Mercedes E-klasse nu ook extra lang, wie biedt?

Auteur: , 27 Reacties

Helaas voor taxichauffeurs die warmlopen voor 11 14 cm extra beenruimte achterin de gefacelifte E-klasse, ook dit snoepje blijft in China. Daar staat ook de Mercedes 'E-L'-fabriek.

Best achterportiertje

Omdat de Chinese overheid van buitenlandse fabrikanten eist dat zij ook in China auto’s maken hebben de meesten daar inmiddels ook fabrieken staan. Daar maken ze vooralsnog auto’s voor de lokale markt. Dat op termijn Chinees geproduceerde auto’s uit deze samenwerking ook hierheen komen lijkt haast onvermijdelijk. BMW is er al druk mee. Voorlopig echter nog geen extra ruime E-klasse. Hoe graag we ook willen. Binz kan het een en ander leveren. Gewoon een E300L bestellen kan alleen in China.

In de lange Mercedes E-klasse komt alle extra 11 14 centimeter wielbasis ten gunste van de achterpassagiers. Daarnaast zal de wielbasis de auto een nog rustiger karakter meegeven. Voorin een V6 hybride of 1.8 turbo viercilinder. Zien jullie meerwaarde in een verlengde E?

IN YOUR FACELIFT

Update: In de originele tekst werd gesproken over 11 cm extra ruimte. Dit moet 14 cm zijn.



27 reacties

Het kan aan mij liggen, maar van de verhoudingen lijkt niets te kloppen…
@autobart: Ben ik helemaal met je eens Bart. Gelukkig bekijken chinezen de auto vanuit een hele andere hoek. (lees lager) haha
@RainierS: ik vind dat ie t prima kan hebben! Zeker op de cover foto ziet komt ie van taxi naar potentiele maffia-bak
Ziet er niet verkeerd uit. Na baby CLS nu ook baby S-klasse?
Zouden ze ook gewoon in de States en Europa moeten verkopen.
@kapiteinaudi:

Maar dan wel ergens anders fabriceren dan in China.
lijkt net een shooting-break ..
met die 4 deuren en dat korte kontje ..
Geef mij toch maar de normale versie, want die heeft wel de juiste verhoudingen.
Kom naar Nederland!!!
Die winkelhaak in de achterbumper mogen ze in ieder geval daar houden.
Extra lang lelijk….. Of je daar nou blij mee moet zijn
Nou wie bied? Ik niet!
Goedkope Maybach 57 (S)
Nu nog een extra lange versie van de S-Klasse en we hebben een goedkope versie van de 62 (S)
Nee, het is geen meerwaarde voor NL, de chinezen zullen wel gefrusteerd zijn over hun lichaamslengte en compenseren dat met hun auto.
Wij zijn groter dus rijden wij liever in een UP,( of iets anders kleins zonder wegenbelasting) dat lijkt me logisch.
@stirling:
Nee, omdat ze zo kort zijn zit het knikpunt van de knieën halverwege de zitting, en zijn ze genoodzaakt om de beentjes recht naar voren te houden.
@faalhaas: De banken worden niet langer, die blijven hetzelfde, alleen de auto wordt langer.
Vreselijk lelijk, compleet uit verhouding getrokken. Het lijkt zo net een Skoda Fabia station met kont, O ja en een paar vouwen in de flank en een ster op de neus.
@potver7: Jij hebt een rijke fantasie zo te horen
Op een verlengde versie hoort de ster op de motorkap.
Jammer dat de achterdeuren bij dit soort modellen langer worden gemaakt.

Daardoor is de totale verhouding van de wagen zoek (lees lelijk
ik snap ook sowieso niet dat het land waar zon beetje gemiddeld relatief gezien 1 van de kleinste mensen op aarde leven, uitgerekend zo enorm op verlengde versies geilen…
@arashrsf:

Status symbool, daarmee geef je de indruk dat je een chauffeur hebt wat je daar toch tussen de 250 en de 400 euro per maand kost.

Verder zijn de wagens er zo’n +-70% duurder dan hier dus is de aankoop van een S of een verlengde S er een heel stuk duurder, vandaar dat ze hun A4, A6, E, 5-serie, magotan (passat),… maar verlengd kopen.

Voor de fabrikanten een extra voordeel, dat de in China gebouwde carosseriën niet verwart kan worden met de Europese variant.
@Hupke: bedankt voor de toelichting !
Ik heb zo’n E300L gezien die al doorgebogen was.

Voorlopig (de komende 5 jaar alleszins) zou ik nog geen product kopen dat in China gebouwd is. De wagens die daar gebouwd worden mogen in België alleszins nog niet verkocht worden.

De fords die in China gemaakt worden (kwaliteit vh interieur en dergelijke = nihil) lijken uiterlijk op de onze maar er word gebruikt gemaakt van minderwaardige materialen, nochtans kosten die wagens in China nog een stuk meer dan hier in België.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).