
‘Oh oeps, wat onhandig van ons, hihihi!’
De showbizzwereld heeft nipple slips op de rode loper en tijdens de Superbowl, de paarse broeken van de autowereld schuiven als equivalent af en toe een afbeelding van een nog te onthullen model opvallend onopvallend in officiële presentaties. Jeetje, dat was nou helemaal niet de bedoeling…
Mercedes deed een automotive nipslip met de S-Klasse coupé tijdens een poepsaaie jaarvergadering over cijfertjes enzo, en dit viel MB Passion op. Niet dat het heel veel fantasie vergt om je voor te stellen hoe een S Coupé er uit zal zien, maar vooruit. Is dit een handige nieuwe marketingtactiek, nu de teasers meer en meer uitgekauwd beginnen te worden?

FYI: Toyota/Lexus deed het onlangs ook al met de productieversie van de LF-NX, onderstaand screenshot komt uit deze video (@10:40 min):














Scheelt weer personeel op de afdeling marketing die de teasercampagne draaiende houden. Nu gewoon graties via weblogs e.d.
Slimme costenreductie, kan er nog weer meer geld naar de F1 tak gepompt worden.
@Neptukker: dtm, alles is bijna naar f1 gegaan bijna niks naar dtm
Die ziet er wel heel gaaf uit, eindelijk een opvolger voor de SEC
Kontje riekt naar BMW..
@bredaas:
Dat is niet onlogisch voor een achterwerk…
@Bredaas
Kijk naar het showmodel van de IAA en constateer dat BMW allemaal klokkenluiderkonten produceert en dat de S coupe superelegant is (ik ben trouwens geen Mercedes fanboy).
Lekkah! Doe maar als S65 AMG inclusief kontje van de conceptcar
Ik vind CL beter passen. Klinkt gewoon lekker, CL65 AMG. Wordt zo te zien wel weer een battleship maar dat hoort gewoon bij het model. Een van mijn favorieten, ook al heeft het misschien niet de naam en faam van een Rolls of Bentley.
@E34M5Touring:
Kan ik je enkel maar gelijk in geven. Zou, zelfs al was ik een duurbetaalde CEO, nooit richting Rolls of Bentley kijken, een S-klasse gaat alles bieden wat een zakenman nodig heeft. (Alhoewel ik, zeker op mijn leeftijd, uiteindelijk nog liever zelf met een sportieve wagen rij…)
Ik vermoed echter dat Mercedes verwarring voor leken wilt beperken en de CL hoger in het alfabet wenst laten op te schuiven , tot bij S…
@StijnB: Ja ik zou dan wat sportiefs ernaast willen. Maar zo’n CL65 AMG doet verder bijna alles. Snel, luxe, redelijk ruim en praktisch en ik vind de afgelopen generatie persoonlijk erg fraai. Helemaal in AMG trim.
@E34M5Touring: CL is ook al zo’n nieuwerwetse afkorting. Ook nog eens gekaapt door het voetbal voor hun Champignons League. Waar de beste voetballende champignontelers van landen (maar heus niet alleen de kampioenen, dan zouden de toernooien te weinig TV tijd opsouperen) aan mogen deelnemen. Ik kan me goed voorstellen dat Mercedes terug wil naar de tijd van SEC modellen. Die hadden meer status en klasse en konden nog eens door een succesvolle senior gekocht worden, nu zijn het vooral drugsdealers, voetballers en champignontelers die zo’n CL kopen.
@mashell: Ja ik krijg het dopedealer/kamper gevoel toch meer bij de SEC naam. Mooie auto’s hoor, zeker origineel, maar door het grote aanbod van minder smaakvolle modellen is die naam ook wel een beetje besmet.
@mashell:
Passop, je zegt dat maar ik zie dat volk meer in 6-series rondtoeren dan in CL’s.
En als het in CL’s is dan is het in wagens die al een jaar of 3 oud zijn.
Hij lijkt natuurlijk voor geen meter op de concept, maar vooral de dak en dus coupélijn is in mijn ogen meer dan gelukt.Het is gewoon een mooie auto.De vorige daarentegen was een veel te dure aangespoelde walvis.
Best naïef om te denken dat Mercedes-Benz zomaar de verkeerde foto’s in een powerpoint opneemt. Als bepaalde foto’s niet bestemd zijn voor de pers, dan krijgt niemand ze te zien.
Alleen ze vinden het leuk om te zien hoe de pers en de concurrentie reageert op de binnenkort te introduceren modellen. En dat ze de “Oepsie Daisy” methode gebruiken, tja…,het gebeurt vaker in de automotive
Meneer geheel rechts……….Facepalm
Wie zitten er daar in de zaal? Aandeelhouders. Wat hebben aandeelhouders? Inderdaad, geld teveel, anders kochten ze immers geen aandelen. Dat is dus precies de doelgroep van deze wagen, mensen die geld hebben om uit te geven en Mercedes een warm hart toedragen. Perfecte marketing dus.
@mashell:
Waarom zouden aandeelhouders geld te veel hebben? Als ik geld te veel had dan kocht ik geen aandelen maar koos ik voor iets wat me geen moeite zou kosten.
@Hupke: simpel toch, als je geld in aandelen kan stoppen heb je dat geld niet nodig voor levensonderhoud, hypotheek etc.
@mashell:
Vanuit dat opzicht, kan ik je volgen
Ik zie aandeelhouders meer als mensen die geld willen verdienen, en dat doe je slechts zelden door het in een wagen te parkeren.