• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met je Porsche Cup auto over Zandvoort

Auteur: michaelras, gepost 23 maart 2020 om 22:01 – 13 Reacties

[bbmediaclip clipID=”3689860″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Het duurt nog even voordat er weer voor ‘het echie’ gereden mag worden met een Porsche op Zandvoort. Dus het blijft vooralsnog bij trainen.

Ronde Porsche op Zandvoort als voorbereiding op Le Mans

Wat heeft Le Mans met Zandvoort te maken? Porsche Carrera Cup rijder Loek Hartog mag daar in 2020 gaan rijden. Hij was de gelukkige winnaar van de loterij om het enige Benelux startbewijs voor de Carrera Cup race op Le Mans in 2020. Alle Benelux rijders in het kampioenschap maakten kans om dit felbegeerde ticket. Maar zijn naam kwam uit de hoge hoed. Maar eind vorige week werd bekend dat ook Le Mans 2020 uitgesteld is naar september. Alsnog zou dat betekenen dat hij voor zijn 18e verjaardag op Le Mans debuteert.

Loek Hartog Porsche Zandvoort

Dus net als voor veel andere coureurs blijft het vooralsnog bij trainen in 2020 en is racen om de knikkers er nog niet bij. Tijdens een training vorige week op Zandvoort had hij de on-board camera in zijn Porsche aan staan. We rijden een rondje mee met Loek Hartog.

foto’s: Loek Hartog

Ook interessant!

  • Porsche 992 GT3 Cup maakt zijn opwachting op Zandvoort
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, zandvoort

Vorig bericht: « 12 jaren ’80 coupé’s met achterwielaandrijving
Volgend bericht: Murray T.50 V12 motor klinkt briljant »

Lees Interacties

Reacties

  1. none zegt

    23 maart 2020 om 23:42

    Heeee, de electrische 911 :D

    PS. pagina blijft hangen op autoblog.bbvms.com

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      24 maart 2020 om 12:06

      de befaamde Blue Billywig Video Management Service! ;-)

      Login om te reageren
  2. imarinos zegt

    24 maart 2020 om 09:02

    Deze jongen kan een prima stukje sturen op zijn 17e…

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    24 maart 2020 om 09:09

    Ik vraag me af wat nou die turbine achtige fluittoon geeft wat bij de pits uitrijden stottert en oploopt bij steeds harder rijden?

    Login om te reageren
    • bartjeeh zegt

      24 maart 2020 om 09:34

      @venividivici: Ik denk dat je de rechte versnellingen bedoelt

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        24 maart 2020 om 20:56

        @bartjeeh: Ok dank. Geeft dat geen problemen bij het schakelen (het inrammen van de tanden) of worden die bakken toch continu gereviseerd?

        Login om te reageren
    • trust zegt

      24 maart 2020 om 16:33

      Rechte vertanding van de tandwielen in de versnellingsbak. Elimineert axiale krachten binnen in de bak -> meer kracht naar de wielen, lichtere versnellingsbak maar wel meer herrie

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      24 maart 2020 om 18:31

      @VeniVidiVici: Inderdaad een beste bak (…) herrie. Nog meer dan een standaard GT3 RS en die vind ik al niet echt stil.

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      24 maart 2020 om 21:15

      @venividivici: sequentieelbakkie.

      Login om te reageren
  4. p964cup zegt

    24 maart 2020 om 10:03

    Dat is de versnellingsbak met rechte vertanding die zo’n herrie maakt
    Rond de 1:40 is overigens serieus snel voor een afgeleide straatauto

    Login om te reageren
  5. deuxani zegt

    24 maart 2020 om 10:20

    Ik vind het jammer dat ze het asfalt van de rest van het circuit ook niet vernieuwd hebben. Nu zie je zo’n groot contrast tussen nieuw en oud, dat het er alsnog uitziet als een niet goed onderhouden circuit. Ook al die curbstones zien er oud en versleten uit, de bandensporen in bepaalde bochten, modder op veel plekken aan de zijkanten. Als geheel erg verouderd allemaal. Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien op het moment dat we echt Grand Prix ready zijn.

    Login om te reageren
    • a110 zegt

      24 maart 2020 om 10:26

      Komt er een Grand Prix dan? ?

      Login om te reageren
  6. cazzo046 zegt

    24 maart 2020 om 10:38

    Droomauto. Wat zou ik graag een paar rondjes met zon ding over Zandvoort knallen.
    Helaas is mijn racecarriere gestrandt bij de DNRT. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North