Holy ground clearance, Batman!
Mercedes is nog lang niet klaar met het vertimmeren van hun G-Klasse-cultklassieker. Na de knotsgekke 6×6 lijkt er nu een modelletje te komen dat hier elementen van leent, maar het wel houdt bij de traditionele vier wielen.
Het grote groene terreinmodel doet een omgekeerde Donald Duck; dat wil zeggen, alleen de onderkant is ingepakt. De heren erin lijken het uitstekend naar hun zin te hebben op hun hoge zitpositie. Verwacht de bekende 5,5 liter biturbo V8 uit de G63, maar dan in een verpakking die zich ook leent voor ritjes buiten de stadspromenade. De brede wielkasten en skirts spreken boekdelen, hoewel we moeten zeggen dat de gemonteerde banden wat weinig profiel lijken te hebben voor off-roadwerk.
De fotografen die deze G in Zuid-Europa onderschepten spreken van een introductie in 2015. We zullen zien…
Holy elandproef.
@Corrado16v: De elandproef bestaat er bij deze uit om er gewoon recht overheen te rijden. Als de eland bukt dan leeft ie. Anders: he ded
@sacha: Leuk. Toch even wat duiding voor de lezers die nog nooit een volwassen eland hebben mogen aanschouwen: zo een beest is zo hoog, die landt nog steeds mooi in de voorruit.
Mercedes voelt goed aan wat het vermogende publiek wilt. De G63 AMG is minder terreinwaardig dan de standaard G (staat lager op brede performance banden) en door hem op te hogen verhelpen ze het weer…
En toch zou ik liever een normale G500 op kleine wielen willen hebben. Die zijn al erg terreinwaardig en wat minder, ehhh, Russisch.
@gtwillem: maar wel met amg styling!
@reggie-boy_rood: nee, doet afbreuk aan de G-klasse. Een AMG is grappig maar volstrekt onzinnig. Er is ook geen Wrangler SRT-8 TA of Defender SV-R….
Vind hem origineel stoerder. Flink smerig onder de bagger, graag.
@gtwillem: Onzinnig? 99% van die dingen zal nooit 1 cm offroad rijden. De AMG versie rijd geweldig op de openbare weg.
@monaco: de AMG rijdt eigenlijk niet zo goed op de openbare weg. Het is vervelend maar waar: een ML63 AMG is op alle punten beter. Behalve terrein rijden en karren trekken.
Dus ik zou voor al het offroad werk graag een G500 Station Wagon willen hebben.
De G63 AMG is een zeer onderstuurde auto en het ESP en ASR grijpen extreemvroeg in, voor een oude terreinwagen is het best aardig, maar naar huidige maatstaven is het behoorlijk achterhaalt.
@Autoblog, waarom wordt m’n plaatje niet getoond??
@406_v6: Hij zegt:
Not Found
The requested URL /wp/mercedes-benz/g/2012-professional/Mercedes-Benz-G-class-Professional-2012-1920×1200-002.jpg was not found on this server.
Apache/2.2.16 (Debian) Server at http://www.carwallpapers.ru Port 80
@406_v6: Ik denk dat die servert geen embedding wil…
@sacha: ah.. ok.
Andere site dan:
[img]http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/2048_G_Professional_Offroad_002.jpg[/img]
Mijn droomauto en misschien binnenkort in mijn bezit.. Nou ja, de ‘normale’ versie van bovengenoemd model dan..
@bosnialove: Eigenlijk is de G-cabrio mijn droomauto, maar goed, die is niet zo praktisch.
@bosnialove: heb je al gekeken naar de onderhoudskosten van dat ding?
En het echte verbruik?
Van een terreinwagen een terreinwagen maken..
@rikus: En weer een nieuwe niche is geboren. Nu jij weer BMW.
Banden hebben wel profiel; Doordat ze draaien lijkt het of de banden maximaal versleten zijn.
haha heerlijk dat mercedes dit doet, getuigd ook wel van een beetje humor van onze oosterburen. Niemand die hierom vroeg en mercedes heeft het model ook zeker niet nodig, toch is het net als de 6×6 is statusmodel die door de hele rijken der aarde wel gekocht zal worden. derest van de wereld mag zichzelf lekker verbazen en glimlachen als er weer een arabier in londen mee voorbij rolt.
Heerlijk! Maar ik hoop stiekem dat deze er als een G500 G-Professional komt netzoals de g63 6×6 hoop ik dat er nog een g-professional aankomt en een Dakar versie ;) wel verschrikkelijk hoog zeg. Ik wil er wel een keer het euro circuit over haha!
Mercedes naar de dakar?
Wel grappig dat ze hem nog camoufleren. Want we zien echt niet welke vormen deze baksteen op wielen heeft…
Denk toch dat er een tik fout in de mail naar de spuiter zat, met het doorgeven van de RAL code groen :p
Bijzonder dat je helemaal geen aandrijfassen ziet… of ligt dat aan mij?
@pascal.lagarde: Er worden hier blijkbaar -net als bij de 6×6 portaalassen gebruikt.
In onderstaand plaatje van de G63 amg 6×6 zie je dat het hart van het wiel lager zit als het hart van de as.
[img]http://img1.4wheelfun.de/Mercedes-G-63-AMG-6×6-in-Dubai-2013-fotoshowImage-d323ae1-668966.jpg[/img
@406_v6: link:
[img]http://img1.4wheelfun.de/Mercedes-G-63-AMG-6×6-in-Dubai-2013-fotoshowImage-d323ae1-668966.jpg[/img]
Waarom zou je de velgen camoufleren??
@Kvgorp: anders zou je weten dat het een Mercedes zou zijn.
Wel praktisch dat ze de side pipes gewoon hebben gehouden bij dit model. Ik voorspel alvast veel verschroeide beentjes bij mensen die in de crews hangen van russische oligarchen en rijke meisjes uit LA.
Ik vind de G-klasse echt een lelijk zee container, weet niet wat mensen hier mooi aan vinden.
Doe mij maar een G65, ik ben toch niet van plan om door de modder te rijden. ;)
@gregory_verstraelen: en als je dat wel van plan bent zal een G65 ook waarschijnlijk prima uit de voeten kunnen haha