• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-Hulk

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 november 2014 om 10:48 – 32 Reacties

Afbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-HulkAfbeelding Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-Hulk

G-Klasse monstertruck
Holy ground clearance, Batman!

Mercedes is nog lang niet klaar met het vertimmeren van hun G-Klasse-cultklassieker. Na de knotsgekke 6×6 lijkt er nu een modelletje te komen dat hier elementen van leent, maar het wel houdt bij de traditionele vier wielen.

Het grote groene terreinmodel doet een omgekeerde Donald Duck; dat wil zeggen, alleen de onderkant is ingepakt. De heren erin lijken het uitstekend naar hun zin te hebben op hun hoge zitpositie. Verwacht de bekende 5,5 liter biturbo V8 uit de G63, maar dan in een verpakking die zich ook leent voor ritjes buiten de stadspromenade. De brede wielkasten en skirts spreken boekdelen, hoewel we moeten zeggen dat de gemonteerde banden wat weinig profiel lijken te hebben voor off-roadwerk.

De fotografen die deze G in Zuid-Europa onderschepten spreken van een introductie in 2015. We zullen zien…

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, groen, Mercedes, spyshot

Vorig bericht: « Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-V
Volgend bericht: De 8 meest gekozen opties voor leaseauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Corrado16v zegt

    19 november 2014 om 10:51

    Holy elandproef.

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      19 november 2014 om 11:14

      @Corrado16v: De elandproef bestaat er bij deze uit om er gewoon recht overheen te rijden. Als de eland bukt dan leeft ie. Anders: he ded

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        19 november 2014 om 12:15

        @sacha: Leuk. Toch even wat duiding voor de lezers die nog nooit een volwassen eland hebben mogen aanschouwen: zo een beest is zo hoog, die landt nog steeds mooi in de voorruit.

        Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    19 november 2014 om 10:55

    Mercedes voelt goed aan wat het vermogende publiek wilt. De G63 AMG is minder terreinwaardig dan de standaard G (staat lager op brede performance banden) en door hem op te hogen verhelpen ze het weer…

    En toch zou ik liever een normale G500 op kleine wielen willen hebben. Die zijn al erg terreinwaardig en wat minder, ehhh, Russisch.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      19 november 2014 om 11:07

      @gtwillem: maar wel met amg styling!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 november 2014 om 11:51

        @reggie-boy_rood: nee, doet afbreuk aan de G-klasse. Een AMG is grappig maar volstrekt onzinnig. Er is ook geen Wrangler SRT-8 TA of Defender SV-R….

        Vind hem origineel stoerder. Flink smerig onder de bagger, graag.

        Login om te reageren
        • monaco zegt

          19 november 2014 om 15:31

          @gtwillem: Onzinnig? 99% van die dingen zal nooit 1 cm offroad rijden. De AMG versie rijd geweldig op de openbare weg.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            19 november 2014 om 17:32

            @monaco: de AMG rijdt eigenlijk niet zo goed op de openbare weg. Het is vervelend maar waar: een ML63 AMG is op alle punten beter. Behalve terrein rijden en karren trekken.

            Dus ik zou voor al het offroad werk graag een G500 Station Wagon willen hebben.

            De G63 AMG is een zeer onderstuurde auto en het ESP en ASR grijpen extreemvroeg in, voor een oude terreinwagen is het best aardig, maar naar huidige maatstaven is het behoorlijk achterhaalt.

            Login om te reageren
  3. 406_v6 zegt

    19 november 2014 om 11:14

    @Autoblog, waarom wordt m’n plaatje niet getoond??

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      19 november 2014 om 11:15

      @406_v6: Hij zegt:

      Not Found

      The requested URL /wp/mercedes-benz/g/2012-professional/Mercedes-Benz-G-class-Professional-2012-1920×1200-002.jpg was not found on this server.

      Apache/2.2.16 (Debian) Server at http://www.carwallpapers.ru Port 80

      Login om te reageren
    • sacha zegt

      19 november 2014 om 11:16

      @406_v6: Ik denk dat die servert geen embedding wil…

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        19 november 2014 om 11:23

        @sacha: ah.. ok.

        Andere site dan:

        [img]http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/2048_G_Professional_Offroad_002.jpg[/img]

        Login om te reageren
  4. bosnialove zegt

    19 november 2014 om 11:20

    Mijn droomauto en misschien binnenkort in mijn bezit.. Nou ja, de ‘normale’ versie van bovengenoemd model dan..

    Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      19 november 2014 om 11:21

      @bosnialove: Eigenlijk is de G-cabrio mijn droomauto, maar goed, die is niet zo praktisch.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      19 november 2014 om 12:27

      @bosnialove: heb je al gekeken naar de onderhoudskosten van dat ding?
      En het echte verbruik?

      Login om te reageren
  5. rikus zegt

    19 november 2014 om 11:25

    Van een terreinwagen een terreinwagen maken..

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      19 november 2014 om 13:23

      @rikus: En weer een nieuwe niche is geboren. Nu jij weer BMW.

      Login om te reageren
  6. drugsrunner zegt

    19 november 2014 om 11:28

    Banden hebben wel profiel; Doordat ze draaien lijkt het of de banden maximaal versleten zijn.

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    19 november 2014 om 11:35

    haha heerlijk dat mercedes dit doet, getuigd ook wel van een beetje humor van onze oosterburen. Niemand die hierom vroeg en mercedes heeft het model ook zeker niet nodig, toch is het net als de 6×6 is statusmodel die door de hele rijken der aarde wel gekocht zal worden. derest van de wereld mag zichzelf lekker verbazen en glimlachen als er weer een arabier in londen mee voorbij rolt.

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    19 november 2014 om 11:46

    Heerlijk! Maar ik hoop stiekem dat deze er als een G500 G-Professional komt netzoals de g63 6×6 hoop ik dat er nog een g-professional aankomt en een Dakar versie ;) wel verschrikkelijk hoog zeg. Ik wil er wel een keer het euro circuit over haha!

    Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    19 november 2014 om 11:59

    Mercedes naar de dakar?

    Login om te reageren
  10. mnblaas zegt

    19 november 2014 om 12:01

    Wel grappig dat ze hem nog camoufleren. Want we zien echt niet welke vormen deze baksteen op wielen heeft…

    Login om te reageren
  11. jorden zegt

    19 november 2014 om 12:18

    Denk toch dat er een tik fout in de mail naar de spuiter zat, met het doorgeven van de RAL code groen :p

    Login om te reageren
  12. pascal_lagarde zegt

    19 november 2014 om 13:30

    Bijzonder dat je helemaal geen aandrijfassen ziet… of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 november 2014 om 14:02

      @pascal.lagarde: Er worden hier blijkbaar -net als bij de 6×6 portaalassen gebruikt.
      In onderstaand plaatje van de G63 amg 6×6 zie je dat het hart van het wiel lager zit als het hart van de as.

      [img]http://img1.4wheelfun.de/Mercedes-G-63-AMG-6×6-in-Dubai-2013-fotoshowImage-d323ae1-668966.jpg[/img

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        19 november 2014 om 14:03

        @406_v6: link:

        [img]http://img1.4wheelfun.de/Mercedes-G-63-AMG-6×6-in-Dubai-2013-fotoshowImage-d323ae1-668966.jpg[/img]

        Login om te reageren
  13. Kvgorp zegt

    19 november 2014 om 13:43

    Waarom zou je de velgen camoufleren??

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      19 november 2014 om 16:17

      @Kvgorp: anders zou je weten dat het een Mercedes zou zijn.

      Login om te reageren
  14. jaapiyo zegt

    19 november 2014 om 14:02

    Wel praktisch dat ze de side pipes gewoon hebben gehouden bij dit model. Ik voorspel alvast veel verschroeide beentjes bij mensen die in de crews hangen van russische oligarchen en rijke meisjes uit LA.

    Login om te reageren
  15. deventernaar zegt

    19 november 2014 om 14:41

    Ik vind de G-klasse echt een lelijk zee container, weet niet wat mensen hier mooi aan vinden.

    Login om te reageren
  16. gregory_verstraelen zegt

    19 november 2014 om 16:41

    Doe mij maar een G65, ik ben toch niet van plan om door de modder te rijden. ;)

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      20 november 2014 om 15:37

      @gregory_verstraelen: en als je dat wel van plan bent zal een G65 ook waarschijnlijk prima uit de voeten kunnen haha

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North