• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLS AMG sterft in 2014?

Auteur: ricardo, gepost 17 september 2013 om 18:43 – 35 Reacties

Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?Afbeelding Mercedes SLS AMG sterft in 2014?

Nou, vroegtijdige RIP dan maar
Speculatief bericht: de hegemonie van de SLS AMG komt volgend jaar al ten einde.

Opvallend, want de gevleugelde supersporter van Mercedes is nog niet eens bijster lang onder ons. De productiestart was in januari 2010 en vanaf maart dat jaar werden de eerste SLS AMG’s op kenteken gezet. Gevolgd door een Roadster, GT en Black Series. Een einde van deze auto in 2014, zoals in de Duitse media wordt gespeculeerd, lijkt dan ook wat vroeg.

Fanblog Mercedes-Benz Passion claimt echter dat er in maart 2014 een wisseling van de wacht plaatsvindt. De fabriek in het Duitse Sindelfingen waar de SLS AMG momenteel nog wordt gebouwd zou plaats maken voor de aangekondigde baby-SLS, betere bekend als de SLC, en intern aangeduid als C190. Dit wordt overigens geen directe opvolger, maar meer een concurrent voor de Audi R8 en Porsche 911. Een auto die trouwens meermaals bevestigd is en waar Mercedes zelf al een serie geënsceneerde spyshots van uitdeelde.

Over de motorisering van de SLC: er schijnt gekozen te worden voor een 4.0-liter V8 met 500 pk, maar een instap-V6 schijnt ook overwogen te worden. Hij krijgt in ieder geval geen liefde van Groen7.

Gelukkig hebben we de beelden nog. Oh, en Mercedes zelf bevestigt het bericht trouwens niet, dus dit houdt nog wel even het predicaat ‘automotive speculatie’.

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, Mercedes, roadster, SLS, sls-gt

Vorig bericht: « Porsche-tuners 9ff en Speedart in de problemen [insolvent]
Volgend bericht: Kijk hoe een auto in slowmotion wordt opgeblazen »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    17 september 2013 om 18:50

    Geeft niet, was toch al niet van plan om er één te kopen.

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    17 september 2013 om 18:51

    Zonde, toch wel 1 van de mooiere sportwagens..

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      17 september 2013 om 23:29

      @darkpluisje: zeer mee eens! Ze moeten ze beide gaan produceren!

      Login om te reageren
  3. Kvgorp zegt

    17 september 2013 om 18:52

    C190 D? Konings.

    Login om te reageren
  4. rob68 zegt

    17 september 2013 om 18:52

    Ga hem niet missen.

    Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    17 september 2013 om 18:55

    Broodje aap of niet, Mercedes heeft wel vaker voortijdig ergens de stekker uitgetrokken als de verkopen tegenvielen.
    Of de verkopen echt tegenvallen durf ik niet te beweren (ik zit niet in de “board”), maar ze zijn daar niet van “trekken aan een dood paard” zoals bij Bugatti.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      17 september 2013 om 19:37

      @tupperware: De Vaneo en R hebben het ook lang uitgehouden terwijl MB zelf vaak aangaf dat die series niet verkochten. Met de SLR speelt dat, ondanks dat de beoogde 3500 niet gehaald werden (in totaal met alle versies tussen 2000 en 2500 denk ik), de SLR wel ongeveer 7 jaar in productie was. Vind ik zelf nog niet zo heel slecht voor een GT van ruim een half miljoen die z’n verkoopdoel niet haalt…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        17 september 2013 om 19:44

        @HDM:
        Bij Smart hadden ze geen enkele moeite om de stekker uit de 4four en de Roadster te trekken, dat was ook best een verliespost.
        Waar ik op doel is dat ze geen oneindig aantal “speciale” versies tot in lengte van jaren blijven uitbrengen in de hoop er nog een paar te slijten.

        Login om te reageren
      • sardukar zegt

        17 september 2013 om 21:26

        @HDM: Geen idee of het loopt naar wens/verwachting van de hoge heren, maar om een beetje perspectief te geven: Alleen in Amerika en Canada samen zijn al 3.197 SLS’en de weg op gegaan. Kan met niet voorstellen dat dit veel minder is in landen/regio’s waar ze echt geld als water hebben. Dit zal niet echt onderdoen voor merken als Ferrari en Lamborghini…

        Je ziet overigens wel een (lichte) neerwaartse trend, dus misschien willen ze een langzame dood vermijden zoals hier al iemand opperde…

        En daarnaast, een collega van mij heeft er recent nog een ‘verkocht’, €290.000,- euro inclusief BTW en BPM op de prijskaart, hij is voor €145.000,- euro exclusief BTW en €65.000,- euro BPM vertrokken… reken maar uit wat daar voor korting op zat…

        Login om te reageren
  6. jens28 zegt

    17 september 2013 om 18:59

    Please houdt die 6.2liter blok er in!!!

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    17 september 2013 om 18:59

    Hoeveel versies zijn er van de SLS? En is de GT de ‘standaardversie’ ?

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      17 september 2013 om 19:05

      @bigcar: nee

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      17 september 2013 om 19:33

      @bigcar: Zonder alle tjoeners erbij te halen:
      SLS AMG Coupé
      SLS AMG Roadster
      SLS AMG GT Coupé
      SLS AMG GT Roadster
      SLS AMG Black Series
      SLS AMG GT3

      ”GT” is niet de standaardversie maar een opgewaardeerde ”basis” SLS, en in de grootste markten worden GT’s naast de gewone geleverd, dus niet ”in plaats van”.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 september 2013 om 21:34

        @HDM: Thnx!

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        17 september 2013 om 22:29

        @HDM: in de grootste markten? In de USA is de GT de vervanger van de reguliere SLS.

        Login om te reageren
      • HDM zegt

        18 september 2013 om 13:34

        @HDM: ben er nog 3 vergeten: GT3 45th Anniversary, de SLS AMG E-Cell concept en zijn sterkere ”productievariant” SLS AMG Electric Drive.

        Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    17 september 2013 om 19:04

    Doet de SLS eigenlijk ook wel recht aan. Door hem maar 4 jaar te maken zal hij geen langzame dood sterven. Ook geen gezeik met updates die er gewoon niet zo goed uitzien als het origineel.
    De SLS is een speciale bak. Qua coolheid gaat hij voor mij regelrecht de geschiedenisboeken. Maar goed: als je zoveel geld over hebt dat een SLS bij de mogelijkheden behoort… dan zou ik m toch niet (nieuw) kopen. Dan een Ferrari, of een Lambo of Aston Martin. Of misschien wel een track-day auto met een race-licentie.

    Login om te reageren
  9. blag zegt

    17 september 2013 om 19:36

    Misschien een goede zaak want ik was geen fan van de kont van de SLS. Al bij al een fijne auto die lekker brult. Ander en beter, hoop ik.

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    17 september 2013 om 19:38

    Kan geen kwaad moest hier na 4-jaar de stekker uit getrokken worden.
    Ze zaten met die SLS sowieso al in dezelfde vijver te vissen als hun S-coupe, SL, S-cabrio (als die er gaat komen), …
    En die vleugeldeuren blijven ook niet eeuwig nieuw.

    Overigens zijn er er genoeg gebouwd om er eentje te pakken te kunnen krijgen als klassieker als zo’n sls echt je ding is. Verder is er ondertussen terug een viper moest je graag willen racen met iets waar je niet het middelpunt van de wagen bent.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      17 september 2013 om 20:58

      @Hupke: S-Coupé en S-Cabrio (die 100% zeker komt, als 2-deurs softtopper) zijn totaal verschillende auto’s t.o.v. SLS dus dat zie ik even niet.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        17 september 2013 om 21:31

        @HDM:

        Heel verschillend in de manier waarop ze rond een bocht gaan.
        Heel gelijk qua prijs en status.

        Ondanks wat de automagazines ons willen doen geloven is het vooral het 2e waarvoor we evenveel geld aan een wagen uitgeven als aan een kleine woning.

        Login om te reageren
  11. wolfssjrd zegt

    17 september 2013 om 19:54

    Wat een negatieve berichten over die SLS zeg!

    mijn god ziet nu echt niemand in wat een unieke en prachtige wagen dit wel niet is? Jaa tuurlijk, Ferrari’s en Lambo’s zijn sneller in de bochten, maar dat boeit mij totaal niet! Ik ben een liefhebber van exclusieve automobielen en dan maakt het je echt niet uit of deze nou een rondje maakt van 3 min of van 82 min.

    De SLS is al vanaf het begin een van mijn favoriete wagens geweest. Helaas zijn de meeste eigenaren zo saai en verkiezen ze hem het liefst in dodelijk grijs ipv geel, rood of zelfs blauw.

    Ik zou het persoonlijk heel jammer vinden als deze nu al uit productie gaat. De SLS is hoe je het ook keert of draait, iets unieks. En unieke dingen hoeven niet (zo vroeg) verloren te gaan!

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      18 september 2013 om 02:47

      @wolfssjrd: Volgens mij werd de SLS nooit in het geel geleverd…

      Login om te reageren
      • wolfssjrd zegt

        18 september 2013 om 09:02

        @e550: de Black wel ;) maar in ieder geval gaat om het idee

        Login om te reageren
  12. Pica zegt

    17 september 2013 om 20:14

    Blijft die lekker exclusief, goed voor de verzamelaar. Prachtige auto mijn inziens waarmee men in tegenstelling tot een Lamborghini, Ferrari makkelijk 2000 km mee kan doen zonder met rugklachten uit te stappen.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    17 september 2013 om 20:32

    Zou wel goed zijn voor de exclusiviteit van deze wagen en dat verdient ie ook. Prachtige auto.

    Login om te reageren
  14. michelinman zegt

    17 september 2013 om 20:38

    Jammer, ziet er echt tijdloos uit!

    Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    17 september 2013 om 20:48

    Misschien om de verkopen op te krikken? Mensen die nog een SLS willen gaan er sneller één kopen.

    Login om te reageren
  16. arias zegt

    17 september 2013 om 20:50

    sukkels zijn die mensen daar bij Mercedes. hoe kun je zo’n pracht van een auto laten uitsterven met slechts een duur van 4 jaar?? alleen maar omdat er een SLC komt moet de SLS het veld ruimen, Nee ze kunnen de SLS gewoon blijven produceren en SLC zal zeker de verkopen niet wegnemen aangezien de SLC een andere doelgroep heeft (mensen met een budget van rond 120-150.000 euro) in plaats van 262.000 euro van de SLS

    Login om te reageren
  17. jessetje zegt

    17 september 2013 om 21:25

    Zeer jammer!

    Login om te reageren
  18. wietsep zegt

    17 september 2013 om 21:33

    Een pracht van een auto!!! En nu al een klassieker. Moet zeker niet uit productie gehaald worden. Als het schip nog eens bij mij aankomt koop ik hem zeker.

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    17 september 2013 om 23:02

    Zouden de ontwikkelingskosten op 4 jaar al volledig terugverdiend zijn + hebben ze alle mogelijke winst al gehaald uit dit model? De verkopen vallen heus niet tegen dus ik betwijfel het. Ik denk eerder aan een facelift zodat hij er weer even tegenaan kan.

    Login om te reageren
  20. reggie-boy_rood zegt

    17 september 2013 om 23:31

    Mooiste auto! Vooral dankzij de gescheidenis!

    Login om te reageren
  21. Dizono zegt

    17 september 2013 om 23:52

    Been there, done that. NEXT!

    Login om te reageren
  22. phaeton zegt

    18 september 2013 om 01:47

    De SLC wordt de concurrent van de R8 en de 911. Mja, is de SLS dat niet ook al? Het verschil tussen SLS en SLC zie ik hoewel beiden met V8 wel, maar dit is geen goed gekozen positionering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North