• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes: “Timing Corona uitbraak was voor ons ideaal”

Auteur: jaapiyo, gepost 9 januari 2021 om 18:28 – 10 Reacties

Mercedes Corona uitbraak

Mercedes doet een boekje open over hun 2020 en de Corona uitbraak.

Mercedes won in 2020 weer alles in de Formule 1. Of nou ja, niet letterlijk, want Verstappen won twee races, Gasly won een race en Perez pakte nog een zege in de roze Mercedes. Maar onder de streep was de flawless victory van Mercedes in beide kampioenschappen vanaf de eerste race in Oostenrijk feitelijk nooit in gevaar. Vandaar dat wij Hamilton en Mercedes dan ook maar vast hebben uitgeroepen tot de kampioenen na die race. U leest het hier eerst!

Toch had het volgens Mercedes allemaal een tikkie anders kunnen lopen. Als die eerste namelijk níet in Oostenrijk, maar gewoon in Australië had plaatsgevonden, hadden de Duitsers wellicht een probleem gehad. Althans, dat zeggen ze zelf bij monde van Mercedes-hoofdontwerper John Owen. Owen is duidelijk meer techneut dan marketing man, want hij doet de ietwat onhandige uitspraak dat de timing van de Corona uitbraak het team best goed uitkwam:

Om eerlijk te zijn kwam COVID precies op het juiste moment. We hadden nog behoorlijke problemen met onze motor voor aanvang van de eerste race. Onze High Performance Powertrains-afdeling [HPP] had net een hardnekkig probleem ontdekt en was nog bezig met de zoektocht naar een oplossing.

John Owen, heeft een paar voetbalshirts met Owen achterop

Nou maakt Mercedes het wel vaker spannender dan het is. Maar dat dit bij een echte techneut vandaan komt in plaats van bij Toto of Lewis, geeft het verhaal toch net wat meer inhoud. Bovendien is het min of meer logisch. In 2019 had Ferrari immers nog een powervoordeel. Inmiddels weten we waarom, maar voor het zover was zullen ze bij Mercedes alles op alles gezet hebben meer pk’s te vinden. Ook Andy Cowell, inmiddels vertrokken bij het team, gaf voor de wintertests al aan dat Merc’s nieuwe Power Unit weliswaar een sprong vooruit was qua kracht, maar qua betrouwbaarheid te wensen over liet.

De race in Australië was sowieso te vroeg gekomen voor Das Haus, aldus Owen. De beste man claimt wel dat niet lang daarna alsnog de oplossingen gevonden zijn voor de problemen. Of de perikelen het eindresultaat van het seizoen dus een andere richting opgeduwd hadden is zeer de vraag. Toch beschouwt Owen het als een geluk bij een ongeluk dat de race Down Under niet doorging. Het had volgens hem namelijk best een pijnlijke aangelegenheid kunnen worden:

Het raceseizoen is daardoor [red: door Corona] niet begonnen in Australië. Vrij snel daarna slaagde onze motorische afdeling erin om de grootste problemen alsnog te verhelpen. Maar het had behoorlijk pijnlijk kunnen zijn, als dat wel gewoon de eerste race was geworden. We hebben best wat geluk gehad.

John Owen, vindt geluk in kleine dingen

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Romain Grosjean keert terug in de Formule 1 voor Mercedes
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Coronavirus, Formule 1, Mercedes

Vorig bericht: « De eerste Mercedes AMG GT Black Series op NL kenteken!
Volgend bericht: Video: man schopt ruit kapot, wordt overreden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    9 januari 2021 om 19:14

    Nog meer bewijs dat corona een vooropgezet plan was en niet ontstaan is omdat er plekken in de wereld zijn waar wilde dieren en mensen met veel te grote getalen veel te dicht op elkaar leven in onhygiënische omstandigheden.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      10 januari 2021 om 00:15

      @Johanneke: ze zaten ook nog te wachten op 5G netwerk zeker voor die directe up en down link.

      Login om te reageren
  2. soundgarden zegt

    9 januari 2021 om 19:37

    “Hes a Lucky boy, hes a Lucky boy…”

    Login om te reageren
  3. reset zegt

    9 januari 2021 om 20:47

    waarom had ferrari een powervoordeel?

    Login om te reageren
    • dhrr zegt

      9 januari 2021 om 21:05

      Danoontje powerr

      Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    9 januari 2021 om 21:01

    Wauw zelfs na het seizoen in de underdog rol willen kruipen. En dat een technische man dit naar buiten mag brengen is weer toevallig in mijn ogen

    Login om te reageren
  5. okdoei zegt

    9 januari 2021 om 21:31

    Ik weet niet goed wat ik met deze informatie moet.

    Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    9 januari 2021 om 22:17

    Oké dus die knakker zegt dat als de eerste race wel gehouden was, hadden ze hem mogelijk niet gewonnen of waren ze misschien uitgevallen.
    Bízar.

    Login om te reageren
  7. wildbeest zegt

    9 januari 2021 om 22:52

    Redbull had de boel ook nog. Iet op orde gehad, die hadden het zelfs begin juli nog niet op orde

    Login om te reageren
  8. cupsport zegt

    9 januari 2021 om 23:44

    Dat was zeker jammer… 12.000 km gereisd en dan sta je in Melbourne voor niets! :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North