• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes maakt eerste info vernieuwde E-klasse bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 22 januari 2020 om 09:45 – 27 Reacties

Dit kun je verwachten.

Er is een facelift van de E-klasse onderweg en Mercedes doet alvast de eerste info uit de doeken. Dit doet het automerk met een reeks foto’s van een prototype, gemaakt in en rondom Las Vegas in de Verenigde Staten.

Het uiterlijk van de facelift zal niet zo heel ingrijpend zijn. Onder de de kap vinden er wel enkele noemenswaardige vernieuwingen plaats. Het belangrijkste is dat de E-klasse hybride techniek massaal gaat omarmen. De facelift brengt zeven (!) plug-in hybride varianten van de E-klasse. Ook mild hybride speelt een rol.

Mercedes introduceert met de facelift een nieuwe tweeliter viercilinder mild hybride van 272 pk. Ook een 3.0 liter zes-in-lijn mild hybrid met 367 pk komt naar de E-klasse. Verdere details over deze motoren ontbreken nog. Met de onthulling krijgen we meer te horen.

In het interieur krijgt de E-klasse het nieuwste MBUX infotainmentsysteem. Ook kun je de facelift straks herkennen aan een nieuw stuurwiel. Standaard worden twee 10,25-inch schermen die aan elkaar geplakt zitten.

Wanneer de Duitsers de vernieuwde E-klasse onthullen is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat de facelift sedan en Estate deze zomer bij de dealer staan. De facelift voor de coupé en cabriolet volgen in een later stadium.

Kijkend naar de line-up van Mercedes gaat de huidige E-klasse alweer zijn vierde jaar in. Het was één van de eerste modellen met een dubbel scherm constructie in het interieur. Inmiddels heeft een groot deel van het huidige Benz-gamma deze techniek, waaronder de A-klasse en de CLA. Met de facelift zal de E-klasse weer net zo fris zijn als de recentere broertjes.

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, facelift, Hybride, Mercedes, plug-in, Techniek

Vorig bericht: « Gratis downloadbare ringtones & poster van de Supra
Volgend bericht: Zo verschrikkelijk duur is de BMW M2 CS »

Lees Interacties

Reacties

  1. roberto zegt

    22 januari 2020 om 09:51

    mmm zat eerder op een C-klasse met het nieuwe interieur te wachten, de E-klasse is in mijn ogen nog niet toe aan vervanging..

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      22 januari 2020 om 12:35

      @roberto: eind dit jaar komt de nieuwe C dacht ik.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      22 januari 2020 om 14:13

      @roberto: De C is vorig jaar gefacelift en er komt een nieuwe aan. Dit is de facelift van de E, dus geen vervanging

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        22 januari 2020 om 15:15

        @87sandyd: 2018 is de C gelift geweest maar dan begrijp ik zijn punt wel dat we wachten op nieuwe c ipv een E

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      22 januari 2020 om 15:11

      @roberto: knap dat je überhaupt het verschil ziet ;-)

      Login om te reageren
    • jasperhallo zegt

      22 januari 2020 om 15:15

      @roberto: Vind het een beetje een tegenvaller voor zover, het nieuwe interieur van de C-klasse.

      https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2019/08/e2a91d1b-2021-mercedes-c-class-interior-spy-1.jpg

      Login om te reageren
      • boxergt zegt

        22 januari 2020 om 16:40

        @jasperhallo: neeeeeeee wat lelijk!

        Login om te reageren
  2. joejojo2012 zegt

    22 januari 2020 om 09:54

    Prachtige wagen. Het design komt rustig over i.t.t. de gedrochten uit München.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 januari 2020 om 10:15

      @joejojo2012: Er komen een hoop lelijke auto’s uit München (ook uit Stuttgart) maar de huidige 3, 5 en 7 serie zijn de mooiste sinds de gouden BMW periode in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        22 januari 2020 om 11:30

        @dutchdriftking: Daar sta ik verbaasd over. Ik vind de f10 en f30 echt een stuk mooier. Ook hier veel meer rust in het design. En de 7 serie is na de e38 eigenlijk nooit echt mooi meer geweest.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          22 januari 2020 om 11:50

          @kapitein: Ik vind de huidige echt heel mooi. Alleen de klokkenwinkel kan ik niet aan wennen. Ik heb gewoon heel graag ronde analoge klokken. De huidige 7-serie is vooral mooi als Alpina, maar dat was met de e38 ook al het geval.

          Login om te reageren
      • joejojo2012 zegt

        22 januari 2020 om 11:51

        @dutchdriftking: Ok, de 3, 5 en 7 serie (pre-facelift) zijn nog wel ok. Alle andere modellen zijn te druk qua design. Maar als BMW liefhebber moet ik de Stuttgarters nageven dat hun C, E en S klasse veel prettiger op het netvlies liggen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          22 januari 2020 om 12:04

          @joejojo2012: Het huidige design van Mercedes is heel mooi. De S is geniaal, de C is mooi, maar het komt het beste tot zijn recht op de E-klasse. Per model/segment zal het stuivertje wisselen zijn of ik de Mercedes of de BMW het mooiste vind. Audi doet met de A6 en A8 goede zaken, de huidige A4 vind ik (zeker sinds de facelift) net een Seat en overall toch wat minder mooi. Was met de vorige generatie overigens precies andersom, toen waren de Audi’s duidelijk het knapste. Kortom, ze zijn allemaal mooi zo lang het normale stations en sedans zijn.

          Wat betreft de X modellen en cross-overs van BMW, deze zijn inderdaad niet echt mooi. De nieuwe 1-serie heeft een mooi interieur en een knap kontje, maar de neus is nog best even wennen, was bij de vorige ook zo. Wat dat betreft moet ik je gelijk geven wat Mercedes betreft. Hun design werkt ook goed op de GLC en GLE. De Q3, Q5 en Q7 wil ik het niet eens over hebben…..

          Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    22 januari 2020 om 09:59

    Neusje lijkt CLS trekken te krijgen.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2020 om 10:12

    Ik ben benieuwd. Als de hybride techniek niet te veel gewicht toevoegt, en zorgt voor een vele malen beter verbruik binnen de bebouwde kom moeten we natuurlijk eigenlijk ook niet zeuren. Een fijne V6 met bijna 370pk voor het vlotte autobahn werk, en een elektromotor met kleine accu om lekker zuinig van de afrit naar de parkeergarage te zoeven. Als de theoretische Co2 uitstoot ook nog eens lekker laag is creëert dit ook nog ruimte voor een fijne E63 om het modellengamma mee naar boven af te ronden.

    Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      22 januari 2020 om 10:30

      @dutchdriftking: Een 6-in-lijn, maar die hebben een nog betere ‘Laufkultur’

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 januari 2020 om 11:51

        @bertorelli: Krijgt de M340i op termijn ook geen hybride ondersteuning? 100nm extra trekkracht vanaf 0 is wel een paar extra kilo’s waard.

        Login om te reageren
    • pa045 zegt

      22 januari 2020 om 11:43

      @dutchdriftking: allemaal leuk. Maar die kopen mensen in Europa toch niet. Ook de mensen hier op Autoblog niet.

      Login om te reageren
      • sls63amg zegt

        22 januari 2020 om 22:36

        @pa045: oh zeker wel!

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          23 januari 2020 om 11:18

          @sls63amg: nog geen 7% vd aankopen bij Mercedes, BMW en Audi in deze klasse hebben meer dan 4 cilinders.

          Login om te reageren
  5. Robert zegt

    22 januari 2020 om 11:06

    Mooie evolutie van de bestaande modellenreeks. Geleidelijk aan hebben ze het masculiene lijnenspel weer ingeruild voor lijnen met meer flair.

    Login om te reageren
  6. superhans zegt

    22 januari 2020 om 11:46

    7 hybride varianten? Ik raad: 300e, 300e 4matic, 350de, 350de 4matic, een 6 cylinder benzine (400e?), een 6 cylinder benzine 4matic en dan nog de 77AMG.

    Login om te reageren
    • florisje zegt

      23 januari 2020 om 18:36

      @superhans: Is dat niet inclusief de mild-hybrid modellen?

      Login om te reageren
  7. laarhovenn zegt

    22 januari 2020 om 12:06

    Ziet er goed uit. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  8. sls63amg zegt

    22 januari 2020 om 13:12

    En s klasse? Ook 2020 toch?

    Login om te reageren
  9. RJBadger zegt

    22 januari 2020 om 21:13

    Hier hebben ze de stickers weggephotoshopt; https://youtu.be/E1_damxeZJ0?t=422

    Login om te reageren
  10. 571ay zegt

    23 januari 2020 om 06:54

    Van alle Mercedes modellen is de E toch wel het mooist. Minder lomp dan de S, veel mooier dan de C. Verhoudingen van de E kloppen gewoon.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North