• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes EQB is officieel en heet (BREEK!)

Auteur: willeme, gepost 18 april 2021 om 16:45 – 35 Reacties

Mercedes EQB

De nieuwe Mercedes EQB gaat absoluut een verkoophit worden. Handig om de aandacht te halen van de F1-resultaten.

Op het moment van schrijven van dit artikel is de GP van Emilia Romagna bezig. Net op het moment dat Hamilton zich van de baan rijdt en Bottas met Russell crasht, vindt Mercedes het wel genoeg geweest met het slechte nieuws. Want precies op het moment dat de race is stopgezet, komt ineens hier de gloednieuwe Mercedes EQB!

Dan kunnen weer even goed de aandacht halen van de GP van Emilia Romagna. De EQB is een compacte crossover. Natuurlijk is het een auto die je voornamelijk op het asfalt gaat gebruiken.

Mercedes EQB

Maar mocht je per ongeluk terecht komen in een Italiaanse grindbak, dan kun je ‘m gemakkelijk in zijn achteruit zetten om weer het asfalt op te rijden met een ronde achterstand.

Mercedes EQB

In principe lijkt Mercedes-Benz EQB gebouwd te zijn volgens hetzelfde recept als dfe EQC. De EQC is een GLC, maar dan elektrisch met een afwijkende styling. De EQB is overduidelijk een GLB, maar dan met een wat opvallender uiterlijk.

  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB

De dichte neus in het hoogglans zwart en de aan elkaar verbonden achterlichten aan de achterzijde geven aan dat je niet zomaar een GLB tot je beschikking hebt. Het appraat is 4,684 meter lang, 1,834 meter breed en 1,667 meter hoog. Bijzonder is dat het een relatief compacte crossover is met plaats voor zeven zitplaatsen.

Meer dan 272 pk

Qua motoren is Mercedes een beetje onduidelijk. Het topmodel in China is de Mercedes EQB 350 AMG Line met 292 pk. In Nederland komen er enkele varianten met ‘meer dan 272 pk’. De accucapaciteit is 66,6 kWh. De sterkste versie moet 419 km op een volle lading halen, aldus de WLTP. Of je die range ook haalt met de optionele 22″ wielen (ja, echt waar), lijkt onwaarschijnlijk. Er komen versies met voorwielaandrijving of aandrijving op alle wielen.

  • Mercedes EQB
  • Mercedes EQB

Uiteraard zijn er ook al bewergende beelden van een niet in de grindbak verkerende Mercedes EQB:

De Mercedes EQB maakt zijn debuut op de Shanghai Motor Show 2021. Deze wordt gehouden van 21 tot 28 april. Aan het einde van 2021 staat ‘ie bij de Nederlandse dealers.

Ook interessant!

  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Benz EQB
    Mercedes-Benz EQB is compacte elektrische crossover
  • Mercedes EQB is even duur als Tesla Model Y
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, China, crossover, Elektrisch, eqb, IAA-2021, Mercedes

Vorig bericht: « Video: Hamilton elimineert zichzelf (bijna)
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Emilia Romagna 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gabriel Lozano-Moran zegt

    18 april 2021 om 16:50

    Wat een lelijke auto zeg.

    Login om te reageren
    • maussieknip zegt

      18 april 2021 om 17:27

      @Gabriel Lozano-Moran: bijzonder lelijk idd

      Login om te reageren
      • baf07 zegt

        18 april 2021 om 18:39

        @maussieknip: is er al gezegd dat die heel erg bijzonder lelijk is?

        Login om te reageren
    • vingers zegt

      18 april 2021 om 22:24

      Een lelijk hok is het. Het een auto noemen is auto-onwaardig.

      Login om te reageren
      • zoomzoom zegt

        19 april 2021 om 12:35

        Sanngyong Rodius 2.0 idd

        Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    18 april 2021 om 17:17

    Aan de ene kant compact voor 7 zitplaatsen, maar, bij elektrische auto’s is de ruimte toch net wat anders in de delen. De ID3 is ook verassend ruim van binnen.

    Overigens ben ik opgegroeid met een 2002 Mitsubishi Space Wagon, 4.6 meter lang, 7 zitplaatsen. Achter de voorstoelen zit je super ruim, de achterste rij is wel enigszins moeilijk als je langer dan 1.80 bent.

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    18 april 2021 om 17:35

    Vind het maar een pausmobiel.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      18 april 2021 om 21:17

      Nog geen dedicated EV platform, dus meer een tussenpaus mobiel.

      Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    18 april 2021 om 17:44

    Ik vind de GLB veel mooier en frisser dan de GLC. Dus ook deze mooier dan de EQC.

    Vraag me wel af of er van de GLB ook een hybride versie komt of dat deze voor dit model wordt overgeslagen.

    Login om te reageren
    • renskuhh zegt

      18 april 2021 om 18:59

      @camber24: Die komt er niet

      Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    18 april 2021 om 18:09

    Ik wacht nog even op de EQG. Dat lijkt mij helemaal baas.

    Login om te reageren
  6. dromedaris zegt

    18 april 2021 om 18:30

    Damn wat lelijk, lijkt op zo’n oude Amerikaanse family van de jaren ‘90

    Login om te reageren
  7. sel777 zegt

    18 april 2021 om 18:37

    Och wat een misbaksel.. achterkant en zij kant achter boehoe

    Login om te reageren
  8. caprio zegt

    18 april 2021 om 18:42

    Wat een lelijk busje, zelfs voor een 7 zitter. Jammer dat Mercedes maar blijft voortborduren op bestaande vormen. Kijk eens naar Hyundai en Kia Mercedes

    Login om te reageren
    • denniyo zegt

      19 april 2021 om 09:30

      @caprio: haha laat me niet lachen kijk eens kia en hyundai zegt hij, Kia heeft het design Proceed compleet gejat van de Mercedes CLA Shooting break en Hyundai? Heb je de Nieuwe Tucson en Santafe gezien? Ziet er naar mijn mening niet uit, kun je beter Tonka op zetten en als ik eerlijk ben verdienen auto’s als de Kona en Ioniq nou ook niet echt de schoonheidsprijs. Of deze EQB mooi is weet ik ook nog niet helemaal zeker, maar ik verwacht dat het in het echt reuze meevalt met het design, in eerste instantie had ik ook mijn vraagtekens bij het origineel de GLB, maar inmiddels al een jaar gelukkige GLB rijder hoe langer je er naar kijkt hoe mooier hij wordt. Daarnaast is de GLB echt een ruimte wonder met een stoere uitstraling, maar tegelijkertijd zonder patserig over te komen en overal waar ik er mee kom zegt iedereen wat een prachtige auto dus absoluut geen spijt gehad van mijn keuze en dan heb ik het nog niet eens gehad over het interieur daar kan natuurlijk geen enkel ander merk tegenop.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        19 april 2021 om 11:02

        Heb je bevestiging nodig?

        Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    18 april 2021 om 18:43

    Waarom die enorme frontoverhang, is bij een electrische auto totaal niet nodig. Maar het past ook helemaal niet bij Mercedes-Benz, dat van oudsher juist een vooras heeft die relatief ver naar voren staat.

    Ook de grille is een misser en Benz-onwaardig. En de achterkant ziet eruit alsof het ontwerp al af was toen ze besloten dat er nog een zevenzitter moest komen en ze er toen maar een paar centimeter bij gesmokkeld hebben door de achterruit iets meer rechtop te zetten.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      18 april 2021 om 19:19

      @moveyourmind: omdat het in de basis nog steeds de glb is. Het heeft geen eigen ev platform zoals de eqs

      Login om te reageren
  10. jaleukhoor zegt

    18 april 2021 om 18:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. lekkerdwars zegt

    18 april 2021 om 19:13

    Gedrocht. Die front overhang doet idd vermoeden dat er ook nog brandstofversies komen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2021 om 20:57

      @lekkerdwars: dat denk ik niet, dat weet ik! Want die zijn er al.

      Login om te reageren
  12. pramm zegt

    18 april 2021 om 19:48

    Vrij ongeloofwaardig. Een range van boven de 400km voor een auto met de aerodynamica van een baksteen en een 66 kWh batterij. Ik schat in dat je op de snelweg in de winter erg blij moet zijn als je 140 km weet te halen. Heb een wat oudere Tesla 85 en daarmee haal je bij snelweg gebruik ca 350 a 370, in de winter 340 (het scheelt dat de winterbanden een maatje kleiner zijn).

    Login om te reageren
    • 1320nl zegt

      19 april 2021 om 06:09

      Oja, omdat jouw oude Tesla 6% rijbereik verliest in de winter, verlies de EQB 65%.. heb je een poster van Musk boven je bed?

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        19 april 2021 om 11:42

        Oei… jaloers much?

        Login om te reageren
  13. Honda NSX zegt

    18 april 2021 om 21:31

    Dit is niet de toekomst. Met 5,3 miljoen verkochte auto’s in 2019 staat Honda fier in de top-10 van grootste fabrikanten ter wereld. De Japanners maken bovendien een flinke groei door, want zes jaar geleden werden nog maar 4 miljoen auto’s op jaarbasis verkocht. Honda lijkt dus goed weten waar het mee bezig is, en daarom is het interessant om te kijken hoe het merk naar de toekomst kijkt. Waar de meeste automerken de elektrische auto de hemel in prijzen, daar is Takahiro Hachigo, de topman van Honda, een stuk realistischer rondom elektrisch rijden. “Elektrificatie is een middel en geen doel”, klinkt het vanuit Japan. Hachigo vindt volledig elektrische auto’s niet erg praktisch. “Bestaan er klanten die ze écht willen? Ik ben daar niet zo zeker van, omdat er heel veel vraagstukken zijn rondom infrastructuur en hardware. Ik geloof niet dat er een dramatische stijging in de vraag naar batterijvoertuigen zal zijn.”

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      19 april 2021 om 00:35

      @Honda NSX: inderdaad net zoals Akio Toyoda d‘r over denkt. En geen slechte gedachten.

      Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      19 april 2021 om 08:18

      @Honda NSX: voor Honda gaat dit wel op ja. Die doen nauwelijks nog zaken in Europa. Voor concurrenten die wel noemenswaardige aantallen in Europa (willen) afzetten gaat dit echter niet op. Als je in Europa überhaupt auto’s wil kunnen verkopen móet je wel elektrificeren.

      Login om te reageren
    • invictus66 zegt

      19 april 2021 om 12:03

      “Bestaan er klanten die ze écht willen?”
      Dat denk ik wel. Het klinkt voor sommige misschien als vloeken, maar een electrische wagen rijdt mijn inziens toch comfortabler dan een ICE.
      Er zijn uiteraard veel vragen rond de infrastructuur, maar indien goed aangepakt zou het volgens mij zelf een voordeel kunnen zijn voor het energie beheer. De hele vloot elektrische voertuigen zou voor een gigantische buffer kunnen zorgen, waardoor we optimaal gebruik kunnen maken van de onvoorspelbare natuurlijke energie bronnen (zon, wind, water).

      Login om te reageren
  14. wachma zegt

    18 april 2021 om 21:46

    Braak…. blij dat ik een c 63 heb :)

    Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      19 april 2021 om 11:25

      @wachma: dan heb je recht van spreken haha! Top auto, laatste v8 ooit in die klasse, nooit meer wegdoen.

      Login om te reageren
  15. vacano zegt

    18 april 2021 om 21:47

    Die elektrische auto’s is net als diarree. Die voortdurende twijfel of je het wel haalt tot thuis!

    Login om te reageren
    • invictus66 zegt

      19 april 2021 om 12:08

      Als je elke ochtend thuis kan vertrekken met een beschikbare range van 400km, zal er voor 90% van de bevolking niet veel imodium nodig zijn.

      Login om te reageren
  16. 1320nl zegt

    19 april 2021 om 06:05

    Wat een hoop negativiteit. Zeker is het geen auto waar de gemiddelde petrolhead warm voor loopt, maar als gezinsauto toch prima. Nette afwerking, voor het formaat praktisch en ziet er ok uit.

    Login om te reageren
  17. mpgc zegt

    19 april 2021 om 07:22

    Vind deze beter geslaagd dan de EQA. Maar vraag me af of het een succes wordt. Ik zie de GLB ook nooit rijden.

    Login om te reageren
  18. 993carrera4s zegt

    19 april 2021 om 11:28

    Heb er al een paar gezien in het echt. Ik vind het een mooie auto! Niet zo’n suv die eruit wil zien als sportauto of coupe, maar gewoon lekker vierkant, zoals het heurt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North