• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes’ hypercar: dit moet je weten!

Auteur: Author, gepost 16 november 2016 om 20:39 – 48 Reacties

Mercedes-AMG


Das Haus en AMG zijn van plan om de concurrentie een fikse draai om de oren te geven met hun nog te onthullen hypercar. Details over dit beest druppelen zoetjesaan het web op.

Tobias Moers heeft namelijk bevestigd dat de hypercar om en nabij 1.000 pk gaat produceren. Al deze Pferden zijn afkomstig uit de gehele aandrijflijn van de huidige F1-racer. Dat betekent dus dat een geblazen 1,6-liter V6 de meeste noeste arbeid zal leveren. De MGU-K en MGU-H zullen kinetische en thermische energie omzetten in elektriciteit, die kan worden ingezet om het vermogen een handje te helpen. Iemand die een real world-situatie kan bedenken waarin dit van pas komt mag zich melden in de comments.

Je vraagt je net als wij af of zo’n F1-blok wel betrouwbaar genoeg is voor gebruik in een straatauto? Moers is zelfverzekerd. Volgens hem wordt de motor bij straatgebruik veel minder zwaar belast en dus zal de aandrijflijn weinig aanpassingen nodig hebben. We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij worden heel ongeduldig van deze info. Het is immers de eerste keer dat de aandrijflijn uit een F1-auto rechtstreeks in een “personenwagen” wordt gelepeld. Wel zal Mercedes ongetwijfeld nog een pittige kluif krijgen aan de transmissie, die ongetwijfeld niet zomaar uit de F1-racer kan worden gehaald.

In tegenstelling tot eerdere geruchten zal voor de onderstelafstemming niet worden samengewerkt met Lotus. In plaats daarvan wordt de hypercar volledig in eigen huis (dus Mercedes-AMG) ontwikkeld en afgesteld. Verder zullen de eerste auto’s binnen nu ongeveer twee jaar aan klanten worden uitgeleverd. Als we de geruchten mogen geloven gaat de auto ergens rond de 3,5 miljoen euro kosten. Aston Martin en Red Bull kunnen hun borst in elk geval natmaken! (via: Autocar)

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Formule 1, Hybride, hypercars, Mercedes, Supercars, tobias-moers

Vorig bericht: « Officieel: de nieuwe Porsche 911 RSR
Volgend bericht: Geloof jij de ‘Ringtijd van de Alfa Stelvio? »

Lees Interacties

Reacties

  1. nopetrolnofun zegt

    16 november 2016 om 20:46

    ‘Hypercar’ en ‘1.6’ gaan in mijn optiek niet samen.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      16 november 2016 om 21:08

      @nopetrolnofun: dat dachten we ook van Formule 1.

      Login om te reageren
      • v60polestar zegt

        16 november 2016 om 22:19

        @str8six: klopt, en dat gaat wat mij betreft nog steeds niet samen!

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          16 november 2016 om 23:11

          @v60polestar: wat geluid betreft, eens. Maar of er nou een 1.6 of 5.0 in ligt interesseert me weinig. Die zie je toch niet.

          Login om te reageren
          • jbkleyn zegt

            17 november 2016 om 09:13

            @str8six: toch kijk ik nu liever F1. Eens vroeger klonken ze beter maar ik kan ze nu beter 2u aan een stuk verdragen in de huiskamer, oftewel minder aanwezig.

            Login om te reageren
    • lamborghiniaventador50 zegt

      16 november 2016 om 21:15

      @nopetrolnofun: ik moest het ook al twee keer kijken of ik het wel goed Las?

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      16 november 2016 om 22:13

      @nopetrolnofun:
      Ah dat zeiden ze ook over hybride..
      Zie maar naar het olijke trio van Porsche, Ferrari en Mclaren…

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        17 november 2016 om 08:25

        @dimglor: wat heeft dat met een 1.6 te maken?

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          17 november 2016 om 10:24

          @nopetrolnofun:
          Ik heb het meer over het feit dat je zegt dat 1.6 en hypercar niet samen horen.
          Enkele jaren geleden ging de stelling: hybride past enkel in je Prius en niet in je hypercar…

          Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    16 november 2016 om 20:47

    Ik geloof wel dat ze die f1 aandrijflijn betrouwbaar kunnen krijgen. Wel zegt dat als zij het voor elkaar krijgen en nog 1000pk er uit kunnen halen dat ze er in de f1 dus dik meer uithalen?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 november 2016 om 21:19

      @mrrallycross: er komt natuurlijk ook een elektrische aandrijflijn in. Ze houden niet alleen de 1.6 erin.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        17 november 2016 om 07:16

        @rolov: die deels elektrische aandrijflijn hebben ze in de F1 in weze ook. Echter, daar heeft Mercedes ook te maken met restricties mbt lucht-inlaat, brandstofverbruik en maximum aantal toeren.

        Login om te reageren
    • bpc zegt

      17 november 2016 om 01:50

      @mrrallycross: f1 kampt ook met andere regelementeringen, brandstoftoevoer en turbodruk ligt aan banden, op dat eerste komt volgend seizoen meer tolerantie waardoor zelf de hondas vlot de 1000 pk gaan halen, die blokken kunnen nog heel wat meer aan dan de huidige setup.

      Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    16 november 2016 om 20:48

    Volgens mij gaan we nu nog een trede hoger als het “hypercarsegment”. Onder hypercar schaar ik: Laferrari, Mclaren p1 en Porsche 918. De A

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      16 november 2016 om 20:51

      @piquet1986: De Aston en deze Mercedes zijn een klasse hoger. Misschien iets als Ultra cars ofzo

      Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      16 november 2016 om 21:21

      @piquet1986: dit zijn gewoon full-on racewagens met een kentekenplaatje erop geplakt, zoiets als de legendarische clk gtr amg ook was

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        17 november 2016 om 12:34

        @janmetdelangeachternaam: leuk toch?

        Login om te reageren
        • janmetdelangeachternaam zegt

          17 november 2016 om 15:48

          @boomhauwer: dit is prachtig, snap niet dat je dit negatief oppakt

          Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    16 november 2016 om 20:52

    En die mag je dan zeker alleen op het Ferrari circuit rijden. Was die FXX (of zoiets) ook niet al rechstreeks uit de F1 overgenomen..? 1000pk haalt Shelby ook in een Mustang.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      17 november 2016 om 12:35

      @pinut187: ook zo efficiënt?

      Login om te reageren
  5. misterdrogba zegt

    16 november 2016 om 20:52

    Hahah!
    Bugatti heeft een 8.0 W16 met 4 Turbo’s nodig voor 1500 PK en komt Mercedes eventjes zeggen dat ze 1000 PK uit een 1.6 F1 motor gaan lospeuteren. Dit wordt interessant om te zien..

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      16 november 2016 om 21:41

      @misterdrogba: dit zijn nog niet eens topvermogens.. de 1.6 blokjes van de huidige f1 auto’s kunnen makkelijk 1500 pk leveren. Enigste wat hen tegen houdt zulke vermogens te halen zijn de restricties van de FIA..

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        16 november 2016 om 21:46

        @gjvp:
        Geloof ik best, maar die motoren worden dan ook om de X aantal races vervangen door een nieuwe. Ik denk dat ze daarom met deze toekomstige hypercar niet te gek willen doen, het moet natuurlijk rijdbaar blijven voor de gewone/rijke man.

        Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    16 november 2016 om 20:57

    Hypercars voor de openbare weg, ik vraag mij altijd af wat je er aan hebt. 130 per uur moeten terwijl de auto is gemaakt voor 300+. Wil je echt genieten van de auto moet je naar het circuit. En op de openbare weg rijden ze ook niet geweldig omdat alles is afgesteld op racen, dus weinig tot geen vering. Lekker in de stad met drempels ed. Begrijp me niet verkeerd, ik houd echt wel van deze auto’s

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      16 november 2016 om 21:07

      @lekkerlinksrijden: klopt, dat kun je je eigenlijk bij een 3 liter turbodiesel al bijna af gaan vragen, als je ziet hoe snel je daarmee op ‘illegale’ snelheden voortzoeft..

      Toch blijf ik het als een soort overwinning van de techniek zien, supercars, hypercars, hoe je het ook wil noemen. Had ik het geld dan kocht ik er direct een.. :)

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        16 november 2016 om 22:25

        @apriliarsv: vanwege de techniek en wat de auto’s kunnen vind ik het ook mooi, en vaak ook mooi om te zien

        Login om te reageren
    • lavoro zegt

      16 november 2016 om 21:10

      @lekkerlinksrijden: Denk ook niet dat hij het in de lease goed gaat doen ;-)

      Login om te reageren
  7. autospotterkerkrade zegt

    16 november 2016 om 21:04

    Het is mogelijk op goedkoper pk’s bijv: v12+ hybride+ turbo = meer dan 1000

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    16 november 2016 om 21:14

    De thermische energie dat gebeurt als je in de file staat bij de tunnel van Monaco bij de rest van de boulevard kruipers

    Login om te reageren
  9. koeckenbacker zegt

    16 november 2016 om 21:19

    En de minst klinkende supercar award gaat naar…

    Login om te reageren
  10. jooz zegt

    16 november 2016 om 21:26

    Eerste “personenauto” met F1 motor?
    http://www.autoblog.nl/vergeten-concept-car-renault-espace-f1

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 november 2016 om 21:46

      @jooz: Nogal kromme vergelijking. Die F1 Espace was gewoon een volledige F1 wagen met wat meer stoelen en daarop een carrosserie van carbon fiber. De motor lag gewoon bloot tussen de 2 achterste stoelen in…
      Ook was deze gebouwd ter gelegenheid van het 10 jarige bestaan van de Renault Espace, en er is maar 1 exemplaar van, en zodoende ook nooit aan klanten verkocht.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        17 november 2016 om 06:38

        @simonmc: de bmw m5 v10 was toch ook een formule 1 motor? Wel waarschijnlijk niet ongewijzigd maar toch.

        Login om te reageren
      • mrducky zegt

        17 november 2016 om 08:33

        @SimonMc: Ferrari F50 heeft dezelfde v12 als de 412T geloof ik.

        Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    16 november 2016 om 21:28

    Toch interessant om te zien, Mercedes heeft zelf ik weet niet hoeveel motoren klaar liggen die met wat afstellen zo in de auto deze “auto” kunnen worden gelegd. Toch kiezen ze ervoor om een F1 blok in de auto te leggen, als ze dit blok blok ook werkelijk waar betrouwbaar kunnen maken zal dat dus ook inhouden dat dit door zal vloeien naar de normale motoren. Ik denk dat ze dit dus mede als Research & Development project zien.
    de Mercedes CLK GTR AMG is herboren

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      16 november 2016 om 21:46

      @janmetdelangeachternaam: word overigens wel weer een hele onverwachte hypercar+ oorlog met de redbull Aston martin, de vandaag aangekondigde Mclaren en nu deze, heerlijk.

      Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    16 november 2016 om 21:34

    Dit lijkt me een geldverslindend prestigeproject waar projecten als de Volkswagen Pheaton en de Fyra in het niet bij vallen…

    Alleen al de motor kost twee keer zoveel als de verwachte verkoopprijs:

    http://www.autoblog.nl/nieuws/hoeveel-kost-een-formule-1-auto-88830

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      16 november 2016 om 21:49

      @moveyourmind: het lijkt me logisch dat dit de ontwerp kosten zijn

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      16 november 2016 om 23:34

      @moveyourmind: ik denk dat ze binnen de kortste keren uitverkocht zullen zijn.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 november 2016 om 00:47

      @moveyourmind: Nee, de motor kost niet twee keer zoveel. Dat loopt niet helemaal lekker in het artikel waar je naar verwijst. Die 7,7 miljoen is een schatting van wat een gemiddeld team per auto per seizoen betaalt. Een F1-team mag ongestraft vijf motoren per auto per seizoen gebruiken. Daarbij moet je dan nog de motoren tellen die erbij komen in het geval van een kapotte motor , en de motoren die tijdens de testsessies gebruikt worden. In de praktijk komt dat neer op minimaal 7 motoren per auto, dus een bedrag van rond de 1,1 miljoen voor de motor zou een betere schatting zijn. Bovendien hebben we het hier over euro’s, en in dat andere artikel over dollars. Dat scheelt ook al gauw een tonnetje.

      Login om te reageren
  13. ab1963 zegt

    16 november 2016 om 21:54

    Eigenlijk wel het teken van de saaiheid van de hedendaagse f1 motoren als ze zomaar in een straatauto kunnen.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      16 november 2016 om 23:11

      @ab1963: zo had ik het nog biet bekeken, Haha!

      Login om te reageren
  14. nielsnl1 zegt

    16 november 2016 om 21:59

    Yeah, hopelijk een soort van nieuwe clk gtr! Racewagen met een kenteken :)

    Login om te reageren
  15. str8six zegt

    16 november 2016 om 23:14

    Heeft het plaatje uberhaupt iets met de text te maken? Of is het een random sillouette dat er gewoon bij is gezet?

    Login om te reageren
  16. JeejEm zegt

    16 november 2016 om 23:34

    Iedereen lijkt de Ferrari F50 te vergeten. Die had destijds ook een v12 die sterk afgeleid was van de laatste ferrari v12 f1 motor

    Login om te reageren
  17. JaxDryke zegt

    17 november 2016 om 00:41

    Gezien de glimpen, lijkt het een directe opvolger te worden van de CLK GTR, maar dan moderner (al was de CLK GTR al ERG modern voor z’n tijd en ik ben zelfs van mening dat als die nu uitgebracht werd, iedereen ‘m accepteerde als de next supercar :) ). Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  18. freeze zegt

    17 november 2016 om 09:36

    Had de Ferrari F50 ook geen aandrijflijn uit ene F1 auto?

    Login om te reageren
  19. r3fl3x zegt

    17 november 2016 om 16:36

    Een 1.6 met 1000 pk is normaal een typo op Marktplaats.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North