16:42

          @ariez: Ja wat allemaal wel niet kan, je wilt er toch ook een paar kilometer mee kunnen rijden en een fatsoenlijke koppelcurve hebben zonder een asociaal hoog verbruik. Kijk naar BMW’s 4.4, die heeft 555 pk dus meer dan dat uit een kleinere motor (4.0) gaat niet gebeuren.

          Login om te reageren
  16. Benjamin1 zegt

    1 december 2010 om 23:23

    zucht, ik zie het verschil toch al niet meer. Waarom zou je nog een A5/A5sportback/a6/a7/A8 kopen als je buurman toch denkt dat je een A4 hebt. Ten tweede zijn alle motoren ook in de A4 leverbaar.

    Mijn advies:

    Koop een A4 met dikke motor ipv een A6 basisuitvoering en plak er een A6 badge op, geen hond die het ook zal zien.

    Login om te reageren
    • naaaam zegt

      1 december 2010 om 23:32

      @Benjamin1: blind bitch.

      Login om te reageren
  17. BaySideBlueBoy zegt

    1 december 2010 om 23:51

    De (wannabe mijn auto (BNR34)) achterste wielkastverbreders ontbreken nog! :twisted:

    Login om te reageren
  18. Patrick zegt

    1 december 2010 om 23:54

    Auto goed, kleur goed en velgen goed dus hebben!!!

    Login om te reageren
  19. BaySideBlueBoy zegt

    1 december 2010 om 23:57



    Zoek de verschillen.

    Login om te reageren
    • PurpleHaze. zegt

      2 december 2010 om 00:18

      @BaySideBlueBoy:
      De onderste auto is 1 van de mooiste auto’s ook.
      De bovenste zie je, weliswaar in andere uitvoering, elke dag.

      Login om te reageren
      • DannyHoff zegt

        2 december 2010 om 06:30

        Ik denk niet dat er V10 velgen onder de nieuwe RS6 komen, eerder de RS velgen de we op internet op de RS3 Sportback hebben gezien. De verlaging vind ik te, ik denk ook dat ook net zo’n verlaging word als de RS3 en ik vind het ook jammer dat er geen photoshop is gemaakt over de achterkant.

        Login om te reageren
  20. As_long_as_it_is_fast zegt

    2 december 2010 om 00:52

    Dit is een van de vetste auto’s die er rond rijdt.

    Login om te reageren
    • martinusgerhardus zegt

      2 december 2010 om 01:33

      @As_long_as_it_is_fast: dit.. is slechts een fotoshop.
      & zeker geen auto die rondrijdt.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        2 december 2010 om 17:10

        @martinusgerhardus: ik bedoelde het model de RS6, niet deze specifiek. Ik weet dat dit een photoshop is. Ik wou maar zeggen dat als ik een RS6 zie of hoor aankomen, ik me met plezier even omdraai om te kijken en te genieten. En ik wou daarmee ook zeggen dat ik hem wil. :D

        Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      2 december 2010 om 10:06

      @As_long_as_it_is_fast: eerder fatsig

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        2 december 2010 om 17:12

        @reinz75: smaken, kan ik je niet in betwisten…:)
        Ik weet gewoon dat ie heerlijk klinkt en waarschijnlijk ook verdomd snel en aangenaam rijdt. Kleuren en vormen, daarover kan je alleen je mening geven.

        Login om te reageren
  21. Original_Arnoud zegt

    2 december 2010 om 01:12

    Dit is toch gewoon de oude? Of is dit de A8? Of de A4? Of toch de A7? ’t Lijkt daar in Ingollstad allemaal zoveel op elkaar…

    Login om te reageren
  22. Melvivio zegt

    2 december 2010 om 01:34

    klopt, maar ook wel weer goed dat de designtaal mooi in de hele lijn doorvloeit.

    Als het met afwerking en kwaliteiten, en comfortniveaus ook zo is kan je perfect je model auto kiezen.

    Er is wel belachelijk veel keus..

    Login om te reageren
  23. db87 zegt

    2 december 2010 om 04:10

    Erg fraaie impressie. Erg mooie blauwe kleur ook.
    Maar die wielen kruipen in het echt niet zo dicht de wielkasten in.
    Ziet er wel stoer uit zo; kan Audi niet met een nieuw adaptief onderstel komen? ;)

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    2 december 2010 om 07:31

    Dit is natuurlijk gewoon een A6 met de bumperpartij van een Rs5….
    Ziet er naar mijn mening te laag uit en die velgen zijn gereserveerd voor de r8v10… dus die zullen er ook wel niet onder liggen….
    Zal volgens mij dezelfde velgen hebben als de Rs5, maar wel een iets andere bumperpartij…maar hé waar maken we ons druk om.. De Rs4 is er ook nog niet, dus op de Rs6 zullen we ook nog een eeuwigheid mogen wachten….

    Login om te reageren
  25. Timmie zegt

    2 december 2010 om 07:50

    Impressie lijkt teveel op een zoveelste tuningprojectje. Auto is te laag, en velgen veel te groot en opzichtig.

    Login om te reageren
  26. Atenza zegt

    2 december 2010 om 08:02

    Hoe moeilijk is het om een echte realistische RS6 te shoppen (en te plaatsen…)!? Het mist de flink uitgeklopte wielkasten/spatborden en die verlaging slaat nergens op. Nutteloze shop dus

    Login om te reageren
  27. i-love-v60 zegt

    2 december 2010 om 08:04

    Zucht. Waar komt toch die drang vandaan om alle audi’s op elkaar te laten lijken. Koop je daar een steendure audi RS6 , lijkt het precies op de audi A4 1.4 TDI/TFSI (of zo iets) met een sportpakketje van de buurman. Dag prestige, wat toch behoorlijk medebepalend is voor de keuze van zo’n automobiel. (en diegene die dat bestrijdt, moet maareens in de spiegel kijken en bij zichzelf eens goed te raden gaan)

    Login om te reageren
  28. boss5 zegt

    2 december 2010 om 08:19

    In deze impressie lijkt ie nog meer op de oude. Maar, de kleur is mooi.

    Login om te reageren
  29. Homer55 zegt

    2 december 2010 om 09:49

    Door die single-frame grille valt er aan de voorkant niet veel stoers te bedenken dan 2 lelijke te grote gaten ipv mistlichten..

    Login om te reageren
  30. reinz75 zegt

    2 december 2010 om 10:07

    ik ben zo blij met de bmw 5

    Login om te reageren
  31. i-love-v60 zegt

    2 december 2010 om 10:48

    @reinz75. Nee, die lijkt gelukkig niet op een ander model BMW. Trouwens, slaat 75 op je leeftijd…..dan moet je naar de opti.Haha

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    2 december 2010 om 10:53

    Jaja, de komende RS6 wordt ondanks grotendeels dezelfde carrosserie als de vorige, géén widebody? Right..

    Login om te reageren
  33. gerwin zegt

    2 december 2010 om 11:00

    ik vind deze wel veel mooier dan de andere

    Login om te reageren
  34. st zegt

    2 december 2010 om 11:50

    Wat een tupperware ding zeg. Audi was altijd stijlvol ingetogen maar dit begint wel erg schreuwerig te worden…

    Login om te reageren
  35. handrem trekken is fijn! zegt

    2 december 2010 om 12:06

    Hey! De wielen schrapen door de wielkasten. Zo’n ding komt zo ook nooit vooruit!

    Login om te reageren
  36. Lelijk eendje zegt

    2 december 2010 om 12:25

    Zet deze maar direct voor mijn voordeur, en ook in dat kleurtje!

    Login om te reageren
  37. Lelijk eendje zegt

    2 december 2010 om 12:25

    Dat blauw is echt prachtig!!

    Login om te reageren
  38. frarissimo zegt

    2 december 2010 om 12:34

    Lijkt op de Passat die hieronder staat. Doe de Passat maar en 50.000 euro op de bank ipv dit hundehok.

    Login om te reageren
  39. clijde zegt

    2 december 2010 om 12:43

    De shop is redelijk, maar niet af. De kleur is goed, maar een standaard RS heeft de wielkasten altijd veel dikker. Dat kan ik met deze shop niet waarnemen. Voor de rest lijkt hij wel op een buikschuiver. Beetje te laag. Ben benieuwd wanneer de echte langs komt.

    Login om te reageren
  40. Beem bim bop zegt

    2 december 2010 om 13:10

    Sjonnies & petjes opgelet hier is jullie nieuwe icoon

    Login om te reageren
  41. AMGJunk zegt

    2 december 2010 om 13:16

    Opzich ziet het er zo wel goed uit, maar hij zal nooit zo laag worden.

    Login om te reageren
  42. jeanclaude zegt

    2 december 2010 om 13:19

    het gaat over een rs versie en weer komen er van die kleine kinderen vertellen huh is het een a4 of een a7? zielig mensen echt waar als je het niks vind kijk dan gewoon niet man

    Login om te reageren
  43. mashell zegt

    2 december 2010 om 14:43

    Wat moeten we nu met een RS6, TDIe dat is wat de mensen willen!

    Login om te reageren
  44. Tieten zegt

    2 december 2010 om 15:19

    S6?

    Ik hoop dat de RS6 niet met grijze tinten komt (zoals op de foto en RS5), want DAT IS VERSCHIKKELIJK LELIJK.

    Login om te reageren
  45. AGERA zegt

    2 december 2010 om 15:52

    Als gewooblijk zal de avant versie van de RS6 weer de mooiste Audi worden wat een prachtbak is dat met de sedan uitvoering van Audi”s heb ik niet zo veel.

    Vandaag nog een prachtige Audi A4 avant s-line gezien. Eerlijk is eerlijk een avant of touring of welke term je dan ook wil gebruiken voor een ouderwetse station, de Audi is heer en meester in het bouwen van stations!

    Login om te reageren
  46. janklaassen zegt

    2 december 2010 om 16:42

    Zeer dik.

    Login om te reageren
  47. AGERA zegt

    2 december 2010 om 17:33

    Ik ben alleen benieuwd wanneer precies Audi de nieuwe RS6 op de markt wil brengen. Mercedes E63 AMG rijdt al een tijdje rond en de nieuwe M5 zal ook binnenkort verschijnen. Dus is het hoe eerder hoe beter voor Audi

    Login om te reageren
  48. pedro zegt

    2 december 2010 om 18:50

    ookal is hij niet echt
    dit is de eerste audi waar ik warm van word !

    Login om te reageren
  49. mb man zegt

    2 december 2010 om 20:24

    Lelijke bak. Ben zo audi moe

    Login om te reageren
  50. Erik zegt

    2 december 2010 om 23:25

    Deze impressie is mooier, naar mijn mening.
    http://www.motor-talk.de/out?url=http%3A%2F%2Fimg21.imageshack.us%2Fimg21%2F5972%2F17340665.jpg

    Login om te reageren
    • AGERA zegt

      3 december 2010 om 11:18

      @Erik: Ja klopt helemaal die impressie is ook mooier, thanks voor de link ik heb nu een beter beeld erbij.

      Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    3 december 2010 om 14:10

    Natuurlijk gaat de V10 niet weg! Er komen misschien wel 2 dikke turbo’s op, maar weg gaat hij niet;) Want dan verlies ik hoop in een nieuwe R8:P Hoewel de R8 nog wel wat jaartjes mee kan;)

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    3 december 2010 om 21:35

    Deze impressie heeft mijns inziens een redelijk hoog “petjes-gehalte”..

    Het had zo een BMW kunnen zijn. ;)

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    3 december 2010 om 21:35

    Deze impressie heeft mijns inziens een redelijk hoog “petjes-gehalte”..

    Het had zo een BMW kunnen zijn. ;)

    Login om te reageren
  54. Benz.. zegt

    3 december 2010 om 21:36

    sorry voor m’n dubbelpost..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North