• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaar

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 juli 2015 om 10:32 – 63 Reacties

Afbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaarAfbeelding Mitsubishi Colt Turbo (1983): voor mannen met borsthaar

Colt Turbo 1983
Met 105 paardjes op 850 kg gewicht is dit krasse oudje bovendien zeker geen slouch.

Auto’s van tegenwoordig zijn digitaal, deze Colt Turbo is volledig analoog. Het is de OG onder de hete hatches, en voor zijn tijd een behoorlijk indrukwekkend staaltje engineering. Dit hoodscoop-tastische exemplaar komt uit 1983 (een uitstekend jaar) en is dus al 32 jaar oud. Tweeëendertig jaartjes waarin hij door zijn twee vorige eigenaren met liefde is behandeld, want het oudje ziet er nog puntgaaf uit.

Bovendien was de Colt (een naam die met de Space Star ter grave werd gedragen) met sommige features zijn tijd al ver vooruit. BMW Drive Select? Bitch please, old-school Mitsubishi had al een old-school hendel naast de versnellingspook om te schakelen tussen Power en Economy.

Powerrrrr

Hij weegt nog minder dan de Alfa Romeo 4C, en heeft net als de Alfa geen stuurbekrachtiging (nog zo’n feature die er op wijst hoe ahead of the curve Mitsubishi destijds was). En geen ABS, ESP, tractiecontrole of wat voor hulpjes dan ook. Het is gewoon de man en zijn auto tegen de elementen. Of niet soms, Günther??

Puurder dan dit wordt het niet, derhalve ook de oproep voor mannen met borsthaar. Maar dan wel graag de houthakkerstypes, ambachtelijke bioknagende hipsters mogen gerust in de koffiebar achter hun pure triple soy decaf pumpkin latte crappacino en Macbook aan hun filmscript/roman/nieuwe startup blijven zitten werken.

Voor een bezichtiging moet je naar het Hoge Noord’n, het beestje staat in Appingedam. Hij heeft 106.000 km gedraaid, en de vraagprijs is een stevige 7 mille. Voor die prijs krijg je ook gratis de bandensticker op de linker voorband erbij.

Met dank aan Arno Lommers voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • 'Mitsubishi overweegt tóch in Europa te blijven'

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

colt, Mitsubishi, occasion, rood, youngtimer

Vorig bericht: « 400 bekeuringen uitgeschreven voor negeren rood kruis
Volgend bericht: Hoe uit een kapotte Golf II een RingBEEST ontstond »

Lees Interacties

Reacties

  1. bofkont zegt

    23 juli 2015 om 10:38

    Super gaaf uniek ding, in de categorie charade GTTI.

    Login om te reageren
    • maxpower zegt

      23 juli 2015 om 11:21

      @bofkont:

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      23 juli 2015 om 11:30

      @bofkont: Doe mij maar een 205 GTI

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        23 juli 2015 om 11:52

        @griffendahl: Oh dat zeker, vind ik vele malen mooier dan ze Jap.

        Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        23 juli 2015 om 11:53

        @griffendahl: zo voorspelbaar, dit is net ff anders en daarom leuker.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          23 juli 2015 om 12:21

          @sketcher: Kan zijn, maar ik vind de 205 GTI gewoon onovertroffen. Als alternatief iets wat dan minder gebruikelijk is, de AX GTI. Beide gehad en erg veel plezier mee gehad, zonder zo’n jaren ’80 turbo.

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          23 juli 2015 om 12:37

          @sketcher: Zo voorspelbaar om voor de underdog te kiezen.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            23 juli 2015 om 15:43

            @bofkont: Mee eens; als je zou moeten kiezen tussen Doutze Kroes en Dione de Graaf kies je toch ook niet voor Dione ‘omdat ze de underdog’ is ? Ben met je eens dat de 205 GTI veel kekker oogt en tevens een heerlijk interieur heeft (en dan a.u.b. wel de 1.9L versie). Dit is ook best leuk, daar niet van, maar toch :)

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              23 juli 2015 om 15:46

              @dawwg: Kijk wij kunnen praten :)

              Login om te reageren
            • erro zegt

              23 juli 2015 om 22:26

              @dawwg: als Dione dingen doet waar Doutzen te netjes voor is…..

              In de 205 gereden, kon best een bitch zijn, deze Colt ken ik totaal niet. Dus ongefundeerd ervanuitgaand dat de colt eerdergenoemde Dione is, doen!

              Login om te reageren
  2. room850 zegt

    23 juli 2015 om 10:39

    Dit is nou een lekker bommetje! Maar beter ook die hoge vraagprijs, dan voorkom je mogelijk mee dat die verpest wordt door een MCDONALD’S knaapje

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      23 juli 2015 om 14:31

      @room850: ik vind de vraagprijs helemaal niet gek, en je rijdt wel een uniek leuk karretje! Als ik het geld had zou ik ‘m halen:D

      Login om te reageren
  3. ricardo zegt

    23 juli 2015 om 10:39

    Welke savage laat na het monteren van nieuwe banden de stickers er opzitten?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      23 juli 2015 om 10:48

      @Ricardo: Verkoop truckje denk ik.

      Login om te reageren
      • trident zegt

        23 juli 2015 om 11:18

        @clarkson: krijg je die truck er bij?

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      23 juli 2015 om 11:10

      @Ricardo: Toch leuk voor de verkoop om te laten zien dat hij op nieuwe bandjes staat.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      23 juli 2015 om 13:21

      @Ricardo: Een rivaal.

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      23 juli 2015 om 20:47

      @Ricardo: je wil niet weten hoeveel banden boeren dat zo doen en de stickers laten zitten.
      En dan zeggen “ach meneer na 2 keer remmen is hij eraf”, amateurs zijn het, dat soort bedrijven.

      Login om te reageren
  4. richman zegt

    23 juli 2015 om 10:40

    Ik heb borsthaar

    Login om te reageren
    • norge zegt

      23 juli 2015 om 16:31

      @richman: het mijne is grijs…

      Login om te reageren
  5. rocky zegt

    23 juli 2015 om 10:40

    Oh jaaaa…. Ik kan mij nog herinneren dat ik een poster van deze auto aan de wand had :-)

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    23 juli 2015 om 10:45

    Prachtig! Verbazingwekkend ook dat deze auto zo op het oog is ontsnapt aan de roestduivel, want roesten, dát konden die oude Japanners ook goed.

    Maar hoe zeldzaam zo’n auto heden ten dage nu is, 7 mille is wel wat teveel van het goede voor een auto als deze.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 juli 2015 om 11:41

      @RRRobert: Volgens mij is/wordt het geen echte klassieker; geen grote fanbase, niet heel bijzonder qua specs & niet heel zeldzaam (wereldwijd). En je moet wel enigszins vermogend zijn om een 32 jaar oude koekblik-auto met 104pk. FWD, 100K+ KMs op te teller en een 4-handbak met achterstallig onderhoud te willen kopen; hoe hip het er ook uitziet …

      ~4K lijkt me een reëlere prijs (en nog goed betaald)

      Login om te reageren
  7. super zegt

    23 juli 2015 om 10:46

    waar is die 2e radiator voor? of heeft het ding ac?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 juli 2015 om 10:57

      @super: Zo te zien een intercooler. De uitgang van het luchtfilter zit er op aangesloten.

      Login om te reageren
      • super zegt

        23 juli 2015 om 12:12

        @E34M5Touring:
        ah ja, denk dat je gelijk hebt.

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        23 juli 2015 om 15:24

        @e34m5touring: dat lijkt zo, als je goed kijkt zie je echter dat de ingang van het luchtfilterhuis er gewoon schuin boven hangt. Ik denk zelf dat het een airco condensor is, gezien het type aansluitingen dat erop zit. Een oliekoeler zou ook nog kunnen maar die zou dan wel érg groot zijn, zeker voor zo’n klein motortje.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          24 juli 2015 om 12:29

          @ej20g: Dat dacht ik eerst ook, ook gezien de pluggen aan de bovenkant maar er wordt nergens in de adv. gerept over airco. En gezien de leeftijd en het model lijkt me dat juist een zeer zeldzame optie die je zeker zou vermelden. Maar goed, het zou natuurlijk kunnen. En ik zie idd op de andere foto dat het luchtfilter er niet aan zit. Good call.

          Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    23 juli 2015 om 10:50

    Ik vind dit soort auto’s altijd erg leuk! Maar niet voor die prijs. Maarja als je de enige op de markt bent bepaal jij ook de markt. Maar 6950 is er heel erg veel.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      23 juli 2015 om 10:54

      @clarkson: Al ben je de enige op de markt; degene die de prijs bepaald is en blijft uiteindelijk nog altijd de koper.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        23 juli 2015 om 11:05

        @sydney: Je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat dat niet waar is. Neem ik aan?

        Login om te reageren
      • brummer zegt

        23 juli 2015 om 12:59

        @sydney: Mooi, doe mij dan maar een 458 Speciale voor 3 tientjes

        Login om te reageren
  9. ralph_smit zegt

    23 juli 2015 om 10:52

    https://www.youtube.com/watch?v=RrhvB9iGb_4

    Login om te reageren
  10. ohoogeveen zegt

    23 juli 2015 om 10:59

    Voor die prijs mogen ze hem toch wel even goed schoonmaken? Come on!

    Login om te reageren
  11. IJsblok zegt

    23 juli 2015 om 11:05

    Gaaf ding, jammer van dat dakraam, lekgarantie, check!

    Mooi om te zien dat de verkoper ook met de hausse van de omgeschoten prijzen meegaat, een paar jaar geleden zou dat ding nog geen 2000 euro opleveren, nu inclusief dakraam en gebrek aan aandacht voor een opfrisbeurt onder de kap, bijna 7000 euro, zo weinig is geld dus waard tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      23 juli 2015 om 11:11

      @IJsblok: Alleen op de allermooiste dagen tevoorschijn halen deze wagen.

      Login om te reageren
  12. jpoers zegt

    23 juli 2015 om 11:06

    Sjit, slechts 3 sprietjes op de borst. Maakt me dit ongeschikt voor dit vehicle?

    Login om te reageren
  13. DCG zegt

    23 juli 2015 om 11:14

    “Het is de OG onder de hete hatches”

    Wat er in 1983 nog meer te krijgen was voor dat geld:

    MERK / UITVOERING VERMOGEN 0-100
    ———————————- ——————- ——–
    Mitsubishi Colt 1400 Turbo 105 pk 10,2s
    Fiat Ritmo 105 TC 105 pk 9,5s
    Honda Civic 1.5 GL 86 pk 9,9s
    Volkswagen Jetta 1.8 TX 112 pk 9,6s

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 juli 2015 om 11:58

      Daar gaan we mss binnenkort nog wel eens een leuk lijstje van maken :)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        23 juli 2015 om 12:32

        @sir_smokalot: Waar is eigenlijk het labbekakkers lijstje en het guilty pleasure lijstje gebleven?

        Login om te reageren
      • jaccovdzaag zegt

        23 juli 2015 om 13:27

        @sir_smokalot: Doe maar. Hier staan nog wel een paar Ritmo Abarths! ;)

        Login om te reageren
  14. Rob zegt

    23 juli 2015 om 11:16

    Staat volgens mij al jaren te koop….
    Dus met een beetje onderhandelingstalent moet er nog wel aardig wat af kunnen van die 7.000 piek.

    Vind het wel een echt leuk ding. Heb die voorkant ook altijd mooi gevonden, met die doorlopende grille. Hadden Honda’s uit die tijd dat ook niet?

    Staan trouwens nog twee Coltjes uit deze tijd te koop. Zonder turbo, dat wel. Wel in zeer goede staat en ook stevig aan de prijs ;-)

    Login om te reageren
  15. thedammer zegt

    23 juli 2015 om 11:26

    Ik zag hem gister nog staan. Is maar 600m bij me vandaan. Die man heeft ook meerdere goede klasiekers

    Login om te reageren
  16. thierryvth zegt

    23 juli 2015 om 11:35

    leuk

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    23 juli 2015 om 11:36

    Was toen niet voor niets geen succes.

    Renault 5 Alpine met of zonder Turbo was een tig keer leukere wagen en doet makkelijk 2 keer deze prijs.
    Golfje GTI eerste model ook.
    Of een Alfa Sudje Ti of Sprint.

    Dit was zo’n typisch Japans net-niet verhaal. Technisch perfect maar qua uiterlijk…..
    En in de gewone versies reden mensen die je toen niet in je vriendenkring wilde hebben.

    Login om te reageren
  18. jack_abarth zegt

    23 juli 2015 om 11:45

    Haha, als ik die foto zie van het interieur dan ruik ik alweer de typische lucht van zo’n auto. Heerlijke combinatie van benzine, oude olie, uitgedroogd kunststof, en de geur van de door de zon verbleekte bekleding.

    Heerlijk.

    Login om te reageren
  19. gop1 zegt

    23 juli 2015 om 11:46

    Elke man heeft borsthaar.

    Login om te reageren
  20. kliko zegt

    23 juli 2015 om 11:52

    +1 voor Günther.

    Gaaf bakkie hoor, lekker om mee te scheuren!

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    23 juli 2015 om 12:48

    7K voor zoiets? Heb je een slechte alfa gtv voor.

    Login om te reageren
  22. nord zegt

    23 juli 2015 om 13:11

    Of een slechte Porsche
    Of een slechte ferrari
    Of een goeie Jaguar die standaard slecht was

    Login om te reageren
  23. mikeyman zegt

    23 juli 2015 om 13:34

    Wat doet die P/E pook? Zit er nog iets van een tussenbak in ofzo?

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      23 juli 2015 om 13:59

      @mikeyman: Waarschijnlijk gewoon een extra reductie.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      23 juli 2015 om 14:59

      @mikeyman:

      Kan vanalles zijn.

      -verstellen van gasklep
      -wastegate strakker zetten
      -inlaat traject verwijden/koelen

      etc etc…

      Maar inderdaad, ook ik ben nieuwsgierig wat nu exact doet.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 juli 2015 om 17:09

      @mikeyman en Jack,
      “Super Shift” noemde Mitsubishi het. Lees het zelf zou ik zeggen ;-)
      https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Super_Shift_transmission

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        24 juli 2015 om 09:43

        @Rob:

        Top bedankt!

        Login om te reageren
  24. numpty zegt

    23 juli 2015 om 15:10

    Ach, ik vond het toen al niet alles… Aardig, maar er waren leukere hot-hatches op de markt voor rond hetzelfde geld. En vergeet niet, Turbo’s waren toen zeker niet zo betrouwbaar en potent als moderne turbo gemotiveerde auto’s. Ik ben het volledig met @desjonnies eens.
    En 7mille voor dit autootje ? Neen, dank u ! Dan weet ik wel wat leukers voor dát geld.

    Login om te reageren
  25. fredex zegt

    23 juli 2015 om 16:29

    En een snor!

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    23 juli 2015 om 16:35

    Het leukste met deze auto was dat niemand verwachte dat tie zo snel was…Ik vind hem tof.

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    23 juli 2015 om 17:13

    Leuk autootje voor als je moet beginnen. Dan moet er alleen nog wel wat van de prijs af

    Login om te reageren
    • norge zegt

      23 juli 2015 om 17:26

      @mrrallycross: beginnen met rijden… Nee..

      Login om te reageren
  28. steirerman77 zegt

    24 juli 2015 om 09:08

    Speciaal een account aangemaakt om deze te laten zien : http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/mitsubishi-colt-1400-turbo-a150-1-4-t-124253450/ Is niet van mij, maar ik woon in Oostenrijk en deze staat al erg lang te koop hier. En ik betrap mezelf erop, er elke maand wel een keer op te klikken….Vind het een stoer bakkie uit mijn jeugd :)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 juli 2015 om 09:26

      Ghe, ze hebben er wel het dubbele aantal versnelligen bij verzonnen.

      Login om te reageren
  29. roadster911 zegt

    23 oktober 2015 om 22:08

    Geweldig! Ik heb er een van 1989-1990 gehad, in het zwart. Was super gaaf, daarna een 5 GT Turbo gekocht. Super tijd!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North