• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes EQE SUV ook gelijk als AMG [VIDEO]

Auteur: RubenPriest, gepost 16 oktober 2022 om 20:00 – 11 Reacties

Mercedes EQE SUV ook gelijk als AMG

Na de EQS SUV gaat Mercedes een maatje kleiner met de EQE.

Het is misschien een klein beetje verwarrend, maar van zowel de Mercedes EQS als de EQE komen SUV’s. Ze hebben dezelfde naamgeving, maar dan simpelweg met SUV erachteraan geplakt. De EQS SUV kenden we al, maar nu is het de beurt aan de Mercedes EQE SUV om te shinen. En men trekt ook meteen het doek van de Mercedes-AMG.

Dezelfde naamgeving en toch andere afmetingen. De nieuwe Mercedes EQE SUV heeft een wielbasis van drie meter. De wielbasis is negen centimeter korter in vergelijking met de limousine. Verder is de EQE SUV 4,86 meter lang, 1,94 meter breed en 1,68 meter hoog. De elektrische auto komt met zowel achterwiel- als vierwielaandrijving beschikbaar.

Je zit hoog en droog. Maar dat heeft ook weer een negatief effect op de actieradius. Wil je zo ver mogelijk komen dan is het beter om plaats te nemen in de limousine. Mercedes belooft een WLTP-actieradius van maximaal 550 kilometer voor de EQE SUV. De Duitsers willen nog niet zeggen hoe groot het accupakket is. Het is mogelijk de EQE SUV met drie fasen op te laden. Dat gaat met 11 kW, optioneel is 22 kW mogelijk. Snelladen kan met een max van 170 kW.

Net als de EQE en EQS, heb je ook in dit model het optionele hyperscreen. Een enorm scherm ter hoogte van het dashboard met een breedte van 141 centimeter. De bestuurder kijkt naar een 12.3-inch OLED scherm met een geheel eigen interface.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV

Mercedes-AMG

In tegenstelling tot de EQS SUV, komt de EQE SUV er ook meteen als AMG. Het is daarmee de eerste volledig elektrische SUV van het sportieve merk uit Affalterbach. Over dit model is al meer bekendgemaakt. Zo levert de EV een systeemvermogen van 626 pk en 950 Nm koppel. De Mercedes-AMG EQE SUV beschikt altijd over vierwielaandrijving.

Mercedes EQE SUV

0-100 km/u is al gedaan in 3,5 seconde. Dan moet je wel het AMG DYNAMIC PLUS Package meebestellen om Race Start te ontgrendelen. De topsnelheid ligt op 240 kmu/.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV

Het accupakket in de AMG is 90,6 kWh groot. Net als de reguliere EQE kun je maximaal 170 kW snelladen. 11 kW thuis of publiek laden is standaard, 22 kW optioneel.

Productiestart

De productie van de nieuwe Mercedes EQE SUV start in december in de Verenigde Staten. Wanneer we de elektrische auto in Nederland mogen verwachten is nog niet bekend. In een later stadium weten we meer, bijvoorbeeld info met betrekking tot de aandrijflijn en beschikbare varianten.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
    Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
  • Mercedes-AMG One
    Video: Mercedes-AMG One eindelijk in actie!
  • Video: AMG bureaustoel maakt je de hooligan van het kantoor
    Video: AMG bureaustoel maakt je de hooligan van het kantoor
  • Eerste blik op het nieuwe interieur Mercedes EQE SUV

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Elektrisch, EQE, eqe-suv, Mercedes, mercedes-amg, mercedes-eq, SUV, Video

Vorig bericht: « Scoor deze Mercedes met paarse swek via een veiling
Volgend bericht: Formule 1 stewards krijgen veeg uit de pan van de kaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    16 oktober 2022 om 21:06

    Hadden ze dit niet beter de EQE MPV kunnen noemen? Het lijkt meer op een soort opgeblazen B-klasse met Mercedes-EQ frontje dan op een SUV.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2022 om 07:15

      Die treeplanken helpen het design inderdaad niet om er uit te zien als een stoere SUV.

      Login om te reageren
  2. kroon zegt

    16 oktober 2022 om 21:19

    Pfffff… Saai.
    Alle EQ hetzelfde. Saai.

    Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    16 oktober 2022 om 22:07

    Is het MercedesBlog vandaag?

    Login om te reageren
  4. grandmasterb zegt

    17 oktober 2022 om 00:28

    Die mercedesontwerpers bakken er helemaal niets meer van.

    Login om te reageren
  5. Benny_Weisz zegt

    17 oktober 2022 om 04:59

    Wat is er precies zo AMG aan deze auto?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2022 om 07:14

      Het logo en het speelhal interieur. Zelfs de voorbumper is hetzelfde.

      Login om te reageren
  6. kadett83 zegt

    17 oktober 2022 om 07:32

    Grootste vraag die ik altijd heb bij het zien van weer een nieuwe auto. Waar gaan ze die parkeren? 1.94 breed, terwijl de meeste parkeerplekken in Europa daar totaal niet voor ontworpen zijn.

    Login om te reageren
  7. rogier_hentenaar zegt

    17 oktober 2022 om 13:48

    Wat me opvalt is dat designteams van bestaande Europese merken er vaak een rommeltje van maken als het op ontwerpen van hun volledig elektrische modellen aankomt. Steevast zijn die lelijker en lomper dan de ICE varianten. Alsof ze in een soort stress schieten, of van het hoofdkantoor te horen krijgen dat de elektrische auto’s niet te mooi mogen zijn zodat ze nog tijd hebben om het huidig verdienmodel van hun ICE’s uit te melken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2022 om 13:54

      Nonsens. Een e-tron is mooier dan een Q5. Naast EQS is oogt de S-klasse ouderwets. De GLS oogt vooral lomp, de EQS SUV oogt netjes. De ID.3 maakt dat de Golf 8 eruit ziet als een oud model. De ID.4 maakt dat de Tiguan er uitziet als een oud model. De BMW iX, is na gewenning eigenlijk een veel sterker ontwerp dan de X5. De nieuwe elektrische Megane is een heel knappe auto, z’n brandstof voorganger vooral meh.

      Login om te reageren
  8. grandmasterb zegt

    17 oktober 2022 om 18:13

    Het interieur zal vooral kermisklanten erg aanspreken, ronduit vreselijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North