• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minister Schultz garandeert verbreding A27 Utrecht

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 november 2012 om 13:19 – 25 Reacties

Een kwart miljard minder te besteden, maar toch kan er nog een zuinig lachje af.


Enkele weken geleden meenden we het al zeker te weten, maar in de politiek heb je garantie tot de deur. Gelukkig stelt verkeersminister Schultz twijfelaars gerust: zowel de Blankenburgtunnel als ‘2 x 7’ op de A27 gaan door.

Bovenstaande twee zaken zijn in het regeerakkoord opgenomen, maar toen Ruttes uitglijder met de zorgpremie gecorrigeerd moest worden, wilde de PvdA wel als tegenprestatie dat 250 miljoen euro aan geld dat voor infrastructuur was bedoeld, als gratis geld naar de sociale sector werd overgeheveld (het is per slot van rekening bijna Sinterklaas). Aaaaand it’s gone, poof!

Knap zuur voor de minister van Infrastructuur en Milieu natuurlijk, dat er in eens een hap van een kwart miljard euro uit je begroting wordt genomen, maar Melanie zit niet bij de pakken neer, en tornt niet aan de eerder gemaakte afspraken, zo meldde ze zojuist in Buitenhof.

Het geld moet echter wel ergens vandaan komen, dus iemand gaat teleurgesteld worden in de infra-sector. Maar wie, dat zal de tijd leren. Het is in ieder geval niet de automobilist die op de A27 zeven rijstroken één kant op wenst, daar zorgt de minister met de langste achternaam van het kabinet wel voor.

Ook interessant!

  • Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
    Politie pakt 16-jarige Porsche joyrider in Utrecht
  • In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
    In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
  • Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
    Achtervolging eindigt pijnlijk voor C63 AMG in Utrecht
  • Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash
    Video: politieachtervolging Utrecht eindigt met crash

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

a27-rijksweg, melanie-schultz-van-haegen, pvda, snelweg, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « McLaren MP4-12C Can-Am gaat in productie
Volgend bericht: Slecht idee: compleet bezopen op de motor [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. zeeuw zegt

    18 november 2012 om 13:24

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      18 november 2012 om 13:26

      @zeeuw: Ik vind ze toch wel een dikke kop hebben hoor.

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        18 november 2012 om 16:11

        @bsxc2: Zal wel niet aan haar uiterlijk liggen, maar omdat ze zo lief is voor ons automobilisten :O

        Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      18 november 2012 om 13:42

      @zeeuw: jij bent verslaafd aan plaatjes zeg…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 november 2012 om 17:01

        @mercedesclk350:
        Hij kan nog niet schrijven….

        Login om te reageren
    • koenh zegt

      18 november 2012 om 14:10

      @zeeuw: lol!

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 november 2012 om 17:52

      @zeeuw:

      En volgende keer a.u.b. een keer een reactie zonder plaatje, of tenminste een orginele en niet elk topic dezelfde …

      Login om te reageren
  2. TDI-goeroe zegt

    18 november 2012 om 13:52

    ach, nog even doorflitsen op de A2 bij Utrecht-Amsterdam, en die A27 kan nog 2 maal zo breed, waar hij zichzelf dan, na plaatsen van een TC, weer dubbel en dwars terugverdient.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 november 2012 om 17:03

      @TDI-goeroe:
      Dat zal dus de breedste trajektcontrole ter wereld worden….
      Dat kwart miljard moet toch ergens vandaan komen, en met de PVDA in het zadel zal dat niet bij het werkschuwe volk vandaan komen….

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        18 november 2012 om 17:44

        @jrk68: “Dat kwart miljard..”
        *Dat -> Die

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          18 november 2012 om 17:48

          @bigcar: Nee, dat :)

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            18 november 2012 om 17:53

            @sir_smokalot:

            Login om te reageren
  3. mashell zegt

    18 november 2012 om 14:37

    En je zult zien dat voor de zoveelste keer al het beschikbare geld in de randstad gepompt wordt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 november 2012 om 17:48

      @mashell: Daar staan dan ook de meeste files he … of dacht je soms dat de A35 dringend 2x 7 baans moet worden wegens de tientallen KM files elke dag ?

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      18 november 2012 om 19:39

      @mashell: alsof er ook maar een euro naar de rest van dit zompige land zou moeten.. Waarom? Wonen toch alleen maar een paar boertjes?

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    18 november 2012 om 15:03

    Nog een paar traject controlles erbij en je kan die zeven baantjes met goud beleggen.

    Login om te reageren
  5. daffy zegt

    18 november 2012 om 15:13

    Na een dikke 50 jaar vergaderen en besluiten uitstellen is het tijd dat de verbinding van de A4 tussen Schiedam en Delft er eens gaat komen.
    Een schoolvoorbeeld van Nederlandse besluiteloosheid.

    Login om te reageren
    • sidelo zegt

      18 november 2012 om 16:41

      @daffy: Daar zijn ze druk mee bezig.
      http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a4/delft_schiedam/index.aspx

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 november 2012 om 17:06

      @daffy:
      Daar zijn ze al mee bezig.
      De Blankenburgtunnel komt tussen Vlaardingen en Maassluis en vormt een nieuwe verbinding tussen de A20 en de A15.
      Een soort 3de Beneluxtunnel dus.

      Login om te reageren
  6. sebastos zegt

    18 november 2012 om 18:05

    Als ze gewoon eens die 30% marge die de bouwbedrijven rekenen bovenop de reële offertes wegstreept, is die hele bezuiniging niet eens nodig.

    oh en spreek dan ook gelijk een fixed price af. Want die “tegenvallers” die steevast er zijn, neemt de aannemer maar voor z’n rekening.

    Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    18 november 2012 om 18:55

    En toch blijft het een aantrekkelijke vrouw

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      19 november 2012 om 00:59

      @camber24: Smaken verschillen.

      Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    18 november 2012 om 19:37

    Echt zonde van het geld niet doen!

    Login om te reageren
  9. dafmaf zegt

    19 november 2012 om 00:59

    De A27 ligt tussen, aan de ene kant een stukje Amelisweerd en de sportvelden van Kampong en aan de andere kant de rest van Amelisweerd. Ik zou zeggen, verhuis die Kampongvelden en breidt de weg die kant op uit. Maar het is waarschijnlijk goedkoper om weer een stuk van Amelisweerd af te knabbelen.
    Als automobilist zal het je waarschijnlijk worst wezen, maar inwoners van Utrecht beschouwen Amelisweerd als hun stadspark. Daar blijft iedereen met zijn poten vanaf.

    Login om te reageren
  10. alfamail zegt

    2 december 2012 om 11:54

    Al dat gezeur over wel/niet 130….
    Gewoon een lekker wijf ons Melanie!
    Toe maar vrouwke! Gewoon doen, van mij mag je!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North