
Dat er een open variant van de SLS AMG zou komen was geen geheim, getuige de spyshots die eerder dit jaar gemaakt werden (en de schetsen die dáárvoor opdoken). Nu is de open bruut uit Affalterbach echter voor het eerst topless gespot.
Als we naar de foto’s kijken zien we een stoffen kap, oftewel een soft-top. Deze soft-top ontvouwt zich rechtstreeks achter de stoelen. Logischerwijs moet de open SLS het dus zonder velugeldeuren stellen.
Wanneer de Roadster op de markt komt is nog niet duidelijk, maar het zou mij niets verbazen als we hem pas volgend jaar september in Frankfurt zien. Het dichte model verkoopt prima, en de Duitsers zullen waarschijnlijk niet erg veel haast hebben de Roadster op de markt te brengen.
Volgens onze informatie zal de open SLS het met het ‘oude’, atmosferische 6,2 liter grote V8-blok moeten stellen, in plaats van met de nieuwe 5.5 liter biturbo V8. Wellicht om de eigenaars van een dicht model niet te veel over de zeik te krijgen?
Met dank aan Peter van Mercedesforum.nl/be voor de tip!
Een SLS koop je juist voor die vleugel deuren ? De SLR is weg en straks de SL ook ?
@majinstar:
Dit komt door de geschiedenis van de auto… De 300SL Gullwing werd in 1957 opgevolgd door de 300SL Roadster in 1958..
De Gullwing is een retro wagen, dus moet de open variant dat net zo zijn, anders is het geen retro :)
Ben heeeel benieuwd hoe die neus eruit komt te zien….
(goeie kamoeflaazje)
De helft van de camouflage is al weg, dus misschien komt die al eerder.
Geneva, maart?
Deze Wil Ik!
N.B. Alleen met 6,2 atmosferische V8 !
@sacha: Koop toch es een echte auto, iets Brits of desnoods italiaans :-)
Dat vleugel deuren (of hoe heet het op een SLR) kan bewijst een SLR-Roadster toch wel.
Jammer dat ze dan hier kiezen voor normale deuren.
Ze hadden een SLS ook gewoon als Coupe kunnen houden. Een snelle AMG Cabrio is er toch immers al (sl63/SL65)
@Donstil:
Bij een SLR zijn het geen echte Gullwings slechts deuren die via de A-stijl kantelen…
Kun je netzogoed een SL kopen of een E63 amg cabrio ofzo.
De SLS is juist vet..
@CSL: e36 cabrio is en komt er voorlopig niet ;)! ik vind deze wel iets hebben, en zolang dat het niet van het rijgedrag afbreekt kan die luide 6.2 toch maar beter klinken niet?
Tuurlijk gaan ze hier niet de 5.5 biturbo V8 in leveren…
Dan kan je bijna alles weer opnieuw doen…. Die 6.2 is veel gaver!
@CSL,
mag ik een plaatje van een E63 Cabrio?
@AMG Powerrr: Ik heb een witte en een blauwe van AMG.
Het plaatje, niet de auto`s.
@AMG Powerrr:
)
Hoezo heb je daar het geld voor?
Die zal ook in de maak zijn:
En wat is er mis met de SL63?
Ik denk dat het leuker was geweest als de cabrio twee gullwing deuren had gekregen waar de scharnieren vervangen waren door twee kleine helikoptertjes bestuurd door twee assistenten in een A-klasse die je permanent volgen. Als een soort deuren-abonnement.
@Jochempie: noem me een facebookaddict, maar ik wil deze reactie leuk vinden :D! niet meer, niet minder, gewoon leuk/grappig ;)!
Wat een vreselijke lakkleur…’;-)
@Megakix: Dat is toch juist dé kleur voor op je Mercedes?! Zilvergrijs?!
Wat een gezeur over vleugeldeuren! Ik rij nochtans altijd met de deuren dicht en dan is er echt geen verschil tussen vleugel of gewone deuren te merken.
@Peter: Nou, zie je wel, je weet het niet totdat je het een keer probeert. Ik kan niet meer zonder! Ik vind het jammer dat de deur er in moet zitten omdat anders de radio eruit gejat wordt maar anders had ik ze bij de dealer gelaten.
-=edit: nutteloze opmerking=-
@Punk: De x6m is ook echt een concurrent.not.Schitterende auto dit.
@Punk: ga nog maar wat met je sleutelhangertje spelen jongentje ;)!
Ja, niemand weet zo om waat voor een auto het hier gaat! oehh!…
Echt WTF?! Hoe dom kan je als autofabriekant zij… Als ze hem nou zonder die zwarte troep rond laten rijden, zijn er veel minder mensen die denken dat het een protoype is.
Iedereen weet toch wel de lijnen va neen SLS…
@RickB:
Het is ook nog gewoon bij AMG zelf gefotografeerd. Zie eerste plaatje is achtergrond van AMG HQ.
Wat is het beste om een roadster te testen ? zonder dak, natuurlijk.
Die auto is gewoon perfect als cabrio!
Wat is dat toch met al die mensen die vleugeldeuren verwachten op een auto met een softtop, getuige het feit dat dat telkens weer herhaald moet worden. Die dingen zitten ja toch dicht tijdens het rijden, en waar de coupé z’n patsdeuren heeft, heeft de cabrio het patsdak. Simpel.
Jammer dat de deuren weg zijn, die maakten nu juist de SLS! Maarja, het zachte dakje maakt dan wel weer veel goed;)
Ze zullen de SL waarschijnlijk iets sportiever maken dan de SL want anders zitten die 2 toch echt wel in ongeveer dezelfde vijver te vissen.
Ik zou hem zo niet kopen…
Ik zou die sls willen voor z’n vleugeldeuren :-)
Echte sportwagens hebben een dak nodig dat is een feit.
Ik zou ‘m niet kopen omdat de achterkant op een minder aantrekkelijke vorm van een koreaanse sedan uit half jaren ’90 lijkt.
Kijk even goed naar de camouflage, bij de A-stijl van de auto. Dit is toch wel een stille hint dat er wel vleugeldeuren opkomen, gelukkig maar!
Ik ben altijd in de veronderstelling dat een sportwagen per definitie een open dak heeft. anders wordt het meer een race -of supersportwagen. Maarja wie ben ik…
@Tekkie: Heeft een F1 autootje een open dak ?
Even voor de duidelijkheid originele roadster variant had ook geen vleugeldeuren, maar normale deuren.Dus als je een beetje rekening houdt met het verleden is het normaal om niet ineens vleugeldeuren gaat gebruiken. Ik vraag me trouwens af of dit technisch kan.
@pica: Technisch is het mogelijk.
@Cas
Ik ben bang dat je ’t, ondanks je sterke waarnemingsvermogen, toch bij het verkeerde einde hebt. De SLS 63 AMG Roadster krijgt (net als zijn illustere voorganger, de 300 SL Roadster) gewone deuren.
on-topic
Dit wordt dé sportauto van de komende jaren.
@QuattroBoy: Kan geen sportauto van de komende jaren worden.
Was en is tot in lengte van jaren de Bugatti Veyron SS.
@Belg:
Onzin. Kijk naar het verleden en je zult zien hoeveel ‘echte’ sportwagen er gemaakt zijn (juist) zonder dak. Of zijn veel van de,om maar een voorbeeld te noemen, vooroorlogse Bugatti’s soms geen sportwagens?
OT:
Jammer dat hij geen vleugeldeuren heeft, ook al had de originele 300SL cabrio ook geen vleugeldeuren.
Niettemin een hele coole en mooie auto!
nee onee, de sls moet toch echt wel zijn vleugeldeuren hebbe niet ??, cabrio valt mee maar spijtig van die deuren…