• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes wil meer modellen de Maybach-behandeling geven

Auteur: ricardo, gepost 17 juli 2014 om 20:00 – 13 Reacties

Mercedes wil meer modellen de Maybach-behandeling geven


Maybach mag dan dood zijn, van zijn illustere naam gaan we de komende jaren nog veel horen.

Twee jaar geleden trok Daimler-ceo Dieter Zietsche de stekker uit Maybach trok, waarmee de 57 en de 62 de laatste Maybach-modellen ooit zouden worden. Althans, dat dachten we. Mercedes is namelijk al geruime tijd bezig om het merk te laten reïncarneren. Niet als een losstaande entiteit met eigen modellen, maar als ultraluxe en ultraverlengde versie van de S-Klasse. Het was zonde om de heritage en meerwaarde van de naam Maybach te laten verdwijnen, moeten de Duitsers gedacht hebben.

Spyshot: testmule van de S-Klasse Maybach op de ‘Ring

Maar het blijft niet bij de S-Klasse alleen, zo tekende Motoring op uit de mond van Mercedes’ ontwikkelingsbaas Thomas Webber. De Maybach-naam zal zich verder uitrollen over de modellenlijn. Met name SUV’s als de GL-klasse en de toekomstige MLC staan op de nominatie om een versie met Maybach-badges te krijgen. Daarmee kan Mercedes zich wapenen tegen de überluxe SUV’s die Bentley en Lamborghini in de planning hebben staan. Want het moge duidelijk zijn dat er in delen van de wereld (Rusland, China, Midden-Oosten) absoluut een afzetmarkt is voor onooglijke maar extreem dure auto’s.

De Mercedes S-Klasse Coupé werd ook genoemd als mogelijk model dat de Maybach-conversie zal ondergaan. Goed nieuws, want het betekent dat de Exelero (foto bovenaan) eindelijk realiteit kan worden. Als Mercedes het aandurft…

Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
    Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

gl, Maybach, Mercedes, mlc, s-klasse

Vorig bericht: « Video: het schoolvoorbeeld van een domme burnout
Volgend bericht: Corinna Schumacher bedankt fans voor steun aan Michael »

Lees Interacties

Reacties

  1. rammillius zegt

    17 juli 2014 om 20:32

    Wat een lelijke mercedes op de foto zeg. Veels te uitgerekt… Iets China?

    Login om te reageren
    • trident zegt

      17 juli 2014 om 23:14

      @rammillius: in het echt gezien op de autorai jaren terug maybach exelero geweldige wagen dikke v12 erin kost iets van 8 miljoen

      Login om te reageren
      • rammillius zegt

        18 juli 2014 om 06:48

        @trident: De foto onder het onderwerp is prachtig. Ik doelde op de foto van de Mercedes op de ring. Sorry voor mijn onduidelijkheid.

        Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    17 juli 2014 om 20:42

    Ik zie het wel zitten! Zo kan het ook. Ben benieuwd! Misschien ook r klasse? S coupe moet dan wel komen als tegenhanger van de wraith.

    Login om te reageren
  3. PeterVDG zegt

    17 juli 2014 om 20:59

    Dit lijkt mij echt mooi te worden en dat ze de naam Maybach weer terug brengen.

    Login om te reageren
  4. gerjan zegt

    17 juli 2014 om 21:01

    . Blijft jammer dat maybach niet meer bestaat. Wel weer slim van mercedes. Komt gewoon bij de verkoop van de s klasse op. Toch koop ik liever voor het zelfde geld een bentley. Spreekt mij dan meer aan. Maar dan wel het vorige model. Nieuwe is niet mooi.

    Login om te reageren
  5. Breinstein zegt

    17 juli 2014 om 22:00

    Waar is de tijd gebleven dat batches als AMG en Maybach niet nodig waren en Mercedes gelijk staat aan het best mogelijke.
    Mercedes is niet het enige merk, maar we kunnen hiermee toch echt wel stellen dat marketing het overgenomen heeft.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      17 juli 2014 om 22:47

      @Breinstein:

      Badges, Breinstein, badges.
      Daarbij is iedereen onderhand wel gewend aan Mercedes’ overbekend goede imago. En dus rijst de vraag naar méér en beter.
      En dat kan alleen met een mooiere badge en vooral exclusievere badge.

      Login om te reageren
  6. Dev zegt

    17 juli 2014 om 22:26

    Lijkt me dat een eventuele nieuwe SL ook best zo’n behandeling kan krijgen. Lijkt me wel een leuk contrast, een Black Series versie en een ‘Maybach GT’ versie.

    Login om te reageren
  7. abcde zegt

    17 juli 2014 om 22:27

    Doe mij maar een Maybach CLS

    Login om te reageren
  8. Donstil zegt

    17 juli 2014 om 22:56

    Komt er dan ook een Maybach For Two, of de Maybach A180 :)

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      18 juli 2014 om 17:39

      @Donstil: zeker weten, maar eerst komt er nog een Maybach Vito en een Sprinter AMG

      Login om te reageren
  9. exclusieviteitsfreak zegt

    22 oktober 2014 om 23:13

    Het is opvallend te noemen dat zowel het onderste-, het midden- , en het topsegment zeer goed blijven over de toog gaan, zeer goed blijven verkopen dus.

    Of het nu om amper 15.000 of 3 tot 4 miljoen euro gaat met alle opties standaard, het wordt allemaal gekocht. Alleen is het allemaal naar design aan’t gaan, dat is de grootste troef die de constructeurs hebben, en zo zal het blijven evoluëren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North