• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi

Auteur: RubenPriest, gepost 14 mei 2025 om 08:42 – 9 Reacties

Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi

Het is een oplossing, maar de Milltek BMW M5 is nog steeds geen pareltje hoor.

Je koopt de nieuwe BMW M5 vanwege zijn scherpe prijs, of omdat ie als Touring zo lekker ruim is. Waar je in elk geval niet gecharmeerd van raakt is het geluid. Want eerlijk is eerlijk, de 4.4 liter V8 van BMW klinkt als een stofzuiger. In elk geval met de M-producten.

In het interieur heb je er nauwelijks last van. Met wat speaker tovenarij klinkt het zelfs prima. Maar dan zit jij jezelf te foppen. Aan de buitenkant lijkt het net of een Dyson op wielen voorbij sjeest. In werkelijkheid is het een BMW M5 G90.

Ze vonden bij Milltek dat het wel beter kon, dus gingen ze aan de slag met de M5 G90. Het kan natuurlijk altijd beter volgens de tuner, anders hebben ze geen werk meer. Strengere geluidsnormen en een benzinepartikelfilter (PPF) knijpen de longen van de V8 dicht, daar heeft de tuner wat op bedacht.

Milltek heeft een axle-back uitlaat bedacht voor de BMW M5 G90. Dit uitlaatsysteem verandert niets aan de uitlaatgasstroom of prestaties van de auto. De focus ligt puur op het verbeteren van het geluid. Het resultaat is een wat diepere toon van de V8, zodat het blok wat meer tot leven komt.

De axle-back is verkrijgbaar met diverse sierstukopties, waaronder varianten die compatibel zijn met de M Sport Carbon Pack. Deze uitvoering heeft een aangepaste diffuser en een ander uitlaatsierstukdesign. Voor wie echt geen concessies wil doen aan het geluid, biedt Milltek ook een versie zonder PPF en met actieve kleppen. Maar dan zegt de tuner er wel bij dat die versie voor het circuit is. Alleen komt daar niemand met z’n M5.

De BMW M5 G90 is niet de eerste hybride die door Milltek onder handen wordt genomen. Het merk heeft ervaring met onder andere de Range Rover P460e, P510e en P550e plug-in hybrides. Net als de Defender P300e en de P400e.

Het is een kleine verbetering in vergelijking met de standaard uitlaat. Maar eerlijk is eerlijk, je valt nog steeds niet van je stoel. Een beetje alsof je een mooiere stofzuiger hebt uitgekozen. Het is beter, maar je gaat er nog steeds niet enthousiast van worden.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe BMW M5 heeft heerlijk interieur
  • Video: nieuwe BMW M5 gaat biem in Deventer
  • Video: Je nieuwe BMW M5 instellen doe je zo
  • BMW laat eerste glimp zien van de nieuwe M5

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g90, m5, Milltek, tuning, Video

Vorig bericht: « Oscar Gräper wil auto’s redden, maar krijgt pepperspray in zijn gezicht
Volgend bericht: Gratis Formule 1 kijken: er is één grote MAAR »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    14 mei 2025 om 09:24

    Het is al wat beter, maar idd, een V8 herken je er toch nog altijd niet in.

    Zag zondag zo’n M5 aan de verkeerslichten staan met een nieuwe Smart (EV) ernaast.
    Allebei vertrokken ze met launch control, de M5 was maar een autolengte voor toen ze allebei iets van een 110 reden.. Grappig om te zien

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      14 mei 2025 om 09:38

      @cossiekiller: Het valt me op dat relatief veel EV-rijders heel erg de behoefte voelen om stoplichtsprintjes te doen. Als ik bij toeval vooraan sta bij een verkeerslicht en er staat een EV naast me, is het veel vaker ‘raak’ dan bij een snelle auto met verbrandingsmotor: de bestuurder van de EV ziet mij(n) auto, schat in dat ik wel in ben voor een sprintje, probeert ook de aandacht te trekken om te bevestigen dat er een ‘race’ gaat volgen, en gáát er voor. De EV gaat zo hard als-ie maar kan van zijn plek, gevolgd door een triomfantelijke blik bij het onvermijdelijke volgende verkeerslicht waar we beiden weer stilstaan. Hierbij één klein detail: ik doe niet aan stoplichtsprintjes, dus de ‘overwinning’ is dubbel loos: er was al geen ‘race’, en zelfs als die er was, zou het evident zijn dat een beetje EV die zou winnen. Niemand is onder de indruk…

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        14 mei 2025 om 10:02

        Hij kan natuurlijk niet revven om de aandacht te trekken haha! Vroeger deed ik dat wel nog graag, had zo’n sleeper en was wel leuk. Nu zegt het me ook niet veel meer. Liever wat rijplezier dan pure kracht.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 mei 2025 om 09:47

    Tja, de RS6 mag een wat onderstuurd karakter hebben, alleen voor het geluid wil je die al veel liever dan de M5….

    Login om te reageren
  3. Jaaaag zegt

    14 mei 2025 om 11:24

    Het blijft behelpen… Met turbo, katalysator en partikelfilter zijn de drukgolven in de uitlaat te uitgevlakt om iets van een vrolijk geluid te kunnen produceren.

    Login om te reageren
  4. neymar zegt

    14 mei 2025 om 12:44

    Wat een prachtige sedan 👌

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      14 mei 2025 om 12:58

      Tot aan ’t achterwiel. Dan begint ineens die rare, hoekige ‘sweep’ omhoog bij de achterbumper, brengt het hele design in onbalans wmb. Ieder z’n ding zeg ik altijd maar. ;-)

      Login om te reageren
  5. carguy24 zegt

    14 mei 2025 om 13:17

    Nooit op gelet maar dit klinkt idd best wel beroerd, zelfs met de Milltek uitbreiding.

    Login om te reageren
  6. Exit Luminar zegt

    14 mei 2025 om 16:21

    Een sticky roken is op zn zachts gezegd best wel lekker (blaas off) turboooooooooo!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North