• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz EQC van Hofele is iets meer premium

Auteur: willeme, gepost 9 maart 2020 om 12:58 – 6 Reacties

Mercedes EQC Hofele

De Hofele Mercedes-Benz EQC toont aan dat tuning ook wat kan toevoegen.

De Salon in Genève 2020 die niet doorging heeft zijn sporen nagelaten. In plaats van een grote autoshow was het een midweek van héél véél autonieuws. Mansory was zo slim om even een paar dagen te wachten om daarna met een enorme lading nieuws op de proppen te komen.

On hold

Hofele doet het nóg handiger. Die hebben afgelopen week gewoon even overgeslagen. De tuner zou namelijk ook acte de présence geven in Genève. Ze hadden natuurlijk vorige week het nieuws vrij kunnen geven, maar dan sneeuw je toch een beetje onder. Daarom heeft Hofele al zijn primeurs on hold gezet. Er zijn vijf projecten die de Duitsers nog op de planken hebben liggen.

Mercedes EQC Hofele

Mercedes-Benz EQC

Deze Hofele Mercedes-Benz EQC is hun eerste wapenfeit. Hofele presenteert zich de laatste tijd als ‘Mercedes-veredelaar’. Sterker nog, ze brengen het alsof ze al sinds 1915 bezig zijn met Mercedessen. We kennen de tuners uit Donsdorf voornamelijk als tuner van Volkswagens en Audi’s. Pas de afgelopen hebben ze de banden met Mercedes (weer) aangehaald.

Mercedes EQC Hofele

Sjeu

Hofele specialiseert zich in carrosserie-onderdelen. Bumpers, skirts, grilles, spoilers: dat soort werk. Bij de Mercedes EQC staat het verrassend goed. De EQC is van zichzelf behoorlijk clean vorm geven. De elektrische SUV van Mercedes heeft nu dankzijde Hofele net eventjes wat meer sjeu.

Turbine

Turbine

Zeker aan de achterkant is de Mercedes EQC van Hofele erop vooruitgegaan. De achterbumper is een aanwinst. Of de velgen dat ook zijn, moeten jullie eventjes zelf bepalen. Ze zijn opvallend dankzij hun diameter (22″) en turbine-design. De velgen zijn in Dark Shadow Chrome afgewerkt. Als dat niet premium. De velgen zouden bijna een optie van Mercedes kunnen zijn, dus Hofele voelt de sfeer wel een beetje aan.

Interieur

Armagnac

Dat doen ze sowieso met het interieur. Daar is Hofele helemaal los gegaan op het interieur. Bijna elk onderdeel in het interieur is voorzien van leer of alcantara. In dit geval hebben ze gekozen voor de kleur ‘Armagnac’, wat volgens Hofele uitstekend past bij het ‘Alu Beam’ exterieur. Het enige wat ze dus niet aangepast hebben, is de motor. Hofele heeft de EQC aangepast om te laten zien dat het een elektrische auto ook premium en fraai kan zijn.

Mercedes EQC Hofele

Dit was de eerste van vijf nieuwe Hofele projecten. Verwacht in de loop van de week de andere vier.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

alcantara, Elektrisch, eqc, hofele, leer, Mercedes, SUV, tuning, velgen

Vorig bericht: « Oproep: Mijn Auto – Marktplaats editie!
Volgend bericht: GP Australië gewoon toegankelijk voor publiek »

Lees Interacties

Reacties

  1. poes zegt

    9 maart 2020 om 13:39

    Inderdaad iets beter, denk ik. Maar mooi wordt ‘ie nooit, het hele model klopt voor geen meter.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 maart 2020 om 14:03

      Het model EQC is gewoon een variant op de GLC. Als je het mij vraagt is de EQC nog iets beter geslaagd zelfs. En de buitenkant van deze misschien zelfs nog wel iets mooier. De binnenkant is mooi bedacht maar is wel heel erg over de top uitgevoerd.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2020 om 13:50

    Nu nog een V12 onder de kap en hij is écht premium!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 maart 2020 om 14:05

      Een auto met elektromotor is nog stiller, rijdt nog soepeler dan een V12 en je hebt een nog kleinere actieradius. Elektro is dus nog meer premium dan een V12.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    9 maart 2020 om 14:59

    Nou, hebben ze er toch nog 1 weten te slijten…

    Login om te reageren
  4. MetalLaires zegt

    9 maart 2020 om 18:15

    Is een mooiere en stoerdere auto nu naar mijn mening.

    Ik vind het niet erg dat alles nu EV wordt en ICE eruit gaat. De stoomlocomotief bestaat immers ook niet meer maar ik vind ze nog steeds de mooiste treinen(lees: locomotieven)
    (zoals een F7 Hudson https://i.ebayimg.com/images/g/BbEAAOxy63FSu0V0/s-l1600.jpg )
    joepietjoep: https://www.youtube.com/watch?v=G_wd9nZHbmQ

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North