• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG: ‘Wij hebben geen tijd voor een hypercar’

Auteur: RubenPriest, gepost 20 november 2015 om 17:46 – 15 Reacties

Mercedes AMG Vision Gran Turismo


Verwacht geen baanbrekend nieuws uit Affalterbach. De hypercar-handschoen wordt voorlopig niet opgepakt door de evil doctors bij AMG.

Op de vraag of Mercedes-AMG bezig is met de bouw van een concurrent voor de ‘Aries en P1’s van deze wereld werd een stellig antwoord gegeven. ‘Neen’, aldus AMG-voorzitter Tobias Moers. Voorlopig hebben de Duitsers het druk genoeg met de huidige orders.

Eerder deze week werd al bekend dat AMG zijn V12 productie zal gaan verhogen. De motoren zullen nu ook worden gebouwd in het Duitse Mannheim. Door de verhuizing is er plek vrijgekomen voor de bouw van de achtpitters van AMG. Ook hier moeten er meer van gebouwd gaan worden om aan de hoge vraag te voldoen.

Natuurlijk wordt er geheimzinnig op de achtergrond doorgewerkt aan andere modellen binnen de AMG-lijn. Zo weten we dat er een model boven de AMG GT zal worden gepositioneerd. Vermoedelijk een twaalfcilinder met elektrische ondersteuning. Misschien dat de Duitsers dit project nu op een lager pitje hebben gezet door de drukte bij reguliere AMG-modellen.

Recent is de nieuwe SL onthuld en koos Mercedes-AMG dit jaar voor een nieuwe modellen-lijn, met de iets softere C450 AMG, die als debuutmodel figureerde. Ook zijn ze druk met de volgende generatie E-Klasse, aldus Moers. Een andere reden dat de hypercar er voorlopig niet gaat komen is vanwege het financiële plaatje. Tussen de ontwikkelingskosten en de uiteindelijke verkoopmarges zit een groot gat. De extra naamsbekendheid weegt volgens Moers niet op tegen de kosten. Althans, niet in het huidige stadium waar AMG zich nu bevindt.

Foto: Mercedes AMG Vision Gran Turismo

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, hypercars, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe TECHART Magnum
Volgend bericht: Recall: 90.000 Tesla Model S’en terug naar de dealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    20 november 2015 om 17:50

    Wat is er gebeurd met de lijfspreuk van ‘Das Beste der Nichts’?

    Login om te reageren
    • gash zegt

      20 november 2015 om 17:52

      @martinus:

      Die slogan vonden ze ruk, ze gingen voor ”Das Beste oder nichts”.

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      20 november 2015 om 18:00

      @martinus: die is veranderd in ‘Das Beste oder Nichts’ ?

      Login om te reageren
    • jordip zegt

      20 november 2015 om 18:07

      @martinus: het zegt toch wat er gaande is, het beste lukt ze niet, daarom niks. Das beste öder nichts.

      Login om te reageren
      • spiderabarth zegt

        20 november 2015 om 18:23

        @jordip:
        Als je de koningsklasse van de autosport zo domineerd als dat Mercedes dat doet heb je geen jurkenspeeltje meer nodig.

        Dan bewijs je dat je de beste bent, nichts blijft dan over voor de rest.?

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          20 november 2015 om 18:30

          @spiderabarth: Het is mooi hoe de Mercedes mentaliteit ervoor zorgt dat het F1 superieur is aan alles en iedereen.

          Ook met hun wegwagens zijn ze vaak suprieur tenopzichte van alternatieven in dezelfde klasse.

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            20 november 2015 om 22:58

            @martinus: nou nou nou, je persoonlijke voorkeur verraad veel.

            Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    20 november 2015 om 18:00

    Ik vind dat AMG juist op de goede weg is. Ik denk dat dat een Hypercar daar weinig aan gaat toevoegen. Naarmate AMG een stapje terug neemt, wordt het eindresultaat telkens beter (van SLR naar SLS AMG naar AMG GT: lichter en goedkoper, en allemaal in 3.8 naar de 100 :-)).

    Ik vind het juist een goede actie van AMG om juist iets bereikbaarder te worden. Misschien ooit een mooie R230 SL55 voor de mooie zomerdagen…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 november 2015 om 18:51

      @gtwillem: Ik kan me wel in je antwoord vinden. Ze worden ook steeds mooier.

      Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    20 november 2015 om 18:08

    Dit is iets voor de NS, kan prima ingezet worden om het spoor sneeuw vrij te maken…

    Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    20 november 2015 om 18:14

    Ik denk dat hij nein geeft gezegd in plaats van neen

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    20 november 2015 om 18:41

    :'(

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    20 november 2015 om 18:52

    Ach ja, doe mij maar gewoon de SL65AMG blackseries. Helemaal geen hypercar nodig.

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    20 november 2015 om 19:50

    Lekker boeiend, ze dragen indirect bij aan hypercars, of zijn we allemaal Pagani vergeten?

    Login om te reageren
  8. edftw zegt

    20 november 2015 om 20:14

    Logische keuze. Mercedes laat al puik werk zien, focussen op een hypercar haalt alleen de rest naar beneden en is totaal niet nodig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North