• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi toont voorproefje nieuwe Colt in Genève?

Auteur: CasperH, gepost 18 januari 2011 om 08:43 – 50 Reacties

Mitsubishi Concept Global Small


Mitsubishi toont begin maart in Genève de Concept Global Small, een concept van een stadsauto dat in 2012 op de markt komt. Het kan bijna niet missen, dit is de nieuwe Colt.

Dit wagentje moet plaats bieden aan vijf volwassenen. Let wel: Japanse volwassenen natuurlijk. Hoewel de naam Colt door Mitsubishi niet genoemd wordt kan het haast niet missen. In maart 2012 moet het ding in productie gaan. Het productiemodel krijgt een motor met een inhoud van 1.0 tot 1.2 liter groot, voorzien van een start/stop systeem, regenerative braking en een CVT bak. Dankzij gewichtsreductie en vermindering van de weerstand in de motor, CVT, banden en remmen (wut?) moet dit wagentje straks -mede dankzij de aerodynamische body- een CO2-uitstoot van ongeveer 95 gram per kilometer krijgen.

De huidige Colt stamt uit 2008 en is een facelift van het model daarvoor. Kortom: alle ingredïenten voor een nieuwe Colt in 2012 lijken aanwezig. Time will tell!

Ook interessant!

  • Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
    Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV heeft enorme neus
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

colt, concept, geneve-2011, Mitsubishi

Vorig bericht: « Gallardo crasht hard op Belgische A12
Volgend bericht: Casa di Schumacher kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bfniels2 zegt

    18 januari 2011 om 08:45

    Zet de Jet-Fighter gril erop en kan zo de showroom in.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2011 om 09:34

      @bfniels2: Die grille staat erop. Ze is alleen kleiner geworden, zoals bij iedereen. Eigenlijk was Mitsu zeer laat om mee te springen op de GroteGrilleHype. En nu zijn ze ook weer één van de laatste om er vanaf te stappen.

      Login om te reageren
      • bfniels2 zegt

        18 januari 2011 om 09:45

        @Esprit_de_Flandre: Ik vind het juist één van de mooiste grilles op het moment, kijkend naar de gehele auto industrie, vooral bij de Lancer staat hij goed. Jammer dat hij alweer verdwijnt.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 januari 2011 om 09:57

          @bfniels2: Ja, maar is ALLEEN op de Lancer dat die grille goed staat. En dat is niet toevallig, want de Lancer is ontworpen met die grille, de rest heeft hem gewoon opgeplakt gekregen. Zoals de huidige Colt. Dat was echt een schoon bakske. Zag er zelfs vrij sportief uit, maar toch nog lief genoeg voor de massa. En dan maken ze daar zo’n gat in die voorkant. En dat moet dan stoer zijn… :roll:

          Login om te reageren
          • bfniels2 zegt

            18 januari 2011 om 10:00

            @Esprit_de_Flandre: ik ben bang dat ik je gelijk moet geven

            Login om te reageren
          • Jipp zegt

            18 januari 2011 om 14:40

            @Esprit_de_Flandre: Je hebt helemaal gelijk, nu heeft ook de ASX die gril, net als de outlander die al vrij snel een facelift kreeg zodat hij de lancer grill kon krijgen…

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              18 januari 2011 om 17:29

              @Jipp: Mja, de ASX is er pas gekomen na de Lancer, dus die had de grille meteen mee in het ontwerp. Maar dan nog staat het hem niet. Te groot, te lomp. Bij de Lancer valt het nog mee omdat die auto veel lager is, en de grille dus ook.

              Login om te reageren
  2. Ram-G-maN zegt

    18 januari 2011 om 08:59

    Gezien het productiejaar zal die nooit in NedCar gebouwd gaan worden. :?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 januari 2011 om 09:23

      @AutomotiveDesigner: De huidige colt had daar ook niet gebouwd moeten worden.

      Mbt NedCar heb ik twee vragen

      1. Waarom maken we van NedCar zo’n opgeblazen verhaal? Het gebeurt wel vaker dat een groot bedrijf failliet gaat of sluit. En ja, dan staan mensen op straat. Maar tijd en moeite investeren in een bedrijf dat nooit echt winstgevend gaat worden is gewoon dom.

      2. Als de Duitsers een auto kunnen produceren, waarom kunnen wij het dan niet?

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        18 januari 2011 om 14:09

        @Jochempie:

        1: We wonen in nederland, waar we af en toe toch nog wel nadenken over het welzijn van de medemens. In America oid zetten ze je gewoon op staat, jammer dan.

        1: Omdat in duitsland de automerken zelf daar ook gevestigd zijn? Mitsu besteed alleen de productie uit. Daarbij is het zo dat veel duitsers duitse automerken rijden. Ik zie hier niet 90% van nederland in een colt rondkarren.

        Login om te reageren
        • bfniels2 zegt

          18 januari 2011 om 14:20

          @towi1989: Je vergeet dat Nedcar ook nog de Outlander en de Smart Forfour heeft geproduceerd. Ook niet echt het type auto dat ik vaak voorbij zie komen.

          Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          18 januari 2011 om 16:52

          @towi1989: Als we een nederlandse massaproductieauto zouden maken zouden we er ook niet massaal in gaan rijden.

          Login om te reageren
      • Jipp zegt

        18 januari 2011 om 14:47

        @Jochempie: Ooit al is nagedacht waarom ze zo graag willen dat NedCar open blijft? Wat denk je van alle toeleveranciers die dan ook mensen moeten ontslaan? De bakker die dicht moet omdat mensen zijn brood niet meer kunnen kopen, en voor goedkoper brood bij de supermarkt moeten gaan, evenals met de slager die dicht moet. Er zit een hele economie aan dat bedrijf vast. Die 1000 mensen die bij NedCar ontslagen worden is maar een een deel van het werkelijke aantal mensen dat een baan door sluiting van NedCar verliest. En dat in een regio waar de werkgelegenheid al laag is en waarbij volgens de grondwet de overheid zo veel mogelijk moet zorgen voor werkgelegenheid.

        Dat is bijvoorbeeld ook een reden om Organon in Oss open te houden, vanwege de zelfde criteria!

        En waarom duitsland het wel kan, omdat daar de merken zelf zijn gevestigd. Hier is het maar een simpel fabriekje die een klein voordeel op leverde voor mitsu, maar ze daar net zo nationalistisch denken als bijvoorbeeld opel die niet in duitsland maar in belgie een fabriek sluiten.

        Login om te reageren
  3. sjazz zegt

    18 januari 2011 om 09:00

    Ehm, dit is inderdaad de Global Compact Car van Mitsubishi, maar deze zal gemaakt worden in Thailand (MMTh) en onder de colt worden gepositioneerd. B-segment vervalt hiermee. Deze auto zit namelijk tussen A en B in. Of deze colt gaat heten is maar zeer de vraag. Het is geen echte opvolger van de huidige colt.

    Login om te reageren
  4. kingkay zegt

    18 januari 2011 om 09:23

    Leegganger van de Lage Landen represent!

    Euhm, ja, goed, nieuwe Colt. Echt? Ziet er eigenlijk niet eens zo slecht uit, leuker dan een Fiat 500 op zich. Die oude Coltjes waren leuke autootjes trouwens. M’n broer had er vroeger een witte van ’83 geloof ik, reed wel fijn. Je ziet overigens maar weinig Mitsu’s meer rondrijden tegenwoordig, wel jammer eigenlijk, want ze hebben wel goede techniek in huis.

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    18 januari 2011 om 09:32

    Mooi ding, beter dan de huidige Colt. Die is na de facelift volledig verkl…

    Login om te reageren
  6. daviddewijnnl zegt

    18 januari 2011 om 09:35

    laat maar komen toch?

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    18 januari 2011 om 09:36

    Het ziet er een beetje Peugeot-achtig uit ook, met die bescheiden grille. Misschien komt ie gerebadged wel hierheen, als 1008 of zo…

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      18 januari 2011 om 11:14

      @Esprit_de_Flandre: Ik denk je gelijk hebt, de grille deed me meteen denken aan de Peugeot SR1 concept

      Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    18 januari 2011 om 09:37

    Apart hoe de a-stijl halverwege een ‘kink’ heeft. Maar ok, ik snap zelf ook wel dat dat te maken heeft met het opslaan van de foto oid.
    Heerlijk saai grijs ook weer trouwens. Fantasievol enzo. Oogt wel een flink stuk beter dan dat ding wat nu voor Colt moet doorgaan.

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    18 januari 2011 om 09:47

    Ik heb nooit iets gehad met Mitsubishi. We hebben een Space Wagon gehad (een zeldzame turbodiesel) maar die was zo amechtig dat hij op een Franse bergpas oververhit raakte (granted, we zaten met een zeskoppig gezin in de auto, dakkoffer erop en kar erachter). Verder heb ik Mitsubishi nooit onderscheidend of innoverend gevonden, in ieder geval de laatste 20 jaar niet. Altijd maar bezig met die rallykanonnen maar nooit eens een echte topper voor jan modaal (of is het tegenwoordig Henk en Ingrid Modaal? I never know…)

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      18 januari 2011 om 10:57

      @Jochempie:
      volgens mij is die oude Garisma toch een aardige knaller voor Mitsu geweest. Die reclame actie van hun staat nog in mijn geheugen gegrifd; overal zag je ,Mitsu posters achter de ramen in de hoop dat er een gratis Mitsu zou voor komen rijden.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        18 januari 2011 om 11:17

        @tvrspeedsix: Wij hadden ‘m ook. De poster dan. Maar da’s marketing, het bleef een suf hok…

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      18 januari 2011 om 15:55

      @Jochempie: “..Altijd maar bezig met die rallykanonnen..” Maar dat is dan iets wat ze magistraal doen. Die EVO is toch wel een gruwelijk beest. Ook technisch, met dat JAW control e.d. niet bij te houden..

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        18 januari 2011 om 23:41

        @Freewarefreak: Gaaf hoor :D

        Login om te reageren
  10. BRT zegt

    18 januari 2011 om 09:49

    Het is inderdaad een beetje de design richting op die peugeot ook op gaat. Wel een mooi dingetje, dus laat maar komen :)

    Login om te reageren
  11. lemster zegt

    18 januari 2011 om 10:42

    Ik dacht dat het een Ford Fiesta crossover was toen ik hem zag…

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      18 januari 2011 om 13:51

      @lemster: ik was dus niet de enige!

      Login om te reageren
  12. tvrspeedsix zegt

    18 januari 2011 om 11:00

    ik vind de voorkant erg veel overeenkomen met die nieuwe Ford Ka. vooral het gedeelte waar de voorruit de motorkap ontmoet.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 januari 2011 om 11:18

      @tvrspeedsix: Dat heeft bijna iedere nieuwe productieauto, de motorkap loopt hoger dan de schouderlijn om zo voetgangers te kunnen redden.

      Login om te reageren
    • mobilitydesign zegt

      18 januari 2011 om 11:51

      @tvrspeedsix:

      Vind het niet echt overeen komen. Het karakter is volkomen anders. Als je dan toch wil vergelijken doe het dan met de nieuwe grill van Peugeot

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      18 januari 2011 om 11:52

      @tvrspeedsix: zet er is een A1 onder, vooral de achterkant heeft ruime overeenkomsten vind ik….

      Login om te reageren
  13. tvrspeedsix zegt

    18 januari 2011 om 11:01

    Crap veranderd die size,..grr

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      18 januari 2011 om 11:06

      @tvrspeedsix: dan moet je niet zo eigenwijs zijn om ‘m zo groot te willen maken: width=”450″ moet het zijn!

      Login om te reageren
  14. tvrspeedsix zegt

    18 januari 2011 om 11:40

    owwh nah daar let ik meestal niet eens op ik nak hem dr meestal gewoon in. maar ik zal er de volgende keer op letten ;)

    Login om te reageren
  15. mobilitydesign zegt

    18 januari 2011 om 11:49

    Als concept al saai en achterhaald

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2011 om 11:53

      @mobilitydesign: Ze noemen het concept, maar gaat gewoon zo in productie natuurlijk…

      Login om te reageren
      • mobilitydesign zegt

        18 januari 2011 om 11:56

        @Esprit_de_Flandre:
        Uiteraard is dit een bijna productie klaar concept maar ze hadden er toch wel een beetje creativiteit tegen aan kunnen gooien

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 januari 2011 om 17:24

          @mobilitydesign: Het is ook maar een grijs computerrenderingske dat we hier voorlopig krijgen hé. Op de autoshow zal die wel met een nieuw modetintje staan, mat velgen die twee maten groter zijn dan er standaard onder zitten, en met blauw licht in de koplampen…

          Login om te reageren
  16. tvrspeedsix zegt

    18 januari 2011 om 12:05

    op een of andere manier lijkt het bij mitsu er altijd op dat ze pas creatief worden als er een sport model van moet komen.

    Login om te reageren
  17. scarbir zegt

    18 januari 2011 om 12:59

    Ah, leuk, Mitsubishi komt opnieuw met een net-niet model in een belangrijke klasse. Die gaan Daihatsu achterna.

    Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    18 januari 2011 om 13:55

    Vind de motorkap vreemd, lelijk zelfs. De voorlichten staan mij wel heel erg aan! De grill, tjah, daar mogen ze nog wat aan sleutelen, scheelt ook nog iets mee. :)

    Login om te reageren
  19. Humanspectrum zegt

    18 januari 2011 om 14:45

    Doet wel erg aan een Hyundai denken. Hebben Mitsubishi en Hyundai ‘m samen ontwikkeld?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2011 om 17:25

      @Humanspectrum: Lijkt me niet. Hyundai is tegenwoordig sterk genoeg om zelf zijn boontjes te doppen. Sterker dan Mitsu zelfs…

      Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    18 januari 2011 om 19:40

    Hm zelfs als concept vind ik hem nietszeggend. Als productiemodel zal het niet veel beter worden

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    18 januari 2011 om 20:19

    Ik vind het eigenlijk nog geen misse auto hoor…

    Login om te reageren
  22. Atenza zegt

    18 januari 2011 om 21:59

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      18 januari 2011 om 23:41

      @Atenza: die achterkant lijkt wel beetje op 1na laatste type astra! :)

      Login om te reageren
  23. mellie zegt

    19 januari 2011 om 15:52

    ziet er mooi uit maar is ene 1.0 niet wat zwakjes voor zon auto

    Login om te reageren
  24. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 15:57

    De huidige is ook een leuk dingetje!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North