• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Twingo GT is een kekke stadsknaller

Auteur: CasperH, gepost 6 juni 2016 om 18:20 – 47 Reacties

Afbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknallerAfbeelding Renault Twingo GT is een kekke stadsknaller

Renault Twingo GT
Natuurlijk is het nog géén Twingo RS, maar het lijkt ons wel een prima zoethoudertje!

De Twingo GT is de krachtigste Twingo tot nu toe, met een 0.9 liter TCE 110 driecilinder turboblokje dat (je verwacht het niet) 110 pk levert, en bovendien 170 Nm op de achterwielen kan loslaten. De vermogenswinst is te danken aan een geoptimaliseerd luchtinlaatsysteem en een aangepast motormanagement. De Twingo GT heeft bovendien een handbak (zoals het heurt) met aangepaste bakverhoudingen voor sportievere prestaties.

Ook het chassis en de wielophanging van de goedkope achterwielaandrijver zijn aangepast en er is een speciaal afgesteld ESP op de stadsrakker te vinden. De variabele besturing is ook aangepast voor nét dat beetje extra gevoel. De Twingo GT heeft wielen meegekregen die geïnspireerd zijn op die van de Twin’Run Concept. Ook is er op de GT een luchtinlaat op het zijscherm te vinden en zijn er twee centraal geplaatste uitlaatpijpjes gemonteerd. De kleur op de foto is ook nieuw en heet Orange Piment. Andere kleuropties zijn Gris Lunaire, Noir Etoilé en Blanc Glacier. Oftewel grijs, zwart en wit. Wij adviseren oranje.

In het interieur zijn oranje details te vinden, evenals instaplijsten met het Renault Sport logo en aluminium pedalen. Bovendien is er een versnellingspook die is afgewerk met leder. Over een paar weken wordt de GT onthuld op het Goodwood Festival of Speed. Eind dit jaar zullen we de eerste Renault GT’s op de weg gaan zien, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

fos, goodwood-2016, Renault, twingo, twingo-gt

Vorig bericht: « Mercedes toont de nieuwe E-Klasse Estate (incl. E43 AMG)
Volgend bericht: Je raadt niet hoeveel deze man betaalde voor kenteken “1” »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    6 juni 2016 om 18:21

    Haha volgens mij rijdt dit echt heel leuk, het ziet er alleen niet uit.
    Doe maar een Smart ForTwo.

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      6 juni 2016 om 23:45

      @granlusso: forfour

      Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    6 juni 2016 om 18:22

    Leuke fotografie ook!

    Login om te reageren
  3. pinut187 zegt

    6 juni 2016 om 18:24

    Grappig ding, lijkt wel een beetje op de 500 maar dat is is alleen maar mooi. Leuk ding om een beetje mee te raggen, lijkt mij.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      7 juni 2016 om 08:11

      @pinut187: als het heel blijft, is toch een Renault

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    6 juni 2016 om 18:28

    Hopen dat Renault Sport er zich nog een keer meegaat bemoeien. 150pk Twingo RS!! Dikke prima!!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      6 juni 2016 om 18:38

      @e34m5touring: zou de 1.2 van Renault erin passen?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        6 juni 2016 om 18:43

        @xiran: Ik betwijfel het. Tenminste, als je het als vierzitter wilt houden…

        Login om te reageren
        • bullzeyersn zegt

          6 juni 2016 om 18:54

          @e1000bmw523i: nee joh, gelijk een 1.5 tot 2.0 turbo blok erin. Heb je gelijk je R5 Turbo opvolger

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            6 juni 2016 om 18:58

            @bullzeyersn: idd geen probleem (geen achterbank). Een 2.0 of 1.5 liter is volgens mij te breed in combinatie met de versnellingsbak. Het zou wel gaaf zijn en typische Renault.

            Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        6 juni 2016 om 19:00

        @xiran: Wellicht kunnen ze de 3pitter wat vergroten qua inhoud. Zou me overigens niet verbazen als er binnenkort een 3 pitter offensief komt die ook geschikt zijn voor de Megane (Scenic). Wellicht dat er dan wat meer mogelijk is. Was eerlijk gezegd even vergeten dat dit 3pitters zijn en geen 4 pitters zoals de 1.2TCe. Dan zit je inderdaad weer met de ruimte te klooien…

        Login om te reageren
        • phdg zegt

          6 juni 2016 om 20:45

          @E34M5Touring: psst, Google eens daihatsu charade gtti. Die dingen gaan nu tot +200 pk en dat is nog ninties techniek.

          3 cilinder 1.0l met turbo

          Login om te reageren
  5. henkp1 zegt

    6 juni 2016 om 18:29

    Wat een leuke auto. Lijkt me echt een heerlijk gooi-en-smijt bakkie. Prestaties waarschijnlijk net als de Brabus: 0-100 ca 10s en topb180km/h.
    Ok het is niet de allermooiste auto, maar -zeker in deze uitvoering- wel één van de leukste. Echt zo een auto waarin je elke kilometer met een dikke grijns op je gezicht rondrijdt.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      6 juni 2016 om 18:58

      @henkp1: Als je er van uitgaat dat de auto 943 kg weegt en achterwiel aandrijving heeft, dan gaat ie in de meest ideale omstandigheden in 7,6s naar de 100km/uur. In de praktijk zal het rond de 8,2s liggen. En laten we eerlijk wezen, dat is heel erg leuk!

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      6 juni 2016 om 19:53

      @henkp1: er zit zelfs fors meer power in, de Smart blijft bij 97 pk steken. Combineer dat met een leuker uiterlijk en we hebben een winnaar!

      Login om te reageren
  6. edjehaze zegt

    6 juni 2016 om 18:32

    Goeie foto’s joh.

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    6 juni 2016 om 18:34

    Leuke renders! En volgens mij een heel leuk bakkie! Hopelijk, hopelijk mag er nu mee gespeeld worden… Please, Dieppe….

    Login om te reageren
  8. reistje zegt

    6 juni 2016 om 18:38

    Ziet er leuk uit! Ben benieuwd hoe sportief dit ook werkelijk rijd.
    Het blijft alleen wel een doodzonde dat er geen 3deurs is.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    6 juni 2016 om 18:41

    Toppertje deze Twingo GT.

    Maar dat geldt ook voor de gewone Twingo, weer een erg geslaagd en fris ontwerp. Ronduit geniaal is de verwijzing naar de goeie oude Renault 5 in de lijnen in de achterkant. Heel subtiel en zonder retro aan te doen. Daarnaast biedt Renault een erg leuk kleurenpalet aan en coole striping. Iets wat bij veel auto’s zou misstaan, maar de Twingo juist goed kan hebben. En het leuke interieur met het originele dashboard maakt het helemaal af.

    Laat de RS maar komen, dan heeft Larsb over twintig jaar weer een leuk onderwerp voor de klassiekerrubriek op Zaterdagavond.

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      6 juni 2016 om 19:42

      @moveyourmind: Heb je er al in gereden? Achterwielaandrijving leek me wel leuk, dus toen we de oude Twingo van mijn vrouw moesten inruilen heb ik hier ook nog in gereden. Wat viel dat tegen. Door de achterwielaandrijving vrijwel geen kofferruimte (voor kan ook niets open). En de ingebouwde ESP/TC haalde elke spanning weg die je met achterwielaandrijving hebt.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        6 juni 2016 om 19:53

        @bugboy: Tijd dus voor Renault Sport om zich er eens flink tegenaan te bemoeien. Tja, en qua ruimte-indeling kan er weinig tegen de slimme Twingo phase 1 op.

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      6 juni 2016 om 21:54

      @moveyourmind: Wat ik helemaal vet vind, is het luchtinlaatje aan de bestuurderskant, terwijl aan de passagierskant daar het tankklepje zit. Heerlijk asymmetrisch!

      Op deze renders lijkt de auto ook wat minder hoog dan de reguliere, ben benieuwd of dat effect in het echt ook werkt door de grotere velgen, plastic wielkasten en gewijzigde bumpers.
      Volgens mij zou een horizontale striping of het achterruitje ook nog wel goed werken om wat breedte aan de auto te geven!

      Zou wel eens een toppertje kunnen worden!

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        6 juni 2016 om 22:00

        @reactief: Dat asymmetrische was me nog niet opgevallen, zeker een cool detail.

        En nog historisch verantwoord ook. De Renault 4 en 5 waren ook asymmetrisch! Alleen op een andere manier, vanwege de torsie-as-vering hadden die links en rechts een net iets verschillende wielbasis.

        Login om te reageren
  10. e1000bmw zegt

    6 juni 2016 om 18:43

    *kuch* Brabus ForFour *kuch*

    Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    6 juni 2016 om 18:44

    Gaaf! Hopelijk hebben ze wel de wegligging en besturing flink aangepakt, want de gewone schijnt niet bijster goed te rijden…

    Login om te reageren
  12. thowmas97 zegt

    6 juni 2016 om 18:44

    110 pk met 170nm koppel op een kleine 900kg rijdt denk ik heel leuk. Dat ie achterwielaangedreven is blijft ook een van de toppunten. Looks van de wagen: wel oke. Een tip: verwijder die knullige striping van de zijkanten en vooral het dak

    Login om te reageren
  13. guusboum zegt

    6 juni 2016 om 18:45

    Misschien ziet hij er met kleinere wielen leuker uit, geen idee hoe groot dit nu is… qua specs wel verschrikkelijk leuk, prima vermogen/gewicht verhouding, vermogen op de achterwielen zonder al teveel exotische dingen. Wordt later vast een betaalbare eerste auto voor liefhebbers!

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      6 juni 2016 om 19:35

      @guusboum: Dit zijn ’17 inchen.’
      Verder op de hoeken kan niet!

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        6 juni 2016 om 20:33

        @henkp1: nog verder hoeft niet. 15 inch lijkt me dan prima! 17 op zo`n klein schepsel is teveel van het goede, naar mijn mening.

        Login om te reageren
  14. kobus1967 zegt

    6 juni 2016 om 18:49

    Jij mag adviseren wat je maar wil CasperH maar van de vrouw moet hij toch echt babyblauw gewrapt worden.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      6 juni 2016 om 18:59

      @kobus1967: mat babyblauw met Carbon accenten. Ik zeg doen.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 juni 2016 om 19:03

      @kobus1967: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e4/c6/67/e4c66795b0b47d05f11439cfada1ba14.jpg

      Staat best leuk toch? ;)

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        8 juni 2016 om 12:53

        @E34M5Touring: je was me voor ;)

        Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    6 juni 2016 om 18:58

    Leuke vrouwen auto alleen geeft die weer niets om pk’s dus heeft geen meerwaarde.

    Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    6 juni 2016 om 19:00

    Leuk wagentje, maar mijn keus zou een fiesta red edition zijn.

    Login om te reageren
  17. isleofman zegt

    6 juni 2016 om 19:08

    Achterwielaandrijving en motor voorin is top, motor in het midden ook goed, maar motor achterin rijdt echt niet zo goed. Ik vond het helemaal niks. Deed me denken aan eerste gen smart For two qua bochtengedrag. Het is helemaal gevaarlijk als er een delletje of bobbeltje in een lange doordraaier zit met wat hogere snelheid. Verder leuke kar om te zien.

    Login om te reageren
  18. e36thuglife zegt

    6 juni 2016 om 19:23

    wel dope bakkie maar ze moeten 2 deurs maken want door deze deuren past alleen een mier

    Login om te reageren
  19. mobieler zegt

    6 juni 2016 om 19:23

    Best geinig maar die Twingo is in het echt best groot en vooral heel hoog. Lijkt me helemaal niet fijn ‘knallen’

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    6 juni 2016 om 19:32

    Ik vind t wel wijs. Mooi auto’tje voor t vrouwtje.

    Login om te reageren
  21. moldauferrari zegt

    6 juni 2016 om 19:33

    Dat is nog eens een leuk ding. Hoop alleen dat Renault Sport zich er ook eens mee gaat bemoeien en een egt bommetje maakt.

    Login om te reageren
  22. ablogjunk zegt

    6 juni 2016 om 19:36

    Dan vraag je je toch af waarom dezelfde motor in de clio maar 90pk doet. Inlaat mods en software overzetten en gaan!

    Login om te reageren
  23. 2wheeler zegt

    6 juni 2016 om 19:54

    Ik vind het echt een lillek hok…

    Login om te reageren
  24. Corrado16v zegt

    6 juni 2016 om 19:54

    Leuk wagentje hoor, ik merkte alleen dat de “gewone” versie best wel windgevoelig is op de snelweg.

    Login om te reageren
  25. kevin_krystofiak zegt

    6 juni 2016 om 20:40

    Ziet er goed uit! Mooi kleurtje trouwens en ik vind de striping er wel zeer goed op staan.

    Login om te reageren
  26. tjorque zegt

    6 juni 2016 om 21:16

    Jammer dat hij er zo hoog uitziet tov de breedte. Dat vind ik een afknapper… Verder wel een goede evolutie… ?

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    6 juni 2016 om 21:40

    Lief! Oh nee. Stoer! Nee, wordt het ook niet… Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik van de Twingo vind. Hij is technisch anders, dus leuk. Maar qua vorm is hij gewoon, tsja. Ietwat kei-car-achtig. Dat verpest het redelijk.

    Login om te reageren
  28. denniss00 zegt

    6 juni 2016 om 21:40

    110 peekaatjes op de achterwielen?! Dat wordt driften! ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North