
Als een S600 of S500 net buiten je limobudget valt.
De reïncarnatie van Maybach heeft tot nu toe geresulteerd in twee modellen: de S500 met 455 pk en 700 Nm aan V8-power, en de überluxe S600 met een 530 pk sterke V12 onder de kap. Daar blijft het echte niet bij, want ook voor de wannabees komt een aanzienlijk goedkopere – nemen we even aan – variant die de Maybach-naam mag dragen.
In Stuttgart wist YouTuber Walko ART een zwart prototype van de Mercedes-Maybach S400 te schieten, het aanstaande instapmodel. Onder de kap komt een 3.0-liter biturbo V6 te liggen, met 333 pk en 480 Newtonmeter aan koppel. Verder verwachten we dat het luxeniveau gewoon hetzelfde blijft. Executive-stoelen met massagefunctie, een inbouwbar met verzilverde champagneglazen, leer, hout, chroom, een Burmester 3D-Surroundsystem, een parfumeersysteem en bijna twee keer zoveel beenruimte als in een normale S-klasse.
Hieronder de eerste beelden van de Mercedes-Maybach S400 (WTF @ intro):
Ja hier vreesde ik al voor, Maybach naam inflatie.
Binnekort ook een C180 Maybach met mooi leder.
@jaapiyo: inderdaad, net zoals ze tegenwoordig alles AMG noemen.
@nasty: AMG S modell
@stylez: Fijn zo zonder editknop, maar goed.
AMG S modellen zijn ook al zo belachelijk. De getunede versie van de huistuner. Zorg gewoon dat de normale AMG modellen die specificaties hebben, daarom kies je er toch voor.
@stylez: Marketing vriend.
@jaapiyo: Hahahaha, ik zie het al voor me
@jaapiyo: Zelfs ik als mb liefhebber geef je daar gelijk in, doet de naam echt niet goed….
@jaapiyo: Maybach is toch standaard verlengd? Zou het in Azië nog kunnen idd ;)
Hippe tsjoeeen trouwens bij die intro van de video.
@jaapiyo: ook een hippe ket in de intro
Dit zou de NL uitvoering kunnen zijn.
Hetzelfde verhaal als een rs6 als 3.0 tdi aanduiden? Zou de naam maybach niet goed doen.
Met een S500/600 Maybach bij de Aldi of Lidl voor de deur staan is natuurlijk ook te patserig.
Binnenkort de Mercedes S320CDI-L AMG-Maybach BlueEFFICIENCY Hybrid Black series, met brabuspakket.
@faalhaas: je vergeet de s van vierwiel aandrijfing met extra pk
Waarom doen ze dan ook een typeaanduidingsbadge achteop het prototype. Haal het eraf en niemand heeft het door dat je met een nieuw model rijdt.
@theblackstig:
Omdat ze dan niet zo vaak de aandacht van alle media zouden hebben, natuurlijk.
Ze nemen dan ook niet de moeite om even een velgen-gamma te maken voor de Maybach serie. Nee gewoon de standaard diesel velgjes die je onder een c-klasse 4 cilinder ziet..
@JamesBond007: of ze kennen hun klanten en weten dat mensen die dit kopen helemaal niet om velgen geven.
Ik mis nu langzaam aan wat mercedes met Maybach wil doen. Ik dacht dat maybach alleen het summum van luxe zou zijn, maar hier doen ze toch afbraak aan dat ‘summum’…
Is toch lachwekkend totaal niet serieus te nemen de naam Maybach wordt gewoon heel gewoontjes terwijl dat niet de bedoeling is volgens mij.
Verder gewoon weer een kansloze missie van Mercedes (alweer) Niemand gaat een Rolls Phantom of een Bentley opgeven voor een Maybach en de Pullman die nog moet komen.
Wordt dit geen hybride ? De S500 hybride van vorig jaar had namelijk ook een V6 (met exact dezelfde specificaties) en de C400 van dit jaar is een diesel-hybride.
Ik quote even de ‘S500 hybride’ specificaties: Onder de kap ligt nog steeds de 2.996 cc grote V6 (Mercedes’ eerste ‘500’-model ooit zonder V8) met dubbele turbochargers, die op zichzelf 333 pk en 480 Nm levert. In combinatie met de 85 kW sterke elektromotor komt de S-Klasse tot een systeemvermogen van 442 pk en 650 Nm. Puur elektrisch heeft de auto een bereik van 33 kilometer (was 30 km), en haalt hij 140 km/u.
2015 + Maybach versie –> S400. Klinkt m.i. wel heel erg aannamelijk. En vrij logisch; want: groen imago verantwoordt ‘m als management leasebak.
@dawwg: de C300 is de dieselhybride toch?
Ook niet zo slim van MB om de naam Maybach opnieuw te gebruiken.
Ik zeg maak een S700, of een S800 en de aller dikste is de S1000.
@csx3000:
Dat zou de brommerafdeling van BMW weer niet erg leuk vinden…
Roy Donders zal alweer aan het sparen zijn
Marketing is je beste vriend …