• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moeder aller turbofluitjes: de Ferrari 488 Spider

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2015 om 18:12 – 16 Reacties

Ferrari 488 Spider


Softtopjes? Dat is iets voor Lamborghini. Ferrari is meer van de RHT’s (Retractable Hard Top), nu ook verkrijgbaar op de 488.

De 488 Spider herbergt achter de stoelen de inmiddels bekende en beruchte 3,9-liter V8, met twee turbo’s. Voordeel: ze persen er 670 pk en 760 Nm koppel uit, waardoor een sprintje naar de 100 km/u 3 tellen is gepiept. De 200 km/u tik je al na 8,7 seconden aan. Echt, dit apparaat is ziekelijk snel. Op straat, op circuits, alles. Nadeel: turbo’s. Geen redline meer bij 9.500 tpm zoals in de 458, en een motorgeluid dat toch ietwat gedempt klinkt.

Het maakt ‘m er echter niet minder fraai op. Kijk maar.


Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Autoshows, blauw, Cabrio, Ferrari, iaa, iaa-2015, spider

Vorig bericht: « Je zit prima in de wederopstanding van Borgward
Volgend bericht: Mansory claimt de beursvloer met een S63 AMG Black Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    15 september 2015 om 18:17

    Nee, dan heb ik liever de Lamborghini Hoerakan Cabrio. Ziet er beter uit en klinkt mooier.

    Maximum koppel is bizar hoog, maar heb je dus alleen in de hoogste versnelling. Om een beetje het karakter van een atmosferische motor mee te geven krijg je per versnelling een beetje meer koppel.

    Dus ik pas even. De Lambo voor mij dus. Of wachten op de R8. Ik had eigenlijk wel een Audi R8 Spyder verwacht: misschien voor Genève begin volgend jaar.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 september 2015 om 18:48

      @gtwillem: Die R8 heb ik inderdaad ook liever dan de Huracan.

      Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    15 september 2015 om 18:17

    Het is zeker één groot cabriofeest op de IAA! Eerst de Huracan spyder, toen de Aventador SV spyder, en nu de Ferrari 488 spider! geweldig!

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      15 september 2015 om 18:57

      @jobberns: vergeet de smart niet

      Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    15 september 2015 om 18:18

    En hij is blauw. Alles is blauw daar. Wouter hoeft dat chinese vrouwtje niet meer te vinden. De kleurtrend-van het moment is 100% blauw.

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      15 september 2015 om 18:36

      @clarkson: Chinese vrouwtje wou weg bij Wouter, ze was verlegen die is allang vertrokken

      Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    15 september 2015 om 18:23

    Kiezen tussen dit en de Huracan is zeker geen sinecure! Het enige wat ik minder mooi vind bij de 488 zijn de uitlaten. Die 3 uitlaten in het midden bij de 458 (verwijzing naar almachtige F40) waren zo veel mooier!

    Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      15 september 2015 om 19:18

      @kapiteinaudi: De 3 uitlaten vind ik juist vreselijk. Liever dit of de uitlaten van de speciale.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 september 2015 om 18:49

    Hij is mooi!!

    Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    15 september 2015 om 19:09

    Ergens oogt het een beetje chinees..

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    15 september 2015 om 20:10

    Hij gaat in 8,3 sec naar de 100, niet 8,7. En de 458 ging tot 9000 rpm, niet 9500. Maar genoeg gezeik. Ik vind het een verdomd lekkere supercar. Voor mij de favoriet. De Huracan en R8 is niks mis mee, maar trekken me minder. De 650s vind ik niet mooi en een 911 Turbo is me een partij lelijk.

    Login om te reageren
  8. rrk147 zegt

    15 september 2015 om 21:43

    8,3 naar de 200 dan hè! Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen :-)

    Login om te reageren
  9. gtr34 zegt

    15 september 2015 om 22:29

    Nee, doe dan maar een 458 cabrio, of een Speciale A..

    Login om te reageren
  10. miataman zegt

    15 september 2015 om 22:38

    Als ik zoveel geld zou hebben & ik lekker kon shoppen op de IAA, dan zou ik ’t wel weten! Ferrari is weer goed bezig! Hoop alleen niet dat de karakteristieke rauwe Ferrari-sound teveel aangetast wordt door de turbo’s…

    Grappig trouwens dat Ferrari lekker eigenwijs is & niet meegaat met die eeuwige onzinnige discussies over de “puurheid” van een softtop ;-) Ondanks dat ik al ’n paar jaar MX-5 verslaafd ben, vind ik softtops maar niks & hoop echt dat de ND straks toch met ’n RHD-uitvoering komt.

    Login om te reageren
  11. mrB zegt

    16 september 2015 om 11:30

    Het design blijft raar van de 488. De 458 was best mooi, maar toen moest er meer lucht voor de turbo’s komen. De designer heeft daarvoor een enorm gutsmesje gepakt, even nagedacht waar te beginnen, om vervolgens zo in de deur een geul weg te halen.
    En de neus is ook raar. Om een beetje die geul in het design te betrekken was de beste man daar lekker aan het spelen met het klei model. Ergens wel tevreden, maar die overbeet overtuigde niet. Dat is vervolgens opgelost door er een vleugel onder te hangen. Anyways, er klopt geen reet van het design, waar de 458 gewoon geslaagd was is dit gewoon helemaal niks….

    Login om te reageren
  12. thezonda zegt

    19 september 2015 om 11:23

    Gisteren in Barcelona één voorbij horen/zien rijden en die klonk en voortreffelijk! Het was wel geen Spider.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North