Mercedes heeft vandaag de (Nederlandse) prijzen bekend gemaakt van de gloednieuwe E-Klasse Estate. Na betaling van 49.899 euro ben je al de trotse eigenaar van een E200 CGI Blue Efficiency met maar liefst 184 pk.
En daarmee is de Estate precies 3.999 euro duurder dan zijn sedan broertje. Maar bij een E500 is het verschil tussen de sedan en Estate ruim 6.500 euro (vraag me niet waarom). Een leuke gimmick van de nieuwe Estate is dat je optioneel een derde zitrij kan bestellen. Op die manier kunnen er 7 mensen plaatsnemen in deze taxi.
Benzine
E200 CGI Blue Efficiency Estate 49.899 euro
E250 CGI Blue Efficiency Estate 61.018 euro
E350 CGI Blue Efficiency Estate 68.849 euro
E350 4Matic Estate 76.150 euro
E500 Estate 97.632Diesel
E200 CDI Estate 50.899 euro
E220 CDI Blue Efficiency Estate 55.549 euro
E250 CDI Blue Efficiency Estate 60.150 euro
E350 CDI Estate 71.000 euro
Bekijk hieronder nog een mooie video waarin alle features van de nieuwe E-Klasse Estate uit de doeken worden gedaan.
keurige prijs, wel wat boven de concurrentie, maar dat was altijd al zo volgens mij….
wat blijft het een prachtige auto, al heb ik liever de Sedan. maar dit is een mooie gezinsauto voor een nette prijs. Maar nu de grote vraag. Wat zal de E63 AMG Estate gaan kosten????
Zeker tegen de 160.000 of zo verwacht ik.
Mooie auto, al hoeft die extra zitrij voor mij niet.
Het is net een lijkwagen, maar dan vervoeren ze je met een heel klein beetje stijl.
Het spijt me heel erg maar ik kan maar niet wennen aan de nieuwe styling van MB.. Die achterkant lijkt zo van een Toyota af te komen maar dan een beetje gerestyled..
Misschien is het ook gewoon wennen mja.
@donovan
je heb helemaal gelijk :P
Mooi gezegd Robbie….plaatsnemen in deze taxi. ;-)
@HDM,
dan vink je die toch niet aan in de optielijst? :mrgreen:
Lol derde zitrij, Als je zoveel kinderen heb koop dan deze auto gewoon niet en ga lekker opel zafira rijden :’)
Helemaal a la W123 TE die 3e zitrij, wat ontzettend gaaf !
@ Tum tum
ja maar een opel is niet preemijum
De achterkant en met name de achterlichts blijft toch het grote minpunt van deze bolide.
Dat heb je nu met die combinatie van imago en styling he! Bij een imagorijk merk stellen ze algauw vragen bij het design…
Tegenwoordig een alleszins redelijke prijs voor een station van dit voormaat. Zeker voor een MB. Zal ook wel prima rijden.
Wel jammer dat ie zo lelijk is! Maar goed, op de C-klasse en SL na, heeft MB de laatste jaren sowieso geen mooie auto’s gemaakt natuurlijk.
Gaat ie geen ‘Combi’ meer heten?
@Laue
Nou en. Welke MPV vindt jy dan ‘preemjum’ ? :’)
toch mooier dan een 5-reeks Touring of een Audi A6 Break nee?
Ik zag gistere een oude hyundai rijden en ik dacht meteen aan die nieuwe Merc achterlichten. Al is het wel een knappe wagen!
Super mooie auto die nieuwe E , je moet er alleen nog aan wennen ;)
@F355GTB. Nou naast de C-klasse en SL-klasse kan ik er nog wel wat opnoemen hoor zoals de CLS, de CL, de E-coupe (Die is toch wel zoooo mooi) S-klasse.
Vind dit zelf ook niet heel mooi, maar dat vond ik van de sedan in het begin ook niet en die vind ik nu echt schitterend, uiteraard wel met AMG pakketje
helaas, ze hebben de plank helemaal misgeslagen.
de c is aardig gelukt, maar de e mag wat mij betreft de vuilnisbak in.
@ Tum°Tum
die derde zit zij is vast voor als je kinder vrienden meenemen en de
R-Classe is zeker wel premium
Groot nieuws voor de taxibedrijven.
De Superb of toch oud en vertrouwd de E-Klasse?
Nog steeds de ubersaaie grapjes over taxi’s. Bedenk wel waarom ze juist zo’n auto kiezen.
Kozen…
Ik zie bijna nooit meer recente Mercedessen als taxi rijden. Bijna alle nieuwe taxi’s zijn Skoda’s (Octavia, Superb) of VW’s.
Een Superb kost de helft van een E-Klasse en doet er niet voor onder
Omdat mensen nog steeds in de veronderstelling leven dat Mercedes voor luxe staat! :lol:
@Pordon :
Okay, de CLS, de CL en de S-klasse zijn ook best mooi. Maar als je dan naar de concurrentie kijkt, is er voor dat geld nog wel wat mooiers te koop, denk ik. Maar goed, dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik vind de laatste twee generaties C-klasse wel erg mooi. Ook als je kijkt wat de concurrentie voor die prijs aanbiedt…
Ik zie nog stees veel mb taxis.Vooral met hoge km standen en voelen nog steeds solide aan.Kan van zon skoda niet zeggen.
Super leute! Wann komt der AM-Geil editie?
@C6_R: heeft MB dan geen luxe meer? Grapjurk :D
Hier rondom Schiphol is het nog voornamelijk Mercedes wat de klok slaat, reed toevallig langs een taxibedrijf bij De Hoek, en die had een compleet nieuwe vloot taxi’s staan. Juist, allemaal nieuwe E’s. En ik zie ze ook goed vaak rijden als taxi.
@C6_R,
Dat klopt, het staat inderdaad voor luxe.
Hogere prijs komt mede doordat de Estate standaard luchtvering op de achteras meekrijgt.
Het gaat dus niet om het Airmatic-systeem, alleen luchtvering en niveauregeling.
Bij de sedan moet je wel het dure Airmatic-systeem nemen volgens mij. En volgens mij kan dat pas vanaf de E350, maar kan het mis hebben.
Niveauregeling
Niveauregeling is een systeem dat meestal met behulp van luchtvering ervoor zorgt dat de auto horizontaal blijft liggen als deze beladen is of als er een aanhanger achter zit.
Het voordeel van niveauregeling is dat de vering niet doorzakt wanneer er aan de achterkant een zware last zit. Een volle belading of een aanhanger kan de balans in de auto flink verstoren, omdat de vering aan de achterzijde te ver is doorgezakt. Niveauregeling lost dit op door in zo´n geval de vering achter te verstevigen.
mensen help aub!!!!!
als jullie een auto zouden mogen uitkiezen
welke zouden jullie pakken E500 uit 2006 of E200 uit 2009???
verder best goedkoop voor zo´n luxe auto maarja de optie lijst zal weer zo dik zijn als een bijbel:)
Mooie foto met die deuren open en de DVD schermen achterin… roept toch wel begeerte op… op deze manier wil ik best “taxi” rijden. Als ik zo’n auto heb trek ik me daar toch niks van aan wat een ander vindt…
En wat is hij toch mooi :)
@LauLau, Ik zou persoonlijk voor de E200 uit 2009 gaan. Oke de E500 heeft meer vermogen maar ben nooit echt een fan geweest van die motor.
Ook vind ik de nieuwe E vele malen mooier dan de vorige en lopen de nieuwe motoren echt verschrikkelijk goed. Dus voor mij is het dat extra vermogen niet waard, scheelt ook weer heel veel in de extra latere kosten aan benzine etc.
Die neue E-Klasse ist mit großem Erfolg gestartet: bislang wurden seit der Händlerpremiere im Frühjahr 2009 über 40.000 Modelle an Kunden ausgeliefert. Von der Einführung der E-Klasse in wichtigen Märkten wie USA und China und dem Start des neuen T-Modells im Herbst 2009 erwartet Mercedes-Benz in den kommenden Monaten weitere positive Absatzimpulse.
Lach ze maar uit, aantallen zijn om trots op te zijn on deze tijd…. Voor de mensen die kommentaal hebben moet dit genoeg zijn toch? Mercedes brengt niet alleen auto’s opde markt om het oog te plezieren, ze moeten er ook nog geld mee verdienen.. Dus als je kommentaar hebt, zorg dan dat je het beter doet! Succ6!
Goed nieuws, zo krijg je als taxi bedrijf toch weer waar voor je geld.
Misschien kan de ritprijs wel wat naar beneden met dit soort lage prijzen. ;)
Zou de derde zitrij beschikbaar met stoel verwarming ;)
verschrikkelijk ding!
ben geen fan van duitse merken
Voillaaa De CLS!
http://www.autospies.com/news/photo.aspx?photoId=34179&galleryId=1545
De E-klasse sedan komt in het echt veel beter over dan op foto’s, ik hoop dat de estate dat ook doet.
geef mij dan maar een v70
@C6.R
Je hebt oogkleppen op als je zegt dat Mercedes NIET synoniem staat voor luxe, betrouwbaarheid, prestaties en (in de meeste gevallen) een oogstrelend design. Look the S/CLS/CL/SL-class..
Nee, geef mij dan maar een Chrysler 300 C Touring. Als deze volledig aangekleed is met allerlei lekkers, en je neemt de HEMI 6.1 V8 SRT8 uitvoering, dan houd je ongeveer nog € 60.000,00 in de pocket.
@ Replo… Huh? wat bazel jij nou weer allemaal voor gelul
@ Benz.. Ik geef het toe, mn post was aan de provocerende kant.
“Look the S/CLS/CL/SL-class..” Grappig dat je de meest gebruikte taxi benz, de E klasse in dat rijtje weg laat. Die, net als een A klasse bijvoorbeeld is gewoon niet zo luxe, maar vooral kwalitatief als je van Mercedes zou verwachten.
@C6_R
Tja, klopt. Niet dat juist de E-klasse NIET kwalitatief in orde zou zijn want dat is-ie wel degelijk. (okay, de storingen even daargelaten dan)
Vind er eigenlijk weinig vernieuwends aan,tuurlijk is het nieuw en beter maar tis echt maar mwah.
Voor een betere prijs/kwaliteit verhouding koop je een Citroën C5 Tourer vanaf 27k ipv 50k,voor mij een makkelijk keus want ik vind de C5 een stuk mooier als deze E classe…
Altijd fijn het commentaar van robbie, not. Leuk dat je het vooroordeel maar even er in gooit. Zeer hoog niveau….
On-topic, ziet er strak uit en niet eens zo heel erg duur he. Ik zou er zo een willen. Heerlijk om in zo’n auto te rijden.