• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Evo X-brochure gelekt

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 augustus 2007 om 17:02 – 33 Reacties

Mitsubishi Lancer Evo X


Een kleine 2 maanden voor de officiële onthulling op de Tokyo Motor Show is de 27 pagina’s tellende Japanse brochure van de tiende Generatie Mitsubishi Lancer Evolution gelekt. De definitieve vormen van de nieuwe Evo waren in onze eerdere spyshots al te zien, maar nu zijn de specs ook officieel. De brochure vermeldt een topvermogen van 280 pk en een indrukwekkend maximum koppel van 422 Nm dat mooi in het middengebied wordt vastgehouden.

Het enige uiterlijke verschil dat ik kan ontdekken tussen onze shots en de brochure zijn de prominentere luchtinlaten in de motorkap en bij de voorste wielkasten, die bij het gespotte exemplaar nog afgedekt waren (verderop in de brochure zijn ze trouwens ook weer afgedekt). Ook hebben de spiegels hier het kleurtje van de carrosserie gekregen.

In het interieur vallen onder andere de schakelflippers op, die gecombineerd zijn aan de optionele dual-clutch versnellingsbak. Meer technische details over de nieuwe technologieën op de Evo X zijn in hetzelfde artikel (incl. persbericht) te lezen.

280 pk is iets minder dan de verwachte 300, maar het zit er in dat deze cijfers aan de conservatieve kant zijn. De pk-freaks hoeven zich sowieso niet zoveel zorgen te maken over het vermogen, de vorige generatie werd in zijn extreemste vorm al met 400 pk (FQ-400) afgeleverd.

Voor meer informatie aangaande de geschreven tekst moet ik leunen op ons lezerspubliek. Zijn er Japanners in de zaal?

Bron: Mitsubishi Lancer Register forum, via Motor Authority.

Mitsubishi Lancer Evo X

Mitsubishi Lancer Evo X

Mitsubishi Lancer Evo X

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, tokyo-2007

Vorig bericht: « Cursus: Hoe bouw ik een Ford Verve?
Volgend bericht: Britse laagvlieger begaat recordovertreding »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fastback zegt

    26 augustus 2007 om 17:04

    Ziet er strak uit!
    Wat is mivec? vtec opvolger?

    Login om te reageren
  2. michiel zegt

    26 augustus 2007 om 17:05

    -edit: over tips kun je mailen, niet bij elk artikel hierover zeuren aub-

    Login om te reageren
  3. MikeS zegt

    26 augustus 2007 om 17:06

    Wie kan er Japans???

    Login om te reageren
  4. mattie zegt

    26 augustus 2007 om 17:18

    @ fastback
    mivec is het vtec syteem van mitsubishi. gewoon een andere naam voor zelfde soort techniek.

    wel mooie specs. was er geen nederelandse brochure?

    Login om te reageren
  5. cl600 zegt

    26 augustus 2007 om 17:19

    @ fastback : Vtec is van honda, heeft mitsubishi nothing mee te maken

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    26 augustus 2007 om 17:27

    ja .. hallo .280 pk is toch alleen fabriek-af zeker .. en bij de dealer gaat er een chip in .. toch netjes musebusi met de gentlemen,s agrement omgaat.

    Login om te reageren
  7. RMC zegt

    26 augustus 2007 om 17:35

    @ Lincoln: Dat agreement is een aantal jaar geleden stilletjes geschrapt. Zie ook bijv. de 350Z die mooi met 300 paarden in de prijslijsten staat.

    Login om te reageren
  8. stefan zegt

    26 augustus 2007 om 17:36

    @lincoln

    Die gentlemen’s agrement is er all sinds 2003 niet meer in Japan, veel nieuwe Japaners hebben meer dan 280PK.

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    26 augustus 2007 om 17:40

    o,ja .. heb ik weer .. als ik mijn smoel open trek over japanse auto,s zitten er ook een stel japanologen op autoblog … zo zie je maar .. schoenmaker blijf bij je leest.

    Login om te reageren
  10. NLX zegt

    26 augustus 2007 om 17:42

    @ lincoln

    Moot toch, stel nou dat we niet weten waar we het over hebben:P

    Login om te reageren
  11. Floris zegt

    26 augustus 2007 om 17:56

    Michiel bedoelt deze…

    Login om te reageren
  12. Xemurai zegt

    26 augustus 2007 om 18:07

    Wow!! Vet :) Evo ftw

    Login om te reageren
  13. parisi zegt

    26 augustus 2007 om 18:13

    kan het hier een keertje niet over bmw gaan. Dat bmw virus tast elk topic aan.

    Login om te reageren
  14. Rick zegt

    26 augustus 2007 om 18:39

    @ Parisi

    Het betreft hier niet de BMW Z4 :)

    Toch ben ik het met je eens dat het steeds meer bmwblog.nl wordt, wat op zijn beurt weer iets zegt over de objectiviteit of zal ik zeggen de subjectiviteit van autoblog…

    Login om te reageren
  15. Stef zegt

    26 augustus 2007 om 18:48

    Riep daar iemand R34 GT-R?

    Wat een kloon zeg.

    Login om te reageren
  16. smoke zegt

    26 augustus 2007 om 18:51

    @commenters boven

    Ik kan er zelf ook niet zoveel aan doen dat er mensen zijn die over BMW’s beginnen te emmeren.
    Daarnaast krijgen andere automerken ook volop aandacht hier, als je niets over BMW wilt lezen kan je de betreffende posts natuurlijk skippen, als dit nog niet in je op was gekomen.

    Verder begrijp ik niet waarom er zoveel mensen altijd met de term ‘objectiviteit ‘ lopen te schermen. Dit is een blog, dus per definitie hartstikke subjectief.

    Maar genoeg offtopic: het gaat hier om een Mitsubishi en niet over BMW’s

    Login om te reageren
  17. kenneth zegt

    26 augustus 2007 om 19:38

    Poeha…27 pagina’s is echt te veel
    alleen de 3 pagina’s voor de geinteresseerden
    pagina 1
    exterieur: tot in de kleine punten fijngeslepen voor een uitmuntende luchtweerstand en koelvermogen
    de auto is breder en heeft een bredere tread waardoor de auto stabieler is en beter in de bocht ligt. afs(adaptive frontlight system), grotere bumperinlaat met duct voor betere koeling, geminimaliseerde openingen in de motorkap voor de koeling voor de turbo en een uitgang voor de radiateur, fenderoutlet
    pagina2
    powertrain, (mivec twin scroll turbo)optimalere afstemming van de inlaat en turbo voor een betere response.motorblok is gemaakt van aluminium die-cast en door het uitlaatsysteem verder naar achter te plaatsen, lichter.
    pagina3
    interieur, nieuwe technologie om beter te kunnen concentreren op het rijden.
    highcontrastmeter, multi informatie display(centraal tussen de meters geplaatst), lederen driespaaks stuurwiel.

    heb de kleine lettertjes niet vertaald (mijn excuses)maar zo te horen het gebruikelijke marketing verhaal.

    Login om te reageren
  18. smoke zegt

    26 augustus 2007 om 19:42

    @kenneth

    Domo arigato gozaimashita!

    Login om te reageren
  19. iFi® zegt

    26 augustus 2007 om 19:48

    voorkant lijkt een beetje op skyline R34 GT-R

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    26 augustus 2007 om 19:55

    Best heerlijk al dat koppel gecombineerd met een vermogen van 280 pk’s. Maar wat zie ik op die foto van het instrumenten paneel, nog steeds die vieze rode neon verlichting die ook in het conceptmodel zat of bedoelen ze iets anders met die rode lijn? Ik hoop heel hard dat laatste. Voor de rest weer een dikke wagen natuurlijk zoals het een echte evo betaamd. Alleen vind ik de achtervleugel iets te discreet (voor een evo natuurlijk!).

    Login om te reageren
  21. kenneth zegt

    26 augustus 2007 om 20:17

    Ha, leuk zeg zo snel een reactie, do itashimashite! (met plezier)
    Zag dat het dus 27 pagina’s telde en het werd me echt even teveel om te vertalen. de kleine lettertjes zijn de uitleg voor de groffe vertaling die ik heb gegeven.
    bijv. bij de multi informatie display staat bovenaan: indicatie intercooler waterspray(dat blijft de auto dus houden), indicatie acd-mode…enz.

    Login om te reageren
  22. Michel zegt

    26 augustus 2007 om 20:44

    Wat een juweeltje! Echt, mooi om te zien.
    Maare wat zou dat ongeveer gaan kosten in NL? 50K?

    Login om te reageren
  23. DrDarwin zegt

    26 augustus 2007 om 20:47

    @iFi®

    Het zijn beide auto’s, met koplampen, knipperlichten, luchtinlaten enz …… dan heb je weleens dat je overeenkomsten ziet.
    Ik zie eigenlijk genoeg verschillen om ze in het verkeer van elkaar te kunnen onderscheiden.

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    26 augustus 2007 om 21:03

    Die voorkant *zucht*, kan daaraan niet wennen. De rest ziet er wel netjes uit! Nu op naar de rijtesten.. :)

    Login om te reageren
  25. Karaya zegt

    26 augustus 2007 om 21:04

    Volgens mij is de vermogenslimiet voor Japan 280 pk.

    Verzekeringstechnisch of wettelijk, dat weet ik niet precies. Niet zo vreemd dus dat de auto 280 pk heeft en niet 300.

    Login om te reageren
  26. Fastback zegt

    26 augustus 2007 om 21:44

    @ mattie & cl600

    Thnx! weer wat geleerd. ;)

    Login om te reageren
  27. stefan zegt

    26 augustus 2007 om 21:54

    @Karaya

    Die vermogens limiet is er niet meer hoe denk je dat de nieuwe GTR 480PK krijgt en de skyline 370GT 330PK heeft.

    Login om te reageren
  28. ac zegt

    26 augustus 2007 om 23:25

    Voorkant lijkt op de oude (wel geile) skyline gtr34! Wel indrukwekkende cijfers!

    Login om te reageren
  29. Joey zegt

    26 augustus 2007 om 23:46

    Lelijk!! Op die foto lijkt het wel een bestuurbaar autootje.

    Login om te reageren
  30. Chris zegt

    27 augustus 2007 om 00:04

    Kan niet wachten :D

    S2000 of de EVO X :D

    Login om te reageren
  31. Bisazza zegt

    27 augustus 2007 om 10:04

    Vind het “zwarte” front een beetje gejat van de 159 GTA……

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    27 augustus 2007 om 12:44

    Ziet er net een RC-auto’tje uit, maar langs de andere kant klink 280pk toch niet slecht voor een instapper ;)

    Login om te reageren
  33. iFi® zegt

    27 augustus 2007 om 14:08

    @DrDarwin

    Jahaa ik zeg ook niet dat ze een tweeling zijn ofzo maar allen de koplampen eigenlijk en voor de rest zijn ze helemaal verschillend.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North