Moeder aller turbofluitjes: de Ferrari 488 Spider

Auteur: , 16 Reacties

Softtopjes? Dat is iets voor Lamborghini. Ferrari is meer van de RHT's (Retractable Hard Top), nu ook verkrijgbaar op de 488.

Ferrari 488 Spider

De 488 Spider herbergt achter de stoelen de inmiddels bekende en beruchte 3,9-liter V8, met twee turbo’s. Voordeel: ze persen er 670 pk en 760 Nm koppel uit, waardoor een sprintje naar de 100 km/u 3 tellen is gepiept. De 200 km/u tik je al na 8,7 seconden aan. Echt, dit apparaat is ziekelijk snel. Op straat, op circuits, alles. Nadeel: turbo’s. Geen redline meer bij 9.500 tpm zoals in de 458, en een motorgeluid dat toch ietwat gedempt klinkt.

Het maakt ‘m er echter niet minder fraai op. Kijk maar.




16 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Nee, dan heb ik liever de Lamborghini Hoerakan Cabrio. Ziet er beter uit en klinkt mooier.

Maximum koppel is bizar hoog, maar heb je dus alleen in de hoogste versnelling. Om een beetje het karakter van een atmosferische motor mee te geven krijg je per versnelling een beetje meer koppel.

Dus ik pas even. De Lambo voor mij dus. Of wachten op de R8. Ik had eigenlijk wel een Audi R8 Spyder verwacht: misschien voor Genève begin volgend jaar.
@gtwillem: Die R8 heb ik inderdaad ook liever dan de Huracan.
Het is zeker één groot cabriofeest op de IAA! Eerst de Huracan spyder, toen de Aventador SV spyder, en nu de Ferrari 488 spider! geweldig!
@jobberns: vergeet de smart niet
En hij is blauw. Alles is blauw daar. Wouter hoeft dat chinese vrouwtje niet meer te vinden. De kleurtrend-van het moment is 100% blauw.
@clarkson: Chinese vrouwtje wou weg bij Wouter, ze was verlegen die is allang vertrokken
Kiezen tussen dit en de Huracan is zeker geen sinecure! Het enige wat ik minder mooi vind bij de 488 zijn de uitlaten. Die 3 uitlaten in het midden bij de 458 (verwijzing naar almachtige F40) waren zo veel mooier!
@kapiteinaudi: De 3 uitlaten vind ik juist vreselijk. Liever dit of de uitlaten van de speciale.
Hij is mooi!!
Ergens oogt het een beetje chinees..
Hij gaat in 8,3 sec naar de 100, niet 8,7. En de 458 ging tot 9000 rpm, niet 9500. Maar genoeg gezeik. Ik vind het een verdomd lekkere supercar. Voor mij de favoriet. De Huracan en R8 is niks mis mee, maar trekken me minder. De 650s vind ik niet mooi en een 911 Turbo is me een partij lelijk.
8,3 naar de 200 dan hè! Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen :-)
Nee, doe dan maar een 458 cabrio, of een Speciale A..
Als ik zoveel geld zou hebben & ik lekker kon shoppen op de IAA, dan zou ik ’t wel weten! Ferrari is weer goed bezig! Hoop alleen niet dat de karakteristieke rauwe Ferrari-sound teveel aangetast wordt door de turbo’s…

Grappig trouwens dat Ferrari lekker eigenwijs is & niet meegaat met die eeuwige onzinnige discussies over de “puurheid” van een softtop ;-) Ondanks dat ik al ’n paar jaar MX-5 verslaafd ben, vind ik softtops maar niks & hoop echt dat de ND straks toch met ’n RHD-uitvoering komt.
Het design blijft raar van de 488. De 458 was best mooi, maar toen moest er meer lucht voor de turbo’s komen. De designer heeft daarvoor een enorm gutsmesje gepakt, even nagedacht waar te beginnen, om vervolgens zo in de deur een geul weg te halen.
En de neus is ook raar. Om een beetje die geul in het design te betrekken was de beste man daar lekker aan het spelen met het klei model. Ergens wel tevreden, maar die overbeet overtuigde niet. Dat is vervolgens opgelost door er een vleugel onder te hangen. Anyways, er klopt geen reet van het design, waar de 458 gewoon geslaagd was is dit gewoon helemaal niks….
Gisteren in Barcelona één voorbij horen/zien rijden en die klonk en voortreffelijk! Het was wel geen Spider.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).