Daar is ‘ie dan: de langverwachte, extra-sjieke S-Klasse met veel cilinders en een dubbel-M-logo op de achterstijl. Dit is de 5,45 meter lange Mercedes-Maybach S-Klasse, volgens de makers de stilste serieproductieauto ter wereld.
Met zijn lengte heeft de Maybach 20 centimeter meer dan de S-Klasse met lange wielbasis, ruimte die uiteraard geheel ten goede komt aan de passagiers acherin. In de executive-stoelen kunnen zij, onder het genot van een handgemaakte zilveren flûte met champoepel en een lekker muziekje (of Katy Perry) uit het Burmester 3D-Surroundsystem, helemaal tot rust komen na een dagje ploeteren in de boardroom.
Datzelfde systeem bestaat uit maar liefst 24 speakers en heeft een totaal outputvermogen van 1.540 Watt. Daarnaast is de Maybach uitgerust met een systeem waarmee de passagiers achterin met de chauffeur kunnen communiceren via kleine speakers en microfoons. Of je daarmee ook in alle discretie vanaf de achterbank een McFlurry kunt bestellen is niet bekend.
Achterpassagiers hebben overigens bijna twee keer zoveel beenruimte als in een normale S-klasse en de geluksvogel die (bij linksgestuurde exemplaren) rechtsachterin zit, heeft nóg eens 77 mm extra om de pootjes eens lekker te strekken. Daarbij kunnen de rugleuningen van de twee stoelen achterin tot 43,5 graden achterover worden gekanteld en zitten personen achterin discreet verscholen achter de C-stijlen, die van doorkijkjes voorzien zijn.
Het is Mercedes gelukt om de koets van de Maybach bijzonder gestroomlijnd te krijgen, getuige de CW-waarde van 0,26. Bovendien komt diezelfde carrosserie dankzij de luchtvering bij bepaalde snelheden nog eens 2 centimeter dichter bij het asfalt te liggen.
De Mercedes-Maybach komt bij de introductie in februari 2015 beschikbaar als S500, met 455 pk en 700 Nm aan V8-power, en ook als S600 die is voorzien van een V12 die 530 pk en 830 Nm opwekt. Beide modellen zweven met hun biturbo-motoren in 5 seconden vanuit stilstand naar de 100, en zijn afgeregeld op 250 km/u. In april 2015 volgt bovendien de introductie van de S500 4-matic.
De limousine wordt tegelijkertijd in de VS en China getoond, op de autoshows van LA en Guangzhou.
Captain zegt
Stiller dan een model S? Dat betwijfel ik
gtwillem zegt
@Captain: Mercedes bouwt zelf de S-Klasse. Dus ze weten wat ze moesten doen om hem nog stiller te krijgen ;-)
ihrte zegt
@gtwillem: Loop je nou te trollen? Hij bedoelt natuurlijk de Tesla model S!
gtwillem zegt
@ihrte: model S is zeker niet de stilste. Zeker op hoge snelheden komt er flink wat wind geluid door. Op lage snelheid is ie eng stil, op hoge snelheid is ie zeker niet stiller dan een A87-serie of S-Klasse. Boven de 160-170 hoor je een gemiddelde V6/V8 (geen AMG/RS/M model uiteraard) nauwelijks, vanwege band en windgeruis.
Teerdz zegt
@gtwillem: Hij bedoelt de Tesla Model S waarschijnlijk.. ;)
Teerdz zegt
@Teerdz: Ohh, mijn internet is blijkbaar niet snel genoeg en iemand was me voor.. Op zich zou het fijn zijn als er ook een verwijderknop komt voor het geval je je eigen berichtjes niet meer geplaatst wil hebben.
Michiel1 zegt
@Captain: dat kan zeker wel, binnen in de auto hoor je de banden best goed bij een model S. Bij deze maybach zul je binnen helemaal niks horen, slechts het geluid van de notificatie dat je weer een paar ton hebt verdient!
ater zegt
@michiel1: sorry! Irritant dat je op de app niet optijd kunt zien of iemand jou al is voorgeweest
gtwillem zegt
@michiel1: thanks, was mijn punt. Tesla’s zijn aardg goed, het is bij lange na geen S-klasse.
ater zegt
@Captain: ik denk dat het nog wel eens stiller kan zijn, want bij een model s hoor je heel veel bandengeluid en dat is nou het geluid wat je het meest hoort in een auto. Bij een normale s klasse hoor je de motor ook al amper dus ze zullen het waarschijnlijk niet over het motor geluid hebben, maar meer bandengeluid en windgeruis en dergelijke
gtwillem zegt
@ater: dankjewel ;-)
ricksmits zegt
-edit: check!-
kapiteinaudi zegt
Heerlijke kar!
brabusrocket zegt
Classe, luxe en zeer statig! Complimenten aan Benz..
JvT zegt
@brabusrocket:
Classe weet ik niet. Klasse wel.
brabusrocket zegt
@JvT: het is voor zover ik weet toch echt een S- Classe! En geen S-klasse..
torsen zegt
@brabusrocket: misschien moet je Mercedes Nederland even informeren dan. Die heeft overal ‘klasse’ achter staan op hun site…
gtwillem zegt
@brabusrocket: in de UK en US is het inderdaad S-Class.
phevtreb zegt
“Beide modellen zeven in 5 seconden vanuit stilstand naar de 100” ervan uitgaan dat zeven, zweven moet zijn; dat kan toch niet kloppen? Meer vermogen en net zo snel naar de 100?
mitch306 zegt
@phevtreb: De V12 zal wel wat zwaarder zijn, misschien dat het daardoor komt.
phevtreb zegt
@mitch306: kan me niet voorstellen dat hij zoveel zwaarder is.
gtwillem zegt
@phevtreb: de V12 is 170 kilo zwaarder. En de V8 heeft onderin ook best krachtig, dus blijft even gelijk op. Boven de 120-140 loopt de V12 majestueus uit.
JJDW zegt
Het interieur van deze auto is echt fantastisch. Comfort next-level.
Ik vind het knap dat ze deze merknamen, de S-klasse en de Maybach samen hebben gevoegd. Slimme, vooral marketing technisch, goede keus.
str8six zegt
Het interieur ziet er echt super uit! Had stiekem de hoop dat ze aan het uiterlijk iets kleins zouden doen om toch wat onderscheid te maken. Die wielen zijn overigens wel echt vet!
berlinetta zegt
Dat interieur is zeker fantastisch, maar de buitenkant vind ik niet zoveel aan. Ben benieuwd naar de prijs.
vlammenindefiatpanda zegt
@berlinetta: Prijzen beginnen bij 154.000 pond voor de V8, ongeveer 200.000 euro dus.. (Autocar)
berlinetta zegt
@vlammenindefiatpanda: Maar jij rekent nu gewoon de Britse prijzen om naar de euro?
vlammenindefiatpanda zegt
@berlinetta: Yup
gtwillem zegt
@vlammenindefiatpanda: een standaard, gewone S600 doet al 209.000 euries…
granlusso zegt
@vlammenindefiatpanda: En dan de BPM nog, ik verwacht 240.000-250.000 euro vanafprijs. De S600 met alle opties zal wel ver over de 300.000 euro gaan.
dragspert zegt
Deze wielen binnenkort te vinden onder menig VAG product. En gelijk hebben ze! Lijken wel erg veel als echte opvolgers voor de Segin teardrop wielen van 2 generaties terug.
6cilinder zegt
@dragspert: Pak gewoon een paar prullenbak deksels, heb je hetzelfde effect… Vind het niet om aan te zien.
brabusrocket zegt
@6cilinder: ga terug naar de 600 velgen van Benz en dan snap je het
sydney zegt
@dragspert: Nooit geweten dat die wielen zo heten maar ik moest wel meteen aan die velgen denken.Die vond ik toen al geweldig.De auto zelf? Superlatieven tekort uiteraard maar ik zie vooral een hele luxe S klasse, die imo niet dat ene heeft wat een RR wel heeft(en de Bentley’s van nu trouwens ook net niet)En ik denk dat die Pullman er straks behalve nog langer niet veel anders zal zijn.
dragspert zegt
@sydney: Ik weet het omdat ik een tijd op zoek ben geweest naar een mooi setje. Uiteindelijk kunnen vinden en onder m’n Golf 5 gehad. Nu liggen ze in m’n garage te verstoffen:(
lowlow zegt
Dan wil je een hypercomfortable wagen en steken ze er zo’n 20 inchers op…. De kopers hebben nog wel een RS7 (21″) en Ferrari/Lamborgini staan als ze willen rondstuiteren. Ronduit foute beslissing
sydney zegt
@lowlow: 20″ is op zo een auto absoluut niet te groot.Merk je niets van.Als je tegenwoordig je Astra,Golf of wat voor middenklasser dan ook al af fabriek met 19″ afgeleverd krijgt zonder daar te veel aan comfort bij te moeten inleveren(behalve een keer extra uitkijken voor de stoeprandjes) zal dat bij wat nieuwe S klasse met 20″ wel loslopen.
Robert zegt
@lowlow: de bandenmaat is 245/40 R20, dat betekent dus dat de wang van de band een hoogte heeft van 98 mm. Dat is niet echt meer een platte sportwagenband te noemen, op zo’n 20″ velgmaat.
E34M5Touring zegt
@lowlow: Kan ook zo maar is te maken hebben met de maat van de remschijf. Bij veel merken krijg je bij de zwaardere motoren automatisch grotere velgen ivm grotere remschijven. Gezien het gewicht en de prestaties van dit ding zou me het niks verbazen.
griffendahl zegt
@lowlow: Dan snap je het echt niet, volgens mij. 20″ Hoeft helemaal niet te stuiteren als je er maar genoeg rubber om doet. die 245/40 R20 voorband die je ziet heeft er net zoveel rubber om zitten als een 205/50 R16. En da’s een prima comfortabele maat… 20″ an sich zegt niks, het gaat om de verhouding tussen velg en buitenmaat.
granlusso zegt
Ik verkoop later mijn huis en dan koop ik dit! :)
donald zegt
Het lijken net Gullideckel velgen, maar dan iets mooier.
Het blijft ook gewoon een S klasse.
En als ze deze upgraded ‘S’ stiller kunnen maken dan gewone ‘S’, dan is de gewone ‘S’ vanaf de basis niet goed gemaakt. Lijkt mij erg sterk.
goofr zegt
@donald: Nu is het wachten tot deze velgen als replica’s onder de petjes-Golfjes verschijnen. Ik geef het 3 maanden
series2 zegt
@donald: zo’n beetje alle auto’s zijn volgens mij vanaf de basis niet ontworpen voor maximale perfectie. Dus ook auto’s waarvan wordt gezegd dat ze perfect zijn.
EJS zegt
Ja, zijn ze beide even snel tot de 100? Wie betaalt er dan veel extra geld? Boven de 100 mag je in Nederland toch nauwelijks rijden :-)
Onehp zegt
@EJS: ja dan kun je net zo goed een Golf R kopen. Net hetzelfde ;)
Sorry, kon het niet laten. Ik ga ervan uit dat de V12 nog stiller en relaxter rijdt… maar de “goedkope” versie is vast de “beste koop”.
EJS zegt
@Onehp:
Nah, dat zal best, maar ik vermoed dat het verschil relatief heel klein is, als je ziet hoe soepel die V8 al is.
Het verschil tussen de S500 Lang Prestige Plus en de S600 Lang is al €66843,-, dan is de S600 wel iets luxer uitgerust, maar toch wil ik echt niet weten hoe groot het verschil hier gaat zijn(waar het verschil in standaarduitrusting waarschijnlijk een stuk kleiner wordt). Voor dat verschil kun je toch een leuke 2e auto kopen, denk niet dat het me dat waard zou zijn als ik het geld had..
sydney zegt
@EJS: Dat zijn toch helemaal geen afwegingen die wereld.Kom op man.Daar draait het om prestige.Of men dat met deze auto voldoende bereikt is vraag twee maar als je zoveel geld kan uitgeven voor een auto(of als CEO,je bedrijf het kan laten doen) wat kan jou het dan schelen dat je voor het verschil tussen de V8 en de V12 er ook nog een andere auto naast had kunnen zetten(of een boot van mij part,al zijn die wat duurder)Dat doe je überhaupt toch wel.
EJS zegt
@sydney:
Volgens mij koop je een Bentley of een RR voor de status en is dit nou juist iets meer anonieme luxe.. Alleen de kenner ziet wat het is, andere mensen zien hooguit dat het groot en luxe is en een Mercedes-Benz batch heeft, wat toch een heel ander statusgevoel geeft dan een RR of Bentley logo..
gtwillem zegt
Zo hadden ze de Maybach eigenlijk de eerste keer moeten uitbrengen. Als een S-Klasse non plus ultra in plaats van een Bentley/RR concurrent.
Zo kunnen ze de ultra luxe designo versies, gepantserde versies, pulmann versies e.d. onder het Maybach label voeren.
por100 zegt
Ik kan mij nog herinneren dat destijds dat mayback flink werd afgekraakt. De Rolls Royce Phantom was het hem helemaal.
Nu blijkt dat de designers van de maybach de plank helemaal niet misgeslagen hebben. Veel minder gedateerd dan de Rolls
berlinetta zegt
@por100: Dat baseer je op feiten of op je eigen mening? Want ik vind zo’n Maybach niet meer om aan te zien. Heb ik nooit gevonden overigens.
sydney zegt
@por100: De verkopen zeggen toch iets anders.Waar de Phantom zonder kunstmatige ingrepen á Veyron of ingrijpende facelifts of motorwijzigingen nog steeds goed verkoopt heeft men bij Mercedes wegens tegenvallende resultaten vroegtijdig een compleet geherintroduceerd weer de das om moeten doen.Dat ze nu met een Maybachlijn komen is toch een beetje gezichtsverlies proberen te compenseren.Wat ze overigens imo op geen betere manier dan deze zouden kunnen doen.Dat jij de Maybach nu juist een mooie tijdloze auto vind snap ik best.Ik zie de auto nu als een cultfilm,verguisd toen ie uitkwam,niet om aan te zien, met verouderde materialen in elkaar gezet maar nu, na zoveel jaar toch eigenlijk wel weer leuk.
Edge zegt
Niks mis met Katy Perry hoor. Haar muziek is een ander verhaal, maar met Katy zelf is niks mis.
OT: prachtige wagen, al zou ik als ik in die markt zat toch eerder voor een S65 gaan. Die extra luxe en beenruimte achterin is leuk en aardig, maar ik zou toch liever zelf rijden en dan denk ik meer plezier te beleven aan een S65 dan aan een Maybach S600.
6cilinder zegt
@Edge: Welke muziek, hoor geen muziek wanneer ik naar haar muziekvideos zit te kijken.
OT: dit is een auto voor een ceo die thuis genoeg leuks heeft staan om zelf te rijden maar zakelijk een chauffeur heeft om hem al bellend en werkend rond te rijden naar zijn afspraken. Maar als je dan toch zelf moet rijden dan inderdaad liever de s65.
230kompr zegt
Een S-klasse met wat extra opties dus.
Jochempie zegt
Prachtig wat een hevige verbouwing van een bestaande auto (de basis wordt al verkocht sinds 2006?) toch een schitterende voiture kan opleveren. Wat mij betreft een geslaagde redding van het merk Maybach, en een mooie basis om op voort te borduren. Volgende stap, een Maybach-versie van een SUV?
Onehp zegt
@Jochempie: 2006? Nope, huidige S-klasse is helemaal nieuw van vorig jaar (2013 dus).
Edge zegt
@Onehp: Toen deze S-Klasse geintroduceerd werd, gingen er allerlei geruchten over dat het in feite niet meer dan een gigantische facelift zou zijn. Het zou voor Mercedes gunstiger zijn geweest zo heftig te faceliften dan een compleet nieuw auto op de markt te brengen, vanwege allerlei EU regels.
poeperman zegt
@Edge: nee hoor, het is een volledig nieuwe wagen maar officieel is het een facelift (door de identieke wielbasis, maten, …) waardoor ze inderdaad aan veel eisen konden ontsnappen
ricksmits zegt
@poeperman: naar mijn weten is het platform van de w222 hetzelfde als die van de w221 om onder andere aan de nieuwe aircogas wetgeving te ontkomen
Jochempie zegt
@Onehp: De basis van de nieuwe S-klasse is de vorige S-klasse. Zo hoefde er geen nieuw platform geïntroduceerd te worden, waardoor Mercedes nog niet aan de eisen voor het nieuwe verplichte koudemiddel voor de airco hoefde te voldoen. Dat vonden ze namelijk niet naar behoren presteren.
Onehp zegt
@Jochempie: intressante discussie, zie ook hierboven. De werkelijkheid is dat quasi ieder nieuw model voorbouwt op het vorige model, zelden dat men een gans platform van nul af aan helemaal opnieuw ontwikkeld. Mercedes had een legale reden om hem als facelift af te doen. Maar voor mij is het duidelijk veel meer dan een facelift waar enkel een nieuw gezicht met verse lichten en nieuwe bumpers en wat detailverbeteringen worden aangebracht. Een volledig nieuw koetswerk en interieur is al veel meer dan een facelift. Ik weet niet exact in hoeverre het platform is bijgewerkt, lijkt me sterk dat gans het onderstel hetzelfde is als de oude. Al bij al, een nieuw model, meer zo dan Golf V >= VI maar minder dan VI => VII. Zoiets.
Jochempie zegt
@Onehp: Volgens mij is het niet helemaal juist dat er altijd voortgebouwd wordt op het vorige model. Als we inkooponderdelen even buiten beschouwing laten, alsmede dat bestaande motoren vaak ook nog getransplanteerd worden naar nieuwe modellen, dan lijkt het het me waarschijnlijk dat er geen enkel stukje hardware van de oude auto als basis hoeft te dienen voor de nieuwe auto.
Als we kijken naar het voorbeeld Golf VI – Golf VII, dan zal de kennis van de ingenieurs bij VW, en de kennis van de ingenieurs van de leveranciers natuurlijk deels vanuit de ontwikkeling van de Golf VI zijn opgedaan, waardoor veel onderdelen voor de VII in dezelfde stijl maar dan beter worden ge-engineered.
Maar omdat de Golf VII op het relatief jonge MQB platform van VAG staat, en de Golf VI inderdaad een V is met andere buitenste plaatwerkschil (ongetwijfeld dat veel deukjes en montagegaatjes in de binnenste plaatwerkschil uitwisselbaar zijn met de V), lijkt het me onwaarschijnlijk dat VW iets van de VI zo heeft overgedragen naar de VII.
De Golf V stond destijds te boek als een zeer dure auto om te bouwen. Het kostte VAG meer geld om een Golf V te bouwen, dan de technisch identieke A3 (uitgaande van gelijke motorisering). De broodnodige, en eenvoudig haalbare kostenbesparing was de reden om het productieproces voor de Golf V volledig te herzien, en het als basis te gebruiken voor de Golf IV. Marge was het toverwoord.
Daarbij wil ik niet zeggen dat de VII nergens anders op gebaseerd is. De Golf VII is natuurlijk niet de eerste VAG-telg die op het MQB platform staat. Het grappige is dus dat hoewel iedere fabrikant het belangrijk vindt om grote stappen te kunnen zetten en daarmee de concurrentie voor te blijven, VAG dit op een andere manier wil bewerkstelligen. Ze ontwierpen een revolutionair modulair platform, en gingen héél ver in de technische ontwikkeling hiervan. Ze hebben de tijd genomen, en het geld geïnvesteerd. Ze wisten dat door één keer een prachtig, multi-inzetbaar platform te ontwikkelen, ze de gigantische investering over minimaal tien modellen konden gaan terugverdienen.
Ik zou het MQB-platform dan ook niet willen zien als enkel het platform, maar als een bouwtaal. Ieder takje van VW krijgt specifieke ontwerpinstructies mee, niet alleen hoe hun auto verweven moet worden met het MQB-platform, maar welke toeleveranciers, welke onderdelen en welke materialen ze mogen gebruiken voor hun auto: het MQB-platform is voor de submerken een soort “configurator” geworden, waar ze redelijkerwijs hun eigen vormpje aan mogen geven.
Jochempie zegt
@Jochempie: Edit: “De broodnodige, en eenvoudig haalbare kostenbesparing was de reden om het productieproces voor de Golf V volledig te herzien, en het als basis te gebruiken voor de Golf >>>VI<<<."
Onehp zegt
@Jochempie: goed relaas, ja zo is dat. Uieindelijk is de vraag gewoon, waar leg je de lijn tussen een facelift en een ander/nieuw model? Om de VAG bouwdoostaal verder door te zetten: is de A3 een ander model dan een golf, of een ‘facelift’? Tuurlijk is dat een ander model terwijl technisch gezien het niet eens een facelift is… Het idee “(nieuw) model” is erg subjectief.
Nog een denkoefeningentje. Wat is nieuw en wat bouwt op het vorige model? Als je een ophangingsarm een nieuw artikelnummer geeft, een ander opnieuw ontwerpt en de derde overneemt van het vorige model, is dat dan een nieuwe platform of niet? Wat als alle delen vernieuwd zijn, maar de geometrie en/of de compabiliteit intact blijven?
Hoe dan ook, de criteria voor een “nieuw” model moeten niet te hoog liggen. Als iets echt volledig nieuw is van de grond af, dan zal men wel spreken van een volledig nieuw platform tegenwoordig, zoals de MQB dus. De W222 afdoen als een facelift lijkt me in ieder geval te licht. In hoeverre het nieuwe model in de grond vernieuwd is, dat is een andere intressante discussie…
Jochempie zegt
@Onehp: Die lijn is inderdaad interessant. Ik zou zeggen dat de Golf VII zelfs veel nauwer verwant is aan de nieuwe Audi TT dan aan de Golf VI. Wat dat betreft heeft VAG de definitie van “nieuw model” en “facelift” op de schop gegooid: alles ligt zo strak vastgelegd dat er alleen wat vormgevers en CAD monkeys aan het werk moeten om er een heel nieuw modelletje uit te poepen. Ik denk ook dat de keuze voor een leverancier nu niet meer afhangt van het merk, maar van het platform. Zo zal VAG de plaatstempels voor het hele MQB platform van één en de zelfde leverancier willen halen, ongeacht of dit nou om een Fabia of een A3 gaat. Of dit ook zo gaat met onderdelen als verlichting weet ik niet, het is immers best lucratief om een achterlichtje voor een Fabia bij een goedkopie-leverancer te bestellen.
Een ongewijzigd onderdeel een nieuw artikelnummer geven zal niet gebeuren. Slechts al is de leverancier van hetzelfde onderdeel anders, dan nog kun je zeggen dat het onderdeel wezenlijk veranderd is. Want hoewel alle OEM suppliers aan ISO/TS16949 moeten voldoen, zitten hier altijd nog fluctuaties in. Denk aan het effect van veroudering door voorraad, denk dan marges van de materiaalsamenstelling, denk aan de productieomstandigheden, denk aan het personeel…
Ik snap je punt volledig dat het moeilijk is om te zeggen wanneer het een nieuw onderdeel betreft, maar ik zou zeggen: als de ingenieur begint met een nieuw bestand in z’n CAD pakket, en daarbij niets overneemt uit het bestand van het onderdeel uit de voorloper.. Ofzo..
Jochempie zegt
@Onehp: Ik ben het met je eens dat de W222 zeker geen facelift te noemen is! Alles behalve het platform, wat motoren en wat klein grut hier en daar is nieuw, volgens mij. Maar ontegenzeggelijk is de basis van deze auto al sinds 2006 in productie, en daarna lekker van tijd tot tijd gereviseerd.
Onehp zegt
@Jochempie: ok begrepen, dan zie je ook in dat men “basis” ook op vele manieren kan zien. Is dat het ontwerp (ontwerpbasis), het platform (hierboven besproken) of de carroserie (zelfdragend zijnde, de fysieke basis – waar ik eerder aan dacht). Zo blijven we bezig natuurlijk. Goede avond nog :)
bmw1 zegt
Doe er alsjeblieft andere velgen onder!
lexushondagtr zegt
Maybach heeft gefaald en dit moet wel een succes worden? Volgens mij zal dit net zo’n flop worden. Dit is extra extra lange S-Klasse maatje XXXL.
achtpitter zegt
Waarom een V12 als de V8 zo goed als hetzelfde presteert? Mis ik iets of is t puur een prestige geval.
granlusso zegt
@achtpitter: Prestige, de loop van een V12 schijnt echt vele malen meer relaxed te zijn dan een V8 (voor zover je een V8 te min kunt noemen, alles relatief natuurlijk)
dawwg zegt
@granlusso: En de V12 heeft meer speelruimte als het gaat om pantsering gaat. Het is een luxe-limo dus om 0-100 tijden draait het niet; en 200pk extra voegt bij normaal autobahn gezoef weinig toe (want: beiden gelimiteerd op 250km/u). Voeg je 2000kg aan pantsering toe, dan moet de V8 toch wel een stukje harder werken (lees: meer toeren –> meer lawaai) en dat ondermijnt de limo-ervaring. En qua prestige kan een top-limo model natuurlijk niet slechts een V8 hebben als je als merk ook V12s levert in andere modellen …
jolig zegt
Een stuk tekst op autoblog zonder linkjes naar eerdere artikelen. Wat leest dat lekker. Hulde!
bosnialove zegt
Prachtig, ik ben een Benz-fan, maar.. Het is wel een Mercedes-Benz. Hoeveel zal die kosten? €250K? Zoveel geld zou ik het liever uitgeven aan een Bentley, want geef nou toe: het is gewoon een luxere versie van de normale S-class en dat maakt hem niet speciaal.
Hubert zegt
@bosnialove:
En een Bentley is een makelaars- / voetballersauto.
Dan is deze toch een stuk stijlvoller.
bosnialove zegt
@Hubert: Die vergelijking slaat nergens op.
henkhupelschoten zegt
Prachtig! Ik rijd zelf een 280 se 4.5 en toen had je twee soorten velgen, gewoon stalen maar ook velgen met dezelfde kleur als de wagen. Dat waren een van de beste velgen ter wereld ooit gemaakt! Deze velgen zijn ook schitterend en ook eens wat anders. Het enigste dat ik minder vind is dat de 4 uitlaten zichtbaar zijn had er dan 2 in 1 gemaakt iets smaakvoller vind ik persoonlijk. Goeie zet! En misschien voor wat later eigen modellen AMG. Maakt overigens ook eigen modellen dus het kan gewoon! Benieuwd welke er nog meer komen het ziet er in ieder geval beter uit dan die Britse blokkendozen
lekbak zegt
@henkhupelschoten: Die auto’s kwamen met kroonkurken (lichtmetaal) of stalen velgen met wieldoppen in kleur. Ik ben met je eens dat het mooi is maar het is heel wat anders dan dit.
Persoonlijk vind ik dit meer van de putdeksel velgen hebben uit de jaren ’80 en begin ’90.
amgoleole zegt
Yeah Maybach logo!!!
Hubert zegt
Alleen jammer van die McDonalds achterzijruiten.
Waarom moeten deze donker gemaakt worden?
Ziet er verschrikkelijk lelijk uit.
Orichy zegt
Mercedes laat met deze Mercedes Maybach zien, hoe het de eerste keer had gemoeten met Maybach, op en top luxe en speciaal voor bestuursleden van allerlei aard.
Gelukkig niet het niveau van een Rolls Royce Phantom, ook nog niet van een Ghost, of Bentley Mulsanne, maar van het niveau Flying Spur. Mooi bedeesd aan de buitenzijde en compleet uitgerust voor dienstbaar werkverkeer. Ik vind hem wel geslaagd.
Nu ben ik alleen benieuwd wat een Pullman, als extra nog kan toevoegen aan dit verhaal, meer luxe ruime zitplaatsen, in tegengestelde richting achterin natuurlijk, tenminste dat denk ik.
exclusieviteitsfreak zegt
@Orichy: Voor zover mij geweten, zal de Pullman versie in samenwerking met Brabus gebeuren, en zal vermoedelijk de Bespoke versie van Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase overstijgen met de mooiste materies die er bestaan (Goud, Diamand, Zilver, en wat nog meer), de nieuwe Maybach is Letterlijk en Figuurlijk een mobiel Kunstwerk aan’t worden, zoveel is duidelijk. Qua design is de nieuwe Maybach dus vooral innerlijk al vele malen sfeervoller dan de vorige generatie, die wel enorm stijlvol was, maar geen speelse en aangename sfeer weerspiegelde, en vooral stijf Paleisselijkheid weerspiegelde, hetgeen zelfs landleiders hedendaags niet meer willen, zelfs zij willen dat de Protocollaire regels wegvallen, maar dat wil voorlopig het internationaal gerechtshof in Den Haag nog niet, en zal vermoedelijk nooit veranderen, dat is hoogstwaarschijnlijk eigen aan de mensheid.
Orichy zegt
Wat mij wel opviel in één van de video’s, https://www.youtube.com/watch?v=UkckKPdTkJw, dat het stuurkolom links drie hendels bevatte (zie foto onder), dat is wel bijzonder en apart(druk).
De bovenste hendel is voor de ruitenwissers en de middelste hendel is voor de verstelling van het stuur, de ondeste hendel is voorautomatisch afstand- en snelheidregeling.
Orichy zegt
@Orichy: Volgens mij mis ik een letter en een spatie, in de laatste zin! Foutje bedankt.
mrB zegt
Ik weet niet precies waar het aan ligt, kunnen de foto’s zijn, misschien de velgen of de daklijn is echt anders. Maar ik vind het er een stuk beter uit zien dan de standaard S klasse. En dat terwijl ik de velgen net heel erg lelijk vind
exclusieviteitsfreak zegt
Hij begint zo stilaan op een yacht te lijken, zoals dit yacht bv : http://www.riva-yacht.com/en-us/models/photogallery.aspx?IdBr=2&IdBm=25&IdM=42 .
Kvgorp zegt
Zo gaaf! Maar niet met die putdeksel velgen. Zal puff daddy hem al besteld hebben?
PeterVDG zegt
Even andere velgen en gaan met die bak
sergio72 zegt
Schoonheids foutje: achterste raamstijl van de achterdeur zwart en de rest chroom. Het logo van Maybach op het achterscherm hebben ze afgekeken van Maserati. Jammer dat hij zoveel lijkt pp een S-klasse.
rrk147 zegt
@sergio72: Jep, vind ik ook! Al is er bij de foto’s ook een S zonder getinte ruiten, en daar valt t minder op.
Esprit_de_Flandre zegt
Hoeveel zou het MM-logo op de neus kosten op de optielijst?
Ik schat 4000 eurootjes. Wie biedt meer…
BmwMPower zegt
Die apart gestikte kussentjes met logo kunnen echt niet.
Zal nooit lekker zitten, neemt ruimte in beslag en de Leen Bakker heeft meer keus…
toeter11 zegt
Zelfs de korte Maybach (57) was nog langer dan deze
exclusieviteitsfreak zegt
Volgens mij was het de doelstelling van Wihelm Maybach (9-2-1846 – Heilbronn, Duitsland – 29-12-1926 – Stuttgar, Duitsland), en George Mortimer Pullman (3-3-1831 – Brocton, Chautaugau – 9-10-1897 – Chicago), om gezamelijk de meest Luxeëuze limousines voor altijd te kunnen blijven bouwen, maar dat was buiten de oorlog gerekend, en er destijds nog geen sprake was van Rolls-Royce en Bentley, en er een doodse periode is geweest van ruim 60 jaar, een periode waarin Rolls-Royce zich serieus heeft kunnen manifesteren als Absoluut Luxemerk, opgestart op 15-3-1906, maar Daimler AG zich terug zal manifesteren na de mislukking van de her-introductie van de Maybach in 1997 in Tokyo, met de 57 en 62 modellen, en is gestopt in 2011 omwille van tegenvallende verkoopcijfers, maar nu eind november 2014 terug geprezenteerd wordt tijdens de Shows in de VS (Los Angelas en China (Guangzhou), er zal vanuit het oogpunt van de supperrijken genoeg belangstelling zijn om zo’n vervoermiddel te hebben om bv onopvallend een party te kunnen verlaten, en zakenmensen zullen hem prijzen omwille van zijn uiterlijk onopvallendheid, en landleiders omwille van zijn super-de-luxe interieur, en de auto uiterlijk op een gewone S klasse lijkt in AMG uitvoering in hoofdzaak.
En toch ben ik benieuwd wat Brabus er van gaat maken . . .