• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLS AMG Roadster gespot met ’t dakje omlaag

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 oktober 2010 om 16:36 – 42 Reacties

Mercedes SLS AMG Roadster


Dat er een open variant van de SLS AMG zou komen was geen geheim, getuige de spyshots die eerder dit jaar gemaakt werden (en de schetsen die dáárvoor opdoken). Nu is de open bruut uit Affalterbach echter voor het eerst topless gespot.

Als we naar de foto’s kijken zien we een stoffen kap, oftewel een soft-top. Deze soft-top ontvouwt zich rechtstreeks achter de stoelen. Logischerwijs moet de open SLS het dus zonder velugeldeuren stellen.

Wanneer de Roadster op de markt komt is nog niet duidelijk, maar het zou mij niets verbazen als we hem pas volgend jaar september in Frankfurt zien. Het dichte model verkoopt prima, en de Duitsers zullen waarschijnlijk niet erg veel haast hebben de Roadster op de markt te brengen.

Volgens onze informatie zal de open SLS het met het ‘oude’, atmosferische 6,2 liter grote V8-blok moeten stellen, in plaats van met de nieuwe 5.5 liter biturbo V8. Wellicht om de eigenaars van een dicht model niet te veel over de zeik te krijgen?

Mercedes SLS AMG Roadster

Mercedes SLS AMG Roadster
Met dank aan Peter van Mercedesforum.nl/be voor de tip!

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Cabrio, Mercedes, roadster, SLS, spyshot

Vorig bericht: « Eerste officiële beelden Prius MPV? [updated]
Volgend bericht: ANWB trekt het infuus uit de Autokampioen »

Lees Interacties

Reacties

  1. majinstar zegt

    26 oktober 2010 om 16:38

    Een SLS koop je juist voor die vleugel deuren ? De SLR is weg en straks de SL ook ?

    Login om te reageren
    • RZ zegt

      26 oktober 2010 om 17:45

      @majinstar:

      Dit komt door de geschiedenis van de auto… De 300SL Gullwing werd in 1957 opgevolgd door de 300SL Roadster in 1958..

      De Gullwing is een retro wagen, dus moet de open variant dat net zo zijn, anders is het geen retro :)

      Login om te reageren
  2. Kasper zegt

    26 oktober 2010 om 16:39

    Ben heeeel benieuwd hoe die neus eruit komt te zien….
    (goeie kamoeflaazje)

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    26 oktober 2010 om 16:42

    De helft van de camouflage is al weg, dus misschien komt die al eerder.
    Geneva, maart?

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    26 oktober 2010 om 16:45

    Deze Wil Ik!

    N.B. Alleen met 6,2 atmosferische V8 !

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      26 oktober 2010 om 18:26

      @sacha: Koop toch es een echte auto, iets Brits of desnoods italiaans :-)

      Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    26 oktober 2010 om 16:54

    Dat vleugel deuren (of hoe heet het op een SLR) kan bewijst een SLR-Roadster toch wel.

    Jammer dat ze dan hier kiezen voor normale deuren.

    Ze hadden een SLS ook gewoon als Coupe kunnen houden. Een snelle AMG Cabrio is er toch immers al (sl63/SL65)

    Login om te reageren
    • Stijn zegt

      26 oktober 2010 om 17:01

      @Donstil:
      Bij een SLR zijn het geen echte Gullwings slechts deuren die via de A-stijl kantelen…

      Login om te reageren
  6. CSL zegt

    26 oktober 2010 om 17:13

    Kun je netzogoed een SL kopen of een E63 amg cabrio ofzo.
    De SLS is juist vet..

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      26 oktober 2010 om 17:56

      @CSL: e36 cabrio is en komt er voorlopig niet ;)! ik vind deze wel iets hebben, en zolang dat het niet van het rijgedrag afbreekt kan die luide 6.2 toch maar beter klinken niet?

      Login om te reageren
  7. RuVi zegt

    26 oktober 2010 om 17:15

    Tuurlijk gaan ze hier niet de 5.5 biturbo V8 in leveren…
    Dan kan je bijna alles weer opnieuw doen…. Die 6.2 is veel gaver!

    Login om te reageren
  8. AMG Powerrr zegt

    26 oktober 2010 om 17:18

    @CSL,

    mag ik een plaatje van een E63 Cabrio?

    Login om te reageren
    • george zegt

      27 oktober 2010 om 02:36

      @AMG Powerrr: Ik heb een witte en een blauwe van AMG.
      Het plaatje, niet de auto`s.

      Login om te reageren
    • CSL zegt

      27 oktober 2010 om 10:54

      @AMG Powerrr:
      Hoezo heb je daar het geld voor?
      Die zal ook in de maak zijn:
      )
      En wat is er mis met de SL63?

      Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    26 oktober 2010 om 17:35

    Ik denk dat het leuker was geweest als de cabrio twee gullwing deuren had gekregen waar de scharnieren vervangen waren door twee kleine helikoptertjes bestuurd door twee assistenten in een A-klasse die je permanent volgen. Als een soort deuren-abonnement.

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      26 oktober 2010 om 17:57

      @Jochempie: noem me een facebookaddict, maar ik wil deze reactie leuk vinden :D! niet meer, niet minder, gewoon leuk/grappig ;)!

      Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    26 oktober 2010 om 17:37

    Wat een vreselijke lakkleur…’;-)

    Login om te reageren
    • robert-123 zegt

      27 oktober 2010 om 11:29

      @Megakix: Dat is toch juist dé kleur voor op je Mercedes?! Zilvergrijs?!

      Login om te reageren
  11. Peter zegt

    26 oktober 2010 om 17:40

    Wat een gezeur over vleugeldeuren! Ik rij nochtans altijd met de deuren dicht en dan is er echt geen verschil tussen vleugel of gewone deuren te merken.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 oktober 2010 om 17:44

      @Peter: Nou, zie je wel, je weet het niet totdat je het een keer probeert. Ik kan niet meer zonder! Ik vind het jammer dat de deur er in moet zitten omdat anders de radio eruit gejat wordt maar anders had ik ze bij de dealer gelaten.

      Login om te reageren
  12. Punk zegt

    26 oktober 2010 om 17:45

    -=edit: nutteloze opmerking=-

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      26 oktober 2010 om 17:55

      @Punk: De x6m is ook echt een concurrent.not.Schitterende auto dit.

      Login om te reageren
    • technopatat zegt

      26 oktober 2010 om 17:56

      @Punk: ga nog maar wat met je sleutelhangertje spelen jongentje ;)!

      Login om te reageren
  13. RickB zegt

    26 oktober 2010 om 17:57

    Ja, niemand weet zo om waat voor een auto het hier gaat! oehh!…
    Echt WTF?! Hoe dom kan je als autofabriekant zij… Als ze hem nou zonder die zwarte troep rond laten rijden, zijn er veel minder mensen die denken dat het een protoype is.
    Iedereen weet toch wel de lijnen va neen SLS…

    Login om te reageren
    • Nick zegt

      26 oktober 2010 om 19:39

      @RickB:
      Het is ook nog gewoon bij AMG zelf gefotografeerd. Zie eerste plaatje is achtergrond van AMG HQ.

      Login om te reageren
  14. sportspotter13 zegt

    26 oktober 2010 om 18:02

    Wat is het beste om een roadster te testen ? zonder dak, natuurlijk.

    Login om te reageren
  15. dbonline zegt

    26 oktober 2010 om 18:04

    Die auto is gewoon perfect als cabrio!

    Login om te reageren
  16. HDM zegt

    26 oktober 2010 om 18:04

    Wat is dat toch met al die mensen die vleugeldeuren verwachten op een auto met een softtop, getuige het feit dat dat telkens weer herhaald moet worden. Die dingen zitten ja toch dicht tijdens het rijden, en waar de coupé z’n patsdeuren heeft, heeft de cabrio het patsdak. Simpel.

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    26 oktober 2010 om 18:11

    Jammer dat de deuren weg zijn, die maakten nu juist de SLS! Maarja, het zachte dakje maakt dan wel weer veel goed;)

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    26 oktober 2010 om 19:15

    Ze zullen de SL waarschijnlijk iets sportiever maken dan de SL want anders zitten die 2 toch echt wel in ongeveer dezelfde vijver te vissen.

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    26 oktober 2010 om 19:16

    Ik zou hem zo niet kopen…
    Ik zou die sls willen voor z’n vleugeldeuren :-)

    Login om te reageren
  20. Belg zegt

    26 oktober 2010 om 19:16

    Echte sportwagens hebben een dak nodig dat is een feit.

    Login om te reageren
  21. Jochempie zegt

    26 oktober 2010 om 19:22

    Ik zou ‘m niet kopen omdat de achterkant op een minder aantrekkelijke vorm van een koreaanse sedan uit half jaren ’90 lijkt.

    Login om te reageren
  22. Cas zegt

    26 oktober 2010 om 19:26

    Kijk even goed naar de camouflage, bij de A-stijl van de auto. Dit is toch wel een stille hint dat er wel vleugeldeuren opkomen, gelukkig maar!

    Login om te reageren
  23. Tekkie zegt

    26 oktober 2010 om 20:06

    Ik ben altijd in de veronderstelling dat een sportwagen per definitie een open dak heeft. anders wordt het meer een race -of supersportwagen. Maarja wie ben ik…

    Login om te reageren
    • george zegt

      27 oktober 2010 om 02:29

      @Tekkie: Heeft een F1 autootje een open dak ?

      Login om te reageren
  24. pica zegt

    26 oktober 2010 om 20:59

    Even voor de duidelijkheid originele roadster variant had ook geen vleugeldeuren, maar normale deuren.Dus als je een beetje rekening houdt met het verleden is het normaal om niet ineens vleugeldeuren gaat gebruiken. Ik vraag me trouwens af of dit technisch kan.

    Login om te reageren
    • george zegt

      27 oktober 2010 om 02:43

      @pica: Technisch is het mogelijk.

      Login om te reageren
  25. QuattroBoy zegt

    26 oktober 2010 om 21:20

    @Cas
    Ik ben bang dat je ’t, ondanks je sterke waarnemingsvermogen, toch bij het verkeerde einde hebt. De SLS 63 AMG Roadster krijgt (net als zijn illustere voorganger, de 300 SL Roadster) gewone deuren.

    on-topic
    Dit wordt dé sportauto van de komende jaren.

    Login om te reageren
    • george zegt

      27 oktober 2010 om 02:25

      @QuattroBoy: Kan geen sportauto van de komende jaren worden.
      Was en is tot in lengte van jaren de Bugatti Veyron SS.

      Login om te reageren
  26. Shenkie zegt

    27 oktober 2010 om 01:42

    @Belg:

    Onzin. Kijk naar het verleden en je zult zien hoeveel ‘echte’ sportwagen er gemaakt zijn (juist) zonder dak. Of zijn veel van de,om maar een voorbeeld te noemen, vooroorlogse Bugatti’s soms geen sportwagens?

    OT:
    Jammer dat hij geen vleugeldeuren heeft, ook al had de originele 300SL cabrio ook geen vleugeldeuren.
    Niettemin een hele coole en mooie auto!

    Login om te reageren
  27. clooney zegt

    4 november 2010 om 11:13

    nee onee, de sls moet toch echt wel zijn vleugeldeuren hebbe niet ??, cabrio valt mee maar spijtig van die deuren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North