• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Merendeel moderne autobumpers voldoet niet

Auteur: Dennis, gepost 28 januari 2006 om 12:03 – 2 Reacties

" align=

De bumpers van de meeste moderne auto’s blijkt niet te voldoen. Van Dale zegt over het woord bumper: ‘stootbalk voor en achter op auto’s’, maar hier is in veel gevallen nog nauwelijks sprake van. Sterker nog bij sommige auto’s ontbreken ze volledig, zo blijkt uit een Brits onderdoek van het Motor Insurance Repair and Research Center. Gevolg is veel te hoge schadenota’s (vraag maar aan BMW), hetgeen weer doorwerkt in de premie’s van de verzekeringen…

Problemen die hier spelen is dat achter het plastic omhulsel van de bumper vaak slechts een dunne balk zit die nauwelijks bescherming biedt. Daarbij zitten bumpers vaak op verschillende hoogtes (denk aan de SUV’s). Ook is het zo dat voorafgaand aan een kop staart botsingen vaak flink wordt geremd, waardoor de neus naar beneden duikt, terwijl de achterkant juist omhoog komt. Toch is er licht aan het eind van de tunnel, want er zijn tegenwoordig enkele grote fabrikanten die wel een goed werkende diep absorberende constructie hebben die cosmetisch niet al te afstotend is (bron: autotelegraaf.nl).

Ook interessant!

  • Moderne Porsche 908 in Gulf-trim is zeer smakelijk
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Zijn Bitcoins de moderne oldtimers van de toekomst?
  • 911 zwemdiploma
    De traagste moderne 911 van Nederland heeft zwemdiploma

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Techniek

Vorig bericht: « Spyshots Audi R8
Volgend bericht: Nissan Skyline met 1000 pk Mercedes V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marnix zegt

    28 januari 2006 om 16:00

    Wat is dat toch allemaal met die schade van BMW? Als je ergens tegen rijd heb je schade. Wat verwacht je? Dat je duwt op een knopke dat alles terug goed is? Bij een ongeval zit ik liever in een BMW dan in een jap of één of andere kleine wagen. Als je alles zoveel mogelijk schade vrij wilt hebben dan moet je niet miljoenen mensen achter een stuur zetten en ze hun goesting laten. Dan zul je moeten overschakelen op andere transport manieren.

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    28 januari 2006 om 17:54

    Ach Marnix, trek het je niet aan. Zelf ben ik absoluut BMW fan (ik rijd overigens geen BMW), maar af en toe is het gewoon leuk om wat olie op het vuur te gooien in de discussie in welke auto je nu het beste af bent.

    BMW heeft een behoorlijk goede reputatie opgebouwd en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Echter het aluminium chassis van de moderne BMW’s zit tegenwoordig zo vernuftig in elkaar dat wanneer daar iets aan mankeert, bijvoorbeeld als gevolg van een relatief lichte aanrijding, de reparatiekosten in verhouding tot veel andere merken ontzettend duur zijn. Dat is dan waarschijnlijk de prijs die je betaalt voor moderne techniek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North