Mercedes AMG crasht 230 meter met de vangrail mee

Auteur: , 56 Reacties

De Mercedes ging van VROAAAAAR naar KAPLOW.

Enkele hulpverleners die nachtdienst hadden moesten vannacht aan de bak. Er kwam namelijk een melding binnen dat er zich op de A20 bij Nieuwerkerk aan den IJssel een aanrijding met letsel had plaatsgevonden. Op de plaats des onheils aangekomen bleek het met dat letsel gelukkig mee te vallen: niemand hoefde naar het ziekenhuis. De aanrijding heeft echter wel een dikke Duitser zwaar verletzt. Een witte Mercedes Benz C63 AMG (rijtest) scheerde/schuurde over een lengte van maar liefst 230 meter langs en tegen de vangrail aan. Minimaal vier keer kwam het daarbij tot een flinke aanvaring met de geleiderail.

Dat een en ander gepaard is gegaan met flink wat geweld blijkt wel uit de plaatjes van het AMG-wrak. De auto zit flink in elkaar en enkele airbags zijn ook geactiveerd. De bestuurder heeft aangegeven dat hij zo’n 170 kilometer per uur reed toen het misging. De autoriteiten sluiten gezien de sporen op de weg echter niet uit dat de werkelijke snelheid boven de 200 kilometer per uur lag. De C-Klasse zal waarschijnlijk total loss verklaard worden. Laat het weer even een wake-up-call zijn voor ons benzinehoofden: 500 pk op de achterwielen is leuk, maar een ongeval zit in een klein hoekje.

Image-Credit: AS Media



56 reacties

Goeie chauffeur als je met 170 km/h op de snelweg zo hard crasht…. Laat ’t een wijze les zijn.
@trustmeiamanengineer: goed gelovig als denkt dat hij echt 170 ging 😜
@kennone: Misschien was ik wel licht sarcastisch.
@trustmeiamanengineer: nee ik denk het niet 😜
@kennone: op dit stuk gaat de snelweg van 2 naar 3 baans, mooi stukje om gas te geven maar even later is er een ophoging, soort bobbel in de weg. Als ik daar recht over heen knal met pakweg 160-170 dan wordt je stukje gelanceerd en de traction control gaat altijd knipperen. Ga je niet helemaal recht over die bobbel en met de nodige snelheid dan kan het snel fout gaan.

Misschien heeft dit Mercedes ongeluk hier niks mee te maken, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
@slickrick: Dit ongeluk was de andere kant op richting Gouda, op het punt waar het van 3 naar 2 banen gaat. Overigens zitten ook daar wat leuke hobbels ;)
@slickrick: die kant op ook ja. Dit was vanuit Rotterdam – Gouda overigens. Vlak voor het Cortland viaduct met 200 nog mijn aluminium bodemplaat aan gort en mijn carter een (mini)deukje gegeven met inveren daar in die hobbel. Moet daar maar gewoon niet te hard gaan… Overigens wel bijzonder dat die 170 aangeeft. Op droog 230 meter vangrail zal wel meer richting 250+km/u zijn.
@jzaero: Ze hebben een paar jaar geleden aangegeven dat de A20 tussen Rotterdam en Moordrecht te hobbelig is om er een 130-weg van te maken. Laat staan hoe het rijdt met 170-200! Ik moet zeggen dat 130 volgens mij prima kan, maar comfortabel is anders. Fijn al die fietstunnels en aqua-/viaducten daar
@jzaero: Hee misschien moet je gewoon even naar het circuit gaan ofzo.
@fanboy: Ook daar kan je je carterpan kapot rijden ;)

Ik geloof niet dat jij nooit boven de 130+ bent gaan rijden in Nederland. Dat terzijde, in de tijd dat ik deze auto heb (sinds 1 April) heb ik 12.000km gereden en misschien in die tijd 2-3x de 200 aangetikt in Nederland. Allemaal buiten drukke uren. 99% van de tijd hou ik me aan de snelheid omdat ik toch alleen maar overdag en/of woon-werk rijdt.. Hard rechtdoor is toch geen zak aan. Geeft alleen wel mooi aan dat die A20 gewoon kut is qua hobbels.
@jzaero: Het klonk een beetje alsof je het vaak deed.
Maar ik heb ook wel eens zo hard gereden inderdaad, al is dat wel erg lang geleden.

Het circuit is een betere plek, en dan rij je normaliter niet je carter pan kapot, tenzij je misschien te ver over de curbs gaat ofzo? Maar ook dat heb ik wel eens gedaan en nooit wat geraakt.
@trustmeiamanengineer: kan iedereen gebeuren, misschien stak er een beest over ofzo. Laat ’t een wijze les zijn…
@svenska_aeroplan_ab: Nee hoor dit kan zeker niet iedereen gebeuren. En of ’t een wijze les is? De tijd zal ’t leren…
@svenska_aeroplan_ab: of een spelend kind!
@trustmeiamanengineer: Dat stuk A20 is een hobbelweg.
Je moet ook niet 170 rijden met 3 wielen..
Wel eerlijk van hem, dat hij toegeeft te hard te hebben gereden. En nog een geluk, dat hij net onder de invorderingssnelheid zat.
@offroad: dat had die waarschijnlijk zelf snel even doorgerekend om in ieder geval z’n rijbewijs te kunnen houden.

Helaas voor hem dat het onderzoek van de politie al aantoont dat het > 200 was.
@offroad: not sure if sarcasm…
@offroad: waar denk je dat hij nou precies de snelheid 170 noemde ;)
@michiel_vandelft: Double. Sorry
Die man ging gewoon volgas max km/h…hoeft ie verder niet geheimzinnig over te doen…
@cpp1: de auto ecu slaat alles op, zeker bij een crash, staat exact in wat de snelheid was bij activering van de airbags……maar wat een mongool gelukkig heeft hij niemand doodgereden.
De vangrail heeft zn werk goed gedaan
Alleen nu zal meneer wel een rekening krijgen om 230 meter te vervangen omdat hij aangegeven heeft dat hij iets te hard reed
@rob5nismo: Is dat in NL zo? Dat je de schade aan straatmeubilair moet betalen als je te hard hebt gereden. Ik weet dat het op ‘de ring’ wel zo is, maar ben benieuwd naar de situatie in NL.
@eetvlagetmoney: uiteraard. Wordt gewoon verhaald op zijn verzekering. Vind je het eerlijker dat wij dat met zijn allen moeten betalen dan?
@draadloos: Nee natuurlijk niet, maar dit soort grappen kunnen wel flink in de papieren lopen. Zeker als het een ongeluk is. Stel dat jij/ik keurig de max snelheid aanhoud en je door wat voor reden dan ook uit moet wijken en je 100m geleiderail en 2 lantarenpalen + nog wat ongein sloopt. Dan lijkt het mij niet redelijk om daar zelf voor op te draaien.

(In dit geval is er natuurlijk sprake van roekeloos rijgedrag)
@draadloos: Daarnaast, als het ondanks zijn roekeloze gedrag “op zijn verzekering verhaald wordt” dan betalen wij er ook gewoon voor.
@eetvlagetmoney: Grote kans dat hij niet eens aangenomen wordt bij een verzekering, of met mega hoge premie. Dus uiteindelijk, betalen we er wel met zijn allen voor, maar hij net even wat meer.
@eetvlagetmoney: mag je zomaar zaken op de openbare weg slopen dan ? Met een baksteen een bushokje of met je C63 een geleide rail…..wat is het verschil ?
@slickrick: het één is opzet en het ander is een ongeluk. Door roekeloosheid veroorzaakt maar een nog steeds een ongeluk.

Dat maakt het totaal niet vergelijkbaar.
@eetvlagetmoney: bij bepaalde voorwaarden ben je niet meer verzekerd (dronken achter het stuur enz)
Meneer heeft zelf aangegeven te hard gereden te hebben dus zou het zomaar kunnen dat de verzekering ervoor kiest om niks uit te keren
@rob5nismo: helaas betalen verzekeraars vaak gewoon wel uit: https://www.autoblog.nl/nieuws/dronken-een-ongeluk-veroorzaakt-verzekeraars-lappen-wel-77351
@eetvlagetmoney: dan zal de schade aan de auto niet vergoed worden denk ik dan
Had z’n snelheidsmeter zeker op mph ingesteld?
Ik reed toevallig gisteravond achter deze C63s in Rotterdam. Had er al aardig de vaart in zitten…
Dus nu neemt met een Mercedes 190, maakt hier een 2.5 Evo replica van, en dan de aandrijflijn van deze kapot gereden AMG er in. Lijkt me een fijne wagen!
Mag ik de motor hebben?
Mijn complimenten voor de ontwikkelaar van de koplampunits, sterk spul
Haha dit zat eraan te komen! Heb hem de hele avond zien rond rijden bij Nesselande samen met een Bentley continental! Daar reed hij ook al als een idioot heen en weer.
@kalslasie: het type dat ook op de vrijdagavond door de witte de with / meent rijdt met veel poeha? Ik vind dat altijd zo komisch, die gasten rijden de hele nacht rondjes.

Soms zit het tegen, zo had een gozertje laatst de achterwielaandrijving van z’n 330i niet onder controle. Dook bekant het terras in.
Binnenkort bij de welbekende ‘dealer’..
Jammer, zag dat ding vaak rijden.

Punt waar die gecrashed is, is net na een goede heuvel in de snelweg, ben daar zelf met 200+ ook wel eens gelanceerd. Met RWD niet te doen bij het terugveren op zo’n snelheid. Die heuvels moeten ze echt aanpakken (is ook de reden dat dat stuk 120 km/u is ipv 130.)
@rijbewijzer: Goed idee man!

0800-8002 – nummer van rijkswaterstaat. Misschien willen ze zowaar die weg aanpassen zodat je er ook met 200+ overheen kan denderen.
@olivier420: en vervolgens rijdt de zoon van een babyboomer (de babyboomer zelf gaat slechts 95kmh) met de camper van pa er overheen met 3450kg en 120kmh en stuitert die ook van de weg. Tja, hij was net een Renault captur aan het inhalen die 95 (harder kunnen ze niet volgens bijna alle bestuurders) ging en maakte daardoor een flauw bochtje…
@lekbak: Daar is het een zoon van een babyboomer voor, je moet niet met een caravan harder dan 100 gaan.

Nee flauw belerend grapje. Ik vind dat stukje snelweg zelf best meevallen met de aanbevolen snelheid en gok dat 120 km/u óók met caravan nog goed gaat.

200+ is gewoon een heel ander verhaal – het is heel snel een gevalletje “oeps te laat gezien” met vervolgens een cumulatief effect van die hoge snelheid.
Doekje erover heen
Meneer liep vannacht al
Lekker stoer te doen R’dam centrum.

Flapdrol.
@jorden: werd er ook getüttert?
Morgan kan het, dus Mercedes-Benz ook. Bij dezen presenteert het merk een heuze one-off, de Dreirader. To be continued.
Heb totaal geen medelijde met de eigenaar! Popi jopie gaan doen met zo’n auto maar hem vervolgens niet onder controle kunnen houden..
Beetje zurige reacties soms. Oke, het is een flapdrol, een schavuit, maar damn als dit hét forum van petrolheads is, dan is het met sommige zelfverklaarde autoliefhebbers droevig gesteld. Verder heeft deze gast zij Duitse bolide natuurlijk schromelijk onderschat en kan die niet rijden.
@shaw: Dus volgens je eigen woorden heeft de bestuurder zijn eigen wagen onderschat en kan hij niet rijden.

Komt nog eens bij dat hij blijkbaar de hele nacht stoer heeft lopen doen in R’dam centrum, waarschijnlijk meer dan dubbel zo hard heeft gereden dan de toegestane snelheid, tweehonderddertig meter vangrail heeft meegenomen en het leven van andere weggebruikers op het spel heeft gezet….en jij verwacht sympathieke reacties?
Met een c63 S was het niet gebeurd….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).