Mercedes toont de nieuwe E-Klasse Estate (incl. E43 AMG)

Auteur: , 81 Reacties

De nieuwe Mercedes E-Klasse Estate is hier!

Mercedes E-Klasse Estate

De nieuwe E-Klasse Estate heeft weer een enorme bak ruimte (670 liter) achter de 40:20:40 neerklapbare achterbank. En als je die achterbank helemaal plat legt groeit het volume zelfs tot 1820 liter. Volgens Mercedes is de E-Klasse Estate bovendien de auto met het meeste hoofd- en elleboogruimte voor de achterpassagiers in zijn klasse. Eind dit jaar wordt de E-Klasse Estate ook leverbaar met een derde zitrij, een opvouwbaar bankje in de kofferbak. Op het smalste punt tussen de achterwielen is de laadvloer van de E-Klasse Estate nog altijd 1,10 meter breed.

In de meest gunstige configuratie mag je tot 745 kilogram in de achterbak mikken, maar de auto zal vlak blijven liggen dankzij de self-levelling luchtvering. Trekken mag (tot 2100 kilogram) ook, en geniet dezelfde luxe qua horizontaal blijf-magie.

Mercedes-AMG E43 4MATIC Estate
Mercedes-AMG E43 Estate 2016
De nieuwe instap-AMG variant is uiteraard ook weer van de partij. De Mercedes-AMG E43 4MATIC Estate heeft de beschikking over een 401 pk sterke 3.0 biturbo V6 met 9G-TRONIC automaat. De 4MATIC vierwielaandrijving is standaard op deze uitvoering en de auto heeft bovendien een specifiek afgesteld onderstel.



81 reacties

Zat je op het terras?
@eklasse: Volgens mij zijn ze bij AB lekker aan het bier, de Twingo GT is ook uit!
E-Klasse, want vervoeren van een vliegtuigpropellor :-/
@house: Nou, ik heb best wel nachten wakker gelegen over het probleem, hoe ik nu die propellor zou moeten vervoeren. Komt Mercedes hier zo in eens met een passende oplossing. Er zitten natuurlijk veel mensen met hetzelfde probleem. Dankje Mercedes, ik kan weer slapen!
Vind ik een über-estate!
Mooie nieuwe c klasse station, lijkt wel wat groter geworden😂😂. Die twee iPads als dashboard kan ik nog steeds niet aan wennen. Liever een analoge meterset met schermpje ertussen .
@zeevink: dat is een optie deze 2 schermen en dit zijn juist geen ipad achtige schermen
@ch26: Als je in de configurator kijkt hebben alle modellen de 2 schermen.
@fejjie: Bij mij niet
@ch26: inderdaad, is onderdeel van het technology pakket. Anders heb je analoge tellers en een kleiner scherm
Foto 20, die bekleding. En dat is dan een ‘doorsnee’ stationwagon. Wat een prachtige auto. Ja hij lijkt veel op de C-klasse, maar dit is toch wel erg uitgebalanceerd qua design, misschien wel de mooiste stationwagon van dit moment. Een 5-serie en een A6 zijn erg fraai, maar de klasse die dit uitstraalt is echt indrukwekkend. Niks bescheiden, bravoure ten top. Mercedes-Benz, dit vind ik echt fantastisch!
@granlusso: idd de 5 en a6 lijken in 1 oogopslag gedateerd…
@slisse: Zijn ze natuurlijk ook al een beetje..
Binnenkort eens zien wat de opvolgers daarvan worden :-)
@slisse: Logisch als ze al 5 jaar meegaan!
@granlusso: Voor die bekleding betaal je wel een meerprijs van, noem eens wat, 6.000 euro. “Maar dan heb je ook wat.”
@granlusso: eens! Ik vind het echt een geslaagde wagen.
Die achterkant, lijkt net een fotoshop, wat gruwelijk onorigineel en lelijk.
@mercedesclk350: eens, nu al gedateerd, had wel iets vernieuwender gemogen. Weet nu al dat de nieuwe 5 de benchmark gaat word e
@wildbeest: gaat worden? De E-klasse IS de benchmark. Over het uiterlijk valt inderdaad te discussiëren. Wat betreft de rijeigenschappen, het interieur, de gebruikte materialen etc etc is de E-klasse weer de maatstaaf voor de rest.
@wildbeest: Ik moest lachen. En hard.
@henkhupelschoten: wat is dit voor een populair gedrag? Iedereen ineens helemaal mercedes lyrisch… Eind dit jaar komt der neue funfer, sta jij vast weer vooraan..
@wildbeest: de nieuwe 5 serie is niet eens uit, dus hoe kan jij nu al oordelen? Heb je de nieuwe E-klasse al gereden/getest?
@agarde: gaat over de vormgeving, heb de nieuwe e al vaak genoeg gezien. De 5 zie je gewoon aankomen door de ingepakte plastics heen
@wildbeest: Vormgeving… dus gaat puur om smaak… Kan je niet echt op oordelen bij een benchmark.
Zonde dat zoveel autofabrikanten al hun modellen zo op elkaar laten lijken.
Niet heel mooi, ook niet lelijk. Verder gewoon een fantastische kar. Vraag me nu wel af wanneer de E-Klasse een echt mooie auto wordt, want dat is ie imo nog nooit geweest.
@kapiteinaudi: Tja, een Audist zal een W211 Avantgarde nooit mooi vinden..
Die achterlichten staan prima!
Mercedes doet het gewoon weer, de mooiste wagen in zijn klasse! Zeker als E43 is het een verdomd begerenswaardige auto.
Blijf het jammer vinden dat de dubbele koplampen gesneuveld zijn. Was juist hét kenmerk van de E-klasse.
@Original_Arnoud: Nope s60 en v60 hadden deze ook
@slisse: = no fashion geen automerk dat dit nog nodig heeft met de opkomst van LED technologie, ze hebben zoveel meer mogelijkheden, spijtig dat ze hier geen gebruik van maken. Ze kunnen de wagens zo veel cleaner maken
Kan helaas niet tegen zijn grootste concurrent op; de Mercedes E-klasse sedan.

Die laatste oogt net even wat sierlijker dan de Estate en komt erg statig over. Dat de sedan overduidelijk het kleine broertje van de S-klasse is is alleen maar een compliment voor de E-klasse sedan. Maar ik begrijp wel als mensen voor deze Estate kiezen.

Als je de ruimte nodig hebt is de Mercedes één van de beste auto’s in zijn klasse. Al hebben BMW, Audi en Volvo erg goede alternatieven.
@moveyourmind: idd en de c classe is ook een kleine broer van de s-classe net geen verschil meer buiten de estate… Gaan we de Audi toer op?
@slisse: Ondanks de nauwe verwantschap kan je de C- E- en S-klasse in het echt makkelijk uit elkaar houden.

Bij Audi heb ik soms moeite met de A4 en de A6 te onderscheiden, maar dat komt omdat de A4 zo volwassen is geworden. Ondanks dat het misschien een tikje saai is is er wel wat voor te zeggen om de modellen niet teveel in design te laten afwijken. Het zorgt voor een sterkere merkidentiteit, en zeker met de vele modellen en varianten die tegenwoordig door fabrikanten gevoerd worden is het wel handig om bij alle modellen bepaalde stijlkenmerken door te voeren en niet iedere keer radicaal van stijl te veranderen. Voor klanten is het wel zo prettig dat ze niet na een paar jaar al in een verouderd model rondrijden.
Zie mezelf nog wel zitten een blacked-out E43. Geen taxi liefhebber, maar zo’n estate nog best mooi!
Ik zie gewoon een a6 vorm erin terug. Een station is echt audi werk
@okkii: kuch Volvo kuch
@okkii: wat een onzin. Als er een merk is dat praktische stations bouwt dan is het Mercedes-Benz.
@ettie: uiteraard, van alle markten thuis; lijkwagen, taxi, ambulance etc. En met een goede trekhaak kan je ook een deftige tabbart trekken.
@donvinnie: http://www.tabbert.de/nl/modellen/cellini.html
helaas mag ‘ie de grootste niet trekken.
@ettie: Hoeveel zou die kosten? Full-option?
Achterkant past totaal niet bij de voorkant vind ik. Jammer want ik vond de E klasse T altijd erg fraai! Komen er naast de nwe AMG motor nog andere benzine uitv. binnenkort? Nu heb je enkel die en de E200.
Nu ken ik iemand die zweert bij zijn E500. Die koopt hij zelf, nieuw en dus niet in de lease, ook al rijd hij veel voor zijn werk. Hij maakt veel kilometers en vind het dan prettig om comfortabel laagtoerig 130 kunnen rijden op de snelweg. Iets wat ik ergens wel kan begrijpen. Nu met de nieuwe E43 AMG vraag ik mij af of er nog wel een nieuwe versie van de E500 komt. Want een AMG (ook al is het een instapper) zal minder op comfort gericht zijn dan een E500 dat is. En ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Mercedes dat gat gaat laten vallen.
Prachtige statige auto weer. Netjes hoor.
Sorry hoor maar de tijd dat we enkel Audi van eenheidsworstheid (?) konden beschuldigen is allang voorbij. Dit is gewoon een langere C klasse estate geworden. Bah bah bah, waar is de originaliteit naartoe?
Ik ben teleurgesteld.
@misterdrogba: ach joh. Over een paar jaar maakt mercedes weer een nieuwe generatie auto’s die weer aardig anders zijn dan deze generatie.

Over een paar jaar maakt Audi weer een nieuwe generatie die bijna gelijk is aan deze. Net zoals de vorige generatie.
Zeer fraai. Mooiste station. BMW en Audi krijgen huiswerk. Nu alleen nog een über diesel
@lompey: idd de overige staan ondertussen 4j achter binnen 1j zal je het omgekeerde zeggen…
Oh ja ik vervoer dagelijks ook een propeller….
Gatverdarrie. Hier was is al bang voor…een iets grotere C. Zo jammer. De vorige E vond ik gewoon mooi. Die naar achter aflopende lijn over de flank verpest het design van de huidige generatie Benzen. Alleen de S komt er in zekere zin mee weg vanwege zijn enorme lengte
@cpp1: same here. Ik was altijd wel fan van de hoekige pakezel-look die de stationversies van de E-klasse altijd hadden. Met name de laatste twee vond ik schitterend.

Ondanks alles, zo’n E43 Wagon is toch wel aardige aanbieding. 400pk, AWD en een pak ruimte. Op zich niet verkeerd.
Whow die blauwe is echt fantastisch, zowel van binnen als van buiten.
Het mag dan een grotere C-klasse zijn, de verhoudingen lijken hier meer te kloppen.
Schitterend.

En het feit dat ze op elkaar lijken is iets van alle tijden. Kijk maar naar de W201 en de W124.
De geschiedenis herhaalt zich gewoon.
Heel knappe kar!
De verhoudingen kloppen beter dan bij de C Estate. Typisch een auto die er in het echt beter uit ziet dan op de foto’s, omdat men nu alleen de lelijke achterkant van de C terug ziet.

Het is niet mijn favoriete design, de pre-facelift van de W213 is stukken knapper.
@phaeton: je bedoelt W212 ;)
@jawi94: Woeps! Het staat er nu erg grappig ;-) Ik bedoelde inderdaad W212.
Op dit gebied vind ik Volvo en Audi sowieso heel sterk als het aankomt op stations en persoonlijk vind ik de A6 de mooiste stations. De keuze wordt voor mij ook makkelijker in dit segment aangezien Lexus geen stations bouwt. Dus voor mij Volvo of Audi.

https://www.netcarshow.com/volvo/2014-v70/1024×768/wallpaper_18.htm
https://www.netcarshow.com/audi/2017-a6_avant/1024×768/wallpaper_01.htm
Positief verrast! Ik was al bang dat ie niet van de c klasse estate te onderscheiden was. Wat bij de sedan wel het geval is helaas. Absoluut geslaagd model. Strakke elegante auto
Het is een schitterende auto, en ook best ruim. Maar ik heb mijn vriendin eventjes gevraagd om de duimstok los te laten in een voorganger van 29 jaar oud. De winst is dus 4 cm in de breedte tussen de veerpoten (106 VS 110), 50 liter meer volume met de bank plat en 118 kilo draagvermogen. Owja en de w124 blijft ook horizontaal staat met dat gewicht.
Wauw wauw en nog eens wauw! Schitterende wagen! Wel een kleine 200 liter kleiner geworden maar nog steeds 200 liter groter dan de 5 touring en de A6 avant. Leuk detail. De achteras van de E-klasse T-modell is lucht geveerd, zodat hij er niet uitziet als een Peugeot 508 op vakantie vol gepropt met camping spullen en toiletpapier. Samen met alle autonome optie’s de beste wagen in z’n segment!
@henkhupelschoten: Wel met de analoge klokken bestellen Henk, dat display is ruk… (uit betrouwbare -bij MB werkzame- bron vernomen).
@406_v6:
Of het beter is weet ik niet, maar dat ze ook analoge klokken aanbieden is esthetisch zwaar onverantwoord…. Hoe verzinnen ze het….
@406_v6: Volgensmij kun je dan niet die autonome functie’s krijgen. Wat mij juist echt gaaf lijkt…
@406_v6: wat is er dan precies zo ruk aan? Heb al een aantal x in de nieuwe E gereden en het werkt voor mij tot nu toe perfect, zeker in combinatie met die nieuwe touch bediening op het stuur.
Geinig dat deze Mercedes 300 liter meer mee kan nemen dan de V90, terwijl ik de V90 veel meer als een pakezel vind ogen.
Nee turbo nee turbo nee turbo. Ik zeg nee turbo. Never ever nooit meer een turbo motor. Laten we alle turboautos boycotten. Weg met dat downsize ‘groen’ geleuter. Ik wil graag AMG gebrul terug.
Tjonge Mercedes maakt de laatste tijd wel erg mooie auto’s. Erg benieuwd naar een dubbeltest tussen deze Mercedes en de Volvo v90
Haha en nu wil ik eens een E200 CDI in classic uitvoering zien😳😳
Nou nou nou. Wat een plaatje! Kan niet wachten om hem te gaan testrijden! Dit is pas een klassebak!
Zo. Ik heb de hele gallery bekeken. Het is voor mij Tussen Kunst & Kitsch, met een een uitwijking naar Kitsch… Het glimt gewoon allemaal teveel. Te veel tierlantijntjes.

Enige vorm van elegantie ontbreekt. Maar goed, het is dan ook een Benz. Die kiezen altijd Voorkomen boven Stijl. Al met al herinnert deze Mercedes mij er vooral even aan hoe goed eigenlijk die nieuwe Volvo V90 gelukt is…… (en dat zonder de kenmerkende verticale achterzijde!)
@Rob: stijl is niet hetzelfde als bescheidenheid. Mercedes was vroeger niet bepaald bescheiden maar ontzettend stijlvol, inclusief glimmertjes. Ik vind dat de laatste tijd grote stappen hebben gezet in de goede richting.
@lekbak:
Een Mercedes is nooit bescheiden. Mercedes zie je rijden. Imposante statige wagens. Neigden richting Bentley/Rolls maar dan zonder de extreme decadentie. Maar bovenal hadden ze nooit een onderdeeltje te veel. Soms schoten ze daar in door en werden het vormloze depressieve machines. (W140, het spijt me lekbak ;-))

En nu blinken de Mercedessen vooral uit in de overdaad aan onderdeeltjes te veel. En letterlijk blinken, want alles glimt je tegemoet. Typerend voor mijn gevoel bij het huidige Mercedes is een optie op de S-klasse: Swarovski kristallen in de koplampen…..

Dan laat deze range een veel aangenamere indruk achter bij mij:
http://media.emercedesbenz.com.s3.amazonaws.com/magazine/wp-content/uploads/2012-mercedes-benz-c-class-coupe-834264_1543382_6048_4032_11C384_070.jpg
Vroeger was een E klasse indrukwekkend
Tot een paar weken geleden was ik nog in de markt voor deze wagen. Met de limousine proefgereden, fantastische wagen. Heb hem toen fysiek naast een Skoda Superb gezet. Ik weet het: het is de vergelijking die je niet mag maken. En ja, afwerking en beleving interieur van de MB is fantastisch. 220d motor is sterk en goed. Maar wanneer je E klasse wilt rijden en genieten zoals ik voor ogen heb, dan is dat met alle toeters en bellen. Dan staat het bedrag onder aan de streep zo maar op 73.000 euro. Met effectief dezelfde functionaliteit qua adaptieve cc, lane departure, pano dak, leer en slimme verlichting etc moet je echt je best doen om boven de 50k te komen bij de Superb, terwijl dat (naar mijn mening) een even ruime en comfortabele wagen is. Mijn conclusie is dat de kwaliteit van alle auto’s in het ruimere segment afgelopen 10 jaar dusdanig vooruit is gegaan dat – in absolute zin – het prijsverschil (ca 25k) het verschil in kwaliteit en functionaliteit (dat er zeker is) een keuze voor ‘de ster’ m.i. niet rechtvaardigt.
ik las op een andere bekende autonieuws website dat de koffer 640 liter is en maximaal 1850 liter.

ondanks dat het mij niet echt veel boeit (misschien anderen wel), welke klopt?
Mercedes is weer één van mijn favo merken aan het worden… goed bezig.
Nah, ik wacht wel op de nieuwe 5 eind dit jaar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).