• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi geeft nieuwe plaatjes Evo X vrij

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 september 2007 om 10:02 – 40 Reacties

Mitsubishi Evo X


Terwijl de Tokyo Motor Show nog minder dan een maand op zich laat wachten heeft Mitsubishi wat extra materiaal van de laatste Evo vrijgegeven. Ze doen dit op dezelfde dag dat het blad Car and Driver de primeur heeft om de nieuwe Evo aan de tand te voelen.

De foto’s die zijn vrij gegeven zijn van een JDM-spec Lancer Evolution GSR. Natuurlijk wisten we al wel hoe de auto er van de buitenkant uit zou zien, dus het interieur is veel interessanter.

Wat direct opvalt is dat de auto is uitgerust met het Twin-Clutch SST-systeem, Mitsubishi’s dubbele-koppelingstechniek. De peddels achter het stuur zijn inmiddels bekend. Het ‘Super-All Wheel Control’ (S-AWC) systeem moet er voor zorgen dat deze Mitsu goed op de weg blijft plakken.

Car and Driver heeft in haar november-nummer een item over de Evo X, en dankzij dit item en de gebruikelijke lekkage kunnen we jullie ook de uiteindelijke cijfers geven: 299 pk en 407 Nm.

De pk’s komen, zoals we al vermoedden, iets hoger uit dan vermeld in de Japanse folder, maar in een rechte lijn schijnt deze auto langzamer te zijn dan zijn voorganger. De winst wordt in de bochten gepakt, waarin de nieuwe generatie de lat weer een stukje hoger heeft gelegd.

Oh ja, de vleugel achterop is nu een optie (via VWvortex).

Mitsubishi Evo X

Mitsubishi Evo X

Mitsubishi Evo X

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
    Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV heeft enorme neus
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, tokyo-2007

Vorig bericht: « Porsche-rijder gaat de gevangenis in
Volgend bericht: Lumma doopt de X5 om tot CLR X530 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Martijn zegt

    25 september 2007 om 10:07

    lijkt me wel een lache karretje!!

    Login om te reageren
  2. acolado zegt

    25 september 2007 om 10:10

    Ja lijkt me ook wel leuk ja…

    Login om te reageren
  3. Sander zegt

    25 september 2007 om 10:14

    Ziet er netjes uit, maar de oude was toch mooier. Wanneer komen de filmpjes?

    Login om te reageren
  4. AJ zegt

    25 september 2007 om 10:15

    Blijven toffe wagens, niet echt mooi maar wel bruut. :)

    Login om te reageren
  5. SARS zegt

    25 september 2007 om 10:21

    Vette bak, maar de EVO VI blijft toch de mooiste vind ik :)

    Login om te reageren
  6. jeffrey zegt

    25 september 2007 om 10:21

    mooie wagen! alleen hadden de achterlichten wat mij betreft gewoon recht gemogen. en het intrieur lijkt iets achterhaald.

    Login om te reageren
  7. Vamos zegt

    25 september 2007 om 10:27

    Ziet er goed uit, maar dan moet die vleugel er echt wel vanaf…
    Tenminste, als ie een beetje uitgebouwd is verder kan het nog, maar de onderste foto’s vind ik het echt niet mooi

    Login om te reageren
  8. babbaloerie zegt

    25 september 2007 om 10:35

    Wel vet, een EVO zonder vleugel erop, echte wolf in schaapskleren dan :P

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    25 september 2007 om 10:52

    Oei, daar zou ik wel een keer in willen rondraggen!

    Login om te reageren
  10. Henk Timmer zegt

    25 september 2007 om 10:52

    voorkant is echt te gruwelijk :) achterkant doet me denken aan een wat ouder type Seat

    Login om te reageren
  11. RScosworth zegt

    25 september 2007 om 10:58

    Hoewel ik deze bij lange na niet zo mooi vind als zijn voorgangers doet deze het altijd nog beter dan zijn hondslelijke concurrent met de flat 4 aan boord, hoewel een 22B mij nog steeds kan bekoren. Toch blijft een Evo 6.5 voor mij het absolute summum in deze klasse, op de, inmiddels klassieke, Cosworth modellen van Ford na uiteraard ;)

    Login om te reageren
  12. kadett rijdt beter zegt

    25 september 2007 om 11:09

    Die vleugel he; is ie nou echt noodzakelijk? Ik bedoel, stijgt ie op zonder deze taartschep? Kunnen ze niet gewoon een diffusor aan de onderzijde maken en een (bescheide) spoiler op de achterklep?

    Login om te reageren
  13. Jos J zegt

    25 september 2007 om 11:09

    zal deze sneller zijn dan de nieuwe soeb sti?

    Login om te reageren
  14. Alex zegt

    25 september 2007 om 11:18

    voorkant ziet er erg bruut uit. Die achterkant bah!.

    Login om te reageren
  15. Racer X zegt

    25 september 2007 om 11:20

    @ Kadett rijdt beter

    “Oh ja, de vleugel achterop is nu een optie”

    Hij zal dus wel niet echt nodig zijn

    Login om te reageren
  16. CasperH zegt

    25 september 2007 om 12:46

    Ik moet er nog even aan wennen.

    Login om te reageren
  17. Joepiedepoepie zegt

    25 september 2007 om 13:38

    Achterkant is naar mijn idee iets te slank.

    Login om te reageren
  18. Stephan zegt

    25 september 2007 om 14:02

    Nu dacht ik toch serieus dat dit bericht of de nieuwe Skyline ging (keek alleen ff snel naar het plaatje)

    Login om te reageren
  19. Den_Dolf zegt

    25 september 2007 om 14:03

    lijkt wel een nissan skyline vooraan…

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    25 september 2007 om 14:03

    heb hem op de IAA zien staan en hij is in het echt veel mooier. Design komt op de foto’s niet helemaal in balans over maar in het echt klopt het weer wel. Erg mooi cockpit trouwens. Beduidend hoogwaardiger dan voorheen!
    Moet eerst nog maar zien wat de winst van deze versnellingsbak is t.o.v. de normale handbak met voetkoppeling. En in hoeverre verschild dit systeem van dat met de VW DSG? En hoeveel verzetten heeft hij nu? 5 of 6?
    En hoeveel langzamer in rechte lijn is deze in verhouding tot zijn voorganger? 240km/h moet er toch nog wel inzitten lijkt mij met 299pk?
    Wel erg gaaf is dat het blok nu eindelijk een gezonde hoeveelheid koppel heeft. Dat was eigenlijk het enige wat er een klein beetje aan ontbrak bij de vorige versie.
    Als je er 1 besteld, doe dat dan wel met die achterspoiler! Die hoord er gewoon op. Anders is het een zoveelste Lancer 1.6. Of je wilt iedereen de schik van hun leven geven bij het stoplicht. (is natuurlijk ook erg vermakelijk!)
    Deze moet nog sneller zijn in de bochten? Heftig. Ik heb een evo 7 tegen een ferrari f50 zien racen (allebei op slicks) maar die ferrari had in de bochten geen schijn van kans. Kon er alleen op het rechte stuk voorbij maar verloor bij het aanremmen en in de bochten. E n deze moet nog sneller zijn! Te gek!

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    25 september 2007 om 14:17

    Ik ben meer fan van het exterieur van de oude Evo, kan hier niet warm van worden eigenlijk..

    Maar misschien een hele domme vraag, Rider noemt hier dat de Evo met 299 pk de 240 km/u wel moet halen.. Maar waarom haalt een BMW E46 320i al dan bijna 230? Of rijdt een Evo veel harder? We hebben het hier natuurlijk niet over de acceleratie! (a)

    Login om te reageren
  22. bartholomeo zegt

    25 september 2007 om 14:20

    brute neus, maar wel een lelijke kont, en dat is toch wel hetgeen je meest gaat zien denk ik :)

    Login om te reageren
  23. Miggy zegt

    25 september 2007 om 14:44

    Had ook liever dit kontje gezien dan het huidige.. :(

    [img]http://img440.imageshack.us/img440/4608/fotos0018zl9.jpg[/img]

    Login om te reageren
  24. Miggy zegt

    25 september 2007 om 14:45

    Login om te reageren
  25. jack zegt

    25 september 2007 om 15:06

    voorkant is zeer mooi en bruut, maar achter heeft hij teveel… had wat slanker mogen zijn. Heeft nu iets weg van het laatste model cordoba…

    Login om te reageren
  26. STJ zegt

    25 september 2007 om 15:35

    @Laurens

    De EVO haalt maar 240KM/h omdat de versnellingen kort zijn om snel van 0-100 te kunnen.

    Login om te reageren
  27. erik zegt

    25 september 2007 om 15:43

    Wat is dit een gave bak! echt geweldig! donders mooi design. Voor mij kan hier geen enkele andere auto aan tippen. Verbazendwekkend hoe mitsubishi dat flikt.
    Wat een come-back!

    Login om te reageren
  28. Andy zegt

    25 september 2007 om 15:53

    Sorry Autoblog.

    De versie was inderdaad al tentoongesteld op de IAA September 2007.
    Overigens weer een schitterende beurs met veel premieres.
    Heb weer veel fotomateriaal van deze beurs.

    Login om te reageren
  29. vectra opc zegt

    25 september 2007 om 16:22

    echt een mooie bak die nieuwe evolution x dat kan de van de nieuwe impreze niet zegge

    Login om te reageren
  30. tim zegt

    25 september 2007 om 16:57

    voorkant is zo bruut maar dan verklote ze het weer vanachter he typisch

    Login om te reageren
  31. Aston Martin Rapide zegt

    25 september 2007 om 17:25

    Eh sorry…maar ik vind de EVO echt niet zo mooi meer, de concept X was heel fraai…en dan zie je dit. Heel jammer eigenlijk.

    Login om te reageren
  32. kees zegt

    25 september 2007 om 17:29

    Inderdaad, de achterkant van de concept was een stuk fraaier (net als de voorkant trouwens). Nu lijken die achterlichten naar beneden te wijzen. Ik dacht eerst dat ze er per ongeluk een foto van een Renault Laguna tussen geprikt hadden ofzo… jammer…

    Login om te reageren
  33. kor zegt

    25 september 2007 om 21:28

    vind het een mooie wagen alleen de achterzijde spreekt me niet zo aan beedje te hoog naar mijn idee (of het komt door de smalle en hoge achterlichten)

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 00:05

    Jeuz hij wordt wel steeds lelijker, hè? Naarmate de introductie nadert……

    Login om te reageren
  35. JD zegt

    26 september 2007 om 08:14

    oei oei oei wat valt die achterkant tegen zeg… De voorkant vind ik wel leuk maar de achterkant…. nee das niks. Doe mij dan maar nostalgisch de evo V en VI.

    Login om te reageren
  36. cubegamer007 zegt

    26 september 2007 om 09:07

    Toch vind ik de auto er wat vatsig uitzien… :X

    Login om te reageren
  37. v8x zegt

    26 september 2007 om 10:25

    Op de IAA stond geen Evo X mar wel concept X, die totaal verschillend is van de Evo. Hadden ze concept X nu behouden voor de Evo X dan hadden we een prachtige wagen gehad maar nu hebben zo zoveel veranderd aan de concept X zodat de EvoX terug even banaal lijkt als vroeger.

    Login om te reageren
  38. amin amin zegt

    13 oktober 2007 om 21:46

    cool,maar geef mij maar een evo 8 of 9

    Login om te reageren
  39. Patrick zegt

    21 november 2007 om 18:16

    lijkt op een kruising tussen volvo en alfa 159
    Coooool

    Login om te reageren
  40. Vincent zegt

    4 december 2007 om 11:09

    zeker een brute bak :D ik heb liever de 7 maar deze is ook super

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North