Mercedes S65 AMG gesloopt na ongeluk in Gemert

Auteur: , 67 Reacties

Zo ziet een 6.0 V12 in de kreukels eruit.

Een vervelend verkeersongeluk vond gisteravond plaats in Gemert, Noord-Brabant. Op de kruising van de Sparrenweg en Rooije-Hoefsedijk kwamen een BMW 2-serie Gran Divorce en een Mercedes S65 AMG in botsing met elkaar.

Eén van de betrokken voertuigen gaf de ander geen voorrang, met een botsing tot gevolg. Beide auto’s raakten zwaar beschadigd. Tevens raakte één persoon gewond. De auto’s werden na afloop door een berger meegenomen.

Een Mercedes S65 AMG is voor Nederlandse begrippen zeldzaam. Onder de kap ligt een biturbo V12 die goed is voor 630 pk. De auto had in 2009 een nieuwprijs van maar liefst 318.718 euro. De gehele voorkant ligt in puin en de airbags zijn tevens gesprongen. Hoewel een S65 van deze generatie als occasion nog steeds erg prijzig kan zijn, is het nog maar de vraag of de eigenaar zijn (m/v) AMG gaat oplappen of de Mercedes total loss laat verklaren.

Fotocredit: GinoPress B.V.



67 reacties

“Gran Divorce” — I see what you did there :->
@user888: Dit is een Active Tourer.
@p1m: ziet er niet bepaald active uit anders
Zo te zien eerst de BMW geraakt en daarna de boom. Ook al is deze S AMG geen lichte jongen, de boom komt eraf met een schrammetje.
@evdw: zou je denken aangezien hij stil staat tegen de boom? 🤦🏻‍♂️
@dutchcigars: Niet zo bijdehand met je facepalm. Kijk nog maar eens goed, hij staat helemaal niet tegen de boom.
@evdw:
De hele bumper van die Benz zit onder het boomschors en jij gaat bijdehand lopen doen ?
@desjonnies: Dat zie ik ook wel maar wat doet dat af aan het feit dat hij niet tegen de boom staat?
@evdw: nee die boom is vanzelf op die plek al zijn schors verloren natuurlijk.

Misschien is de Merc wel terug gestuiterd na de klap, is toch een hoop energie
@gulli: Waarschijnlijk ja, en als hij is terug gestuiterd staat hij dus niet tegen de boom.
@evdw: wat is nou je punt? Ik denk dat we je niet helemaal begrijpen
@gulli: dat ie niet stilstaat TEGEN een boom. Overigens is de AMG vooralsnog ook niet gesloopt NA het ongeluk zoals de kop meldt. Gaat op z’n vroegst pas gebeuren als ie inderdaad total-loss wordt verklaard. Allemaal kwestie van semantiek…
@desjonnies: wie zet daar dan ook een boom neer he
@evdw: hij herhaalt min of meer wat de persoon boven hem zegt. Jij denkt dus eerst boom, toen auto, en torm vlak voor boom geeindigd?
@sjonniedeluxe: Nee dat denk ik niet, ik zei eerder al: “Zo te zien eerst de BMW geraakt en daarna de boom.”
@evdw: Zelfs een melaatse blinde hond met syndroom van down ziet nog wel dat de BMW eerst geraakt is.
@duckmefaddy: Klopt, maar ik beweer toch ook nergens dat hij eerst de boom raakt en dan de BMW. Leer toch eens goed lezen voordat je reageert.
@evdw: gezien je begint over goed lezen, zal ik ons punt ook duidelijk verwoorden zodat jij dmv goed lezen eindelijk snapt wat wij bedoelen
Komt ie he! Let op:

“No shit Sherlock”
@duckmefaddy: Ik beschrijf gewoon even wat er hoogstwaarschijnlijk gebeurd is. Je hebt een punt als je zegt dat dat obvious is maar dan nog kan je gewoon normaal reageren toch?
En daarnaast geef ik ook nergens aan dat ik niet begrijp wat dutchcigars bedoelt. Ik focus alleen even op het feit dat hij zegt dat de merc tegen de boom staat en dat is niet waar. Als hij kan mierenn**ken kan ik dat ook.
@evdw: de auto’s zijn zwart trouwens
@evdw: vermoeiend
@bischero: de temperatuur loopt niet alleen buiten op…
Jammer van de Mercedes, maar hij is op z’n minst in het harnas gestorven: in de strijd tegen voorwielaangedreven BMW’s!
@ks86: haha!
@ks86: toch heeft de BMW wel een tactische kopstoot gegeven dat deze zwaargewicht Mercedes Knock Out ging.
Jammer van die schade aan de boom.
Wie zet daar dan ook een boom neer?
Deze staat in het najaar bij Jetcars, met minimaal kleurverschil ;-)
Ze hebben er nu 1 staan van 2014.
@T5Power: 🎅🏼
@t5power: Moeten ze er eerst nog wel een met achterschade hebben. Dan kunnen ze weer de slijptol en lasapparaat ter handen nemen. Denk sowieso ongeveer de enige gereedschappen die ze daar hebben naast nog de hamer, duct tape en tyraps .
@T5Power: ja met 14 eigenaren
Wat me opvalt is dat beide zijramen aan de voorkant een klein btje open staan. Ik neem aan dat dit een veiligheidsdingetje is. Weet iemand dit misschien?
@evdw:

Klopt.
Dan krijg je verse lucht binnen en blijf je alerter.
Helaas heeft dat hier niet goed gewerkt.
Schijnt dat meerdere auto’s deze feature hebben.
@Hubert: samen met t dakje op kantelstand klopt je suggestie wss
@evdw: als je ooit een ongeluk met uitgeklapte airbags heb meegemaakt, ben je blij dat dit gebeurt.

Als airbags openklappen komt er een grote hoeveelheid deeltjes in de airbag vrij, waardoor de hele auto blauw staat van de rook.

Is overigens behoorlijk slecht voor je gezondheid en mensen raken 9 van de 10x volledig in paniek na zo’n ongeluk om vervolgens te constateren dat ze niks meer zien.
@evdw: inderdaad is dit een veiligheids feature. Door de ramen en dak tijdens de impact automatisch een deel te open , ontsnapt zo de ontstane luchtdruk die gecreëerd was door de explosie van de airbags. Zo spaart men de oortjes bij MB.
@evdw: Mercedes Pre-Safe. Google het maar.
@mopar: Mooi stukje techniek, dank voor de uitleg.
Volgens mij staat die mercedes nog op de winterbanden…. dat is ook geen goed idee met dit weer lijkt me.
@martijnr: Scherp, inderdaad. Zeker geen goed idee met dit weer, al helemaal niet met deze vermogens.
@martijnr: Het zijn zachtere banden dus je hebt alleen maar meer grip in de zomer. De F1 wagens rijden ook gewoon op hypersoft op warme circuits. Ze slijten wel sneller maar dat is een ander verhaal.
@evdw: Dat is appels en peren vergelijken. Een zachte compound slick band of een personenauto winterband. Het rubber is zachter inderdaad maar van een totaal andere samenstelling dan bijv. een hypersoft, het profiel geeft juist veel minder grip en o.a. een langere remweg.
@martijnr: Leg eens technisch uit dan waarom je met zachter rubber minder grip zou hebben?
@evdw:
Internet is je vriend, genoeg berichten te vinden waarom een winterband bij de huidige temperaturen tot een langere remweg leidt dan een zomerband. Tipje van de sluier : de ‘hardheid’ van het rubber is niet het einge waarin een winterband van een zomerband verschilt. Lees ze.
@amghans: Dat had ik natuurlijk ooit al eens gedaan. De enige nadelen van rijden op winterbanden in de zomer is dat ze sneller slijten en dat de besturing wat minder scherp is door het zachte rubber maar dus niet dat je minder grip hebt. Banden warm rijden is ook om de banden zachter te maken zodat je meer grip hebt.
@evdw: verhoogde groeven in de band zorgt voor minder contactoppervlak, verslechterde afvoer van water. Daarnaast is je bandenspanning nog meer van belang aangezien het rubber zachter is en dus met de geringste toename of afname minder oppervlakte krijgt.
Onoverzichtelijk punt waar in 90% van de gevallen te hard word gereden. Zie er zelfs regelmatig mensen totaal niet afremmen voor die zijstraat. Deze bestuurder had dus ook wat minder geluk dan hij hoopte.
Is bij mij ±1km vandaan. Super onoverzichtelijke kruising die eruit ziet als een uitrit.
De baas van de snackbar om de hoek heeft zo’n soort wagen, maar ik hoop niet dat hij het is.
@turbotoll: dus we betalen teveel voor de aardappels?
@erik2907: Nee hoor.
Als je veertig jaar lang dag en nacht werkt kun je jezelf zoiets gunnen.
@turbotoll: vreemd, de patatzaken zijn ’s nachts en in de ochtend in Gemert dicht.
@erik2907: jij denkt dat als je deur van je zaak sluit dat je werk ook ophoudt?! Hahahaha ik hoop dat je sarcastisch bent.
@ghost: :-))
@turbotoll: lijkt mij niet, dan zullen er naast de patatzaak stevige andere inkomsten moeten zijn
@jochen: Klopt. Partybar er langs.
Maar ik heb net gekeken: hij staat er nog.
Is ook geen AMG versie.
@turbotoll: aha, de aardappels zijn dus niet te duur, het merendeel komt van de partybar dan, glaasje kraanwater voor € 2,75?


#yustkidding
Jammer dat door deze frontale klap de motor niet meer beschikbaar is voor een swapje. Wel weer een mooie vraag voor de vrijdag, in welke auto zouden jullie dit blok willen swappen? Ondergetekende graag in een 190e.
@dutchdriftking: misschien moet je dan eerst eens opzoeken wat dit motorblok met turbo’s en automaat weegt..
Komt het meest tot zijn recht in een vrachtwagen eigenlijk
Zonde van de boom, hoewel ik denk dat die er wel weer goed vanaf gaat komen.
André Rieu ?!
Excuses maar ik denk meteen aan Jet Cars;)
Ik hoop dat alle betrokkenen er goed vanaf zijn gekomen.
Als je de schade bekijkt is er te hard gereden door de Mercedes en is er ook geen voorrang verleend door de Bmw. Conclusie is. Na ongeval analyse allebei schuldig.
@ronald: foute conclusie, te hard rijden zal m hooguit een boete opleveren. Verandert namelijk niets aan de verkeerssituatie mbt wie er voorrang had. Maar de auto zal inmiddels alweer gerepareerd zijn of op een stelling bij altijd raak penders.
Die is afgeschreven. 😢
Had 10 jaar eerder eens moeten gebeuren.
Jammer. Mooiste S tot nu toe gemaakt in een smaakvolle uitvoering…
De eigenaar bepaalt niet of de auto totall los is, dat bepaalt de verzekering. Iets met dagwaarde van de auto en reperatiekosten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).