• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes EQG komt deze maand (maar heet géén EQG)

Auteur: machielvdd, gepost 8 april 2024 om 18:02 – 12 Reacties

Mercedes gaat vanaf nu weer normaal doen met de naamgeving van elektrische modellen.

Mercedes presenteerde vorige maand hun vernieuwde zeecontainer, maar de langverwachte elektrische G-Klasse was er nog niet bij. Daarvoor moesten we dus nog iets langer geduld hebben. Voor degenen die reikhalzend uitzien naar de EQG hebben we goed nieuws: deze auto komt zeer binnenkort.

Mercedes kondigt vandaag namelijk de onthulling aan. Die zal op 24 april plaatsvinden tijdens ‘Auto China’, oftewel de autoshow van Beijing. Mercedes benadrukt in het persbericht hoe belangrijk China wel niet voor hen is. Waarom dat zo nodig in het Nederlandse persbericht moet is ons niet helemaal duidelijk.

Elektrische G-klasse
Elektrische G-klasse
Elektrische G-klasse
Elektrische G-klasse

Enfin, de Mercedes EQG gaat dus eindelijk onthuld worden. Het bijzondere is echter: deze auto gaat geen EQG heten, ook al was dat wel de naam van de concept car. Mercedes houdt het gewoon bij G 580. Misschien nog met een toevoeging erachter, dat is nog niet helemaal duidelijk. Maar het wordt dus geen EQG.

Daarmee wordt bevestigd wat we begin 2023 al schreven: Mercedes gaat een eind maken aan de EQ-typeaanduidingen. Het was natuurlijk ook een beetje onoverzichtelijk geworden, met de EQS, EQS SUV, EQE, EQE SUV en EQC (die dan weer niet de toevoeging SUV heeft). Het lijkt er dus op dat de elektrische modellen vanaf nu weer gewoon traditionele namen krijgen.

Elektrische G-klasse

De elektrische G-Klasse is overigens niet de enige primeur die Mercedes meeneemt naar Beijing. Ze zullen ook de nieuwe hybride topversie van de AMG GT onthullen, de AMG GT 63 S E Performance. Bovendien nemen ze de vernieuwde EQS mee. Het is nog vrij vroeg voor een facelift, maar de EQS loopt toch alweer drie jaar mee.

Over iets meer dan twee weken kunnen we jullie alles vertellen over het nieuws van Mercedes, dus hou deze site in de gaten.

Ook interessant!

  • Schietpartij in Duitse Mercedes-fabriek: twee doden
  • Mercedes-Benz A180 limousine - rijtest en video
  • Mercedes A-Klasse hoeft toch nog niet weg
  • Maybach Night Series zijn heerlijk macaber

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste BMW i7 van Marktplaats
  • Jeremy Clarkson steekt Christian Horner hart onder de riem
  • Drugsdealers kunnen langer genieten van hun favoriete Mercedes
  • Verstappen geeft top tip aan ander team voor nieuwe coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, eqg, g-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Apple-concurrent (!) presenteert: de iCar
Volgend bericht: Gespot – Lamborghini Revuelto op Nederlands kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    8 april 2024 om 19:37

    Heel die EQ-serie van Mercedes is toch al lang geflopt man. Ook dit wordt niks. Jammer weer. Mosterd na de maaltijd.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 april 2024 om 20:10

      Vind ik ook niet zo gek. Kijk hoe die dingen er uit zien. De meeste kopers willen geen EV, die willen een auto die toevallig op elektriciteit loopt. Van dat hele afwijkende “kijk mij eens EV zijn”-design werkt in de meeste gevallen gewoon niet.

      En in het geval van Mercedes komt er dan ook nog bij kijken dat (als je de reviewers mag geloven) de EQ auto’s beduidend minder zijn dan hun niet-EQ broertjes en zusjes. Zo’n EQS zou bijvoorbeeld op papier de S-klasse van de EQ-serie moet zijn, maar in de praktijk toch niet schijnt te kunnen tippen aan de S-klasse qua materialen, comfort en rijbeleving.

      Login om te reageren
      • Otua zegt

        8 april 2024 om 23:17

        “kijk mij eens EV zijn-design”

        Die ga ik stelen!

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 april 2024 om 20:42

      Is dat zo? Je ziet opeens overal EQB modellen rijden waar je de benzine GLB nooit ziet. Ook is de EQE SUV gewoon een aantrekkelijke wagen en is een EQE als je het aandurft om ietsjes af te wijken van de norm een best strakke wagen.

      Login om te reageren
  2. Otua zegt

    8 april 2024 om 23:14

    “Waarom dat zo nodig in het Nederlandse persbericht moet is ons niet helemaal duidelijk.”

    Renminbi natuurlijk (geld)

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    8 april 2024 om 23:37

    Ik zet in op “G500 EQ 4 matic”

    Login om te reageren
  4. William zegt

    9 april 2024 om 07:18

    Veel bodemvrijheid icm een slechte Cw waarde = weinig rijbereik. Dit geldt voor alle eletrische terreinwagens.
    Volgens Harry Metcalfe verbruikte de nieuwe Defender 130 al veel meer diesel dan zijn nieuwe RR Sport diesel. Puur door de luchtweerstand.
    INEOS zal hetzelfde probleem hebben met hun Grenadier EV.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      9 april 2024 om 08:10

      Of dat een probleem is hangt van het gebruik af.
      Veel G klassen zijn boulevardtijgers. Is lage snelheid en dus ook lage weerstand.
      Z’n zee container is nooit een lange afstand cruiser. Het zelfde geld voor Ineos, buiten het asfalt is EV koning.
      Lage snelheid, veel koppel, en beperkte afstand door lage snelheid.

      Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    9 april 2024 om 07:34

    Ben benieuwd wat dit gaat wegen.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    9 april 2024 om 07:54

    Dat word denk ik de koning van de wegenbelasting

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    9 april 2024 om 08:24

    Wel knap dat ze zelfs ook het reservewiel durven heruitvinden naar een minder efficiënte versie…

    Login om te reageren
    • steinds zegt

      9 april 2024 om 20:22

      Waar het reservewiel zat, zit nu een reserve batterij.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North