• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes M-Klasse Guard is extra veilig

Auteur: robbie, gepost 12 maart 2013 om 15:23 – 22 Reacties

Mercedes M-Klasse Guard cutaway


Ben je soms je leven niet helemaal zeker? En hou je er van om in ruig terrein te rijden? Dan heeft Mercedes nu wat leuks in de aanbieding! Een gepantserde ML.

Op basis van de nieuwe ML heeft de speciale Guard-afdeling van Mercedes een gepantserde auto gebouwd die valt in de VR4 klasse. Dat is niet het hoogst haalbare, maar zeker veilig genoeg. Zo ben je nu beschermd tegen Magnum .357 en .44 kogels en kan er een DM51 handgranaat onder de auto tot ontploffing worden gebracht. Mocht een stoute meneer je band lek hebben geschoten dan kan je nog 30 kilometer doorrijden met een maximale snelheid van 80 km/u.

Zoals je kan zien heeft de ML-Guard 20 inch AMG velgen, want je moet er wel goed uitzien natuurlijk. Er worden twee uitvoeringen leverbaar van de M-Guard. Je kan kiezen tussen de ML 350 BlueTEC Guard (258 pk/620 Nm) en ML 500 Guard (408 pk/600 Nm). Vooral die eerste optie is opvallend, want meestal ligt er geen dieselmotor in een gepantserde auto.

Beide auto’s zijn ruim 500 kilo zwaarder dan hun minder veilige broertjes en dat merk je vooral in de prestaties. Zo sprint de ML 350 BlueTEC Guard in 9,4 seconden van 0 naar 100 km/u terwijl zijn niet-gepantserde broertje dat in 7,4 seconden doet. De ML 500 Guard doet dat sprintje in 6,5 seconde, dat is slechts 0,9 seconden langzamer dan de niet gepantserde versie.

Wat zo’n halve tank moet kosten? De ML 350 BlueTEC Guard kost €105,050 en de ML 500 Guard €118,650. Uiteraard zijn dat de prijzen zonder BTW, BPM en andere nare belastingen.

De M-Guard in detail bekijken kan HIER. Het totale gamma van Mercedes Guard bestaat momenteel uit de volgende modellen en uitvoeringen:

E 350 BlueTEC Guard
E 250 Guard*
E 350 Guard*
E 500 Guard
ML 350 BlueTEC Guard
ML 500 Guard
S 600 Guard
S 600 Pullman Guard
G 500 Guard

* = Alleen leverbaar in bepaalde landen

Ook interessant!

  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes S680 Guard is de meest vervuilende S
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, guard, m-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Lamborghini Aventador limousine. Waarom ook niet
Volgend bericht: Video: Ferrari 458 duikt het publiek in »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    12 maart 2013 om 15:28

    Zo’n ML500 Guard is dus een prima alternatief voor de lieden die vroeger een 600 reden.

    Login om te reageren
  2. E550 zegt

    12 maart 2013 om 15:31

    Een van de meeste verkochte modellen van de S-klasse, de S500 (of S550), is er niet in de Guard versie?!!

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      12 maart 2013 om 15:33

      @e550: waarom als je een V12 kan krijgen?…

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        12 maart 2013 om 16:07

        @HDM: omdat ie twee keer zo duur is misschien?

        Login om te reageren
  3. ravi zegt

    12 maart 2013 om 15:34

    En extra lelijk

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    12 maart 2013 om 15:35

    Is het nou een M-klasse of een ML? Dat is me nog altijd niet duidelijk.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      12 maart 2013 om 16:38

      @berlinetta: M-Klasse is eerste generatie, ML is tweede generatie.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        12 maart 2013 om 16:41

        @piebepost: Ik zit er helemaal naast. Dan weet ik ´t ook niet!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 maart 2013 om 17:09

          @piebepost: Op de website van MB wordt hij M-klasse genoemd, maar ook ML. Wazige Duitsers.

          Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 maart 2013 om 17:26

      @berlinetta: ze wilden hem ooit M350 noemen, maar dat mocht niet van BMW. Daarom werd het maar ML350 en het model duiden ze aan als M-Klasse ipv ML-Klasse.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 maart 2013 om 11:23

        @robbie: Oke dankjewel.

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    12 maart 2013 om 15:37

    Overigens snap ik het prijsverschil tussen de 350 en de 500 niet. De 350 wordt 25.000 euro duurder en de 500 maar 5.000.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      12 maart 2013 om 15:59

      @berlinetta: Zonder belastingen

      Login om te reageren
  6. autobart zegt

    12 maart 2013 om 15:48

    Die G500 lijkt me een betere keuze voor offroad, alhoewel die ook niet de lichtste is…

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    12 maart 2013 om 16:02

    2700 kg en toch 20 keer zo snel als een Veyron. Da’s best netjes te noemen.

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      12 maart 2013 om 17:49

      @kickass: Waar haal je die informatie vandaan?

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        12 maart 2013 om 18:38

        @mdemooistelettervanhetalfabet: Er stond net i.p.v. 80 km/h 8080 km/h.

        Login om te reageren
        • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

          13 maart 2013 om 18:26

          @kickass: Dan kunnen ze ook wel “edit: check; is aangepast” zeggen. Is wel zo handig.

          Login om te reageren
  8. ytrewq zegt

    12 maart 2013 om 17:10

    Een auto die 500 kg zwaarder, en het blijft een bleutech…

    Login om te reageren
    • adolfwilders zegt

      12 maart 2013 om 20:47

      @ytrewq: bluetec ;)

      Login om te reageren
  9. Den zegt

    12 maart 2013 om 17:12

    In welke bijtellingscategorie valt die bluetec? :) Komt er ook nog een hybrid voor de milieubewuste VIP? Vragen, vragen en nog eens vragen :D

    Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    13 maart 2013 om 07:54

    geef mij de diesel maar hoor: grotere actieradius en veiliger (diesel ontploft niet)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North