• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes gaat Chinese E-Klasses exporteren

Auteur: robbie, gepost 22 december 2011 om 10:12 – 41 Reacties

Mercedes E-Klasse L
Jij dacht dat alle auto’s die Mercedes in China produceerde gewoon keurig netjes in China bleven? Wrong! Mercedes heeft besloten dat de auto’s die ze in China produceren goed genoeg zijn om geëxporteerd te worden naar andere landen.

Sinds 2005 heeft Mercedes een joint venture in China met BAIC onder de naam Beijing Benz Automotive Co en die joint venture bouwt al jarenlang C- en E-Klasses en binnenkort ook de GLK. Sterker nog de E-Klasse die BBAC in China bouwt is een speciale verlengde versie van de E-Klasse met een wielbasis die maar liefst 14 centimeter langer is.

En die auto zal nu dus ook geëxporteerd gaan worden naar landen buiten China. Welke landen dat precies zijn is nog niet bekend gemaakt, maar naar alle waarschijnlijkheid zullen het in eerste instantie alleen landen in de regio zijn.

Het feit dat Westerse merken auto’s die ze in China bouwen ook daadwerkelijk gaan exporteren naar andere landen is een nieuwe ontwikkeling. Mercedes is op dit moment een van de eerste merken die dit doet, maar onlangs maakte BMW ook al bekend dat ze de Chinese 5 Serie (met lange wielbasis) ook gaan exporteren.

En als dit goed bevalt zou het natuurlijk zomaar kunnen dat er veel meer modellen geëxporteerd gaan worden. (via: gasgoo.com)

Ook interessant!

  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • Mercedes EQS gaat op vliegreis boven Stuttgart
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • mercedes SUV lelijk
    Mercedes gaat de SUV binnenkort minder lelijk maken

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

baic, China, e-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Exclusieve BMW M dealer geopend in Rusland
Volgend bericht: Dom meisje let niet op met oversteken [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    22 december 2011 om 10:15

    net zoals vroeger met de belgische en de zweedse volvoos. de zweedse moest je hebben de belgische gingen roesten. toekomstscenario voor mercedes?

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      22 december 2011 om 10:27

      @ferrari94tr: Ja hoor, jij wel. Sinds waarneer staat een volvo synoniem voor een mercedes?

      Login om te reageren
      • mrbadaboem zegt

        22 december 2011 om 10:32

        @euro95: zijn allebij premium merken

        Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        22 december 2011 om 10:52

        @euro95: het risico is wel zeker aanwezig;
        Zo wil je bijv. geen Spaanse Siemens wasmachine maar wel een Duitse. Ook zou ik geen Amerikaanse versie kopen van een model wat ook in Europa geproduceerd wordt.

        Het kan best zijn dat deze Mercedessen wel goed zijn natuurlijk maar dat is iets wat de tijd zal leren. Het kan zomaar zijn dat de kwaliteit toch net te laag is voor ons zilte landje.

        Login om te reageren
    • bobb zegt

      22 december 2011 om 10:50

      @ferrari94tr: Roestende Benzen? Toch niet weer he

      Login om te reageren
      • testpiloot zegt

        22 december 2011 om 11:53

        @ferrari94tr: dat klopt. Ik heb diezelfde ervaring gehad met Volvo S60’s. Ondanks de uitstekende bouwkwaliteit en degelijkheid blijken die uit België toch ‘iets minder’ goed dan de Zweedse exemplaren

        @bobb: Ik heb daar ook lange tijd over nagedacht waar het aan zou kunnen liggen. Door de Duitse milieulobby en Europese wetgeving is Mercedes-Benz, en veel andere autofabrikanten, begin jaren ’90 overgestapt van de thinner-gebaseerde lakken op watergedragen lakken. Sinds die tijd blijken Mercedi veel vatbaarder voor roest. Uit een persoonlijk experiment, waarbij een jaren ’90 Mercedes-Benz met een thinner-gedragen lak is overgespoten, is gebleken dat hij toch weer gaat roesten op de bekende plekken. En wat blijkt nu? De metallurgie van de jaren ’80, jaren ’90 en ’00 modellen verschilt sterk van elkaar. En dat is de meest plausibele reden dat de recente Mercedi roesten.

        In China zal er hoogstwaarschijnlijk gebruik worden gemaakt van andere ertsen en grondstoffen waardoor de Chinese eindproducten kwalitatief kunnen verschillen van de West-Europese en de Noord-Amerikaanse producten.

        Ondanks dat Mercedes-Benz mijn lievelingsmerk is, moet ik toegeven dat ze in de jaren ’90 echt wat steekjes hebben laten vallen.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          22 december 2011 om 15:34

          @testpiloot: de Volvo S60 is volgens mij nooit in Zweden gebouwd…

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            22 december 2011 om 17:54

            @robbie:

            Naar mijn weten ook niet, maar zou je deze qua interieur niet mogen vergelijken met de V70 (vorige model)? Die werd volgens mij wel in Zweden gebouwd naast de S80.

            Login om te reageren
        • jekkeh zegt

          22 december 2011 om 16:38

          @testpiloot: inderdaad echt verschrikkelijk. Had een C van ’99 (wat trouwens een geweldige auto was) en heb hem moeten wegdoen omdat het niet een beetje roestte maar toch wel vrij extreem. Nu heb ik een E van 2003 die ook al zwaar begint te roesten. Dan heb ik hier nog een Mitsubishi Pajero staan van ’97 die altijd in weer en wind heeft gestaan met geen spatje roest. Dit is zeer triest want Mercedes bouwt zeer goede auto’s, op de roest na dan.

          Login om te reageren
  2. mbfanatic zegt

    22 december 2011 om 10:17

    Mooi hoor, een lange….

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      22 december 2011 om 10:26

      @mbfanatic: Lul? Want die krijg ik bij het zien van deze bak.. ;)

      Login om te reageren
      • baap zegt

        22 december 2011 om 10:49

        @euro95: Die van mij trekt zich spontaan terug! Wat een lelijk hok!

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          22 december 2011 om 19:20

          @baap: Lol, waar krijg je dan een stijve van? Een prius? :)

          Login om te reageren
          • baap zegt

            23 december 2011 om 12:04

            @euro95: een krijg een harde van een Ford Focus RS, eerste generatie en natuurlijk van m’n 323 ci E46!! ;)

            Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    22 december 2011 om 10:23

    Met die blauwe platen zullen ze in Amsterdam ook niet opvallen hoor…

    Login om te reageren
  4. zeeuw zegt

    22 december 2011 om 10:34

    Hoe zou het zitten met de bouwkwaliteit en materialen van deze Mercedes.

    Zouden er in het interieur bijvoorbeeld goedkopere materialen gebruikt zijn, of is alles wel echt “Mercedes-waardig” ?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 december 2011 om 10:52

      @zeeuw: wat denk je zelf? Denk je dat Mercedes niet aan kwaliteitscontrole doet? En jij dat Mercedes ermee akkoord gaat dat er auto’s gebouwd worden waar hun naam opstaat die van belabberde kwaliteit zijn?

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        22 december 2011 om 11:27

        @robbie: Net alsof je het hele productieproces en alle toeleveranciers kunt controleren op kwaliteit.

        Lijkt me lastig met Aziatische leveranciers, bovendien nemen ze het in het oosten niet zo nauw met afspraken.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          22 december 2011 om 11:45

          @autogedrocht: natuurlijk kan dat, dat is namelijk precies wat iedere autofabrikant doet! Dus wat zwets je nou???

          Login om te reageren
          • zeeuw zegt

            22 december 2011 om 12:06

            @Svenska_Aeroplan_AB:

            Sommige merken passen bij auto’s voor de markten buiten Europa vaak andere materialen toe.

            Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de volgende auto’s, die ontwikkeld zijn met de Amerikaanse markt als grootste doelgroep. Mercedes ML, Audi Q7, BMW X5, Volvo XC90.

            De materialen van deze auto’s zijn van sterk mindere kwaliteit als bijvoorbeeld de E, A6, 5 en V70. De merken zelf doen dit af met het excuus van “degelijkheid”, maar de realiteit is naar mijn inzicht dat het kostenbesparend is, en dat klanten in andere landen hier een stuk minder om geven.

            Login om te reageren
          • autogedrocht zegt

            22 december 2011 om 13:35

            @Svenska_Aeroplan_AB: Dat willen je ze doen geloven ja, in andere delen van de wereld zijn de kwaliteitsstandaarden gewoon anders.

            Maar als jij denkt dat alle 10.000 onderdelen precies hetzelfde zijn qua kwaliteit, ook goed.

            Login om te reageren
  5. DMan zegt

    22 december 2011 om 10:44

    Die lui zijn gemiddeld niet langer dan rond de 1.70 en hebben extra beenruimte nodig. Een van de mannen bij PON, vertelde mij ook dat de VW Phaeton ontzettend populair is in China. Daar richten ze zich ook voornamelijk op. Goed voor de economie, dat de afzetmarkt groter word, maar ik blijf het vreemd vinden..!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 december 2011 om 10:47

      @DMan: Ruimte voor hun opblaaspop(pen)..

      Login om te reageren
    • Renesis zegt

      22 december 2011 om 10:48

      @DMan: Is al zo vaak aan orde geweest.

      1. Ze kunnen beter een E klasse LWB kopen dan een S klasse. (bespaard een hoop).
      2. Ze huren chauffeurs in (kost bijna niks)
      3. Als je niet zo lang bent en je hebt extra ruimte, lijkt het opeens ontzettend ruim.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        22 december 2011 om 11:41

        @Renesis: de grap is alleen: een E-klasse is voor een Chinees al gigantisch duur iets. En de middenklasse is vrij klein daar…
        Eigenlijk vraag ik me dus af: hoeveel van de verlengde-E-klasse Chinesen kan WEL een E maar geen S betalen. Ik denk dat het best mee zal vallen.

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          22 december 2011 om 19:22

          @gregorius: Ik denk dat je daar heel vies de fout mee in gaat! De chinezen van tegenwoordig hebben wel zeker geld hoor. Er is alleen een huge gat. De ene helft is arm en de andere weten niet waar ze hun geld aan moeten besteden. ;)

          Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    22 december 2011 om 10:50

    Toch wel grappig dat die Chinezen bijna allemaal kleine mannetjes zijn en toch willen ze extra beenruimte :D

    En liever een echte Mercedes gebouwd in China dan een namaak X5 of zo een andere Chinese kopie!

    Login om te reageren
    • umadbrah zegt

      22 december 2011 om 11:44

      @Carreza: Haha yeah, ik wilde net uitleg vragen. Waarom hebben al die scharminkels een lange e klasse nodig, als je 2 meter bent zit je meer dan ruim in de standaard e.

      Login om te reageren
  7. dotternetta zegt

    22 december 2011 om 10:53

    Het kan wel, als er maar een team europeanen op zit die de kwaliteit in de gaten houden.. continu. Ze mogen niet de andere kant op kijken want dan is het mis!

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 december 2011 om 10:59

    Tja, wen dr maar aan he… Zo ongeveer alles wordt tegenwoordig gemaakt in China, voorzie niet echt problemen ofzo.

    Login om te reageren
  9. kliko zegt

    22 december 2011 om 11:00

    Kunnen die noord-koreanen die zo op dit merk geilen ze makkelijk in China ophalen.
    Is de levertijd wat korter.

    Misschien wel een hint naar de nieuwe leider van NK.
    We hebben een kortere levertijd geregeld, koop weer ff 200 merc’s bij ons, bitte!

    Danke Schon!

    Login om te reageren
  10. DennisS65B40 zegt

    22 december 2011 om 11:54

    Dit kan een slechte ontwikkeling zijn als er niet een ontzettend goede quality assurance proces is ingeregeld. Een niet nader te noemen fabrikant van gereedschap (net als bijv. Bosch en Makita) doet dit ook momenteel. Klanten hebben door dat het gereedschap geproduceerd in China sneller kapot gaat dan die in het Westen wordt geproduceerd… Zij willen nu ook uitsluitend gereedschap wat in het Westen wordt geproduceerd. Aan de andere kant de VW Foxjes uit Brazilië blijken niet heeeeel veeel klachten op te leveren. Kwaliteitsmanagement werkt misschien in de autobranche beter.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      22 december 2011 om 12:55

      @audir8v10: Black&Crapper?

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        22 december 2011 om 16:06

        @RRenault: ;-)

        Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    22 december 2011 om 12:14

    De blauwen platen zitten er al op:P

    Login om te reageren
  12. TimoBac zegt

    22 december 2011 om 13:02

    -edit: check!-

    Verder zou ik niet een in China geproduceerde e-klasse willen hebben. Dat hoort gewoon niet,,

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    22 december 2011 om 13:15

    Het wordt tijd dat er vakbonden komen in China die meer loon eisen voor de uitgemolken arbeiders.Zo word export niet meer intressant en beschermen we onze eigen arbeiders. Mijn zonnepanelen zijn “made in Germany” maar waren wel duurder dan “made in China”. Het gaat vooral om kwaliteitscontrole van het afgewerkte product. Deze is in Europa strenger dan in China.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    22 december 2011 om 17:01

    Tja daar sta je dan met je argumenten om Europees te kopen.

    Login om te reageren
  15. masterstig zegt

    22 december 2011 om 17:59

    Zozo, je hebt het goed voor mekaar daar achterin.

    Login om te reageren
  16. 2wheels zegt

    23 december 2011 om 05:47

    Wat een gespeculeer door mensen die hier niks van af weten. Ik loop momenteel stage voor een toeleverancier aan de auto industrie en werk in Shanghai.
    1) De OEM verplicht de toeleveranciers om een vestiging te openen in China, dus met dezelfde KWALITEITSSYSTEMEN
    2) De auto is status in China, dus je doet niet mee met een audi, bmw of merc als je geen verlengde hebt
    3) OEM’s hebben eisen voor aan de omgang met arbeiders, de arbeiders bij een Europees bedrijf worden dus zeker niet uitgemolken, het leven is dan ook goedkoper hier
    4) Is alleen maar een goede ontwikkeling om de auto industrie wat nieuw leven in te blazen

    Login om te reageren
  17. bigcar zegt

    9 november 2012 om 22:39

    ik vraag me nu toch echt af wat de kwaliteit van die auto’s nou werkelijk zijn. dan bedoel ik niet alleen het materiaal gebruik, maar ook bijvoorbeeld de kwaliteit van de vering, dingen die niet meteen opvallen maar wel het verschil maken tussen de in duitsland geproduceerde wagens en de in china geproduceerde wagens die veel goedkopere onderdelen hebben..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North