• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes ML270 heeft meer dan 840.000 km gelopen!

Auteur: willeme, gepost 13 mei 2021 om 09:58 – 21 Reacties

Mercedes ML270

Met deze Mercedes ML270 kun je vrij snel miljonair worden. Qua kilometers, niet qua centjes.

Soms doet een merk een meesterzet. Mercedes deed dat in 1997. De Mercedes-Benz ML (M-Klasse) was ook een terreinwagen-achtige, maar dan minder op offroaden afgestemd en meer bedoeld voor het asfalt. Natuurlijk, de Lexus RX300 en BMW X5 waren met hun zelfdragende koetswerken nóg beter op het asfalt, maar Mercedes heeft er niet minder M-Klasses door verkocht.

De M-Klasse van deze generatie (W163) zie je nog steeds geregeld rijden. Zowel als personenwagen (geel kenteken) als bedrijfswagen (grijs kenteken). Het exemplaar (een Mercedes ML270 CDI) die je op de foto’s ziet is eentje van de laatste categorie. Het is een exemplaar van ná de facelift, die je kunt herkennnen aan de heldere koplampen en de mistlampen eronder. Hierdoor kreeg de auto een niet subtieke onderbeet snuit van een Bulldog.

Mercedes ML270

Mercedes ML270 met 840.000 km

Maar als je ze geregeld ziet, wat is er dan bijzonder aan? Welnu, zoals we in de titel al verklappen: deze Mercedes ML270 heeft er héél wat kilometers op zitten. De auto stamt namelijk uit 2002 en heeft de afgelopen negentien jaar 842.365 km bij elkaar gereden. Uiteraard is het een diesel, de 270 CDI. Een vijfcilinder met commoninrail-inspuiting (een van de eerste auto’s destijds) met iets meer dan 163 pk.

  • Mercedes ML270
  • Mercedes ML270

Werkpaard

Deze motor geeft zijn krachten af aan alle vier de wielen. Ook een automaat is aanwezig. Die laatste was destijds een optie op de Mercedes ML270 CDI, standaard had je een handbak! Kortom, is dat wat? Uiteraard zul je de auto op een brug moeten zetten om de staat te kunnen bekijken. De Mercedes ML staat op een ladderchassis en kan dus een flinke kar trekken en veel kilometers maken, mits het onderhoud goed is geweest. Dus ja, waarschijnlijk is het een werkpaard, maar wel eentje waar voor gezorgd is, anders haal je die kilometers niet.

  • Mercedes ML270
  • Mercedes ML270

De vraagprijs van 3.750 euro is dan vrij redelijk, gezien het feit dat je de grijs-kenteken ombouw (best een handeltje tegenwoordig) en originele AMG-velgen er voor dat geld bij krijgt. Uiteraard, de auto is ziet er een beetje uitgeleefd uit, maar voor de kilometerstand valt het heel erg mee. Met een hogedrukspuit, stofzuiger en een liter cockpit-spray kun je een eind komen.

Interesse? De Marktplaats advertentie kun je hier checken.

Ook interessant!

  • Mercedes EQXX krijgt 1.000 km praktijkactieradius
  • Dit is de Mercedes EQXX met meer dan 1.000 km range!
  • Mercedes EQS met 700 km range is nu alvast te reserveren
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: twee ego’s krijgen het met elkaar aan de stok
  • Auto huren op vakantie steeds goedkoper om logische reden
  • Mazda presenteerde sportieve uitvoering zonder dat iemand het door had
  • Vakantiegangers opgelet: Italië gaat dieselauto’s verbieden!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, cdi, Diesel, grijs-kenteken, m-klasse, marktplaats, Mercedes, occasion, SUV

Vorig bericht: « Video: autoverkoper denkt niet helemaal goed na
Volgend bericht: Tesla vindt Bitcoin stom, koers keldert direct »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    13 mei 2021 om 10:17

    Prima auto het facelift type en staat ook in het terrein zijn mannetje! Standaard ook met lage gearing. Hij mag idd wel ff gepoetst worden deze Smaragdzwarte 189 ML, breng hem maar langs!😜👍

    Login om te reageren
  2. nissanfairladyz zegt

    13 mei 2021 om 10:38

    Binnenkort bij u, in uw lokale woonwagen kamp te zien.
    Anyway: Dit is toch wel het topje van de berg qua kwaliteit bij Mercedes destijds. Ultieme betrouwbaarheid, alleen beetje duur voor in NL qua OPEX.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      13 mei 2021 om 10:47

      @nissanfairladyz: deze is echt te oud voor het kamp hoor.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 mei 2021 om 11:38

      @nissanfairladyz: topje van de berg qua kwaliteit bij Mercedes? De eerste generatie ML werd gebouwd in de VS en o.a. naar Europa geëxporteerd. En die waren kwalitatief zó matig dat Mercedes al spoedig besloot een tweede productielijn op te zetten in Europa. Als ik het me goed herinner werden ze later ook gebouwd bij Steyr-Puch in Oostenrijk. Daar zal deze dan ook vandaan zijn gekomen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2021 om 11:44

      @nissanfairladyz: topje van de berg? Bedoel je niet diepste dal? De reputatie van de eerste ML generatie was enorm slecht, in de VS gebouwd naar lokale normen. Bij deze vermoed ik dan ook dat de teller flink vooruit gedraaid is.

      Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    13 mei 2021 om 10:41

    Eigenlijk een logische km stand! In de laatste 20 jaar heb ik ook 1 miljoen km gereden! Echter in 12 auto’s ipv 1

    Login om te reageren
  4. maroksahbe zegt

    13 mei 2021 om 10:47

    Doet de toeter het nog wel ?

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 mei 2021 om 11:10

      *tüüter

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        13 mei 2021 om 17:01

        @sportabgasanlage: een berber is geen Anatoliër…

        Login om te reageren
        • sportabgasanlage zegt

          13 mei 2021 om 17:07

          Ok

          Login om te reageren
  5. dalmore zegt

    13 mei 2021 om 10:51

    Marktplaats staat vol met ML’s met extreem hoge km-standen. Echter lijkt dit de enige die niet terug gedraaid is :)

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      13 mei 2021 om 11:17

      @dalmore: als alle anderen teruggedraaid zijn, is de kmstand toch helemaal niet hoog (meer)?

      Login om te reageren
      • dalmore zegt

        13 mei 2021 om 12:20

        @joost: ligt eraan of je met KM-stand de gereden kilometers bedoeld of het cijfer wat het dashboard aangeeft

        Login om te reageren
  6. sntial zegt

    13 mei 2021 om 11:01

    De enige auto die vandaag nog goed staat in mat zwart

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 mei 2021 om 11:55

      @sntial: mat is nooit een goede kleur in welke combinatie dan ook

      Login om te reageren
  7. twentsediesel zegt

    13 mei 2021 om 11:56

    Apart, een duplicaatcode wel op de voorkant, niet op de achterkant. Hoort dat zo? Ik dacht dat altijd beide vervangen dienen te worden. Wie weet dit?

    Login om te reageren
    • lompey zegt

      13 mei 2021 om 12:31

      @twentsediesel: viel me ook al op. Maar achter zijn luxe letters en voor normale.

      Login om te reageren
  8. Charles Taycan 4S zegt

    13 mei 2021 om 13:27

    Deze eerste ML serie werd in Tuscalusa Alabama USA gebouwd als benzine 230 4- cilinder, 320 6- cilinder en 430 V8, en ML 55 AMG. De kwaliteit was op sommige punten niet wat je van een Mercedes mocht verwachten. Bij de facelift, deze dus, zijn er ook diesels bijgekomen de 270 cdi 5- cilinder en de 400 cdi V8 diesel. Deze facelift typen zijn kwalitatief veel beter en ook fraaier afgewerkt. Deze diesels werden in Graz Oostenrijk gebouwd. Met name de 270 CDI was een geweldig succesvolle auto en een hele fijne en betrouwbare motor die in de C,CLK, E, ML, G Klasse allemaal geleverd werden. Het facelift model had altijd meegespoten nieuw ontworpen bumpers met mistlampen erin, de pre- facelift had standaard zwart kunstof bumpers en was in kleur van de auto gespoten bumpers een optie.👌

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      14 mei 2021 om 09:15

      De 270cdi was er ook in de pre facelift hoor.
      Bij de facelift kwam de 400cdi erbij mijn pa heeft ze alle 2 gehad en heeft nu een 420cdi W164.
      Waren beide goede auto’s de 270 was nooit wat mee de 400 ook nooit echt gekke dingen wel kunnen deze types last krijgen van een opgerekte ketting bij niet tijdig vervangen van olie en vooral geen goedkope olie gebruiken.
      Als je er op tijd bij bent is er nog niks aan de hand nieuwe ketting er op + spanner setje en weer klaar.

      De 420 heeft iets meer probleempjes maar dat zit hem vooral in de luchtvering, begint nu wat olie te lekken bij een koelertje in de V daar kun je heel slecht bij zolang bij beetje lekken blijft niks aan de hand.
      Alle 3 rond de 3 ton mee gereden, binnenkort 400d kijken hoe die het volhoud.

      Login om te reageren
  9. tysson zegt

    14 mei 2021 om 09:31

    840K valt toch mee. Ik heb wel eens in taxi’s gezeten die 1,5 miljoen hebben gedraaid.

    Login om te reageren
  10. dennisdd zegt

    14 mei 2021 om 12:33

    Uit eigen ervaring: niet kapot te krijgen. Mijn pa kocht destijds een ML500 nieuw. Zijn principe: ik rij een auto helemaal af…. Hij gebruikt hem al die jaren als werkpaard en heet bij ons dan ook “De traktor”.

    Onderhoud is bizar, een duizendje of 2 per jaar bij de merkdealer…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North