• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mijn Auto video: BMW X3M Competition (750 pk) van Pepijn

Auteur: RubenPriest, gepost 17 september 2022 om 16:00 – 15 Reacties

De BMW X3M Competition heeft met 510 pk nu niet echt meer vermogen nodig. Maar dat is niet iedereen met ons eens. Dit is de 750 pk sterke X3M van Autoblog-lezer Pepijn!

Ook interessant!

  • BMW X3M Competition LCI rijtest en video
    BMW X3M Competition LCI rijtest en video
  • Mijn Auto video: BMW 530d van Mark
  • Mijn Auto video: BMW X3 xDrive 30e van Patrick
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, competition, mijn-auto, Video, x3, x3m

Vorig bericht: « Verstandige tweede auto voor 8K – Autoblog advies
Volgend bericht: Plooij: “Engelsen alleen voor Nyck omdat ze Max haten” »

Lees Interacties

Reacties

  1. bischero zegt

    17 september 2022 om 09:06

    Wat een aanstekelijk enthousiasme en relativeringsvermogen heb je Pepijn, tof 👍

    Veel plezier met dit monster

    Login om te reageren
  2. rogier_hentenaar zegt

    17 september 2022 om 09:15

    Volgens mij bestaat een lineair verband tussen het aantal Duitse pk’s en de wens om mee te doen in deze rubriek.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      17 september 2022 om 19:27

      De vraag is vooral: is er slechts sprake van correlatie, of is er een causaal verband?

      Login om te reageren
  3. christiaan zegt

    17 september 2022 om 09:48

    Grappig hoe Wouter de spiegels checkt op 12:36 om te kijken of meneer de agent niet omdraait😂. Erg mooie auto de x3M comp met sympathieke eigenaar. Leuk filmpje!

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    17 september 2022 om 12:02

    Dat gaat meer dan gezellig van z’n plek 😃👍🏻 Ik geloof, dat ik deze toch liever zou hebben dan een GLE 63s , ondanks dat die laatste een cilindertje of wat meer heeft. Maar goed, zie de logica van het hogere trekgewicht etc.

    Enige wat me niet zo aanspreekt aan deze X3M is het uitlaatsysteem, teveel geknetter, teveel geluid. Dat zou ik snel zat zijn. Maar dat is dan ook zo ongeveer het enige wat er te mekkeren valt.

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      17 september 2022 om 13:56

      Ah joh, dan druk je op een knopje en dan is t geknetter weer weg.

      Login om te reageren
    • anthwan zegt

      18 september 2022 om 11:29

      De directe concurrent voor de X3M is de GLC 63 AMG niet de ‘GLE’

      Login om te reageren
  5. lexis zegt

    17 september 2022 om 19:10

    Wat een mens met technische achtergrond zich dan afvraagt, hoe lang blijft dit heel?

    Meer pk uit turbo motoren halen is in feite koudkunstje, is een kwestie van de turbo druk op te voeren, maar dit heeft onvermijdelijk consequenties voor de mechaniek en wetende dat BMW al eigelijk tot het uiterste is gegaan is dat dan misschien wel niet echt slim om 750 pk uit een drielitertje te puren. In wezen is een s58 blok een versterkt b58 blok, sterkere drijfstangen en krukaslagers om de upgrade van 380 pk naar 510 mogelijk te maken. Maar goed zal deel uit maken van de auto passie van Pepijn.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      18 september 2022 om 07:59

      Grappig dat je het een koud kunstje noemt, want volgens mij is dat idd de volgende uitdaging waar je voor staat, de temperatuur omlaag krijgen! Die hogere druk zorgt ook voor hogere temperaturen vd inlaatlucht, dus heb je behoefte aan een grotere intercooler. Anders is t slechts kortstondig krachtig, RubenPriest legde dat goed uit met de upgrade naar een Wagner intercooler op z’n getunde S3.

      240pk bovenop een blok wat volgens de specs 510 zou leveren is idd een enorme sprong omhoog van 47%. Nou hebben tuners dit S58 blok al wel naar hogere waarden getild en lijkt het een heel capabel blok, net als z’n voorganger de S55. Wat gaat er meestal als eerst stuk als je er zoveel meer van vraagt?

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        18 september 2022 om 08:26

        Oké idd bij dergelijke increase zal bv de intercooler ook moeten meegroeien en temp in de motor idd een issue tis maar dz vraag als je dit echt onder controle kunt houden met een chip tuning. Dag koud kunstje wordt wel toegepast bij de meeste commerciële chio tuning kits ( turbo diesel en benzine motoren) maar meestal gaat dan over winsten tot 50 pk. En die reserve zit er meestal wel in. Maargoed dergelijke autos worden meestal niet gekocht door mensen die wakker liggen van het onderhoud of de levensduur. En veel hangt ervanaf hoe je met zo een ding rijdt. De s55 en S58 hebben wel hun kwaaltjes (krukas lagers die falen en krukas polie die loskomt) maar meestal bij autos die vaak mishandeld worden of extreem getuned zijn. Persoonlijk zou ik het lekker orgineel houden.

        Login om te reageren
    • flatoutmarten zegt

      18 september 2022 om 10:37

      Kan de ZF-bak deze toename in vermogen en koppel aan zonder modificatie?

      Login om te reageren
  6. pentar zegt

    17 september 2022 om 21:52

    Dat geknetter bij gas los, is dat nog ergens goed voor? Behalve dat het rete-irritant is voor iedereen behalve de bestuurder?

    Login om te reageren
    • joki zegt

      18 september 2022 om 06:20

      Vroeger werd dit bij rally auto’s gebruikt om de turbo op toeren te houden, iets met benzine inspuiten bij gas lossen, zodat de turbo sneller reageerde bij terug gas geven en je dus sneller je vermogen kreeg. Ik weet niet of dii op dezelfde manier werkt. Maar de truc met de benzine kan je niet doen als je een katalysator hebt omdat de temp in deze dan te hoog wordt!!!

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        18 september 2022 om 13:30

        Meest bekende voorbeeld van deze techniek is Senna…

        https://m.youtube.com/watch?v=N4kcLyYhThE

        Login om te reageren
      • neal zegt

        19 september 2022 om 10:39

        ja en nee… het geknetter van tegenwoordig is vooral een overvloedige nainspuiting of door het langer openhouden van de injectoren zodat je een verbranding in de uitlaat krijgt.

        in weze is dit nadelig voor je turbospool omdat je een tegendruk creeert in de uitlaat (een ontploffing zorgt voor een drukgolf en in een uitlaat zowel naar de uitlaat kant als naar de turbo kant) deze tegendruk vertraagt de snelheid van de turbo.

        het bang-bang systeem uit de rally maakte gebruik van een extra injector in/voor de turbo waardoor de gecreeerde ontploffing de turbo op snelheid/sneller liet draai als je van het gas ging. Met als gevolg dat je vrijwel instant turbodruk had eens je weer op het gas ging. maw.. is het tegenwoordig gewoon een programmatje wat geschreven wordt om op te vallen en heeft het voor de rest geen nut.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North