• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtelling

Auteur: Wouter, gepost 12 januari 2015 om 03:07 – 50 Reacties

Afbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtellingAfbeelding Mercedes C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtelling

Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid
Tweehonderdennegenenzeventig pk, 600Nm koppel, een normverbruik van 2,1 liter per 100 km, een CO2-uitstoot van 48 gram per km. En dus 7% bijtelling voor de zakelijke rijder in Nederland, ook voor de Estate.

Na de S-klasse met stekker, volgt nu de C-klasse Plug-in Hybrid en daarmee is het elektro-offensief van de Mercedes-Benz nog niet voorbij. Nog dit jaar verschijnt er van de ML (die GLE gaat heten) ook een plug-in hybride versie. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse zakelijke rijder die een ster op de motorkap prefereert en zo min mogelijk bijtelling betaalt.

De C350 Plug-in Hybrid heeft onder de motorkap de bekende 2.0 liter grote viercilinder turbo-benzine motor met 211 pk en 350 Nm, die wordt gecombineerd met een hybride module die geïntegreerd is in de 7G-Tronic versnellingsbak. De elektromotor levert nog eens 80 pk en 340 Nm koppel. Het totale systeemvermogen en koppel komen ermee op respectievelijk 279 pk en 600 Nm. De prestaties zijn niet meer muesli te noemen: als sedan is de sprint naar de 100 in 5,9 seconden (Estate 6,2s) gepiept en de begrenzer moet er aan de pas komen om de boel af te regelen op 250 km/u. Niet dat de C350 Plug-in Hybrid snoeihard de begrenzer inloopt, want de Estate haalt slechts 246 km/u, dus de sedan haalt het ook maar net.

Het accupakket biedt een capaciteit van 6,2 kWu en is gemonteerd in een stalen behuizing onder (!) de achteras. Helemaal opgeladen kan er volledig elektrisch 31 km worden afgelegd met een maximumsnelheid van 130 km/u. Het accupakket pikt behoorlijk wat kofferbakruimte van de C-klasse in, want de sedan houdt 335 liter (was 480 l) over en de Estate 350 liter.

Exacte Nederlandse prijzen zijn er nog niet, maar deze zouden onder de 60 mille moeten uitkomen. Voor dat geld is er standaard luchtvering (een unicum in deze klasse), Pre-Entry Climate Control system om het interieur vast te verwarmen of te koelen en een gaspedaal met haptische feedback. Saywut? Het gaspedaal kan terugschoppen om de bestuurder duidelijk te maken dat bij gas liften de verbrandingsmotor kan worden uitgeschakeld.

Hoe de C350 Plug-in Hybrid er op video uitziet zie je hier.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

7%-bijtelling, c-klasse, Hybride, Mercedes, plug-in

Vorig bericht: « Met deze Pagani Huayra loop je nooit meer een blauwtje
Volgend bericht: Volkswagen Cross Coupe GTE heeft 360 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. c7 zegt

    12 januari 2015 om 03:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    12 januari 2015 om 03:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 januari 2015 om 04:29

      @SimonMc:
      Mijn hemel! Héél 2015 voor Wouter naar de kloten!

      Login om te reageren
  3. b00m3rang zegt

    12 januari 2015 om 04:40

    Mooie autos hoor allemaal. Maar die achterlichten van de estate… Ik vind raar

    Login om te reageren
  4. gerjan zegt

    12 januari 2015 om 04:44

    Kan aan mijn mobiel liggen. Maar 211 +80 is 291 pk bij mij. 350 Nm +340 Nm is 690. Scheelt nog al een beetje. Maar het is al laat en misschien dat ik 3 fout heb gelezen.

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      12 januari 2015 om 05:18

      @gerjan: ligt aan je mobiel.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      12 januari 2015 om 08:20

      @gerjan: Je kan de waardes niet als 1+1 optellen.

      Login om te reageren
  5. stephanotis zegt

    12 januari 2015 om 05:12

    Ze near future: Mercedes-Benz C63 AMG PLUG-IN HYBRID met 360 pk 2-liter …
    Is geen grapje.

    Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    12 januari 2015 om 06:38

    Ik weet mij nog tijden te herinneren dat je uit je dak ging als je auto met 2l motor 120pk had en maar liefst 180 haalde.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 januari 2015 om 06:50

      @Soulmaster: Ik nog een Mercedes 200 diesel met ongeveer 70 peeka…..Wordt oud..

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 januari 2015 om 10:33

        @norge:
        Yep, voor de accelleratiemeting gebruikte ze een agenda en bij 135km/u wind mee hellinkje af was de koek echt op..

        Wel hielden die hokken het fluitend 1 miljoen kilometer vol, dat dan weer wel..

        Login om te reageren
  7. SpiderIV zegt

    12 januari 2015 om 06:42

    Weer een voorbeeld dat ons fiscale bijtellings systeem eigenlijk nergens op slaat en niet klopt! Dit soort auto’s zwaar subsidiëren …………. Krankzinnig eigenlijk.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 januari 2015 om 08:37

      @SpiderIV: Nou weet ik niet of je ergens nog een bron hebt over dat we (NL?) dit soort auto’s subsidieren; maar volgens mij moet je als koper van dit ding nog steeds overal belasting afdragen. Minder belasting afdragen is nog een subsidieren.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        12 januari 2015 om 08:58

        @gregorius: je mist een “g”. Eens minder belasting is formeel geen subsidie. Echter de belasting bij dit soort auto’s (ook de Panamera Hybrid bijvoorbeeld) is veel lager dan qua prijsklasse vergelijkbare auto’s. Dat terwijl mijns inziens de milieu bijdrage / minder milieubelasting toch moeizaam aan te tonen is. Dure, om te maken energievretende techniek, meer gewicht om te verplaatsten en dit soort auto’s rijden in de praktijk weinig op elektra. Kortom de in NL geldende bijtellingssystematiek slaat de plank volgens mij aardig mis als gebruikers van dit soort auto’s profiteren.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          12 januari 2015 om 09:14

          @SpiderIV: NL is een gedeelte van Europa. Europa heeft te zeggen over uitstoot en hoe t te meten. Dat willen veranderen, iedereen snapt t, maar dat gaat nog niet gebeuren. Goed.
          Dan aan NL om met die bijtellingsregels zuinigere auto’s financieel meer aantrekkelijk te maken. Dat doen ze aan de hand van de uitstoot; dat is het makkelijkste. Ga je t moeilijker maken, dan snapt t volk t niet meer en dan heb je geen stemmers voor je plan. Want, ze hadden ook best kunnen zeggen dat je nog extra wegenbelasting gooit op hogere CC’s. Of een PK belasting. Of een gewicht-belasting. Is dat wat je wil?

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            12 januari 2015 om 14:59

            @gregorius: Wat hij wil is de loop-hole dichten; en NL is inderdaad de enige binnen Europa met een dergelijk idioot systeem. Het echte probleem is echter de manier van meten van de uitstoot en het brandstof-verbruik. Alle hybride systemen die maar 30-50km elektrisch kunnen rijden, krijgen hierdoor een oneigenlijk voordeel.

            Wat de overheid/Europa zou moeten doen is de definitie van de ‘gemiddeld brandstof’ test-sequentie aanpassen; want dan zou dit b.v. ook gewoon netjes een 14 of 20% bijtelling auto worden; veel realistischer ivt de daadwerkelijke/real-life uitstoot & verbruik.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              12 januari 2015 om 15:06

              @dawwg: Is die hele 30 – 50km niet ook afgestemd op dat je maar zoveel in die tests elektrisch mag rijden?
              En is het echt een oneerlijk voordeel, die tests?
              Eigenlijk is het nog best vriendelijk dat het verbruik in een rooskleurige situatie is gemeten: in principe, als je netjes oplaadt en netjes rijdt; kan je echt heel zuinig dagelijks huis-werk-verkeer doen. Niemand die zo zuinig rijdt, want voor die leasers wordt de benzine toch (vaak) gedokt.

              Maar ja, van 80 naar 120 in 172 seconden; dat is natuurlijk geen representatieve test meer tegenwoordig.

              Uiteindelijk: regels zijn vaak krom: doe er je voordeel mee waar je kan!

              Login om te reageren
    • tig3r zegt

      12 januari 2015 om 14:56

      @SpiderIV: Wat is er mis met een auto die 2 liter per 100 km verbruikt en 48 gram uitademt?? Dat dit een auto is die ook 246km/h kán, so what… In NL rijd je gemiddeld in een week tussen de 60 en 80 km/h zelfs ik die 2 keer in de week van Arnhem ri Groningen rijd en terug én twee dagen naar Rotterdam en terug… Enorm veel files, stadsverkeer etc waar de automaat zorgt voor prima rijgedrag en weinig uitstoot. Ik zie de krankzinnigheid er juist helemaal niet van…

      Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    12 januari 2015 om 06:47

    Bijna 1:50! Erg knap voor zo’n auto!

    Login om te reageren
  9. nickelb zegt

    12 januari 2015 om 06:49

    En nog worden de regels voor de bijtelling niet aangepast. Belachelijk. Want het normale verbruik zal niet onder de 6liter uitkomen. Maarja de rijkere mensen worden wel weer lekker gespekt hiermee

    Login om te reageren
    • parker zegt

      12 januari 2015 om 07:46

      @nickelb: er zijn ook zat plugins voor een kleinere beurs

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 januari 2015 om 10:36

        @parker:
        Maar jij vindt een auto van een halve ton dan ook geschikt voor een kleine beurs..

        Login om te reageren
        • parker zegt

          12 januari 2015 om 12:31

          @tupperware: prius pih: vanaf 34k, vol-electrisch 10 modellen (Up, C-Zero, i-Miev, Kangoo etc) tussen de 20 en 30k euro. Allemaal in de lease bereikbaar voor de kleine beurs..

          Login om te reageren
    • stfu zegt

      12 januari 2015 om 09:06

      @nickelb: uh jawel hoor. Volgend jaar van 7 naar 15%. Goed dat de EV 4% blijft want in theorie klinken deze plugins top. In de praktijk een te beperkte actieradius en onbalans in de auto door extra gewicht (vandaar die luchtvering??).

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 januari 2015 om 09:07

      @nickelb: Wat een heerlijke ongefundeerde opmerking weer dit. “De rijkere mensen worden gespekt”.
      Wil je iets goedkopers, ook met een lage bijtelling, dan is dat goed mogelijk. In dat geval kan je ook zeggen: “ja, die armoedzaaiers betalen procentueel veel minder belasting; en als je absoluut gaat kijken, is het al helemaal niks. En dan hebben die armoedzaaiers ook nog eens de mogelijkheid om in een klein lelijk koekblik te rijden, waar ze ook nog eens minder (procentueel en absoluut) belasting over hoeven betalen.”
      Maar dat zeg ik niet.
      Wat ik wel zeg: de testen zijn krom, NL mag daar niks aan doen. Als deze MB in de test zo zuinig scoort omdat het in theorie mogelijk is om zo zuinig te rijden, dan hebben ze bij MB hun huiswerk goed gedaan. Als je t ding goed oplaadt en netjes rijdt (en vooral geen 200km naar de werk), dan kom je vast wel rond de 4l/100km uit en dat is netjes, ook voor de andere lage bijtelling koekblikken.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 januari 2015 om 09:15

        @gregorius: Rijk is een vies woord in NL. Want dan heb je meer dan een ander. En dat mag niet.

        Login om te reageren
    • healey zegt

      12 januari 2015 om 11:49

      @nickelb: Gelukkig betalen de rijkere mensen ook flink meer belasting. Maar de 7% regel blijft raar. Zeker omdat aan de andere kant 25% veel te hoog is. .Bij mij staat deze ieder geval hoog op de lijst om m’n Alfa in oktober te vervangen. Wat me wel opvalt is dat deze itt de c300 hybride niet gewoon de standaard uitrusting heeft. Of heeft de luchtvering met de accu/achterasconstructie te maken? Hoop wel dat het AMG line pakket te kiezen is.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 januari 2015 om 16:43

      @nickelb: het woordje “weer” is zelden zou uit zijn plaats geweest als in jouw opmerking. Je wordt als “rijkere” hier al disproportioneel aan alle kanten helemaal leeg getrokken, bijtellingsgaatjes bestonden bovendien al lang voor de up’s en kia picanto’s van deze wereld. Dus onzin om te zeggen dat alleen grootverdieners aan deze regeling wat hebben.

      Login om te reageren
  10. TimoBac zegt

    12 januari 2015 om 07:01

    Strak hoor, alhoewel 7% over 60 k nog steeds geen kattenpis is.. Desondanks zal ie wel populair worden!

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      12 januari 2015 om 07:44

      @timobac: het gaat dan om 182 euro netto bijtelling (bij 52%).
      Mijn 12 jaar oude koekblik kost nog meer. Een dergelijke auto prive rijden kost je een veelvoud van 182 eurotjes.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        12 januari 2015 om 08:59

        @timowouters: Heb je ook meegeteld dat je werkgever ook nog (per maand) een aanzienlijk gedeelte hieraan betaalt?
        Als je dat allemaal meerekent, dan is leasen niet per se heel voordelig; al zit je met 7% bijtelling nog wel aan de goede kant van de lijn.
        Verschil is wel: prive zou je waarschijnlijk niet voor een 60k kale en gloednieuwe MB C-klasse gaan.

        Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    12 januari 2015 om 07:05

    Het is wel een erg mooie auto. Maar ik kan niet wennen aan die tablet. Eruit met dat ding.

    Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    12 januari 2015 om 07:32

    Lease prijzen zullen vast veel te hoog liggen, helaas. Anders konden we hem nog veel vaker hier zien

    Login om te reageren
  13. kutjong zegt

    12 januari 2015 om 07:49

    @gerjan iets met piekvermogen dat niet op hetzelde moment vrijkomt

    Login om te reageren
  14. redbeams zegt

    12 januari 2015 om 08:01

    Mercedes copycat…

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      12 januari 2015 om 08:32

      @redbeams: copy van wat dan ? Als je dan zo nodig moet reageren, geen dan ook even aan waar het een kopie van is.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        12 januari 2015 om 11:41

        @eelco74: Hybride…lexus…need i say more?

        Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    12 januari 2015 om 08:11

    Deze zullen we veel gaan zien in Nederland

    Login om te reageren
  16. reistje zegt

    12 januari 2015 om 08:28

    Ze gaan BMW goed achterna met de logica van nummers… C350 Hybrid en het is een viercilinder 2.0.

    Ik ben wel oprecht benieuwd wat je verbruik is als je ’s nachts oplaad en 100km +/- rijd de volgende dag. Ben benieuwd hoe goed hij het gaat doen, de V60 heeft al bewezen dat er ook genoeg behoefte is aan lage bijtellers is in het duurdere segment.

    Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    12 januari 2015 om 08:55

    Naar mijn mening is dit een beetje een halve plug-in hybride oplossing en zeker niet het zuinigste wat Mercedes kan produceren, zonder kracht in te leveren. Deze C350 heeft een elektro motor die minder pk levert dan die in de S500 PiH. Nu ben ik geen expert in elektro techniek, maar ik heb begrepen dat deze extra pk’s uit een elektromotor nou niet heel veel meer extra moet kosten of wegen.
    Ook ligt hier maar 6.2 kWh in, in de batterijtjes; waar er toch ook concurrenten zijn die een stuk meer juice hebben. En die 4 kWh extra, gaat dat die auto zoveel zwaarder maken?
    Dus het komt er op neer dat de slimme koppen bij MB hebben berekent; dat t uiteindelijk NIET loont om een C-klasse te ontwerpen, waar je meer batterijen op een handigere plaats kan verbergen: anders hadden we dat wel gehad en zouden we nu geen C350 PiH aangeboden hebben gekregen met minder bagageruimte.
    Mijn conclusie; zonder dat ik erin heb gereden natuurlijk: MB levert vast een mooi product af: PiH zonder dat het er zo hoeft uit te zien; lekker in lijn met de rest; maar het is nog lang niet wat MB had kunnen doen.

    PS: weet iemand hoeveel elektrische pk’s je roughly nodig hebt om 120/130 in je middenklasser aan te kunnen houden op de snelweg?

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      12 januari 2015 om 11:01

      @gregorius: Met de outlander kun je moeiteloos volledig electrisch 120-125 aanhouden, zelfs met wind tegen. Praat ik niet over de accu die dat niet heel lang vol houd, maar 60KW dus….

      Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    12 januari 2015 om 09:17

    Gewoon om 3:07 nog even een stukje uploaden. Hart voor de zaak die @wouter:

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2015 om 10:00

      @E34M5Touring: Zou hij soms in een andere tijdzone zitten waar het 6 uur vroeger is? :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 januari 2015 om 10:29

        @sir_smokalot: Met jullie budget? Denk het niet :p ;) :)

        Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        12 januari 2015 om 13:33

        @sir_smokalot: Was niet heel ”toevallig” de NAIAS vandaag begonnen?

        Login om te reageren
  19. amski zegt

    12 januari 2015 om 10:02

    Wouter had er zin in.. Artikel plaatsen om 3 uur ’s nachts

    Login om te reageren
  20. Kvgorp zegt

    12 januari 2015 om 10:09

    We heel erg jammer dat je heel wat kofferuimte kwijt bent. Je koop zo’n auto namelijk ook voor z’n ruimte. Vergeleken bij een Passat of een Mondeo zijn ze al erg klein dus veel is het al niet. Dan ga je ook nog eens 150 ltr inleveren. Sta je weer te hannesen als je op vrijdag avond je wagen staat te laden als je zaterdag ochtend naar zuid Frankrijk moet met heel de familie.

    Login om te reageren
  21. sydney zegt

    12 januari 2015 om 10:09

    Aan de ene kant kun je zeggen dat ook deze auto aantoont dat ons bijtellingssysteem verrot is,aan de andere kant; ik vind het juist knap dat fabrikanten de elke keer weer strenger wordende regels toch weer in hun voordeel kunnen ombuigen.En ze kunnen nog veel beter,weet ik zeker.Maar wachten er net zo lang tot dat het moet.Persmomentje!

    Login om te reageren
  22. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2015 om 13:35

    Toch wel een leuke en zeker interessante auto voor de Nederlandse markt.

    Login om te reageren
  23. mercedesbenz63 zegt

    12 januari 2015 om 17:08

    Ik vind het wel een leuk en zuinig idee

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North