• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregen

Auteur: ricardo, gepost 4 november 2015 om 07:35 – 55 Reacties

Afbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregenAfbeelding Mercedes GLS: de mega-SUV heeft zijn facelift gekregen

Mercedes GLS
Vergeet even alle drieletterige midi-SUV’s die Mercedes in de laatste jaren heeft uitgebracht. Er is namelijk maar één model dat de term ‘SUV’ verdient, en die heeft vandaag zijn botoxbehandeling gekregen.

Mercedes neemt afscheid van de term 'GL-Klasse' en laat de 5,1 meter lange en 1,93 meter brede moloch voortaan als GLS door het leven gaan, waarbij de letter 'S' slaat op de positionering binnen het modellenaanbod. Dit is dus de S-Klasse onder de sufjes, met aan de voor- en achterkant nieuwe bumpers, nieuwe lichtunits en een grille die we in zekere mate ook bij de rest van de Mercedes-familie zien.

Mercedes biedt de GLS aan met de bekende Dynamic Select-rijprogramma’s, Airmatic luchtvering met adaptieve demping en een negentraps 9G-TRONIC-transmissie op alle varianten, behalve de AMG powerhouses. Wie geen AMG-motor wil, maar toch een beetje AMG-stilo wil, kan kiezen voor het AMG Line exterieur, met een speciale voor- en achterskirt, treeplanken, spatbordverbreders en 21 inch velgen.

De Mercedes GLS heeft de volgende motoren en bijbehorende prijzen:

MotorVermogenPrijs
GLS 350 d 4MATIC 258 pk, 620 Nm € 106.600
GLS 400 4MATIC333 pk, 480 Nm € 108.000
GLS 500 4MATIC455 pk, 700 Nm€ 153.400
GLS 63 4MATIC585 pk, 760 Nm€ 205.600

Mercedes heeft het interieur van de GLS naar eigen zeggen ‘op S Klasse niveau gebracht’, voorzien van een nieuw stuur met nappaleer en twaalf functietoetsen. Ook aanwezig is het Comand Online-systeem, inclusief een 8 inch mediadisplay en een touchpad (65 x 45 mm). Veiligheidszaken als Collision Prevention Assist Plus, Crosswind Assist en Attention Assist moeten de SUV op de weg houden. Tenzij je juist van de weg af wilt. Zet hem dan even in ‘Offroad’, zodat de centrale differentieelsper ingrijpt en de bodemvrijheid naar 30,6 centimeter wordt gebracht.

Mercedes levert de GLS vanaf maart 2016 uit.

Ook interessant!

  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gls, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Koop dan! De dikke BMW van Frits Philips
Volgend bericht: Tesla gaat autopilot aan banden leggen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 november 2015 om 07:40

    Het is ook wel een joekel van een auto!

    Login om te reageren
  2. dutchcorvette zegt

    4 november 2015 om 07:41

    Doe mij maar een 2015 Cadillac

    Login om te reageren
    • bakbanaan zegt

      4 november 2015 om 07:48

      @dutchcorvette: je hebt geen smaak :)

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        4 november 2015 om 07:54

        @bakbanaan: nee een Mercedes met een opgewaardeerd 10 jaar oud interieur en de achterzijde van een tuinhuis…dat is pas de definitie van goede smaak ;)

        Login om te reageren
        • 991gt3rs zegt

          4 november 2015 om 09:20

          @mopar: dat interieur is tenminste nog opgewaardeerd

          Login om te reageren
          • mercedesbenzine zegt

            4 november 2015 om 10:05

            @991gt3rs: ik heb gister Lyca €10,- opgewaardeerd. Telt da ook?

            Login om te reageren
          • mopar zegt

            4 november 2015 om 10:35

            @991gt3rs: ja een paar stukjes mat hout. Wat een opwaardering zeg… Google maar eens naar een pic van het interieur van een GL, bijna 1 op 1 overgenomen qua design. Had er tenminste een S-klasse interieur in gezet.

            Login om te reageren
        • granlusso zegt

          4 november 2015 om 12:11

          @mopar: 10 jaar oud? Met opzet overdrijven of heb je gemist dat er een nieuw model is?

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            4 november 2015 om 15:22

            @granlusso: weet niet hoe goed je ogen zijn maar dit is niets meer dan een grondige facelift van een bestaand model.

            Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        4 november 2015 om 08:06

        @bakbanaan: als we het dan toch over smaak hebben….

        Login om te reageren
      • v60polestar zegt

        4 november 2015 om 21:43

        @bakbanaan: alsof je smaak hebt als je dit koopt?

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      4 november 2015 om 08:28

      @dutchcorvette: Range Rover, duh

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 november 2015 om 10:13

      @dutchcorvette: of een stadsbus!

      Login om te reageren
  3. remylahaye zegt

    4 november 2015 om 07:45

    Nee, bedankt…

    Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    4 november 2015 om 07:45

    De S-klasse onder SUV’s heet Range Rover en doet het al jaren erg goed. En zelfs Land Rover heeft de Range Rover een paar jaar geleden totaal vernieuwd. Dit is in basis nog steeds dezelfde auto als in 2006.

    Aan de andere kant, ten opzichte van die bejaarde G-Klasse heb je alleen maar voordelen in termen van gewicht, prestaties, verbruik, ruimte en geheel onbelangrijk: prijs.

    Voor mij wel belangrijk, zou hier niet zo nooit het volle bedrag voor willen neerleggen. Maar voor 25-30k heb je een zeer nette, bijna identieke GL van een paar jaar oud en je kan zeggen wat je wilt (lomp hok!!!!), maar je hebt wel veel auto voor je geld ;-).

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      4 november 2015 om 11:53

      @gtwillem: lomp hok! ;-)

      Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      4 november 2015 om 12:35

      @gtwillem: fyi, dit is een facelift van de tweede generatie die sinds 2012 wordt geproduceerd.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 november 2015 om 12:58

        @Jorrit: klopt, maar van echt een nieuw model kan je niet echt spreken. Onderstel, wielbasis en chassis zijn krek eender. Het is een grondig herziene versie, met zelfs de zelfde typegoedkeuring.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          4 november 2015 om 13:09

          @gtwillem: die typegoedkeuring kennen we inmiddels van Mercedes. Iets met airco geloof ik, maar dat weet jij vast beter. Daarbij snap ik echt niet wat er mis is met een grondig herziene basis van 10 jaar oud. Goed is goed. Daarmee wil ik niet beweren dat deze auto persee goed is maar wel dat het niet aan de oude basis hoeft te liggen.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            4 november 2015 om 13:19

            @lekbak: je zegt het precies goed! Bij de S-klasse heeft Mercedes-Benz hetzelfde truukje toegepast. Maar ja, een heel goede, comfortabele uberlimo blijft een goede, comfortabele uberlimo.

            De GL was qua rijden nooit het toppunt van verfijning. (Het is ook een Amerikaanse Benz, geen Europese), en met de 2012 versie werd het al wat beter, maar top werd het nooit. De GL staat op een verlengd oude type ML platform. Allemaal prima en het werkt goed, maar de verfijning van een S-Klasse of Range Rover heeft het absoluut niet, terwijl dat wel de positionering is.

            Login om te reageren
  5. potjak zegt

    4 november 2015 om 07:55

    Als ik door mijn oogharen kijk zie ik een BMW 2 Active Tourer. Voor het type auto niet eens zo heel erg lelijk maar voor dit geld liever niet.

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      4 november 2015 om 08:43

      @potjak: wat voor oogharen heb jij?

      Login om te reageren
      • NielsGP zegt

        4 november 2015 om 11:01

        @keeper1: Blond gok ik zo..

        Login om te reageren
      • potjak zegt

        4 november 2015 om 18:46

        @keeper1: ? blond idd… Active moest gran zijn…

        Login om te reageren
  6. mopar zegt

    4 november 2015 om 07:57

    Begint nou wel zijn leeftijd te laten zijn, vooral de styling van de achterzijde is gedateerd. Dat interieur heeft mooie materialen, maar aan het design kan ook weer zien dat deze wagen al een generatie achterloopt.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      4 november 2015 om 07:57

      @mopar: zijn=zien

      Login om te reageren
  7. blaze3027 zegt

    4 november 2015 om 08:04

    En het heeft

    Login om te reageren
    • blaze3027 zegt

      4 november 2015 om 08:04

      @blaze3027: geen moer gedaan. Stil ugly

      Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    4 november 2015 om 08:10

    Die achterkant

    Login om te reageren
  9. poar zegt

    4 november 2015 om 08:14

    Mooi ding!!

    Login om te reageren
  10. davidw zegt

    4 november 2015 om 08:19

    Lijkt me Nogal logisch dat ze die dingen met 4Matic leveren..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 november 2015 om 08:55

      @davidw: in de VS zie je dit soort full size joekels met enkel achterwielaandrijving. En ook bij de ML/GLE en de X5 kun je kiezen voor RWD.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        4 november 2015 om 13:44

        @gtwillem: Wel 4matic, alleen vreemd dat de doorwaadhoogte 30cm is, de Porsche Cayenne (toch echt de snelweg SUV ipv de offroader) kan tot 50cm diep.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          4 november 2015 om 13:45

          @granlusso: Laat maar, ik lees het verkeerd…

          Login om te reageren
  11. norge zegt

    4 november 2015 om 08:27

    Wat is hier SUV aan dan?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 november 2015 om 08:30

      @norge:

      Sport: er kan een AMG pakket op.
      Utility: er kunnen 18 vluchtelingen in meegesmokkeld worden.
      Vehicle: je moet er een vrachtwagenrijbewijs voor hebben.

      Login om te reageren
  12. alfaitak zegt

    4 november 2015 om 08:28

    Lomp hok.

    Login om te reageren
  13. centho zegt

    4 november 2015 om 08:31

    Damn wat een poenjoekel.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    4 november 2015 om 08:34

    Vind het de mooiste SUV van Mercedes. Eigenlijk de enige mooie SUV. Die donkeeblauwe zonder AMG styling en de dieselmotor lijkt me een hele fijne auto.

    Maar hij wordt ook al erg oud. Wachten op een nieuwe zou ook erg lang duren. Maar ik zou uiteindelijk ook niet voor deze gaan, maar voor een Range Rover. Dat is voor mij de koning onder de SUV’s. Veel meer stijl en blijft tenminste niet hangen achter de eerste zandkorrel.

    Login om te reageren
  15. rouly zegt

    4 november 2015 om 09:01

    Ik denk dat dit het “S-Klasse” interieur is wat we straks ook in de nieuwe E gaan zien…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      4 november 2015 om 09:09

      @rouly: Het is niet te hopen. Vind dit absoluut niet een mooi interieur en is al stokoud voor mijn gevoel. Als ze de E-Klasse het interieur meegeven van de S-Klasse ben ik blij, niet met deze.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 november 2015 om 09:18

      @rouly: Ik denk dat de E-klasse wel het exterieur van de S-klasse mee krijgt. Als ik de spyshots zo zie, is Mercedes hard op weg om het nieuwe Audi te worden. Mooi is het wel, maar het hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn.

      Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      4 november 2015 om 11:08

      @rouly: De nieuwe E (W213) krijgt ongeveer het interieur van de S-klasse, er zijn al spyshots waar de 2 gigantische schermen te zien zijn :)

      Login om te reageren
  16. fit4fun zegt

    4 november 2015 om 09:08

    Lijkt mij op de Nederlandse markt wat te duur voor hetgeen hij biedt: wie 3 zitrijen nodig heeft kan elders voor minder terecht? Wel een veilige auto denk ik, alleen erg zwaar en te fors formaat voor ons kleine landje/parkeergarages etc
    Vormgeving is ehhh functioneel :-)

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    4 november 2015 om 09:21

    Hij is toch een stuk mooier geworden. Net even wat strakkere lijnen. De GL vond ik iets te veel op een rijdende zeecontainer lijken. Dit ziet er stukken beter uit.

    Login om te reageren
  18. peewee05 zegt

    4 november 2015 om 09:22

    Een SUV met S-class kwaliteiten… Als ik naar die 1e achterbank kijk, doet me dat denken aan een typische MPV-bank als in een Espace of een Senic. Zeer korte zitting, een te rechte hoek van zitting en rugleuning. Natuurlijk zou ik er eerst in moeten zitten voor een goed oordeel maar ik zou voor dit geld toch iets anders zoeken…

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    4 november 2015 om 09:23

    Een interieur upgrade had best gemogen. Dit oogt allemaal erg gedateerd.

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    4 november 2015 om 09:27

    Ik blijf m erg mooi vinden.

    Maar ik wil m alleen als ik per sé duits moest kiezen in dit segment.

    Want ik heb nog veel liever:
    Een Lexus LX570
    Een Infiniti QX80
    En natuurlijk een Cadillac Escalade

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      4 november 2015 om 14:15

      @toyotafortuner: De nieuwe Lexus RX vind ik erg strak, mooi van binnen, lekker futuristisch. Mocht ik in de markt zijn voor een dergelijke SUV zou ik die zeker overwegen en op mijn lijstje zetten.

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      4 november 2015 om 14:56

      @toyotafortuner: LX570 is inderdaad best nog ‘mooi’ maar die infinity vind ik persoonlijk echt heel erg lelijk en Cadillac…sjah, ben geen Amerikaanse rapper dus voor mij geen Escalade. Ik zou toch gewoon voor de GLS gaan als ik in dit segment zou moeten shoppen. Persoonlijk voldoet een C-klasse Estate aan al mijn eisen.

      Login om te reageren
  21. 2wheeler zegt

    4 november 2015 om 11:13

    Zet maar op de oprit! Moet de oprit wel eerst verstevigen met een paar heipalen maar soit.

    Login om te reageren
  22. MaartenD zegt

    4 november 2015 om 11:53

    Wat een nietszeggende en smakeloze auto, de G-klasse heeft tenminste nog karakter

    Login om te reageren
  23. kapiteinaudi zegt

    4 november 2015 om 12:16

    Het is een mooie kar, maar dat interieur is echt lachwekkend slecht. Net zoals bij dat GLE hok.

    Login om te reageren
  24. michaelcorleone zegt

    4 november 2015 om 13:25

    Absoluut prachtig net als de GLE overigens. Na de saaie en nietszeggende blauwe q7 boven deze topic, is dit een brute SUV waar ik wel blij van word.

    Mercedes heeft in elke niche een topauto.

    Login om te reageren
  25. bertorelli zegt

    4 november 2015 om 16:32

    Nieuw of niet… Ik vind hem mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North