• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Column nu: Mobiliteitsmakelaars en taskforces

Auteur: autoblogger, gepost 2 februari 2008 om 10:00 – 5 Reacties

Polo taskforce

Treur niet, beste automobilist, hulp is nabij. Er is namelijk een mobiliteitsmakelaar in ons midden en deze super-Eurlings zal ons redden van al het kwaad op de weg.

Zijn naam is Ronald Postma, burgers schijnen hem echter Ronald te mogen noemen. Ronald is een man met een missie en wil alleenrijdende forensen uit de spits krijgen, uitgangspunt is dat hij dit aantal met zes procent kan verminderen.

Net zoals we oude werknemers wegfaseren gaat onze superheld de files wegmanagen. Gewoon, lekker netwerken met een hapje en een drankje en de rest gaat vanzelf. Je kent het wel, Ronald is namelijk een netwerktijger en leeft op overtuigingskracht en enthousiasme. En dat hebben we nodig, mensen die enthousiast doen over het fileprobleem. Tjakka.

Naast Ronald, die sinds september 2007 in de regio Den Haag rondtoert, is er in de regio Rotterdam zelfs een Taskforce Mobiliteitsmanagement. Fantastisch, ik ben namelijk dol op taskforces. Laatst heb ik thuis ook een taskforce opgezet, deze Vegetarische Taskforce zorgt ervoor dat ik geen vlees meer eet. Schijnt iets te maken te hebben met CO2 en ik doe juffrouw Thieme natuurlijk graag een pleziertje. Alleen de sponsoring moet nog geregeld worden, iets wat Ronald beter voor elkaar heeft. Een aantal grote bedrijven en overheidsinstellingen, met nadruk op die laatste, zorgt voor zijn financiële bijdrage.

Ik ben zeer benieuwd welke resultaten Ronald gaat halen, zodra dit noemenswaardig is dan zal ik daar ook zeker over schrijven, maar ik vrees het ergste. Want weet u hoe Ronald ons gaat redden van de fileproblematiek? Welnu, dat doet hij met de auto. Het openbaar vervoer is namelijk erg lastig, zo zegt hij in een interview, zeker als je een aansluiting mist. “De flexibiliteit van de auto is toch één van de sterkste punten…”

[ gepubliceerd op nu.nl, 30 januari 2008 ]

Ook interessant!

  • Handbak
    Column: heeft de handbak überhaupt nog toekomst?
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Drukste spits ooit
    Drukste spits ooit sinds corona, files en ongelukken
  • Video: Opletten is een kunst

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, files, melkkoe

Vorig bericht: « Stretched Phantom anyone?
Volgend bericht: Corrupte Belg crasht Bentley en laat ravage achter »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. Marteen zegt

    2 februari 2008 om 10:20

    kortom… gebakken lucht ?

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    2 februari 2008 om 10:24

    Emiel:
    “Jaaaaa Tjakka! Kom op, Ronald! Zet je targets hoog! Ga uit van je eigen kracht! Tjakkkkkaaaaaaaa!”

    Ronald:
    “Jaaaaa, ik kan het! Tjakkaaaaaa! Mijn target is 6%!Tjakkaaaaa!”

    Emiel:
    “Huh?!”

    Zet je eigen targets nooit te hoog want dat voorkomt teleurstelling namelijk….

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    2 februari 2008 om 10:39

    Het interview met Postma in PDF-vorm:
    http://www.vno-ncwwest.nl/upload/249837_7087_1195566353898-interview_Postma.pdf

    En hier is de site van onze mobiliteitsmakelaar:
    http://www.vno-ncwwest.nl/web/show?id=198976

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    2 februari 2008 om 13:07

    Wat een geweldig interview, de vraag die toch zeker in dit interview thuis hoort zit er niet eens in: “wat doet u nou eigenlijk?”.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    2 februari 2008 om 13:26

    Op zijn site staat ook een ander interview en daaruit blijkt het toch wel een naar mannetje te zijn.
    Hij wil in plaats van een treinkaart van 2400 euro de medewerker een “mobiliteitsbudget” geven van 2000 om zo de creativiteit van de medewerker te stimuleren zonder de kosten voor de werkgever te verhogen.
    Ehh ja, snijden in arbeidsvoorwaarden is inderdaad vaak kostenvoordelig voor de werkgever. Vergeten we even wie hier de dupe van wordt?

    Ook was ie op zijn scooter, zijn favoriete vervoermiddel in de stad (hij gaat dus duidelijk niet voor een beter milieu) eens staande gehouden en naar een brommer controle gedirigeerd en was boos dat de agenten hem (met haast en in pak) geen voorrang gunden ten opzichte van 16 jarige brommerrijders die ook stonden te wachten.
    Wel erg arrogant om te denken dat een mooi pak en haast je voorrang zou moeten verschaffen. Hij gedraagt zich dus wel als een echte ouderwetse makelaar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North