• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mist de Nissan Juke Hybrid een belangrijk onderdeel?

Auteur: willeme, gepost 28 februari 2022 om 14:02 – 9 Reacties

Nissan Juke Hybrid

De Nissan Juke Hybrid is een stap in de goede richting. Er mist alleen iets. Of niet?

Het is een segment waarvan niemand het 30 jaar geleden had kunnen bevroeden dat het ‘booming’ zou worden. Dat van de extreem gestileerde compacte crossover. Nissan was in 2010 met de Juke (YF15) namelijk een van de eerste. Het was een knotsgek ding dat je heel erg leuk vond of juist niet. Er was geen tussenweg. Voor de petrolheads waren er ook leuke Nismo- en Nismo RS-uitvoeringen. Dat Nissan slim bezig was, bleek wel door de komst van de Toyota C-HR. Qua concept gelijk aan de NIssan.

Inmiddels zitten we op de tweede generatie van de Nissan Juke, de F16. Daar is (nog) geen Nismo-versie van, maar vandaag krijgen we wel een andere variant. Het gaat om de Nissan Juke Hybrid. Om meteen even de titel uit te leggen. Daar mist een een onderdeel: ruimte om te stekkeren! Maar is dat wel zo?

Nissan Juke Hybrid

Techniek Nissan Juke Hybrid

Want het wil niet zeggen dat het geen verfijnd stukje techniek is. De Nissan Juke Hybrid heeft een benzinemotor met 94 pk en 148 Nm. Dan is er een elektrische motor die 49 pk en 205 Nm levert. In beide gevallen zijn het aggregaten van Nissan.

De 15 kW-startmotor ter ondersteuning is dan van Renault afkomstig. In totaal is de combinatie goed voor 141 pk. Het batterijpakket is vrij klein, 1,2 kWh. Bijzonder is de transmissie, er zijn vier versnellingen voor de verbrandingsmotor en twee voor de elektromotor.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid

Qua uiterlijke kenmerken kun je ook zien dat de Nissan Juke Hybrid iets bijzonders is. Er zijn diverse aerodynamische foefjes toegepast. Denk bijvoorbeeld aan een gesloten grille en ‘spoilers’ bij de wielkasten.

Hybrid-badges

Tevens is de bodem afgedekt. Daarnaast zijn er nieuwe 19 inch lichtmetalen wielen. Uiteraard ontbreken de ‘Hybrid’-badges op de auto niet en is er een kekke spoiler.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid

Ok, nu missen we eigenlijk een groter accupakket en een stekker. Voornamelijk om de prijzen lekker scherp te houden. Maar is dat wel het geval? Volgens Nissan kun je in de Juke Hybrid namelijk altijd elektrisch wegrijden en kan het verbruik tot 40% lager uitvallen.

Nissan zegt dat de uitstoot 118 gram CO2 per kilometer uitstoot en 5,2 liter per 100 km verbruikt. Nissan moet de auto nog homologeren, dus de cijfers zijn nog niet definitief. Pas als de cijfers definitief zijn, kan de fiscus zijn plasje eroverheen doen voor dat Nissan Nederland de prijzen bekend kan maken. De hybride Juke verwachten we deze zomers bij de dealer te zien.

Meer lezen? Dit zijn de de beste Britse Nissan ontwerpen!

Ook interessant!

  • Deze Nissan Juke had eigenlijk een 400Z moeten zijn
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Je raadt nooit welk van deze twee auto's is geïnspireerd op Batman
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, Hybrid, Hybride, juke, Nissan

Vorig bericht: « Zo veel kost een viercilinder Macan T (met alle opties)
Volgend bericht: Mercedes-AMG SL43 krijgt superschattig motortje »

Lees Interacties

Reacties

  1. leenvandriel zegt

    28 februari 2022 om 14:56

    Waarom is dit een stap in de goede richting? Gewoon lekker op benzine blijven rijden is het beste. Jullie zijn wel heel erg pro EV zeg. Lijkt niet echt meer op een Autoblog…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 februari 2022 om 15:20

      @leenvandriel:

      Waarom is dit een stap in de goede richting?
      Simpel: het scheelt in CO2-boete en in verbruik. Nu benzine 2,20 per liter kost niet verkeerd. Als het gaat om een Nissan GT-R, is het minder relevant. Maar bij de Nissan Juke is het wel van belang.

      Een goede auto is een goede. Of het nu een elektrische auto is of niet. De Audi e-tron is een betere auto dan de Q5 of Q7. Een Porsche Taycan is ook een geweldig apparaat. Er zijn goede en slechte EV’s en er zijn goede en slechte auto’s met verbrandingsmotor. Uiteraard zullen we aandacht blijven schenken aan de leukere auto’s van het automobiele spectrum ;-). Een V12 met vier Weber-carburateurs blijft geweldig. Overigens, als het gaat om 1.6 benzine, 1.3 diesel of 1.0 turbo, is een EV zo slecht nog niet ;-)

      Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    28 februari 2022 om 15:24

    Het belangrijke onderdeel wat de juke mist is een mooie carrosseriet

    Login om te reageren
  3. minimarcos zegt

    28 februari 2022 om 15:39

    Die niksan mist een cloacking device, hier wil je toch niet in gezien worden…

    Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    28 februari 2022 om 17:10

    @kkoen: Ja die Priussen gaan ook allemaal kapot!

    Mocht je niet door hebben, dat was sarcamse. Er zit geen startmotor, ouderwetse slijtdynamo, koppeling meer op. Ook andere zaken zijn vaak van mechanische slijtage dingen naar elektrisch over gegaan.
    En een 1.2kWh accu weegt niet zo veel.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      28 februari 2022 om 18:12

      @kkoen: Ligt natuurlijk erg aan het gebruik van de auto. Ik zou zelf denk ik voorkeur geven aan hybride, minder onderhoud en rijdt wellicht lekkerder. Maar ik heb niet in deze auto’s gereden.

      Login om te reageren
  5. Henver zegt

    28 februari 2022 om 20:49

    Gewoon dezelfde aandrijflijn als bij div Renault modellen.Zeg dat dan gewoon.

    Login om te reageren
  6. Variomatic zegt

    28 februari 2022 om 20:53

    Het mobiele equivalent van een kortpittig gekapt kroketje met een eigenwijze bril.. wat een domme drollenauto, hybride of niet 🤮

    Login om te reageren
  7. net10 zegt

    28 februari 2022 om 22:30

    De Nissan Juke hybrid uitvoering vind ik de beste keus. Zuinig, schoon, grote al bewezen 1.6 4 cilinder met indirecte injectie, automaat.

    Gewoon hele goede en moderne techniek die ook in de Renault Clio, Captur en Arkana zit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North