• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes trekt een blik dieselhybrides open

Auteur: jaapiyo, gepost 5 maart 2018 om 19:28 – 31 Reacties

Afbeelding Mercedes trekt een blik dieselhybrides openAfbeelding Mercedes trekt een blik dieselhybrides openAfbeelding Mercedes trekt een blik dieselhybrides open

Merc
Geen Danoontje Powerrrrrr maar EQ Powerrrrrr.

Diesel leeft! Duitsland staat momenteel in rep en roer als het gaat om het thema oliestoker, maar de grote concerns uit die Heimat willen de handdoek nog niet in de ring gooien. In een poging de zelfontbrander weer salonfähig te maken, brengt Mercedes binnenkort wat plugin dieselhybrides op de markt.

Het is de eerste keer dat Mercedes met plugin dieselhybrides op de proppen komt. Eerder was er wel al de E300 bluetec hybrid, maar die kon je niet aan de stekkerdoos hangen. Bij de C350e kan dat wel, maar dat is dan weer een benzinehybride. Overigens was @wouter ook niet zo te spreken over het comfort van de aandrijflijn in de E300 bluetec hybrid (rijtest), maar Mercedes zal in de tussentijd ongetwijfeld bijgeleerd hebben.

De nieuwe modellen op basis van de C- en E-Klasse hebben de OM654 diesel onder de kap die we kennen uit bijvoorbeeld de W213 E220d. Het aggregaat is in het geval van de hybrides gekoppeld aan een elektromotor met 90 kW. Tenminste dat is het doel van Mercedes, kennelijk is dat nog niet helemaal in kannen en kruiken.

Desalniettemin komen de modellen als alles volgens plan verloopt in de nazomer van 2018 al op de markt. Dankzij een accupakket van 13,5 kWh zullen de modellen een volledig elektrische range van ongeveer 50 kilometer hebben. Met Mercedes’ nieuwe wallbox is de accu weer bomvol geladen in twee uur. Als je ‘m aan het normale net hangt, duurt dat echter zeven uur. Tot zover geen wereldschokkende vernieuwingen, hoor ik je denken. Waar blijkt nou het betere IQ (of EQ) van de techneuten uit? Nou bijvoorbeeld uit het feit dat de aandrijflijn zich volgens Mercedes aanpast aan de in het navigatiesysteem ingevoerde route. Super slim…

Oplettende lezers zullen overigens opmerken dat je op de foto ook nog een dikke S-klasse ziet. Deze heeft eigenlijk weinig met dit verhaal te maken, want het is een S560e en die rijdt niet op satansap. Waarschijnlijk heeft Mercedes ‘m er gewoon bijgezet zodat zijn shine afstraalt op de huis-tuin-en-keuken modellen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, Diesel, e-klasse, geneve-2018, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Plan van Liberty Media voor F1-kalender faalt
Volgend bericht: Officieel: de Bentley Bentayga Hybrid »

Lees Interacties

Reacties

  1. jannemaneke zegt

    5 maart 2018 om 19:46

    Zo’n wallbox kost wellicht ook een belachelijke hoeveelheid geld

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      5 maart 2018 om 19:56

      @jannemaneke: bij BMW inclusief plaatsen ongeveer 1700 euro. Zal bij Mercedes wel ongeveer hetzelfde zijn.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    5 maart 2018 om 19:46

    https://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/EQ_Plugin_Hybrides_diesel/Mercedes-hybrides-geneve-diesel-02.jpg

    Een ster op je paal en gaan als een diesel…

    Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    5 maart 2018 om 20:03

    En in een keer staat Mercedes op mijn wensenlijstje! Hybride en diesel in één stationcar is een topcombi.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      5 maart 2018 om 20:12

      @alloallo: ik heb deze combinatie al in mijn Volvo D6 PIH met een lekkere 5 cylinder diesel :-)

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        5 maart 2018 om 20:45

        @spidermann: zonder problemen? Want links en rechts hoor ik spookverhalen van hybride Volvo’s (ja,ook de d6)

        Login om te reageren
        • spidermann zegt

          5 maart 2018 om 20:57

          @crosscabouter: km stand 77K en tot dusverre geen enkel probleem gehad. Rij zo nu en dan 200+ in de Heimat en rij per jaar zo’n 5-6K met sleurhut van circa 1800 kg erachter.

          Login om te reageren
      • alloallo zegt

        5 maart 2018 om 21:12

        @spidermann: shit. Deze optie was ik vergeten

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 maart 2018 om 21:43

        @spidermann: *cilinder

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 maart 2018 om 21:42

      @alloallo: Je begrijpt wat hybride wilt zeggen?

      Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    5 maart 2018 om 20:12

    Waar is de gele pijl, vraag ik me dan af?

    Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    5 maart 2018 om 20:17

    Oei, die hebben zich lelijk vergist. Hier is een hoop geld in gaan zitten dus nu moet het ook de markt op. Maar ongetwijfeld niet van harte.

    Login om te reageren
    • boxergt zegt

      5 maart 2018 om 23:43

      @lekbak: En totaal niet des Mercedes-Benz.

      Ze hebben destijds expres voor de benzine plug-in gekozen omdat in de basis een benzinemotor meer vervuilend is voor het milieu. De dieselvariant met AdBlue is mét een accu pakket alleen maar meer belastend voor het milieu.

      Dit zal wel een ‘moetje’ zijn.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 maart 2018 om 07:13

        @boxergt: Elke auto is in de stad schoner met elektro pakket. Alleen al het regeneratief remmen bespaart een hoop. Op de snelweg maakt 100kilo extra gewicht niet heel veel uit. Maar diesel is stervende, dus daarom denk ik zat het zonde van het geld is.

        Login om te reageren
  6. amg65 zegt

    5 maart 2018 om 20:20

    30km echte elektrische range, en dat in twee uur snelladen. Dat is wel innovatie ja!

    Maar goed, dit zal de manier van Mercedes zijn om de verstokte dieselaar langzaam te laten wennen aan elektrisch rijden.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      6 maart 2018 om 00:00

      @amg65: Net genoeg dus om de stad in en weer uit te kunnen rijden bij een Feinstaubalarm.

      Handige zet dus voor de leasemarkt in eigen land waar het diesel is wat de klok slaat.

      Login om te reageren
  7. nautique206 zegt

    5 maart 2018 om 20:34

    Welke is de s-klasse ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 maart 2018 om 21:42

      @nautique206: die links achter, die heeft de dikste kabel.

      Login om te reageren
  8. harrie zegt

    5 maart 2018 om 20:36

    Als je hiermee straks nog wel de Duitse steden mee in mag, zou het wel een succes kunnen worden.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      5 maart 2018 om 20:37

      @harrie: …en ideaal voor taxi’s ook.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 maart 2018 om 07:15

        @harrie: Taxi’s hebben de kofferbak nodig voor baggage. En die zijn altijd warm waardoor die toch wel schoon zijn.

        Login om te reageren
        • volvo480gtt zegt

          6 maart 2018 om 08:08

          @lekbak: dat lijkt me niet helemaal waar. Veel stationair draaien is niet optimaal voor een motor door een niet optimaal mengsel en zeker in de stad draait een motor veel stationair.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            6 maart 2018 om 08:54

            @volvo480gtt:

            Ik denk dat een niet optimaal mengsel nog geldt voor de tijd waarin een carburateur voor de brandstof zorgde. Ik neem aan dat een injectie, zowel direct als indirect, gewoon een optimaal mengsel kan inspuiten bij welke temperatuur dan ook.

            Login om te reageren
            • volvo480gtt zegt

              6 maart 2018 om 09:55

              @jack_abarth: het gaat niet zo zeer om de temperatuur (ja ook natuurlijk) maar stationair draaien is bij mijn weten nog altijd op een lucht-arm mengsel waardoor de vervuiling intern toe neemt door onvolledige verbranding.

              Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    5 maart 2018 om 20:46

    In Nederland is dit helemaal niet interessant, want nergens voordeel mee.

    Login om te reageren
    • healey zegt

      6 maart 2018 om 21:41

      @breinstein: Naast een bak korting op BPM en wegenbelasting. Ik heb privé een C350e. Nieuwprijs 63.000 euro waarvan 400 euro BPM en 43 euro wegenbelasting per maand. En gemiddeld verbruik van 6 l/100km is ook niet gek, hoewel deze diesels daar dik onder zullen zitten. Maar de benzine motor klinkt beter. Ook al is de nieuwe 220d motor stiller dan de oude die ik in m’n C220d had.

      Login om te reageren
  10. toyotaprius zegt

    5 maart 2018 om 21:38

    Wees verstandig, rij BMW

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      5 maart 2018 om 22:33

      @toyotaprius: wees verstandig rij zo weinig mogelijk… er is toch geen hol aan rechtdoor slabakken en aanschuiven… en hou je geld bij om iets leuks te huren op een leuke stuurlocatie.

      Login om te reageren
  11. audirs3 zegt

    6 maart 2018 om 08:28

    Wel slechte elektro range zeg. Ik vind 100km range (op papier) wel een minimum, daarmee kan je zeker 50km echte range halen, genoeg voor het gross van de forensen.

    Login om te reageren
    • tom307 zegt

      6 maart 2018 om 11:30

      @audirs3: Ja, en 7uur laadtijd aan het net, mijn Volvo heeft dezelfde range, maar is aan de netstroom aan 13A gewoon op 2,5u opgeladen.
      Op krachtstroom rond de 2u.
      Ik denk dat het puur zo loopt om die palen te kunnen slijten!

      Login om te reageren
  12. FB_100001036415374 zegt

    9 maart 2018 om 20:37

    Die S-Klasse staat ertussen omdat die ook in een diesel hybride variant komt. Een verkoper van Mercedes wist me dat te vertellen op het autosalon.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North