Helaas voor taxichauffeurs die warmlopen voor 11 14 cm extra beenruimte achterin de gefacelifte E-klasse, ook dit snoepje blijft in China. Daar staat ook de Mercedes ‘E-L’-fabriek.
Omdat de Chinese overheid van buitenlandse fabrikanten eist dat zij ook in China auto’s maken hebben de meesten daar inmiddels ook fabrieken staan. Daar maken ze vooralsnog auto’s voor de lokale markt. Dat op termijn Chinees geproduceerde auto’s uit deze samenwerking ook hierheen komen lijkt haast onvermijdelijk. BMW is er al druk mee. Voorlopig echter nog geen extra ruime E-klasse. Hoe graag we ook willen. Binz kan het een en ander leveren. Gewoon een E300L bestellen kan alleen in China.
In de lange Mercedes E-klasse komt alle extra 11 14 centimeter wielbasis ten gunste van de achterpassagiers. Daarnaast zal de wielbasis de auto een nog rustiger karakter meegeven. Voorin een V6 hybride of 1.8 turbo viercilinder. Zien jullie meerwaarde in een verlengde E?
Update: In de originele tekst werd gesproken over 11 cm extra ruimte. Dit moet 14 cm zijn.
autobart zegt
Het kan aan mij liggen, maar van de verhoudingen lijkt niets te kloppen…
RainierS zegt
@autobart: Ben ik helemaal met je eens Bart. Gelukkig bekijken chinezen de auto vanuit een hele andere hoek. (lees lager) haha
gregorius zegt
@RainierS: ik vind dat ie t prima kan hebben! Zeker op de cover foto ziet komt ie van taxi naar potentiele maffia-bak
dvt093 zegt
Ziet er niet verkeerd uit. Na baby CLS nu ook baby S-klasse?
kapiteinaudi zegt
Zouden ze ook gewoon in de States en Europa moeten verkopen.
Hupke zegt
@kapiteinaudi:
Maar dan wel ergens anders fabriceren dan in China.
lincoln zegt
lijkt net een shooting-break ..
met die 4 deuren en dat korte kontje ..
9000cse zegt
Geef mij toch maar de normale versie, want die heeft wel de juiste verhoudingen.
ronaldddvos zegt
Kom naar Nederland!!!
rotarypowah zegt
Die winkelhaak in de achterbumper mogen ze in ieder geval daar houden.
ropbp zegt
Extra lang lelijk….. Of je daar nou blij mee moet zijn
henkspank zegt
Nou wie bied? Ik niet!
E34M5Touring zegt
Ssang Yong
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Nope, E Lang
bmw7 zegt
@jrk68: Mie Sai-Dis
cgvdwerf zegt
Goedkope Maybach 57 (S)
Nu nog een extra lange versie van de S-Klasse en we hebben een goedkope versie van de 62 (S)
stirling zegt
Nee, het is geen meerwaarde voor NL, de chinezen zullen wel gefrusteerd zijn over hun lichaamslengte en compenseren dat met hun auto.
Wij zijn groter dus rijden wij liever in een UP,( of iets anders kleins zonder wegenbelasting) dat lijkt me logisch.
faalhaas zegt
@stirling:
Nee, omdat ze zo kort zijn zit het knikpunt van de knieën halverwege de zitting, en zijn ze genoodzaakt om de beentjes recht naar voren te houden.
stirling zegt
@faalhaas: De banken worden niet langer, die blijven hetzelfde, alleen de auto wordt langer.
potver7 zegt
Vreselijk lelijk, compleet uit verhouding getrokken. Het lijkt zo net een Skoda Fabia station met kont, O ja en een paar vouwen in de flank en een ster op de neus.
300e zegt
@potver7: Jij hebt een rijke fantasie zo te horen
eklasse zegt
Op een verlengde versie hoort de ster op de motorkap.
JagID3Merc zegt
Jammer dat de achterdeuren bij dit soort modellen langer worden gemaakt.
Daardoor is de totale verhouding van de wagen zoek (lees lelijk
fconderkantlat zegt
ik snap ook sowieso niet dat het land waar zon beetje gemiddeld relatief gezien 1 van de kleinste mensen op aarde leven, uitgerekend zo enorm op verlengde versies geilen…
Hupke zegt
@arashrsf:
Status symbool, daarmee geef je de indruk dat je een chauffeur hebt wat je daar toch tussen de 250 en de 400 euro per maand kost.
Verder zijn de wagens er zo’n +-70% duurder dan hier dus is de aankoop van een S of een verlengde S er een heel stuk duurder, vandaar dat ze hun A4, A6, E, 5-serie, magotan (passat),… maar verlengd kopen.
Voor de fabrikanten een extra voordeel, dat de in China gebouwde carosseriën niet verwart kan worden met de Europese variant.
fconderkantlat zegt
@Hupke: bedankt voor de toelichting !
Hupke zegt
Ik heb zo’n E300L gezien die al doorgebogen was.
Voorlopig (de komende 5 jaar alleszins) zou ik nog geen product kopen dat in China gebouwd is. De wagens die daar gebouwd worden mogen in België alleszins nog niet verkocht worden.
De fords die in China gemaakt worden (kwaliteit vh interieur en dergelijke = nihil) lijken uiterlijk op de onze maar er word gebruikt gemaakt van minderwaardige materialen, nochtans kosten die wagens in China nog een stuk meer dan hier in België.