• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet de overheid bijdragen aan terugkeer F1 op Zandvoort?

Auteur: Dizono, gepost 26 juni 2015 om 19:55 – 101 Reacties

Lotus F1 op Zandvoort


Circuitdirecteur Eric Weijers vindt van wel. Grandioos plan of heeft meneer op de eerste zomerse dagen al een zonnesteek te pakken?

Bootvluchtelingen hebben ze niet in Zandvoort, maar in de duinen ligt wel een ander ‘probleempje’ waarmee de overheid zich moet bemoeien. Dat vindt althans Eric Weijers, directeur van Circuitpark Zandvoort. Hij wil heel graag de Formule 1 weer zijn terugkeer laten maken op de omloop in de duinen, maar heeft daar zo’n 30 tot 40 miljoen euro voor nodig.

“Maar waarom zou het niet vanuit de overheid ondersteund kunnen worden? De overheid heeft zich ook geschaard achter een kandidaatschap voor het WK Voetbal en de Olympische Spelen. Waarom zouden ze dat dan niet voor een Formule 1-race kunnen doen?”, aldus Weijers vanmiddag in BNR’s Nationale Autoshow. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat de overheid onlangs nog alle financieële steun heeft ingetrokken voor de Europese Spelen van 2019. Daarnaast zijn er op dit moment veel belangrijkere dingen die de aandacht van de kamer verdienen, zoals de terugkeer van Bitter Lemon in het parlement.

Begrijp me niet verkeerd, ik draag Circuitpark Zandvoort een warm hart toe. Zeker sinds de desastreuze verbouwing van het TT-circuit in Assen, ligt in Zandvoort het mooiste circuit van Nederland. Een rijke historie, met tussen 1948 en 1985 ook Formule 1-races, en nog altijd een fijne line-up van raceklasses en evenementen. Goed, wat meer herriedagen zouden welkom zijn, maar dat zit er simpelweg niet meer in. Terugkeer van de Formule 1? Mja, als het écht rendabel zou zijn. Maar om nu staatsgeld met kruiwagentjes naar ome Bernie te rijden, dat lijkt mij geen strak plan. Het verdwijnen van legendarische circuits van de F1-kalender bewijst wel dat goudstaafjes en andere kostbaarheden het enige zijn waar het Bernie Ecclestone om te doen is

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening en wie trekt zich daar nu wat van aan? Collega mauritsh is het alvast niet met me eens… Daarom bij deze de volgende stelling: De overheid moet substantieel bijdragen aan de terugkeer van de Formule 1 op Zandvoort.

Ook interessant!

  • Komen er dan misschien tóch meer kaartjes voor Dutch GP?
  • Formule 1 op Zandvoort gaat definitief door!
  • Zandvoort overspoeld door trucks
    Zandvoort maakt zich op voor invasie van vrachtwagens
  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

bnr-autoshow, circuit, Formule 1, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Rijkswaterstaat gaat het verkeer bespieden met drones
Volgend bericht: Lusten we blauw-groene Alpina-striping op deze BMW E28? »

Lees Interacties

Reacties

  1. wesley1997 zegt

    26 juni 2015 om 20:00

    Ja nu dat max verstappen erin rijd vind ik wel dat de overheid er wat geld in mag steken want natuurlijk wil verstappen ook een thuis race haha

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      26 juni 2015 om 20:06

      @wesley1997: Die zal zich nog eerder ’thuis’ voelen op Spa dan op Zandvoort.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        26 juni 2015 om 21:51

        @alcantara: Volgens mij voel je je thuis als al je fans en als het gehele pubiek voor jou aan het juichen is langs de baan. Niet een circuit dat je toevallig goed kent. Het is het publiek dat je je thuis laat voelen. En reken maar dat dat zal gebeuren als de f1 naar zandvoort zal komen.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          26 juni 2015 om 22:55

          @clarkson: Met 200+ in een luidruchtige F1 ga je weinig merken van joelende fans op een tribune.

          Login om te reageren
          • mrs250 zegt

            27 juni 2015 om 08:33

            @alcantara: vraag dat maar eens aan de Ferraririjders op Monza of Imola…

            Login om te reageren
          • clarkson zegt

            27 juni 2015 om 23:02

            @alcantara: jij snapt er niks van

            Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          26 juni 2015 om 23:41

          @clarkson: helemaal mee eens!

          Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          27 juni 2015 om 11:22

          @clarkson: Vind het eerder irritant, je doet je best om je te focussen en alles uit jezelf te halen en dan staan er paar van die roeptoeters naar je bleren dat je je best moet doen.. Dafuq..

          Login om te reageren
    • awesome zegt

      26 juni 2015 om 21:15

      @wesley1997: dit was sarcastisch hoop ik?

      Login om te reageren
  2. archibaldr zegt

    26 juni 2015 om 20:03

    Zandvoort is té ouderwets, er moet té veel verbouwd worden om uberhaupt in aanmerking te komen voor een F1 race. Het TT Circuit is wat dat betreft een betere optie. Faciliteiten zijn beter, en is veel beter te bereiken. Enige nadeel is dat het niet echt een auto circuit is.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      26 juni 2015 om 21:39

      @archibaldr: Hoezo niet echt een auto circuit? Omdat het vooral bekend is van de TT? De Champ Cars hebben er in het verleden ook gereden, dus je kunt er prima met snelle formulewagens rijden…

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        27 juni 2015 om 05:06

        @henrie: het tt circuit is een typisch motorcircuit. Veels te smal voor f1. Daarentegen is het tt circuit wel het mooiste circuit dat nl te bieden heeft. Daar kan zandvoort niet tegenop. Toch wel gaaf als f1 terugkomt in f1!

        Login om te reageren
      • schnitzelexpert46 zegt

        27 juni 2015 om 09:37

        @henrie: Omdat een Formule 1 auto daar niet vol gas kan, te veel hobbels.

        Login om te reageren
  3. papa zegt

    26 juni 2015 om 20:03

    Op zich kan het nu wel weer… De auto’s zijn een stuk langzamer dus ze passen wel weer op ons Mickey mouse cirquit

    Login om te reageren
    • toshtie zegt

      26 juni 2015 om 20:25

      @papa: de f1 bolide’s zijn even snel, zoniet sneller dan de auto’s van 10 jaar geleden

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        26 juni 2015 om 20:39

        @toshtie: dat denk je… Kijk maar de records op Monaco, Spa, Suzuka en Nürnberg. Allemaal gereden in 2004 of 2005, toen F1 sneller was en BMW op monza 360 km/u ging op het rechte stuk.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        26 juni 2015 om 20:50

        @toshtie: volgens mij zijn ze een stuk langzamer. Snelste ronde tijdens de race scheelde tien seconden op Barcelona. Nu is dat circuit minimaal aangepast, maar de auto’s zijn wel degelijk langzamer. In 2005 had Fisichella de snelste raceronde met 1:15.641, in 2015 in was Hamilton de snelste met 1:28.270. Nu is Barcelona iets langzamer geworden, maar geen 13 seconden ;-).

        Login om te reageren
        • sirmustang zegt

          26 juni 2015 om 20:56

          @gtwillem: Het circuit is zeker wel een stuk trager geworden. Er is een hele chicane bijgekomen. Vergelijk de layouts van de twee jaren maar eens. Kijk dan vooral naar de één na laatste bocht die tegenwoordig een chicane is.

          Login om te reageren
          • sirmustang zegt

            26 juni 2015 om 20:58

            @sirmustang: Ter verduidelijking:

            2005: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Catalunya_%282004-2006%29.svg/1426px-Catalunya_%282004-2006%29.svg.png

            2015: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Catalunya.svg/1409px-Catalunya.svg.png

            Login om te reageren
          • sirmustang zegt

            26 juni 2015 om 21:02

            @sirmustang: Ik ga mijzelf toch maar even een beetje tegenspreken. De chicane is er gekomen in 2007. De snelste tijd van 2007 is ongeveer 6 seconden trager dan die van 2006. Sinds de chicane er is gekomen zijn de auto’s dus ongeveer 7 seconden trager geworden.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              26 juni 2015 om 21:11

              @sirmustang: je hebt gelijk, aan het einde is er een chicane bijgekomen, dan nog is het een flink verschil.

              Maleisië is in die tussentijd niet gewijzigd. In 2015 had Rosberg de snelste raceronde met 1:42.062 en in 2005 was Raikonen de snelste met 1:35.483. De auto’s zijn, afhankelijk van het circuit, toch een behoorlijk stukje slomer geworden!

              Login om te reageren
              • sirmustang zegt

                26 juni 2015 om 21:34

                @gtwillem: Heb even voor de circuits die niet zijn veranderd (voor zover ik weet dan) gekeken hoeveel 2014 trager was dan 2004. Moet zeggen dat de verschillen groter zijn dan ik had verwacht.

                Australië 8,4
                Maleisië 8,9
                Bahrain 6,8
                Monaco 4,1
                Canada 4,9
                Duitsland 6,1
                Hongarije 6,6
                België 5,4
                Italië 7,0
                China 8,2
                Brazilië 2,1

              • papa zegt

                26 juni 2015 om 21:43

                @sirmustang: netjes speurwerk… Als je kijkt hoe klein de verschillen nu tijdens een race zijn zou het wel grappig zijn om een auto van nu met een auto van 10 jaar terug tegen elkaar te zien racen

              • gtwillem zegt

                26 juni 2015 om 21:48

                @sirmustang: zijn dat kwalificatietijden of snelste raceronden? Daarbij kan het weer ook van toepassing zijn.

              • sirmustang zegt

                26 juni 2015 om 22:07

                @gtwillem: snelste rondetijden

        • Mairsil zegt

          27 juni 2015 om 01:41

          @gtwillem: op Spielberg vorige werk scheelde de kwalificatie maar een halve seconde met het baanrecord, dus niet echt traag…

          Login om te reageren
      • franserommel zegt

        26 juni 2015 om 20:53

        @toshtie: Nee kerel. De F1 wagens rond 2004 waren sneller dan de wagens van nu.

        Login om te reageren
      • papa zegt

        26 juni 2015 om 21:45

        @toshtie: als je op sommige banen de auto van 10 jaar geleden tegen de auto van nu zou laten racen wordt de huidige auto al gelapt bij een rondje of 12

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 juni 2015 om 21:39

      @papa: hoezo Mickey Mouse baan?
      Circuit bedraagt 4,5 kilometer, de gemiddelde baanlengte van een F1 circuit.

      Login om te reageren
  4. scottishcarspotter2000 zegt

    26 juni 2015 om 20:03

    Ja

    Login om te reageren
  5. sleepyj zegt

    26 juni 2015 om 20:04

    Heeft de overheid weinig mee te maken in mijn ogen. En als de overheid dat wel heeft, lijkt me dat er andere prioriteiten zijn.

    Login om te reageren
  6. jeddah zegt

    26 juni 2015 om 20:04

    Oef! Interessante discussie… Enerzijds vind ik dat de overheid best mag bijdragen aan goede kwalitatieve autosport. De overheid draagt ook kruiwagens met geld bij aan het voetbal in de vorm van subsidies voor de (ver)bouw van stadions en inzet van politie/ME. Anderzijds is het weggegooid geld, want CPZ is simpelweg te smal om de Formule 1 er te laten rijden. Daarnaast zal het ook wel een update kunnen gebruiken van de pits en wedstrijdtoren en zal er ongetwijfeld ook met een vergrootglas gekeken moeten worden naar de veiligheid… Ik denk dus dat CPZ het niet gaat redden met 40 miljoen…

    Login om te reageren
  7. arii zegt

    26 juni 2015 om 20:09

    Ja maar dan wordt Zandvoort zeker omgebouwd naar een pussy Tilke baan anno 2015??

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    26 juni 2015 om 20:14

    Afbreken en een mooi villa park en vakantie park van maken .. Armoedig ballen circuit ..

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 juni 2015 om 21:40

      @lincoln: Een man met verstand van zaken.

      Login om te reageren
  9. oxymoron zegt

    26 juni 2015 om 20:15

    Nee. De overheid = de belastingbetaler, en die hoeft niet bij te dragen aan een zuiver commercieel circus als de F1.

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      26 juni 2015 om 20:16

      @oxymoron: mee eens !!!

      Login om te reageren
    • MJB zegt

      26 juni 2015 om 21:15

      @oxymoron: Maar moet dat wel doen voor voetbal?

      Login om te reageren
      • debunker zegt

        26 juni 2015 om 21:58

        @mjb: wat mij betreft niet

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 juni 2015 om 09:46

        @MJB: De overheid mag van mij best bijdragen aan locale voetbalclubs, als dit er voor zorgt dat jongens en meisjes kunnen gaan voetballen.
        En de overheid mag van mij ook best een lening geven aan een professionele voetbalclub, als er een goed plan klaar ligt om de club weer rendabel te kunnen maken, waardoor de lening weer afbetaald kan worden.
        Als de overheid een lening aan CPZ van 30 – 50 miljoen kan geven en CPZ komt met een realistisch plan waardoor dit ook weer afbetaald kan worden, waarom niet?

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      27 juni 2015 om 00:40

      @oxymoron: U is Telegraaf stagiaire redacteur ?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 juni 2015 om 09:59

        @sydney: waarom, hij heeft toch gelijk?
        Daar is weinig populistisch of doms aan (2 opvattingen die bijv over de telegraaf gezegd kunnen worden).
        Een F1 race kan best wat bijdragen in NL; maar dat is dan puur voor de amusement. Afgezien van dat de F1 rijders echt fit zijn, valt een F1 evenement nou niet in de categorie: Sport en Welzijn; maar eerder gewoon in de categorie vermaak.
        Als de F1 naar NL zou willen komen, zouden ze dat best zelf kunnen financieren en er ook nog winst op kunnen maken; er komt makkelijk 150000 man op af; ook met de huidige ticket prijzen. Ook zeker als je het 5 jaar achter elkaar zou doen. In dat geval zou de F1 ook best voor de renovatie kunnen betalen.
        Maar dat is tegenwoordig niet meer genoeg. Er zijn genoeg plaatsen in de wereld, waar op de een of andere manier een groep of een overheid een locatie ready maakt en dan nog geld bijlegt om zo’n race te halen. Waarom zou je daar mee willen concurreren met overheidsgeld?

        Login om te reageren
  10. bluebird zegt

    26 juni 2015 om 20:15

    Ja, lijkt me heerlijk; op een mooie lentedag in slaap vallen in een duinpannetje met het gezoem van de F1 op de achtergrond :D

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 juni 2015 om 21:41

      @bluebird:
      ouwe romanticus !

      F1 wagens die zoemen, heel even als ze los komen van de aarde kort voordat ze weer landen !

      Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    26 juni 2015 om 20:26

    Ze kunnen het geld wel beter besteden dan aan Zandvoort.Zo lang we nog voedselbanken,armoede hebben in Nederland is er geen plek voor leuke dingen

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 juni 2015 om 20:28

      @Alfarobert: voedselbanken hebben is een teken van extreme rijkdom ..

      Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      26 juni 2015 om 20:47

      @Alfarobert: er blijven altijd mensen die te lui om te werken zijn of een verkeerd uitgavenpatroon hebben.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 juni 2015 om 21:42

      @Alfarobert: Dus ook maar geen subsidie meer naar cultuur en andere sportevenementen?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 juni 2015 om 21:49

        @toniominestrone: cultuur laat zich niet kopen en sporten is op elk vlak ongezond en regelrechte milieuvervuiling als het de overheid geld moet kosten ..

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          26 juni 2015 om 22:15

          @lincoln: Helaas wel de realiteit

          Login om te reageren
  12. HZW zegt

    26 juni 2015 om 20:45

    CPZ is historie zonder toekomst, TTC Assen is geen auto circuit, dus die komt ook niet in aanmerking.
    Als Nederland weer in aanmerking wil komen voor een F1 race dan zou er een compleet nieuw en modern circuit (in de polder) moeten komen die aan alle huidige en toekomstige eisen voldoet.
    En zelf dan is het twijfelachtig of je de F1 binnen kan halen.
    Nederland mag allang blij zijn dat ze in staat zijn om een DTM race op CPZ te hebben en weten te behouden voor de toekomst, en zelfs dat is al zeer twijfelachtig.
    De baan van CPZ moet minimaal 2x zo breed worden en ook zal de lengte van de baan moeten toenemen.
    Verder is de Hugenholtzbocht een grote hindernis voor het binnen terrein om goed toegang te hebben tot alle pit boxen vanaf de achterzijde.

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      27 juni 2015 om 01:35

      @HZW: dude, geen nieuwe circuits meer: je denkt als Bernie. Ik ben voor een nieuwe klasse waarbij men old school gaat. Waar ik voorheen niet kon genieten van de Osterreichring was het dit jaar als een van de weinige écht oude banen een verademing. Daarom een klasse met de volgende reglementen: een maximaal aantal transistoren om je auto te laten rijden, beperkte voor- en achtervleugelgrootte, vrij aantal cilinders, met een inhoud van 2,4 liter, geen TC, geen DRS zones, twee bandenleveranciers en een budget cap van 50 miljoen per team en dat allemaal op circuits voor mannen.

      Login om te reageren
  13. FeRaRi zegt

    26 juni 2015 om 20:47

    Nee, want de hele infrastructuur rondom Zandvoort is peop. Als ik naar de DTM ga sta ik gewoon 3 in de file. De paddock is ook te klein en waar laat je al die auto’s? 40miljoen is niet genoeg i think.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      26 juni 2015 om 20:53

      @ferari: idd, 1 toegangsweg/exit is gewoon klote.. verder zou het gewoon cool zijn als de F1 weer op een NL circuit zou rijden,..

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        26 juni 2015 om 21:11

        @zjonnie: Twee.De Zeeweg en de Zandvoortselaan.Ik ken Zandvoort heel erg goed,ben er nu ook en denk, nee weet zeker dat het alleen al qua infrastructuur een kansloze missie is.Net als het verhaal wat ik vandaag weer hoorde op het altijd kritische,onafhankelijke en objectieve BNR Autoshow.Manmanman.

        Login om te reageren
        • Zjonnie zegt

          26 juni 2015 om 21:18

          @sydney: to bad, ik kende r maar 1.. volgende keer de 2e maar s zoeken ;-)

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            26 juni 2015 om 21:42

            @zjonnie: En dan zijn er nog zo ongelofelijk veel kleine tussenwegen te nemen,vooral via de duinen maar uiteindelijk kom je op de allebei de wegen terecht.Op de Zandvoortselaan pas veel later en rijdt veel beter door maar dan moet je wel je weg weten in Zandvoort Noord.Want daar is waar je moet zijn.De rest zoek je zelf maar uit,wat straks sta ik de volgende keer achter je,en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.?

            Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          26 juni 2015 om 21:46

          @sydney: Dan weet dat je gewoon een vouwfietsie in je kofferbak moet gooien, auto in Bentveld parkeren en door de duinen binnen 10 minuutjes op het circuit!

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            27 juni 2015 om 05:05

            @toniominestrone: Of je zoekt een vriendin in Zandvoort en/of je koopt een strandhuisje t/o het circuit.?

            Login om te reageren
          • sydney zegt

            27 juni 2015 om 05:10

            @toniominestrone: Dan staat je huisje in de winter ook nog eens vierkant geparkeerd op Circuit Park Zandvoort.;)

            Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    26 juni 2015 om 21:00

    En waarom ook niet? Zandvoort kan zich meten met de beste circuits op aarde.

    Spa heeft eau rouge en Zandvoort heeft de Tarzanbocht. Monaco heeft nouveau riche, ambiance en villa’s en wij hebben een villapark er precies naast liggen. Abu dhabi heeft de woestijn wij hebben de duinen….

    Weet je wat….ik heb niks gezegd.

    Login om te reageren
  15. gtwillem zegt

    26 juni 2015 om 21:00

    Ik zie het niet gebeuren. En ik denk ook niet dat het een goed idee is. Een voetbaltoernooi is vele malen interessanter. Dan heb je niet een westrijd, maar een hele rits westrijden. Daarbij leeft voetbal in Nederland veel meer dan F1 (in tegenstelling tot de UK, waar het een hele populaire sport is).

    Daarbij: als ze op de Nürburgring en Hockenheimring het al moeilijk hebben om het plaatje rond te krijgen, lijkt mij een Nederlandse GP helemaal een lastig verhaal.

    Dus of ik een Nederlandse GP wil: ja. Maar realistisch bekeken moet je dit niet willen.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      26 juni 2015 om 21:07

      @gtwillem: overheid moet helemaal geen geld stoppen in commerciële evenementen. Geld beter gebruiken voor écht belangrijke en zinvolle zaken.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        26 juni 2015 om 21:15

        @406_v6: ik vind een financiële injectie in de economie een zinvolle zaak. Als ze met 40 miljoen het driedubbele eruit kunnen halen (volle hotels, restarants, werkgelegenheid) is het een goed plan.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          26 juni 2015 om 21:48

          @gtwillem: 3x 40 miljoen terughalen met volle restaurants, werkgelegenheid en volle hotels?? Zelfs met 21% btw kost het jaaaaren om zoveel geld te verdienen met pak m beet 1 weekje F1 op “Zandvoort”.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            26 juni 2015 om 21:58

            @406_v6: ik bedoelde dat er meer kans is om die investering eruit te halen is met bijvoorbeeld een EK voetbal. Omdat je dan in het land bij de stadions de wedstrijden hebt en mensen die langere tijd verblijven. Een F1 race is maar voor een enkel weekend, een EK duurt bijna een maand.

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              26 juni 2015 om 22:07

              @gtwillem: moet je voor de gein ff googelen op wk Brazilië en stadions, of wk Zuid-Afrika en stadions…. Honderden miljoenen in gepompt…. in Brazilië nu tenminste 1 in gebruik als remise voor de bussen. Dat deze landen buiten de EU liggen klopt, maar de Brazilianen zijn ook “voetbalgek” dus dat zegt blijkbaar niet zoveel. Kijk wat er in jawel Griekenland aan geld in faciliteiten is gepompt voor de olympische spelen…
              Dat wij “nuchtere” noordwest Europeanen zijn is geen garantie voor een wel slagen hier van dergelijke projecten.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                26 juni 2015 om 22:46

                @406_v6: paar verschillen. Voor Zuid-Afrika en Beazilië moesten er extra stadions gebouwd worden. In Nederland is dat in principe niet nodig, je komt al een heel eind met de grotere stadions: (De Kuip, Arena, Philips Stadion, Grolsch Veste, Afas Stadion, Abe Lenstra Stadion en het Gelredome).

                Daarbij zijn de kosten voor een WK binnenhalen vele malen hoger (om maar te zwijgen van iedereen die je moet omkopen voor een stem ;-)). Tevens wordt een EK geregeld door de UEFA, en niet de FIFA. Wat betekent dat de organiserende landen er meer aan overhouden. Dat was voor Polen en Oekranië de reden om in 2012 het te organiseren.

        • sydney zegt

          26 juni 2015 om 21:53

          @gtwillem: Ik ben helemaal niet van het hele Telegraaf onderbuik gevoel van; ja maar en dit en dat, maar jij moet toch ook weten dat buiten alle circuitopties die financieel onmogelijk zijn, dat Zandvoort gewoon een kleine badplaats is met maar twee kleine toegangswegen(waarvan men op de terugweg op de Zeeweg zich waant als de nieuwe..vul maar in) Ik ken de gedenkstenen daar.Ik kom ook vaak in de winter in Zandvoort.Waar zijn dan al die uitbreidingen in het infrastructuur voor nodig geweest? Buiten het feit,dat men hier even de belangen vergeet van mensen die Zandvoort Noord wonen.Dus.;)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            26 juni 2015 om 22:37

            @sydney: dat begrijp ik volkomen, daarom was mijn strekking dat je een Nederlande GP niet moet willen ;-).

            Login om te reageren
  16. 406_v6 zegt

    26 juni 2015 om 21:05

    Eerst maar eens zorgen dat de oudjes in het verzorgingstehuis niet de hele dag in een volle luier hoeven te zitten en dat ze meer dan 1x per week kunnen douchen. Daarna nog een paar schrijnende issues op te lossen in dit “liberale participatie” land. Dan ergens vér vér aan de onderzijde van geld ergens inpompen vanuit de overheid komt nog steeds niet “Zandvoort” in zicht, helaas pindakaas.

    Login om te reageren
    • debunker zegt

      26 juni 2015 om 22:04

      @406_v6: amen to that

      Login om te reageren
  17. norge zegt

    26 juni 2015 om 21:09

    Geef me 1 goede reden…

    Login om te reageren
  18. HZW zegt

    26 juni 2015 om 21:21

    CPZ is op geen enkele fatsoenlijke manier te verbinden met goede uitvalwegen.
    Veel meer dan een goed “Club Circuit” is het niet meer.
    En er moet al helemaal geen overheidsgeld gebruikt worden om F1 terug naar Nederland te halen.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 juni 2015 om 21:47

      @HZW: Wat is persoonlijk snelste ronde op het club circuitje?

      Login om te reageren
  19. gt500eleanor zegt

    26 juni 2015 om 21:38

    Het zou tenminste wel weer wat anders zijn dan die tilke-circuits

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    26 juni 2015 om 21:46

    Leuke man die directeur, leven moet leuk zijn als je overtuigd bent dat het nog 1967 is en Carlo Abarth, Colin Chapman samen met Enzo Ferrari en Graham Hill zomaar je kantoor kunnen binnenstappen, terwijl je nagelnieuwe Iso Grifo buiten op de stoep staat en je hem net hebt volgetankt met Caltex Super Benzine van D.fl 0,66 per liter !

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 juni 2015 om 22:25

      @desjonnies: *rekent fl 0,66 om naar €…en krijgt een hartverzakking en beroerte na…*

      Login om te reageren
      • aj26sc zegt

        27 juni 2015 om 11:07

        @e1000bmw523i: totdat je je realiseert dat het gemiddelde inkomen minimaal 5x hoger is dan in 65… Dan zie dat relatief gezien de benzine niet zoveel duurder is geworden ;)

        Login om te reageren
  21. dragonforce zegt

    26 juni 2015 om 22:21

    Als de overheid erin investeert, dan is het wel een leuk gebaar tegenover het volk. Maar hoe groot schat je nou eigenlijk echt in dat de overheid dit doet? Ik verwacht helemaal niets van de overheid, behalve uitmelkerij.

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    26 juni 2015 om 22:38

    Ja hoor, laat maar komen. Ik heb liever dat ze het geld zo besteden dan dat het als bijdrage aan Grieks steunpakket #57 wordt gespendeerd

    Login om te reageren
  23. Lustigson zegt

    26 juni 2015 om 22:58

    Stel — stel — dat € 40 miljoen voldoende is om Zandvoort te upgraden, en dat er voldoende geld is om een contract voor een jaar of 10 met meneer Ecclestone te tekenen, dan nog gaat het feest niet door.

    Ben je wel eens naar Zandvoort gereden? Dát is het grootste probleem. En een nieuwe snelweg door Aerdenhout gaat er van z’n levensdagen niet komen, natuurlijk.

    Assen is geen alternatief voor Formule 1. Natuurlijk, Champ Car reed er jaren geleden, maar die reden toen — net als IndyCar nu nog — op stratencircuits en gewone banen waar Formule 1 in de jaren 70 al weggevlucht zou zijn.

    Jammer, maar helaas: Formule 1 komt in Nederland niet meer terug.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      26 juni 2015 om 23:49

      @Lustigson: Op een regenachtige woensdagmiddag in januari is het al een hel, laat staan op zondag met een F1 race. Nee dat moesten we maar eens niet doen.

      Login om te reageren
  24. rutgervdtt zegt

    26 juni 2015 om 23:15

    Absoluut niet! Ons hele land gaat naar de klote, en Sorry om hier in te gaan investeren lijkt mij potentiële zelfmoord voor Nederland, we bezuinigen heel Nederland kapot maar wel investeren in race, lijkt mij niet het strakste plan.

    Login om te reageren
  25. mulsanne zegt

    26 juni 2015 om 23:20

    Zandvoort in de verkoop…assen in de verkoop
    En 1 nieuwe
    Misschien optie ?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      26 juni 2015 om 23:47

      @mulsanne: En wie wil het hebben dan? Maar een mooie baan aanleggen in de flevo lijkt me een goed idee!

      Login om te reageren
    • agera zegt

      27 juni 2015 om 10:05

      @mulsanne: een nieuw circuit aanleggen in Flevoland is net zo erg als een nieuw circuit in een zandbak! Gewoon alleen assen in de verkoop en dan Zandvoort upgraden.

      Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2015 om 23:46

    Het idee is leuk, maar naast dat het praktisch haast niet haalbaar is kunnen we niet maken met belasting geld de F1 te betalen.

    Login om te reageren
    • mulsanne zegt

      27 juni 2015 om 10:29

      @dutchdriftking: je kunt het verkopen aan projektontwikkelaar
      Zandvoort is zoiezo niet meer op f1 ingesteld
      Het dorp opzich, de toegang , hotels, enz enz
      Maar het gebied is natuurlijk prachtig voor natuur en woningen
      Dat hele gebied zal zeker een aardige cent opleveren
      Assen natuurlijk iets minder ,
      Ik denk dat je met die opbrengst …en wat sponsers/investeerders een heel eind komt
      En dat de nederlandse belastingbetaler niks hoeft te betalen
      De medewerking van de regering zou dan het enige stuikelblok zijn met allerlei regeltjes

      Login om te reageren
  27. lotuselises2 zegt

    26 juni 2015 om 23:56

    Met de huidige motoren zou het aantal geluidsdagen niet het probleem zijn toch? (mits ze het voorprogramma achterwege laten!)

    Login om te reageren
  28. lucasd zegt

    27 juni 2015 om 00:28

    Sws

    Login om te reageren
  29. theracingelf zegt

    27 juni 2015 om 01:14

    Zandvoort is een heel mooi circuit maar in elk opzicht niet geschikt als Formule 1 circuit. Zelfs met alle wil van de wereld en een ongelimiteerd budget krijg je Zandvoort niet up-to-date met de huidige Formule 1 eisen. Zelfs al zou het wel lukken moeten we dat niet willen, dat Zandvoort zou niet meer het Zandvoort zijn die we nu kennen. Het is een prachtige baan voor tourwagens en GT’s en dat moeten we ook zo houden.

    Als we de Formule 1 weer naar Nederland willen halen zal er een compleet nieuw circuit aangelegd moeten worden, maar met alle milieu-clubjes die Nederland rijk is zal dat helaas wel niet gebeuren..

    Login om te reageren
  30. z3cabby zegt

    27 juni 2015 om 02:04

    Gewoon een dikke straatrace door Amsterdam centrum. Moet kunnen toch. Met een lastige 90* bocht op de dam.

    Login om te reageren
  31. kilum zegt

    27 juni 2015 om 03:22

    Ik zie een hoop mensen zeggen absoluut niet met staatssteun. Maar wat nou als het particuliere steun was? We hebben wel wat mensen in Nederland die dat hebben. Een aantal daarvan zouden dit misschien als een interessante investering zien.

    Ik vind ook: Met staatssteun, nee. Particuliere steun, ja graag.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 juni 2015 om 07:51

      @kilum: particulieren hebben geen Rekenkamer nodig om te begrijpen dat 40 miljoen nooooooit genoeg is ..

      Login om te reageren
  32. stefanvts16v zegt

    27 juni 2015 om 06:43

    Zandvoort en Assen moeten we beiden laten voor wat het nu is. Daar kunnen we nog wel wat jaartjes mee vooruit met toerwagens, Supercar Sundays, Paasraces, vrij rijden, etc.

    Als er al geld beschikbaar zou zijn om de F1 naar Nederland te halen, dan zou er naar mijn mening een circuit op de Tweede Maasvlakte of in de Flevopolder moeten worden gebouwd. Op die manier kun je dan een state-of-the-art circuitpark aanleggen en heb je minder problemen met geluidseisen en bereikbaarheid. Qua locatie ligt de Flevopolder het meest centraal om autosportfans vanuit het hele land te kunnen trekken. Misschien kunnen we dan ook meteen in Zeewolde een Nederlands sportwagenmerk oprichten? ;-)

    De Tweede Maasvlakte zou voor mij persoonlijk een stuk dichterbij zijn, maar dan moet eerst de doorstroming en uitbreiding van de A15/N15/N57 goed geregeld zijn. Anders krijgen we hier precies dezelfde problemen als die nu al jaren in Zandvoort spelen!

    Login om te reageren
  33. john4545 zegt

    27 juni 2015 om 10:05

    Ik zou het een belediging voor het oude Zandvoort vinden als de huidige F1 stofzuigers op het huidige mickey mouse circuit zouden rijden.

    Login om te reageren
  34. fit4fun zegt

    27 juni 2015 om 10:21

    Laat De Overheid met ons belastinggeld zich maar verre houden van zwaar criminele en corrupte organisaties als het terminaal saaie Formule 1 circus, en de Fifa en het IOC. Vol met zeer foute mensen die zeker geen belasting geld (en smeergeld…) zouden moeten krijgen

    Login om te reageren
  35. Stienn zegt

    27 juni 2015 om 11:37

    Zandvoort moet weer worden zoals vroeger want nu is Zandvoort extreem lelijk dus ze zouden best wel wat geld in t circuit mogen steken misschien is dat ook wel goed voor Zandvoort dan komt er meer toerisme

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    27 juni 2015 om 20:24

    Maw. moet je buurmand die van fruitvliegjes verzamelen houdt meebetalen aan je F1 hobby?

    Het antwoord daarop kan enkel maar nee zijn. Nu hopen dat die voetbal subsidie-sletjes dat ook eens gaan inzien.

    Login om te reageren
  37. mrrallycross zegt

    27 juni 2015 om 21:54

    Nee, de overheid moet helpen spa en Monza te behouden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North