• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Renault Koleos

Auteur: robbie, gepost 11 februari 2008 om 10:45 – 63 Reacties

Renault Koleos Driving
Ook Renault betreed eindelijk de compleet gehypte SUV markt en dat doen ze met de Koleos. Het design is geen grote verrassing aangezien het productiemodel slechts op kleine punten afwijkt van het studiemodel wat in 2006 al op de autoshow van Parijs stond. En zustermerk Samsung presenteerde vorig jaar al de Samsung QM5, het tweeling zusje van de Koleos.

De Koleos wordt dan ook gebouwd in Zuid-Korea bij Samsung-Renault en dat is een primeur voor het Franse merk. En om het geheel nog verwarrender te maken is de Koleos ontwikkeld door Nissan.

Renault Koleos specs

Verder hebben we speciaal voor jullie bewegende beelden van een Koleos in het wild, een Koleos in een studio en als bonus een Koleos die tegen een muur aan rijdt (mijn favoriet).

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2008, koleos, Renault, SUV

Vorig bericht: « MINI neemt een bommetje mee naar Genève
Volgend bericht: Canada heeft het ultieme wapen tegen hardrijders »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 10:50

    Hm, dit doen ze in ieder geval beter dan Peus en Citroën, die gewoon een Mitsubishi re-badgen!!

    En ziet er nog niet eens verkeerd uit ook. Wordt een succes denk ik!

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    11 februari 2008 om 10:50

    wow die is lelijk renault
    nee, dit kan je niet aan mensen met goede ogen verkopen

    Login om te reageren
  3. Carabo zegt

    11 februari 2008 om 11:02

    Wat een verschikkelijk nietszeggend uiterlijk zeg, die grijze kleur staat hem perfect! Ik betwijfel of ze het hiermee gaan redden gezien de rest van het aanbod in dit segment.

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    11 februari 2008 om 11:09

    @Svenska Aeroplan AB, dit is ook gewoon een gerebadgde Samsung hoor ;)

    Login om te reageren
  5. Arodin zegt

    11 februari 2008 om 11:10

    Ik weet dat een onderbouwde mening hier op prijs wordt gesteld, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

    Wat is dit een lelijk hok zeg …..

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    11 februari 2008 om 11:10

    Dit is toch op basis van de Quashqai (of zoiets)? Die ziet er stukken beter uit lijkt me….. De “nieuwe” grande Modus is trouwens in de basis ook een Nissan, nml de Note…… Renault is flink ontwikkelingskosten aan het besparen de laatste tijd…. maar goed, als ze daarmee de Laguna ooit nog betrouwbaar krijgen dan zijn er een boel mensen weer blij.

    Login om te reageren
  7. Fruitcake zegt

    11 februari 2008 om 11:15

    Van de zijkant lijkt het wel een Tucson..

    Login om te reageren
  8. Dotternetta zegt

    11 februari 2008 om 11:16

    Saaie auto, zal het wel goed doen bij Renault liefhebbers ;)

    Login om te reageren
  9. Willy zegt

    11 februari 2008 om 11:17

    Renault zou ik dus nooittt kopen, zie je alleen maar stukken van! Nooit meer een renault voor mij, en al helemaal niet deze. Maar welke renault is wel mooi ? Juist, geen enkel dus.

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 11:32

    @ Robbie:
    Klopt, maar aangezien Samsung hier niet leverbaar is en Mitsubishi wel, denk ik echt dat deze het beter gaat doen.

    Daarnaast zijn de Peugeot en Citroën wel errrrrrrrrg duidelijke kopieën en zitten/rijden/voelen ze als de Mitsubishi. Prima auto, daar niet van, maar ik denk niet dat de P en C rijders dit pikken…

    Weet trouwens niet in hoeverre dit dan een Quashkai is en in hoeverre dit dus ook opgaat voor de Kaleos.

    Iemand?

    Login om te reageren
  11. Racer X zegt

    11 februari 2008 om 11:33

    Oef, wat een lelijk ding. Het design lijkt wel haast Koreaans met een Renault logo erop (is het ontwerp toevallig Koreaans?). De aflopende daklijn aan de achterkant doet me denken aan de eveneens hondslelijke Kia Sportage.

    Login om te reageren
  12. Klaas zegt

    11 februari 2008 om 11:33

    Ik vind hem er wel goed uitzien. Ze hebben inderdaad meer hun best gedaan op het rebadgen van een Samsung dan PSA heeft gedaan met het rebadgen van een Mitsu.

    Ik zie het wel een succes worden. De auto ziet er wat serieuzer uit dan de gemiddelde Koreaanse SUV.

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    11 februari 2008 om 11:45

    Tja … over de kwaliteit van een gerebadgede Mitsubishi hoef je in elk geval niet te twijfelen… Klein beetje rijervaring met de oude Outlander hebbende kan ik alleen maar zeggen…GENIALE bak. Lelijk als de nacht…maar rijdt als een god in Frankrijk. Maarja…dat verklaart natuurlijk ook de samenwerking met Samsung … dwz…dat hebben ze natuurlijk ook niet voor niks gedaan.
    Conclusie….ik denk dat het wel snor zit met die kwaliteit en ik denk dan ook dat Renault hiermee gaat scoren.

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    11 februari 2008 om 11:45

    @Racer X,

    Designed by Renault, developed by Nissan and manufactured in Renault Samsung Motors’ Busan plant in Korea, Renault Koleos is the fruit of extremely close collaboration between teams from each of these Renault-Nissan Alliance brands.

    Login om te reageren
  15. Koen Vantomme zegt

    11 februari 2008 om 11:47

    Raamverdeling aan de zijkant doet ook denken aan de nog uit te komen Audi Q5 (ruitje in C-stijl). Buiten de achterklep is het allemaal reeds een beetje déja-vu (daarom nog niet saai).
    Het wordt plots heel druk in dat segment! Dus doen de constructeurs er goed aan kosten te sparen door platforms en motoren te delen.

    Login om te reageren
  16. Romano zegt

    11 februari 2008 om 11:52

    ik vind het jammer dat ze het ‘egeus’ concept niet verder hebben ontwikkeld en die zijn gaan maken
    http://www.conceptcarz.com/vehicle/z9834/Renault_Egeus.aspx

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    11 februari 2008 om 11:56

    Thanks, Robbie.

    In dat geval vind ik dat Renault weinig tot geen Franse flair in het ontwerp heeft aangebracht. Kan komen doordat ze een uiterlijk moesten ontwerpen op een al bestaande basiscarosserie.

    Achja, ik vind SUV’s sowiezo al niks, dus het interesseert me weinig hoe hard dit ding verkoopt.

    Login om te reageren
  18. Laus zegt

    11 februari 2008 om 11:56

    heb er geprobeerd even naar te kijken. Hij/zij (?) wint het net niet van de Tiguan wat betreft lelijkheid. Hier klopt de middellijn tenminste nog.

    Gemiste kans weet ik niet. Vel Satis en dat soort eigenlijk best wel mooie auto’s zijn te opvallend/vreemd om succesvol te zijn. Deze kolos is veel meer gemiddeld. Dat zal best beter verkopen. Persoonlijk toch liever iets gezien dat net zo apart als eerder genoemde Vel Satis.

    Login om te reageren
  19. denny zegt

    11 februari 2008 om 11:56

    Doen ze er zo lang over om zo’n monsterlijke auto te ontwerpen?

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 12:14

    Ik heb ergens eerder gelezen dat de Fransen de SUV markt schromelijk onderschatten!

    Als dit net zo rijdt en ‘voelt’ als een Quashkai, denk ik dat dit er wel weer een voorbeeld van is. Ik denk en hoop dat de meeste mensen dan voor het origineel gaan. Let wel: De Quashkai is een van de best verkochte modellen van 2007!

    Aan de andere kant is de prijs het grootste hangijzer in deze klasse. Dit wordt vrijwel allemaal particulier gekocht, dan kun je niet aankomen met een te dure concurrent.

    Login om te reageren
  21. Ramshoek zegt

    11 februari 2008 om 12:22

    Ach, binnen de autoindustrie doet iedereen het met iedereen. Platformpjes, motoren, versnellingsbakken, het is in die industrie één groot leentjebuur spelletje.

    Emotie en imago lijken echter zwaarder te wegen dan feiten. Dat de VW groep op basis van de Golf 4 gezinswagens (stations en sedans niet eens mee gerekend), 4 midi MPV’s en vooralsnog 1 SUV (binnenkort ongetwijfeld meer) bouwt, is de normaalste zaak. Maar wanneer Renault met zijn partner Nissan samenwerkt, is dat opeens niet acceptabel.

    Over de betrouwbaarheid van de Laguna; die was vlak na de introductie inderdaad dramatisch. Renault heeft echter snel gereageerd en de laatste versies van het oude type zijn vergaand probleemvrij. Maar ja, het imago is geschaad.
    Het omgekeerde gebeurd ook geregeld. Het imago / predicaat Duits degelijk is kennelijk dusdanig verankerd in ons automobiel onderbewustzijn dat we de vele, voor VW en met name Opel, bijzonder negatieve klanttevredenheids en betrouwbaarheidsonderzoeken die ons gedurende de 90’er jaren en de eerste jaren van deze eeuw overspoelden, maar gewoon hebben genegeerd…

    Mocht er al sprake zijn geweest van enige imago schade, dan is dat onlangs weer hersteld. Bij de laatste betrouwbaarheidsonderzoeken stonden er geen jappen meer bovenaan.
    BMW X3, Audi A2 (inderdaad, wordt niet meer gebouwd en is dus getest aan het eind van zijn levenscyclus), BMW 1, Mini (ook een BMW) en daarna ‘pas’ de eerste Japanner. Geen VW en helemaal geen Opel in dat rijtje, maar who cares, het imago van de duitse industrie is – aan de hand van 1 onderzoek – weer gered…

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    11 februari 2008 om 12:25

    hoewel hij dus veel weg heeft van de concurrentie, zal dit in frankrijk wel een hit worden. fransen mogen dan een aparte smaak hebben, maar zelfs zij kunnen de peus en de citroën niet op prijs stellen. de koleos vult dat gat perfect, ook omdat fransen altijd franse auto’s rijden, omdat die daar zo lekker goedkoop zijn.

    Login om te reageren
  23. markieanta zegt

    11 februari 2008 om 12:51

    Hmmm, volgens mij is het een Daewoo, kijk maar naar de naam.
    Kalos=Kaleos
    Dus met ander woorden, Renault weet niet meer hoe ze een fatsoenlijke auto kunnen ontwerpen en trekken een misvormde Nissan/Samsung whatever uit het rek en shoppen ook nog ff bij een andere leverancier voor een naam.
    Nee, dit wordt een lekker succesvolle auto. (Voor hetzelfde type mensen dat ook helemaal weg is van de Scenic, die op een of andere vreemde wijze ook verkoopt als een gek)

    Login om te reageren
  24. David38 zegt

    11 februari 2008 om 13:07

    Duidelijk geinspireerd door de eveneens uitzonderlijk fraai vormgegeven Kia Sportage…………………………………..
    *braak*

    Login om te reageren
  25. Greg zegt

    11 februari 2008 om 13:14

    @Svenska Aeroplan AB

    Volgensmij zijn Citroen-rijders juist blij met de C-rosser… En terrecht want de auto ziet er verrukkelijk uit. Het is alleen maar mooi toch als de techniek van de auto afkomstig is van een merk dat al jaren ervaring heeft met 4×4’s bouwen… Daar zullen niet veel Citrofielen van wakker liggen denk ik.

    Rebadgen is tegenwoordig zo gewoon in autoland. Niemand kijkt daar meer raar van op.

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 13:19

    @ Greg:

    Ik ben het er helemaal mee eens dat de C-Crosser (integenstelling tot de Peus, die echt TE lelijk is!!) er schitterend uitziet! Sowieso de mooiste van de drieling.

    Maar toch denk ik niet dat het gaat lukken. Citroën heeft daarvoor teveel typische Citroën-kenmerken als zachte stoelen, comfort-onderstel, typisch interieur, etc. Als ik de tests goed gelezen heeft, heeft de C-Crosser geen van deze kenmerken…

    Login om te reageren
  27. Greg zegt

    11 februari 2008 om 13:20

    @Ramshoek
    volledig met je eens!

    Ik heb zelf een VW gekocht en weet uit ervaring dat de degelijkheid uit Wolfsburg zwaar kan tegenvallen. Heb de auto tenslotte maar bij Peugeot afgegeven en rij nu met plezier in een franse auto.

    Login om te reageren
  28. Greg zegt

    11 februari 2008 om 13:31

    @Svenska Aeroplan AB

    Nou… onderschat die Fransen van PSA niet hoor. Ze weten erg goed hoe ze hun klanten moeten binden.

    Citroen heeft expres heel veel aandacht besteed aan de vering, waardoor de C-crosser nu zachter is geveerd dan de Mitsubishi. Dit lees je ook terug in de reviews van de C-Crosser. Time will tell, maar men verwacht dat deze auto wel succesvol zal zijn in z’n segment.

    Wat die Peugeot 4007 betreft… daar geef ik je wel gelijk in.. Dat is de lelijkste van de drieling. Al moet ik wel zeggen dat als je ‘m in een showroom ziet, het wel enigszins meevalt.

    Login om te reageren
  29. Cliff zegt

    11 februari 2008 om 13:35

    Het eerst wat in me opkwam………….Hyundai Tucson

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 13:37

    Inderdaad, time will tell.

    Nog een nabrandertje: ik denk ook dat het publiek van Citroën wat eigenwijzer is dan dat van Peugeot of Renault. Die zullen minder pikken wat betreft het afwijken van de merkwaarden.

    Denk je niet?

    Ik vrees dat hierdoor de C-Crosser de minst verkopende van de 3 wordt… Wat wel superzonde zou zijn!!

    Login om te reageren
  31. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 13:40

    @ Greg: wat betreft de VW:

    Kun je zien wat marketing doet, en hoe vreselijk belangrijk dat is. Iedereen denkt dat VW betrouwbaar is, en pak-m-beet Renault niet. Iedereen denkt dat Renault veilig is.

    Ik zeg niet dat bovengenoemde zaken niet waar zijn, maar er wordt veeeeeel meer gekeken naar wat de marketingboys ons vertellen dan naar de eigenlijke kwaliteiten van de auto.

    Jammer…

    Login om te reageren
  32. Greg zegt

    11 februari 2008 om 14:01

    Zal wel meevallen denk ik hoor..

    Citroen wil zelf ook groeien als merk en meer klanten voor zich winnen, terwijl ze de bestaande klanten zo vertrouwd mogelijk proberen te bedienen… De nieuwe C5 is daar een mooi voorbeeld van. De vormgeving is minder excentriek, maar het Citroen DNA is duidelijk aanwezig.

    Wat ik wil zeggen is dat de merkwaarden behouden kunnen blijven, zonder dat die auto’s een bijzonder afwijkende styling meekrijgen.

    Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 14:26

    Ik hoop het…

    Wat ik al 24569014758979x gepost heb, ook omdat ik daar als Saab-liefhebber mee te maken heb: het is zo ontzettend moeilijk om een eigenzinnige auto te maken, die echt kenmerkend is voor het merk, en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat genoeg mensen hem mooi vinden om er voldoende van te verkopen!

    Ik denk dat de nieuwe C5 wat dat betreft wel een schot in de roos is!

    Login om te reageren
  34. Greg zegt

    11 februari 2008 om 15:09

    Tja… Saab heeft het wat dat aangaat zeer zeker heel moeilijk.

    Het probleem van Saab is dat hun styling steeds grijpt naar bestaande designs, terwijl de markt graag vernieuwingen wil zien die wel herkend worden bij het merk.

    De BMW 3 Coupe is zo’n voorbeeld van een nieuw en gelijktijdig tijdloos model dat onmiskenbaar “BMW” uitstraalt. Ook VW verstaat die kunst heel goed. Je weet nu al dat de Golf VI weer een nieuwe auto wordt, met een nieuwe identiteit… maar je weet ook dat de Golf VI een evolutie van de V wordt. Succes gegarandeerd.

    Saab had met de nieuwe 9-3 en 9-5 naar het voorbeeld van BMW en VW, meer kunnen doen dan hier en daar wat chromen accentjes vast te plakken enz.. De markt straft Saab nu daarvoor genadeloos af.

    Login om te reageren
  35. Tombnolz zegt

    11 februari 2008 om 15:23

    Mmm, dat uiterlijk valt toch wel mee, zéker voor een Renault :)

    Front doet inderdaad denken aan de Tucson, van opzij doet de kofferbaklijn wat denken aan de X5 en eigenlijk ook wel wat aan de Clio Estate.

    Voor wie zin heeft in een paar extra fotootjes: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8253

    Je vindt er ook betere foto’s van het interieur, dat best meevalt.

    Login om te reageren
  36. Scimitar GTE zegt

    11 februari 2008 om 16:31

    Ik heb op AutoInternationaal gekeken en daar vegelijken ze dan een Audi A4, wat toch een premium merk is, met een Crysler Sebring. Dan klopt er toch iets niet want die auto is beschreven door de internationale autopers als de slechste auto van 2007. Daar boven op waren de helft van de auto’s in de test niet premium, dus niet relevant. En dan kan Autoblogger ook nog een punt hebben! Kortom, het is onzin :P
    –edit: autoninternationaal doet zelf geen vergelijkingen, dat zijn kopieeen–

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 15:39

    @ Greg:
    Zonder (weer…) een hele Saab-discussie aan te zwengelen:

    Ik ben het ermee eens voor wat betreft de 9-5. Die gaat natuurlijk al veel te lang mee.

    Wat de 9-3 betreft: die face-lift (wat natuurlijk bij ieder merk gewoongoed is) is pas de 1e, terwijl er genoeg merken zijn die er meer achter de rug hebben! Daarnaast is deze zeer geslaagd en blijkbaar vindt de markt dat ook, want de 9-3 verkoopt gewoon erg goed. Alleen is het natuurlijk wat weinig voor een merk: 1 type die het goed doet…

    Verder is het in vergelijk met BMW en VW natuurlijk een budgettaire kwestie. Met een 200x zo groot budget, is het ook wel wat makkelijker!

    Login om te reageren
  38. Greg zegt

    11 februari 2008 om 16:03

    Je hebt gelijk… we willen denk ik allebei niet in zo’n discussie belanden…
    Al denk ik dat geld niet eens zo’n issue. Want GM, de grootste autobouwer die er is, geeft Saab wel de ruimte om te ontwikkelen.

    Ik vind t dan eerlijk gezegd slecht van Saab om na 5 jaren eindelijk met een facelift van de 9-3 te komen, terwijl de meeste modellen tegenwoordig een totale levensduur van 5-6 jaren hebben.

    En als je dan een facelift uitvoert, doe dat dan zodanig dat de auto er frisser, jonger en scherper van wordt. De 9-3 is daarentegen nauwelijks anders geworden (en ze zeggen wel voor 90% nieuw) Maar dat is er niet van af te zien.

    Auto internationaal heeft de nieuwe A4 getest tegen 21 van z’n rivalen… Guess wie er op de laatste plaats eindigt…. Jawel de 9-3:

    21. Saab 9-3 1.9 TiD 150 pk Linear (37.690 euro, testresultatenindex 0,42)
    Saab was afgelopen jaar het slechtst presterende premiummerk in Europa. Verkooptechnisch deed de Zweden het nog slechter dan het vermaledijde Jaguar. De oorzaak wordt gesymboliseerd door deze 9-3. Een auto die pretendeert een premiumproduct te zijn, ook de bijbehorende prijsstelling heeft, maar feitelijk maar een zeer middelmatige auto is. Met name het onderstel stelt teleur. Alleen oenen kopen deze Saab.

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    11 februari 2008 om 16:14

    @Greg: niet zo naief, die gast van autointernationaal heeft niks getest.
    Die jongen is een ster in copy-pasten en “vergeet” vaak de bronvermelding.

    Login om te reageren
  40. Greg zegt

    11 februari 2008 om 16:21

    @autobloggger
    Kan kan….. Ik ken die vent niet, dus je kan gelijk hebben.

    Maargoed de conclusie die hij trekt is objectief vast te stellen. De 9-3 is het slechts presterende premium model van Europa. Daar is volgensmij geen woord van gelogen, toch?

    Login om te reageren
  41. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 16:21

    Volgens Motorweek (US):

    ‘It’s freaking brilliant in it’s design and execution and has heaps of load space just like Saabs of old. In 2.0T form would be my current car of choice.’

    ‘The 9-3 SportCombi is extremely stable and maneuvers with the utmost confidence. Its ability to corner flatly makes you forget that you’re driving a wagon. Add in standard stability and traction control and there is no better handling front-wheel drive car on the planet than a Saab 9-3.’

    Beste voorwielaangedreven auto op de planeet.

    Zo zien we maar weer: niets zo subjectief als autotesten!

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 16:29

    @ Autoblogger, hierbij voor de compleetheid de bronvermelding!
    LOL

    http://www.mpt.org/motorweek/reviews/rt2719a.shtml

    @ Greg: Saab is al jaren ‘verkooptechnisch het slechtst presterende premium-merk’. Saab is in vergelijk met de overige 4 premium-merken toch altijd al de kleinste geweest? Is niks nieuws aan hoor, en voor velen zelfs een reden om voor het merk te kiezen!

    Login om te reageren
  43. 2SLOW4ME zegt

    11 februari 2008 om 16:34

    lijkt meer op renault kolosaal, het vermogen is wel leuk trouwens

    Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 16:44

    @ 2slow4me:

    Ja, vermogen is wel goed he!
    Vroeg me alleen af of ze dan niet met de slllllurptax in de clinch komen…
    Prijs blijft een van de belangrijkste troeven in dit segment natuurlijk.

    Login om te reageren
  45. Greg zegt

    11 februari 2008 om 16:46

    @Svenska Aeroplan AB

    Groot gelijk.. het is absoluut subjectief.

    Kan wel waar zijn, maar na verloop van tijd krijg je de rekening gepresenteerd van het slechts verkopende premium merk zijn. Als je wil voortbestaan moet je gewoon auto’s verkopen als merk. Dat is zo klaar als een klontje.

    Het is te hopen voor Saab dat de 9-3 en de nieuwe 9-1 voor omzet gaan zorgen, anders krijg je Chrysler taferelen bij Saab of misschien nog erger… Rover taferelen.

    Login om te reageren
  46. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 17:03

    @ Greg:
    Klopt, zoals je zelf al eerder zei: Time will tell!
    LOL

    Login om te reageren
  47. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 17:05

    Weet iemand trouwens of deze ook nog met andere benzine-motoren komt?
    Zal toch nog wel een motor onder de 2.5 liter komen???
    Anders loop je al een slag achter op de concurrenten, want denk niet dat het publiek in deze klasse dat het belangrijkste vindt…

    Login om te reageren
  48. Wouterman! zegt

    11 februari 2008 om 17:06

    Hmm… Doetie jullie ook zo denken aan een enorm dikke en niet al te snugger kijkende baby?

    Login om te reageren
  49. ttb zegt

    11 februari 2008 om 18:09

    @Svenska Aeroplan AB

    Jij hebt zand in je ogen man! Over smaak valt niet te twisten maar je kunt zelf toch ook wel zien dat dit ding gewoon een verschrikkelijk lelijke auto is!

    Login om te reageren
  50. mashell zegt

    11 februari 2008 om 19:06

    Hoe groot is deze wagen eigenlijk: Tucson of Santa-fe groot?

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    11 februari 2008 om 19:08

    Even kort door de bocht: Wel geslaagd, alleen die wielen lijken zo klein…

    Login om te reageren
  52. Le feber zegt

    11 februari 2008 om 19:26

    Ik vind dit een geweldig ding,… over smaak valt niet te twisten,…

    @Svenska Aeroplan AB

    2x diesel 2.0 met 150 en 175pk
    1x Benzine 2.5 met 170 pk

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    11 februari 2008 om 20:08

    Tja, zo jammer weer dit. Ik vond het concept écht wel wat hebben. Maar dit….

    Login om te reageren
  54. opel powerr zegt

    11 februari 2008 om 20:15

    en weer een lelijke renault erbij joepie

    Login om te reageren
  55. gearhead zegt

    11 februari 2008 om 20:16

    nóg een SUV’tje op de markt, oléé!
    Ben ik de enige die in dit misbaksel een flauw afkooksel van een Lexus RX meen te zien?

    Login om te reageren
  56. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 21:41

    @ ttb: op de achterkant na, vindt ik hem ‘niet verkeerd’ zoals ik al postte. Niet verkeerd is iets anders dan een vreselijk mooie auto. Maar in de klasse vindt ik hem zeker een van de mooiere…

    @ Le feber: thanks.
    Maar denk niet dat ze het gaan redden zonder zwakkere (lees goedkopere en meer zuinige) benzinemotor…

    Login om te reageren
  57. popov zegt

    11 februari 2008 om 22:31

    Jammer, maar ik vind het een gemist kans voor de 4×4 van Google, die de stuurkolom met de Sony PS3 chipset had kunnen introduceren in de Dyson turbo’s zonder stofzak! De Senseo parkeerassistentie is ook al een optie, nadat Renault en Douwe Egberts het niet eens raakten over de maat van de Astra satelietnavigatie met ingebouwde langeafstands raketlanceerder van Lockheed …. Zucht,… wat een kolder maken ALLE autobouwers ervan … Ik mis mijn eerste kevertje meer en meer !! Trouwens, nog even en de SCANIA en DAF trekker is hélemaal in de mode, en iedere huisvader heeft er zo één voor de deur staan om de kids naar school te doen en met deTomTom naar de zaak om de hoek te navigeren….
    Global warming, who gives a fuck?? (11-02-08; 16°C!!!!!)

    Login om te reageren
  58. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 februari 2008 om 09:49

    Popov:

    Denk aan je hart!
    Maar je punt is duidelijk, en je hebt he-le-maal gelijk…

    Login om te reageren
  59. Popov zegt

    12 februari 2008 om 18:09

    Dank je Svenska voor je bezorgdheid – mijn hart is (voorlopig) nog OK ;-)

    Login om te reageren
  60. marcel zegt

    13 februari 2008 om 13:25

    Om een paar dingen duidelijk te stellen.

    Hij is ontworpen door RENAULT (dus geen aftreksel)
    Heeft zijn 4×4 techniek van NISSAN (lijkt me logisch is het zelfde consern en is al jaren actief met 4×4’s
    Hij word gebouwd door Renault-Samsung

    Hij staat niet op de Nissan Quasqai bazis zoals velen hier roepen maar deelt het met de X-trail dus een maatje groter.

    Aangezien de Mini/betaalbare SUV markt in NL heel erg groot is zal het denk ik zeker WEL een succes worden.
    Verder over smaakt valt niet te twisten dus laat iedereen zij eigen mening hebben.

    Login om te reageren
  61. Le Feber zegt

    13 mei 2008 om 15:17

    Ik heb deze wonderschone auto vandaag mogen aanschouwen, zowel binnen als van buiten en ik vind het een mooi ding!
    Zou er graag één willen rijden mocht het schip met geld binnen komen varen.

    Login om te reageren
  62. Wil zegt

    1 september 2008 om 16:42

    Al is dit inmiddels een ouder topic.

    Toen de introductie kwam in Juni, heb ik ‘m bekeken, getest (dealer-auto), kwam tot de conclusie dat hij erg snel is, de 6e versnelling kan je bijna alleen op de snelweg gebruiken, zeer stil is ( echt stil t.o.v. mijn huidige renault grandscenic uit 2007) moest wel wennen aan een aantal dingen die Renault lijken, maar net even iets anders in gebruik is.
    Perfecte afwerking ( Franse renault soms wat slordig ).
    Conclusie: mijn Renault Scenic Grandtour 2.0/16V uit 2007 staat binnen enkele dagen als top occasion bij de renault dealer VkV Te koop

    Hij heeft wel mijn hart gestolen.

    Login om te reageren
  63. Deuzeman zegt

    26 augustus 2010 om 14:15

    De Koleos stond gisteren naast mij in Alkmaar. Is de prijs ook bekend van de benzine 6-bak versnelling?
    Vriendelijk dank.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North