• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S63 AMG: ondanks zijn spieren toch heel aaibaar

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 september 2013 om 14:55 – 13 Reacties

Stroke the grey Benz


Mercedes wacht nooit te lang met het introduceren van een AMG-kuur op een nieuwe modellijn, zo ook niet bij de W222 S-Klasse. Amper een paar maandjes na de introductie is er al een S63, met 585 gewillige veulens onder kap.

Zweven op zeëen van koppel, terwijl je geniet van de soundtrack van de 5,5 liter biturbo V8, zo kan je rijden in de S63 misschien het beste omschrijven. Niet minder dan 900 Newtonmeters staan bij de juiste toerentallen tot je beschikking, wat meehelpt sprintcijfers in de lage 4 seconden te realiseren.

Het gewicht van de nieuwste AMG komt krap boven de 2 ton uit, de prijzen liggen met een paar extra’s ook ongeveer in die range: 176.950 euro voor de SWB en 188.950 voor de LWB. De petmeneer op de foto kon zich niet inhouden en moest even aan de lak voelen. Dat maakt niet uit, daar hebben we onze zintuigen ook voor gekregen.


Ook interessant!

  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, grijs, iaa, iaa-2013, mat, Mercedes, s-klasse, s63

Vorig bericht: « Mercedes CLA45 Racing: spoilertastisch!
Volgend bericht: Audi Nanuk of the North Quattro Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mbaas zegt

    10 september 2013 om 15:02

    Zeer geslaagde auto, vind ik.

    Login om te reageren
  2. Cubix zegt

    10 september 2013 om 15:03

    Ziet er best netjes uit voor een AMG, netter dan de eerdere S-klasses AMG.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      10 september 2013 om 15:10

      @Cubix: Ik vermoed dat AMG de opdracht heeft gekregen om de auto wat netter / chiquer te houden vanwege het feit dat Maybach nu natuurlijk geen partij meer is. Deze klanten moeten toch ergens naar toe en als ze nu de S AMG een beetje stijlvol weten te houden (wat in mijn ogen overigens prima is gelukt). Misschien blijven de klanten dan wel bij Mercedes voor een vervanger voor hun Maybach.

      Je weet het niet he.. ;)

      Login om te reageren
  3. maiik0ll zegt

    10 september 2013 om 15:06

    Dat stuur vind ik echt heel vreemd, liever een stuurt me 3 spaken graag!

    Komt er eigenlijk ook een S65?

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      10 september 2013 om 15:10

      @maiik0ll: ja die komt er ook

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      10 september 2013 om 15:24

      @maiik0ll: Eigenlijk erg overbodig (585 vs 630 pk)
      De enige reden is dat je de V12 boven de V8 verkiest.
      Ik vind zelf de V8 mooier klinken, maar een V12 heeft meer prestige.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        10 september 2013 om 15:30

        @bsxc2: Een V12 zal ook wat soepeler draaien en dus meer rust geven binnen…
        Voor de huidige Maybach klantjes die nu toch bij Mercedes zelf moeten gaan shoppen gaat de voorkeur waarschijnlijk toch naar de V12 (iets met geld teveel en toch ergens aan uit moeten kunnen geven)

        Login om te reageren
      • maiik0ll zegt

        10 september 2013 om 20:11

        @bsxc2: zo dacht ik dus ook, als de S63 al 585pk. Dus dan moet de S65 wel heel hard gaan om nog verschil te maken en dan wordt het weer nutteloos.

        Login om te reageren
    • sajmun zegt

      10 september 2013 om 16:56

      @maiik0ll: Dat stuur doet me iedere keer denken aan dat van een picanto,
      http://auto-consument.nl/wordpress/wp-content/blogs.dir/1/files/kia-picanto-3drs-1-2-2012/kia-picanto-1-6.jpg
      niet echt de associatie die je wilt hebben bij een S-klasse lijkt mij.

      Login om te reageren
      • maiik0ll zegt

        10 september 2013 om 20:10

        @sajmun: ja precies! Dacht ook al aan de pikanto!

        Login om te reageren
  4. slippie101 zegt

    10 september 2013 om 15:42

    Ik mis wel de AMG velgen op deze s63

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      11 september 2013 om 08:08

      @slippie101: dit zijn amg velgen of bedoel je de 5 x dubbelspaaks velg

      Login om te reageren
  5. a3aan zegt

    10 september 2013 om 22:47

    Ja, maar waar blijft de s65?

    Die wil ik echt zien!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North