• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes ML63 AMG, welkom op planeet aarde

Auteur: ricardo, gepost 30 augustus 2011 om 23:05 – 46 Reacties

Mercedes ML63 AMG spyshot

De nieuwe M-klasse kroop in juni van dit jaar uit zijn schulp en liet ons achter met één prangende vraag: hoe & wanneer krijgen we de allerheetste versie van de SUV te zien? Oftewel, wanneer mogen we eens aan de nieuwe ML63 AMG snuffelen? Die ‘oude’ bestaat namelijk niet meer bij Mercedes.

Traditiegetrouw duiken er in aanloop naar de onthulling meestal wel wat spionageplaatjes op van een heftig ingepakt testexemplaar die zijn kilometers om en nabij de Nürburgring aflegt. Maar deze afbeeldingen komen uit het land dat de SUV zo’n beetje heeft uitgevonden. Eigenlijk dus heel logisch dat ze een pre-productiemodel van de ML63 AMG in de VS testen.

Mercedes ML63 AMG spyshot

Het viel wel te verwachten, maar ook deze voetballers-vierwieler bij uitstek ontkomt niet aan de downsize-trend in autoland. We mogen bij dit model vaarwel zeggen tegen de 6.2 V8 en het nieuwe turbogeblazen 5.5 V8-blokje met 525 pk verwelkomen. Net als in de E63. Stiekem verwachten we ook dat Mercedes voor deze AMG-telg eveneens een Performance Pack zal aanbieden, waarmee onder meer het vermogen naar 557 pk stijgt. Het schakelwerk zal via de inmiddels bekende & beruchte Speedshift MCT (enkele koppeling) verlopen.

Wij gokken op een onthulling op de IAA in Frankfurt over enkele weken. Nog even geduld dus… (via Jalopnik)

Mercedes ML63 AMG spyshot

Mercedes ML63 AMG spyshot

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, iaa-2011, m-klasse, Mercedes, ml63, spyshot

Vorig bericht: « Bugatti Veyron van Status Design: 1.109 pk
Volgend bericht: De nieuwe Audi S8 met V8 Biturbo-motor [520 pk] »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    30 augustus 2011 om 23:08

    Ziet er goed uit
    Als ik geld had kocht ik er een

    Login om te reageren
  2. C220AMG zegt

    30 augustus 2011 om 23:08

    Tja, eigenlijk niet verrassend maar des-al-niettemin wel leuk.

    Login om te reageren
  3. RickB zegt

    30 augustus 2011 om 23:11

    Waar is Mercedes mee bezig? Laatste leuke Mercedes is de CLS!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 augustus 2011 om 23:45

      @RickB: Ik vind de rest van de Mercedessen wel ok, maar ze hebben allemaal eigenlijk wel iets Aziatisch lijkt wel

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 september 2011 om 17:31

      @RickB: Meen je dat? Ik vind ze juist mooie auto’s maken!

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        20 september 2011 om 22:58

        @autobart: Ja, net als BMW, ze maken geen mooie auto’s meer…

        Login om te reageren
  4. adyton zegt

    30 augustus 2011 om 23:11

    Ik stoor me enorm aan de velgen, maar dat is slechts een kleine wijziging op de optielijst :-)

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    30 augustus 2011 om 23:18

    Welkom op planeet Aarde, en veel succes op Mars! :D
    Erg jammer dat Mercedes zoiets maakt, (voor de fan-boys, ik ben blij voor jullie, puur mijn eigen mening xD) ik heb mercedes toch liever als een Coupe, Sedan of een mooie Wagon.. De rest hoeft van mij niet zo :)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      10 september 2011 om 22:08

      @dennisr: +1, smaken verschillen….

      Login om te reageren
  6. GeoBem007 zegt

    30 augustus 2011 om 23:26

    Heerlijke velgen!

    Login om te reageren
    • florisw zegt

      30 augustus 2011 om 23:29

      @GeoBem007: Alleen dat schoonmaken ;-)

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        31 augustus 2011 om 01:19

        @florisw: IronX ;-)

        Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    30 augustus 2011 om 23:28

    55 klinkt zoveel leuker dan 63, alleen al in naam, maar er zal wel iets in de marketing voorschrijven dat hij 63 moet blijven noemen ondanks de 5.5

    Ik vind hem echt enorm lelijk geworden. Vroeger was een ML nog een van de SUV’s die nog te aanzien waren, nu is er gewoon geen mooie SUV meer, tenzij hier en daar een sobere range rover maar ook die worden zeldzaam.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      30 augustus 2011 om 23:30

      @Hupke: heb jij toevallig het artikel gemist over de Jeep Grand Cherokee, man wat is dat een prachtige stoere bak :D allemaal natuurlijk puur smaak maar ik vind de audi’s SUV’s en die van BMW ook mooi.. :)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        31 augustus 2011 om 01:00

        @dennisr:

        Daar heb ik vrij weinig mee, zal idd wel aan smaak liggen.

        Login om te reageren
  8. Benz65 zegt

    30 augustus 2011 om 23:34

    Wat een zieke bak, props.

    Login om te reageren
  9. mastertjen zegt

    30 augustus 2011 om 23:38

    Redelijke miskleun in mijn ogen. SsangYong-achtige achterlichten, Mercedes-atypische voorlichten, slecht geplaatste klinken, rechthoekige spiegels die niet bij de algemene lijn van de wagen passen, om dan nog maar te zwijgen over de velgen…

    Login om te reageren
    • Romen zegt

      30 augustus 2011 om 23:59

      @mastertjen: achterlichten idd, en deurklinken ook! goed gezien! Vorige M was veeel mooier!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 augustus 2011 om 00:22

      @mastertjen: hoezo zijn de klinken slecht geplaatst? Dat was een probleem bij de vorige ML daar zaten de achterste klinken wel 10 cm hoger dan de voorste, dat heeft deze niet en dat ziet er dan ook stukken beter uit. Ook de druilerige achterlichten onder het afdakje zijn weg en de nieuwe achterlichten zijn gewoon veel meer Mercedes (groot en duidelijk). Bij deze zijn de ruiten in de vensters net iets te hoog waardoor de daklijn rommelig lijkt, maar verder wel ok.

      Login om te reageren
  10. kevinc zegt

    30 augustus 2011 om 23:56

    Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat er nog geen reacties zijn over de koplampen. Iedereen heeft het bij Audi’s altijd over copy-paste in de modellenreeks en dat het allemaal hetzelfde lijkt. Waar Mercedes zich bij de premium merken nog de meeste onderscheid had in de modellen, vind ik dat dat koplampen wel heel erg lijken op die van de nieuwe B-klasse. Straks ziet iedereen dus ook “geen verschil” meer tussen de modellenreeks van Mercedes en zal het eeuwig durende geklaag hopelijk ooit een keer ophouden :D

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      31 augustus 2011 om 00:43

      @kevinc: idd maar ze staan bij beide wel best goed toch

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        31 augustus 2011 om 00:49

        @Flamingo:
        op die foto heeft de ML een beetje weg van een Q7 vind ik, weet niet hoe dat komt.. niet hetzelfde motief van de ledlichten ofzo in de koplampen?

        Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          31 augustus 2011 om 01:04

          @RazorHead: ik denk door de koplampen. kijkt ok een beetje sloom

          Login om te reageren
        • kevinc zegt

          31 augustus 2011 om 14:03

          @RazorHead: Ik denk dat de vergelijking met de Q7 komt door de positionering en vorm van de koplampen t.o.v. de grill. De Q7 heeft bijna dezelfde vorm koplampen, maar dan alleen wat minder hoog uitgerekt.

          Login om te reageren
      • kevinc zegt

        31 augustus 2011 om 13:51

        @Flamingo: Mij hoor je in ieder geval niet klagen, maar het verbaasde mij wel. Zolang de auto er goed uit blijft zien, is het wat mij betreft geen probleem. Blijkbaar willen zij Mercedes ook een duidelijke lijn trekken in de herkenbaarheid van een Mercedes, waar overigens niets mis mee is.

        Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      31 augustus 2011 om 00:45

      @kevinc:
      ze zeggen niks over de koplampen omdat de rest al lelijk genoeg is en meer dan voldoende stof geeft om over de klagen ;)

      Login om te reageren
    • mercedesgl zegt

      31 augustus 2011 om 06:41

      @kevinc: hier zijn het alleen de koplampen maar bij audi is het alles wat op elkaar lijkt… en in het echt zie je zeker wel het verschil tussen een B en een ML

      Login om te reageren
      • kevinc zegt

        31 augustus 2011 om 13:54

        @mercedesgl: Het verschil in de ontwerpen van Audi’s is eenmaal wat kleiner dan bijvoorbeeld BMW en Mercedes, maar het feit is dat zowel BMW en Mercedes steeds meer neigen naar een duidelijke herkenbaarheid in de ontwerpen, waardoor de modellen automatisch steeds meer op elkaar gaan lijken.

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      31 augustus 2011 om 07:15

      @kevinc: Was me ook al opgevallen…. Deze ML trekt dezelfde domme grijns als de B-Klasse…. Ik vind deze ML trouwens totaal geen verbetering tov de huidige ML…. Voor mij ziet deze Amg er zelf wat soft uit tov de vorige ML 63 Amg….

      Login om te reageren
      • kevinc zegt

        31 augustus 2011 om 14:00

        @Dimglor: Op de vergelijkingsfoto van de de nieuwe ML en de B klasse zie je wel heel weinig verschil in de koplampen. De bruutheid van de ML is er idd wel een beetje uit door de ‘lieve’ kijk van de koplampen. Als ze wat hoekiger waren geweest zoals de ML over het algemeen wel is, dan zag die er beter uit. Voor de rest ziet die er prima uit.

        Login om te reageren
    • bigcar zegt

      10 september 2011 om 22:12

      @kevinc: dat is waar, maar bij audi is het nog erger… aan de andere kant is het wel zo dat dat weer iets goed is. je kan in een peperdure auto rijden, zonder dat mensen dan denken dat je aan het pronken bent… dus een undercover wagen… zo zie ik het…

      of bijvoorbeeld: ‘k zag vandaag een s320 uit 1999, en het lijkt echt op een c klasse uit 2007….

      dat is dan ook wel weer leuk… modellen veranderen / worden groter etc.

      Login om te reageren
  11. sacha zegt

    30 augustus 2011 om 23:58

    FTFA: “…Speedshift MCT (dubbele koppeling)…”

    Euh. Volgens mij is de MCT met enkele koppeling, en de DCT met dubbele koppeling. De DCT is gereserveerd voor de exclusieve modellen. De MCT zit in de rest.

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    31 augustus 2011 om 00:05

    Deze zal ongetwijfeld weer goed verkopen, maar de enige reden is de Mercedesa badgce. De auto is spuug en spuuglelijk maarja de ster zal de verkoopcijfers toch opkrikken.

    Login om te reageren
  13. RazorHead zegt

    31 augustus 2011 om 00:42

    die achterlichten.. Foutje?

    Login om te reageren
  14. nsmvo zegt

    31 augustus 2011 om 01:13

    Zijn er niet meer mensen die zo langzamerhand zich irriteren aan die led-gekte? De auto’s van premium merken veranderen van stijlvolle bolide’s naar rijdende bureaulampjes. Bovendien ben ik niet enthousiast over het ‘lijnenspel’ van deze generatie M-Klasse. Het doet warrig en rommelig aan. Jammer.

    Login om te reageren
  15. rijgewoonbmw zegt

    31 augustus 2011 om 04:49

    long live Angel eyes!

    Login om te reageren
  16. mercedesgl zegt

    31 augustus 2011 om 06:40

    mooie wagen wel minder dan de vorige…

    Login om te reageren
  17. bmwe39touring zegt

    31 augustus 2011 om 10:03

    Waren ze nu eens gewoon bij de achterlichten van het huidige model gebleven. Dat zag er nog geblokt, stoer uit… Deze achterkant lijkt wel van een opa-sedan geplukt
    De neus vind ik niet mis ten andere… Al ziet die er wel heel lief uit

    Login om te reageren
  18. bempi zegt

    31 augustus 2011 om 11:20

    Beetje te Amerikaans, maar zeer mooie auto. Beter dan een X5M of Q7.

    Login om te reageren
  19. Lucb zegt

    31 augustus 2011 om 12:12

    Blijft het een rare achterkant vinden, vorige was toch wat beter.

    Login om te reageren
  20. HDM zegt

    31 augustus 2011 om 13:24

    Het blijft een softie qua styling en hij oogt om de een of andere reden gigantischer dan de tweede generatie ML.

    Login om te reageren
  21. maxx1 zegt

    31 augustus 2011 om 19:23

    wat een lelijk apparaat

    Login om te reageren
  22. fortuna zegt

    1 september 2011 om 18:57

    Op de laatste foto lijkt het wel of de achterkant gesmolten is in de hitte.

    Login om te reageren
  23. Tqueen zegt

    6 september 2011 om 09:54

    ik ben dan wel merc fan, maar ik zou toch eerder een Sje of in ieder geval een A nemen, het is het gewoon niet, ze proberen een luxe voetbalvrouwbak te creëren, maar dat is het dan ook weer niet echt. ik snap ook niet helemaal wat er met dat zwarte vlak is…. een tekenfoutje ofzo?

    Login om te reageren
  24. bigcar zegt

    10 september 2011 om 22:07

    mag nordin daar ook weer in rijden??

    http://www.youtube.com/watch?v=WYG1GTg1whE

    Login om te reageren
  25. bigcar zegt

    22 september 2011 om 19:30

    kan trouwens niet wachten om dit ding in het echt te spotten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North