• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI: ‘sorry dat we een paar onderdelen zijn vergeten’

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 mei 2013 om 12:38 – 54 Reacties

Flappy paddle much?
Het voordeel van een hip, cool, urban, jong, guerilla, yuppenmerk hebben? Als je ergens de mist in gaat kan je een lekker originele, luchtige excuusbrief aan je klanten schrijven.

Een Amerikaanse klant had een Cooper S JCW besteld, maar dan zonder handbak, en met schakelflippers. Altans, dat was de bedoeling. In een vrij on-Duits tafereel (waarschijnlijk omdat ze in Engeland worden gebouwd) werd het ding op de boot gezet zonder de flippers achter het stuur. Oeps.

Een purist zou zeggen dat het een gepaste straf is voor iemand die in een dergelijke speelse auto met 211 pk geen handbak bestelt, maar ja, de klant is koning..

MINI zegt sorry - bron: Jalopnik

Kudos voor de customer care dat ze het op deze manier hebben opgelost, er gaat niets boven een beetje humor in de afhandeling van dit soort zaken. Zuurpruimen zijn er al genoeg. Het is trouwens niet voor het eerst dat MINI de lolbroek aantrekt.

Waarschijnlijk hebben ze wel van te voren even gecheckt of het niet toevallig een gortdroge notaris was die de auto heeft gekocht, maar aan de andere kant, welke pennenlikker koopt er nou een JCW? (via Jalopnik)

Hoe anders had de brief er uitgezien als het om een 7 Serie ging?

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • Vernieuwde MINI JCW Convertible zoekt zon en leuke wegen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, Funny, jcw, MINI

Vorig bericht: « BAC Mono: de schrik van elke valet parker
Volgend bericht: Shell gaat zich weer op waterstof storten »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    11 mei 2013 om 12:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    11 mei 2013 om 12:43

    Lekkere eindcontrole bij die tent, kan je met een lolbroek grappig briefje niet goed praten hoor.

    Login om te reageren
    • AMGJunk zegt

      11 mei 2013 om 12:59

      @norge: jij bent zo’n pennenlikkende notaris?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        11 mei 2013 om 13:13

        @AMGJunk: Als jij dat wil….

        Login om te reageren
        • ckaka zegt

          11 mei 2013 om 13:59

          @norge: niet zeuren!

          Het is dom, maar goede brief en het wordt netjes opgelost. Dat is service!
          Wil ik Hyundai nog zien doen…

          Login om te reageren
          • norge zegt

            11 mei 2013 om 14:53

            @ckaka: Die vergeten dat soort dingen inderdaad niet.

            Login om te reageren
            • ckaka zegt

              11 mei 2013 om 19:18

              @norge: komt omdat het geen optie is…

              Login om te reageren
  3. killioq zegt

    11 mei 2013 om 12:48

    Geniaal, zo’n brief sturen als je een fout heb gemaakt ;)

    Login om te reageren
  4. RubenPriest zegt

    11 mei 2013 om 12:49

    Wat voor brief zou je krijgen als ze bij een Opel Adam iets vergeten zouden zijn?

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 mei 2013 om 13:02

      @rubenpriest: Dat het allemaal de schuld is van Eva.

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    11 mei 2013 om 12:54

    Ach ja, incidenten komen altijd en overal voor. Het zou pas echt een probleem zijn als het structureel is. En daar lijkt mij voor nu nog geen sprake te zijn. Totdat de Mini’s in Born van de band rollen…. :)

    Login om te reageren
  6. timmm zegt

    11 mei 2013 om 13:00

    De Link naar ‘niet voor het eerst’ doet het niet ?!

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      11 mei 2013 om 13:19

      @timmm: http://www.autoblog.nl/nieuws/mini-heeft-humor-paardenvleesgate-57047

      Login om te reageren
  7. str8six zegt

    11 mei 2013 om 13:17

    Het is een grote fout maar zo’n excuusbrief met een knipoog kan ik wel waarderen.

    Login om te reageren
  8. toroloco zegt

    11 mei 2013 om 13:27

    Shit happens, is menselijke fout, maar wordt er bij Mini te Oxford niet gecontroleerd of alles klopt en of alles aan bepaalde kwaliteits normen voldoet en geinstalleerd is? Wel goed dat ze zo’n brief versturen.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    11 mei 2013 om 13:44

    Lekker professioneel als ik zo’n onzin brief aankrijg mogen ze hun wagen houden.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 mei 2013 om 14:24

      @Hupke: zuurpruim, maar ja je zou dan vast ook geen Mini rijden…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        11 mei 2013 om 14:26

        @jzaero:

        Kans is klein, maar zou jij nu echt moeten lachen om zulke brief?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          11 mei 2013 om 15:30

          @Hupke: ik zie de humor er wel van in, bovendien wordt het allemaal gewoon opgelost. Ik ben dan ook wel iemand die het niet erg vind om een Mini Cooper S te bezitten.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            11 mei 2013 om 16:21

            @jzaero: Ben het wel met Hupke eens in dit geval; vind het maar slappe humor. En als ik 40K voor die auto had neergelegd, had ik er zeker niet om kunnen lachen: dealer zoeken, tijdstip afspreken, vervangende auto rijden, eventueel vrij nemen.

            En wat als ik daar geen zin in heb; krijg ik dan gewoon $1000 terug ? Een beetje premium leverancier had dit veel beter opgelost en alles al voor de klant geregeld… zeker voor USA begrippen is dit gewoon slechte service :(

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              11 mei 2013 om 16:34

              @dawwg: hoezo? Als je BMW of Mercedes reed had je ook een dag vrij moeten nemen of whatsoever. Het kan gebeuren. Als jij bij de lokale patatzaak iets besteld en ze vergeten er iets bij te doen krijg je dat ook gewoon vergoed. Moet je ook x extra naartoe gaan. Bedrijven zijn nou niet feilloos en zo is geen enkel merk dat. Als jij een 5 serie rijd uit 2008 van 100k moet je ook terug naar de dealer wanneer er een accuprobleem geconstateerd wordt. Het enige wat anders zou zijn, is de brief. Ik vind het wel gewoon netjes opgelost, met een knipoogje naar de frisse image die ze willen behouden.

              Login om te reageren
              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2013 om 18:09

                @jzaero: Hallo, WAKKER WORDEN! We praten hier niet over een vergeten sigarettenaansteker, ze vergeten ff de schakelflippers te monteren!

                Nu ik er zo over nadenk zou ik als eigenaar het idee hebben dat ze me niet bepaald serieus nemen. Dat de brief zo “grappig” geschreven is, is gewoon een (onprofessionele) manier om een enorme fout te verhullen.

              • jzaero zegt

                11 mei 2013 om 18:45

                @jeffreym3: dus? De auto rijdt ook zonder flippers. De auto rijdt ook zonder aansteker. Voor de een zijn flippers een must, voor een kettingroker de aansteker. Voor beide moet je terug en ben je ook tijd kwijt. Het is toch gewoon mogelijk dat ik de brief wel kan waarderen? Het wordt gewoon opgelost dus wat is het probleem. De brief of het ontbreken van dd onderdelen? Er gebeurt vaak zat iets. Mijn vader moest terug naar de garage met de E60 vanwege brandgevaar. Mijn auto kan last krijgen van een uitgescheurd subframe. Een prius kan een hangend gaspedaal hebben en bij VW gaan motoren ook stuk. Je kan wel overal pissig om gaan doen, maar zolang ze het oplossen zie je mij niet klagen. Pas als het niet opgelost wordt en ik ervoor moet betalen is het een ander verhaal. Kan zijn dat ik te positief ben hoor…

              • saxoke zegt

                11 mei 2013 om 19:01

                @jzaero: als t opgelost wirdt is het geen probleem. Nadeel is wel: de auto moet uit elkaar en daar zou ik niet zo happig op zijn…
                Liever in 1x goed….

              • jzaero zegt

                11 mei 2013 om 19:43

                @saxoke: auto hoeft niet uit elkaar.

              • jrk68 zegt

                11 mei 2013 om 19:47

                @jzaero:
                Idd, het is een kwestie van een ander stuurtje en het unlocken van een stukje software.

              • saxoke zegt

                11 mei 2013 om 22:06

                @jzaero: lijmen ze de schakelpeddels er dan in???

            • louisvdd76 zegt

              11 mei 2013 om 18:49

              @dawwg: de Mini dealer van mij heeft gewoon een gratis haal en breng service.

              Login om te reageren
  10. undifined1 zegt

    11 mei 2013 om 13:58

    Ik zou het gewoon niet laten maken, met zon brief erbij heb je dan iets erg unieks.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      11 mei 2013 om 15:40

      @undifined1: Nou wat is daar nu uniek aan dan???
      Het bewijs hoe onzorgvuldig ze bij de fabriek zijn??

      Gewoon die schakelflippers erop, hoe meer opties des te beter!!

      Login om te reageren
  11. guusboum zegt

    11 mei 2013 om 13:59

    Hahahaha wat heerlijk, en dat van BMW!

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    11 mei 2013 om 14:43

    Grappig ja. Professioneel nee. En wat verwachten we van een autofabrikant en importeur? Dat ze grappig zijn of professioneel?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 mei 2013 om 14:47

      @mashell:
      Een foutje kan gebeuren. Zij lossen het tenminste op en dat kan je niet van alle Duitse merken zeggen. Dat ze dat dan met een beetje humor doen kan ik wel waarderen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 mei 2013 om 16:19

        @jrk68: elk merk lost het op. Maar de meeste doen dat zakelijk en netjes, niet nog even tussen de vrijdagmiddagborrel en het naar huis gaan.

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        11 mei 2013 om 16:22

        @jrk68: Het is humor ten koste van klant: dat is gewoon niet professioneel …

        Login om te reageren
      • felix.ulf zegt

        11 mei 2013 om 17:34

        @jrk68: Mee eens, Audi wil niet graag toegeven dat ze een fout hebben gemaakt én zoeken niet naar een goede oplossing. BMW heeft trouwens wél een goede service. Allebei al ervaring mee, ik zal nooit meer een Audi willen. Daarnaast zijn het ook gedrochten tegenwoordig;)

        Login om te reageren
      • ckaka zegt

        11 mei 2013 om 19:34

        @jrk68: 100% eens!

        Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        12 mei 2013 om 01:01

        @jrk68: MINI is toch ook zo Duits als een bratwurst tegenwoordig? Maar idd leuk opgelost hier.

        Login om te reageren
  13. stanoow zegt

    11 mei 2013 om 15:24

    Als je het zo leest is het inderdaad een humoristische manier om ‘sorry’ te zeggen. Maar als klant zou ik toch het gevoel hebben dat ik niet serieus genomen word. Aan de andere kant wordt het probleem wel verholpen door Mini en je hebt iets unieks. Een beetje gemengde gevoelens dus bij zo’n brief.

    Login om te reageren
  14. W115 zegt

    11 mei 2013 om 15:32

    Bij een merk als MINI kan zon brief nog wel, maar niet bij een merk zoals Rolls Royce.

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      11 mei 2013 om 15:54

      @W115: Bij Rolls Royce kun je geen schakelflippers krijgen dus kunnen ze die ook niet vergeten ;)

      Login om te reageren
  15. schim zegt

    11 mei 2013 om 15:51

    Gebeurt toch overal.., vaak vergeet de verkoper een hokje aan te vinken en moet er achteraf weer het een en ander ingebouwd worden. Gelukkig zijn er altijd bedrijven die daar hun brood weer mee verdienen.

    Login om te reageren
  16. octane zegt

    11 mei 2013 om 15:54

    Ach een handbak is toch maar voor paupers die geen automaat kunnen betalen

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      11 mei 2013 om 20:33

      @octane: Hahaha en dan op de verjaardag pochen over hoe prachtig dat schakelen is :p

      Login om te reageren
      • octane zegt

        11 mei 2013 om 22:54

        @luuktb: Nee, dan zeg ik hoe hopeloos ouderwets het is om zelf te schakelen. Als ik schakel doe ik dat met de tiptronic om in te halen zodat ik de kick-down niet hoef te gebruiken, of om minder toeren te maken op een 80 weg

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          12 mei 2013 om 01:04

          @octane: en precies bij dat inhalen erger je je dood aan die automaat, nu moet je terugschakelen, met handbak was dat waarschijnlijk niet eens nodig geweest, maar die automaat vreet vermogen.

          Login om te reageren
          • octane zegt

            12 mei 2013 om 09:41

            @undifined1: ik schakel dan terug, omdat je op een 80 weg vaak weinig ruimte hebt en er snel langs moet. Ik zou dan de kick-down kunnen gebruiken maar de auto van mijn moeder (A6 allroad 2,5 Tdi uit 2002) reageert daar door zijn leeftijd wat traag op

            Login om te reageren
  17. jeffreym3 zegt

    11 mei 2013 om 16:09

    Beetje erg flauw, maar opzich wel grappig :D

    Echter, bij zo’n grove fout hoort toch wel een leuk extra in de vorm van een extra set banden met velgen ofzo?? I.p.v. melden dat hij ze kosteloos kan laten installeren. DUH.

    Login om te reageren
  18. boomhauwer zegt

    11 mei 2013 om 17:59

    Fout wordt toch recht gezet? Dus wat is het probleem?

    Login om te reageren
  19. nielsvanderweiden zegt

    11 mei 2013 om 22:13

    “de echte purist bestelt een handbak”

    Zonder synchromesh dan toch? En dan ook ontsteking met puntcontacten en handmatige vervroeging. Laat die airco ook maar weg, idem voor stuurbekrachtiging, bekrachtiging, ABS, etc. Je bent purist of je bent het niet!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      12 mei 2013 om 01:07

      @nielsvanderweiden: idd dubbel koppelen en tussengas. De echte purist wil ook geen bekleding op de stoelen, en ook geen spiraalveren en schokbrekers, om van luchtbanden nog maar te zwijgen :-D

      Login om te reageren
  20. ezrider zegt

    11 mei 2013 om 22:27

    Leuk, die Mini-humor.
    Maar ik zou er toch moeite mee hebben als mijn nieuwe auto helemaal verbouwd moet worden. Het zijn weliswaar maar twee schakelflippers, maar ze zijn er volgens de brief twee à drie dagen mee bezig: dat moet welhaast een flinke demontage en her-assemblage klus zijn. Dat wil je niet voor je nieuwe auto. Als je nieuwe auto voor aflevering flinke schade heeft opgelopen bij het transport, en het is vervolgens perfect gerepareerd ben je ook niet blij. Het “maagdelijke” van nieuw is dan in één klap verdwenen.

    Login om te reageren
  21. ropbp zegt

    12 mei 2013 om 02:55

    Wat een gezeur toch weer. Wie wil er nou een mini, behalve de secretaresse en de kapper? Ook zij willen ‘m niet meer als ie straks uit Born komt.

    Login om te reageren
    • slimshady zegt

      12 mei 2013 om 15:37

      @ropbp: zou jij geen john cooper works willen?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North