• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI neemt een bommetje mee naar Genève

Auteur: robbie, gepost 11 februari 2008 om 10:28 – 27 Reacties

MINI Cooper S JCW Tuning Kit

We wisten eerder al te melden dat MINI nu echt serieus werk gaat maken van het John Cooper Works (JCW) label en het eerste product daarvan zullen we kunnen zien in Genève. Want Motoringfile weet namelijk te melden dat MINI een stevig opgevoerde Cooper S mee zal nemen naar Zwitserland. Onder de motorkap ligt een stevig aangepaste 1.6 turbo die er nu 210-220 pk uitperst en 280 Nm in plaats van de armoedige 175 pk die een Cooper S nu heeft. Je kon al wel een JCW Tuningkit monteren waarmee het vermogen steeg tot 192 pk. Maar meer is natuurlijk altijd beter!

Gelukkig pakt MINI niet alleen de motor aan maar wordt er bijvoorbeeld ook een sterkere koppeling gemonteerd evenals remklauwen met 4 zuigers en lichtgewicht JCW “Challenge Spoke”. De complete lijst met (verwachte) aanpassingen is als volgt:

Upgraded/Optimized Turbo
Upgraded/Optimized Pistons
Upgraded Air Intake (same as dealer installed kit)
Revised 6 speed Manual Transmission
Upgraded Clutch
Four Piston Front Brakes / Upgraded rear pads
Upgraded Full Cat-back JCW Exhaust
Fully Optimized ECU
JCW Logos and door sills
JCW “Challenge Spoke” light weight alloy wheels (seen in the photo above)
260 km/h speedometer limit (as opposed to the normal speedometer on the Cooper S with a limit of 240 km/h)

Voor Dennis is dit hele verhaal overigens ook goed nieuws, want dan heeft hij eindelijk antwoord gekregen op zijn brandende vraag. (via: Motoringfile)

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • MINI Anniversary Edition is gewoon zoals 'ie hoort

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, geneve-2008, jcw, MINI

Vorig bericht: « Gaan de Ieren aan de “goede” kant rijden?
Volgend bericht: Officieel: Renault Koleos »

Lees Interacties

Reacties

  1. babbaloerie zegt

    11 februari 2008 om 10:42

    En nog steeds geen achterwielaandrijving? Zou je toch wel verwachten van BMW…

    Login om te reageren
  2. Patrick2002 zegt

    11 februari 2008 om 10:44

    met deze bom misschien liever 4wd?

    Login om te reageren
  3. Lout zegt

    11 februari 2008 om 10:58

    Dat dingetje zal ook wel wat duiten gaan kosten!

    Login om te reageren
  4. Silverarrow zegt

    11 februari 2008 om 11:05

    Klinkt goed, maar ben bang dat hij aan de prijzige kant is. De oude works kostte al een stevige 40.000 euro…

    Login om te reageren
  5. Willy zegt

    11 februari 2008 om 11:08

    Prachtig, letterlijk een bommetje op wielen, concurrent van de 135i coupe? Alleen heeft de 135i coupe er 100 pk meer.

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    11 februari 2008 om 11:14

    @Willy: vergeet rwd niet…

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    11 februari 2008 om 11:16

    Nog altijd minder pk’s dan de oude Cooper works? Vreemd…. die auto is dus waarschijnlijk sneller want kleiner en lichter al zal deze in de tussensprintjes waarschijnlijk sneller zijn door de betere koppelkromme….. Maar goed, niet zo schokkend nieuws eigenlijk.

    Login om te reageren
  8. Racer X zegt

    11 februari 2008 om 11:35

    Ik hoop maar dat er een fatsoenlijk (mechanisch) differentieel op zit.

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    11 februari 2008 om 12:21

    dat wordt een boomklevertje :D

    Login om te reageren
  10. Zoef zegt

    11 februari 2008 om 12:29

    Joepie!!
    De nieuwe turbo`s in benzineland zetten de diesels weer waar ze thuishoren: Achteraan!

    Login om te reageren
  11. Tom zegt

    11 februari 2008 om 13:10

    @ w0o0dy:
    vergelijk wel even het aantal nM en wanneer deze beschikbaar zijn met de oude Works ;)

    Login om te reageren
  12. Tom zegt

    11 februari 2008 om 13:11

    Juist, niet goed gelezen, sorry. Deleten maar!

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 13:15

    LOL @ Zoef:

    Helemaal waar!

    Login om te reageren
  14. Roderick zegt

    11 februari 2008 om 14:58

    Weet iemand toevallig of deze JCW ook op de Clubman komt? En wanneer dan, mijn vrouw wil namelijk een nieuw ‘boodschappenwagentje’. En daar mag geen goede motor in ontbreken.

    Login om te reageren
  15. NLX zegt

    11 februari 2008 om 15:06

    “260 km/h speedometer limit (as opposed to the normal speedometer on the Cooper S with a limit of 240 km/h)”

    okee dan

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    11 februari 2008 om 15:12

    rwd voor een mini? Nog minder ruimte achterin? En btw.. Hoe wil je rwd toepassen op een onderstel dat ontworpen is voor fwd? Lijkt mij schier onmogelijk. Zeker als je kosten in overweging neemt.

    Login om te reageren
  17. rgseidl zegt

    11 februari 2008 om 15:16

    “Maar meer is natuurlijk altijd beter!”

    Nee dus. Voor zo’n relatief kleine auto met voorwielaandrijving is wat Mini in Geneve gaat tonen absoluut het limiet. Nog meer en je krijgt het krengetje gewoon niet meer veilig de bocht om. Zie bijv. dit filmpje over de Vauxhall Astra VXR:

    http://video.google.com/videoplay?docid=-3237848840211998660&q=top+gear+astra+vxr&total=9&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

    Magna Steyr in Graz (Oostenijk) is een 4×4 Mini SUV (codenaam Colorado) aan het ontwikkelen en gaat hem straks ook bouwen. Daarmee zullen vermogens boven 220pk mogelijk worden. Is dat zinvol? Dat is een goeie vraag.

    Login om te reageren
  18. Vieaight zegt

    11 februari 2008 om 18:09

    Lachen. Ik ben de vrolijke eigenaar van een Cooper S, die met compressor. Gieren en brullen, letterlijk.

    De 175PK die daarin zit is al bruut en goed voor elke dag veel rijplezier. Bochtjes om hem in te gooien genoeg hier. En even doortrekken op de snelweg. Het blijft leuk om opgefokte golfjes en dikke leaseauto’s eruit te trekken.

    Ondanks het kartgevoel is 175PK is wel de grens met 2WD. De tractiecontrole kan amper tegen zoveel geweld. Nog meer PK’s en ik zou er inderdaad liever een 4×4 van hebben.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    11 februari 2008 om 18:23

    De Cooper Works GP weegt 1095 (leeggewicht) en de nieuwe mini is zwaarder…. dus als het vermogen niet boven de 220pk uitkomt dan zal de oude Cooper Works GP waarschijnlijk sneller zijn dan deze nieuwe….
    De nieuwe mini is wel leuk maar een echt slim sperdifferentieel zou bij deze bommetjes wel een goed idee zijn. Een systeem vergelijkbaar met Alfa’s q2 systeem of dat van de Ford Focus RS zou van zo’n sneller mini helemaal een geweldig scheurijzertje maken en kan met name op het circuit ook helpen.

    More fun, more cornering speed. Do it! Oh and cut the prices by 10% at least!

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    11 februari 2008 om 20:11

    “aanpaste” jongens?
    –edit: gefixt, dank u–

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    11 februari 2008 om 20:33

    @VonStroke: Met zo’n wielbasis maakt dat echt niet uit.

    Althans, daarmee bedoel ik qua laterale versnelling in het bochttenwerk.

    Tenzij men het over zgn. “sportief” rijgedrag heeft…

    Login om te reageren
  22. Cooper S zegt

    11 februari 2008 om 20:48

    Woehaaa!!!! Kan niet wachten om me daar eens fijn in uit te leven op Brands Hatch…! Ik ben ontzettend benieuwd naar de wegligging en rem-eigenschappen

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    11 februari 2008 om 20:49

    @Cooper S: Brands Hatch?

    Doel je op de MINI Challenge voor de A1GP op 4 Mei?

    Login om te reageren
  24. Kelthas zegt

    11 februari 2008 om 21:26

    Iemand die meer info heeft over de Mini Cooper S John Works die op het Autosalon in Brussel stond? Was iets van 20.900e en een pracht minitje

    Login om te reageren
  25. Cooper S zegt

    12 februari 2008 om 00:08

    @ Nick: nou en of!

    Login om te reageren
  26. atanaz zegt

    12 februari 2008 om 00:42

    ik ben tevreden over mijn works hoor.. noujah dan voortaan heb ik niet meer de meest exlc. mini. (ik lig er niet wakker van hoor)

    Met mijn eigen mini heb ik 240 gehaald op de teller.. Dat was snel genoeg vind ik. Het gaat mij meer om de tussen acc.

    Login om te reageren
  27. Wint zegt

    12 februari 2008 om 11:19

    Zal mij benieuwe wat er in het echt van die ‘peekaas over blijft, de ouwe Works haalde op bank nooit meer dan 205pk.
    Ik zie bij het lijstje trouwens nog niet de grotere intercooler staan, dus er valt zo nog maar 15 pk extra uit te pompen. ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North